Yhdysvaltojen mielenosoitukset ja mellakat

  • 267 594
  • 2 009

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Tosin sitten moniin muihin kuluihin voi mennä, esim college-opiskelu on vanhemmille kallista huvia. Ja palkka tulee erittäin pitkistä työajoista ja pääosin minimaalisista lomista. Mitä muuten luulet, kummassa maassa aliravittujen lasten osuus on suurempi, Suomessa vai USA:saa?

USA:ssa tietysti. On selvää, että köyhälle Suomi on lähes paratiisi verrattuna USA:an.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö siellä bensa ole kuitenkin puoli-ilmaista? Ja ruokakin, kunhan kerää niitä etukuponkeja. Tällaisen kuvan olen saanut tosi-tv:stä.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
En tekisi tuollaista yleistystä. En minä haluaisi lapsena syntyä kontulalaiseen alkoholisti-perheeseen, jossa on perheväkivaltaa.

No mutta jos nyt molempien kansakuntien huonoimpia alueita aletaan vertailemaan, niin uskaltaisin mutuilla, että pahimpiin jenkki gettoihin verrattuna olisi lottovoitto syntyä Kontulaan. Jos siis molemmissa vertailtavissa tapauksissa kyseessä olisi alkoholisti perhe, jossa olisi perheväkivaltaa.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
No mutta jos nyt molempien kansakuntien huonoimpia alueita aletaan vertailemaan, niin uskaltaisin mutuilla, että pahimpiin jenkki gettoihin verrattuna olisi lottovoitto syntyä Kontulaan. Jos siis molemmissa vertailtavissa tapauksissa kyseessä olisi alkoholisti perhe, jossa olisi perheväkivaltaa.

Totta. Jenkeissä on kurjempaa olla köyhä, niin kuin olen sanonut. Se ei silti tee Suomesta paratiisia kaikille lapsille. Jos näin olisi, niin täällä tehtäisiin niitä lapsia, eikä syntyvyys olisi maailman alhaisimpia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
En tekisi tuollaista yleistystä. En minä haluaisi lapsena syntyä kontulalaiseen alkoholisti-perheeseen, jossa on perheväkivaltaa.
Toisaalta mikä on todennäköisyys syntyä tulevaisuudettomana ghettoon Suomessa vs. USA?

No tällä ei enää mellakoihin ole niin liittymäpintaa paitsi sen suhteen että tuossa valkoiselle (tai ei-mustalle) hyvin toimeentulevalle erittäin hyvässä maassa on tolkuttomat erot kansalaisten toimeentulossa ja amerikkalainen unelmakin on ollut totta keskiverto(valkoiselle)kansalaiselle viimeksi 50-luvulla, minkä jälkeen kauhistuivat maailmansodan jälkeisen talouskasvun aiheuttamasta tasapäistymisestä ja pistivät kunnolla propagandamyllyt pyörimään sen puolesta että rikkaille kuuluukin etuoikeuksia, verot ovat kommunismia ja kyllä ihan jokaisella on mahdollisuudet miljonääriksi omalla työllä niin kannattaa siltä varalta äänestää valtaan aina se taho mikä lupaa parhaat edut miljonääreille.

edit. Liittyy vielä vähemmän enää otsikon aiheeseen (paitsi tulevaisuuden näkymien suhteen), mutta:
Totta. Jenkeissä on kurjempaa olla köyhä, niin kuin olen sanonut. Se ei silti tee Suomesta paratiisia kaikille lapsille. Jos näin olisi, niin täällä tehtäisiin niitä lapsia, eikä syntyvyys olisi maailman alhaisimpia.
Syntyvyyteen (tai sen vähyyteen) vaikuttaa tutkitusti yleinen hyvinvointi esimerkiksi yleisen terveydenhuollon ansiosta ja etenkin (naisten) kouluttautumismahdollisuudet. Jos lapsiluku korreloisi valtion lapsiystävällisyyden kanssa, voisi kuvitella Saharan eteläpuolisen Afrikan olevan maailman paras paikka lapselle elää.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta. Jenkeissä on kurjempaa olla köyhä, niin kuin olen sanonut. Se ei silti tee Suomesta paratiisia kaikille lapsille. Jos näin olisi, niin täällä tehtäisiin niitä lapsia, eikä syntyvyys olisi maailman alhaisimpia.

Eiköhän Suomessa syntyvyys ole juurikin köyhimpien parissa korkein; suomalaisten heikko syntyvyys johtuu isossa kuvassa naisten korkeasta koulutustasosta ja yleisestä elintason noususta.

Tämä alkaa olla yhteiskunnallinen ongelma; naispuoliset opiskelijat dominoivat määrällisesti monia aiemmin miesvaltaisia tiedekuntia samalla, kun poikia putoaa tyhjän päälle kasvavassa määrin. Korkeasti koulutetut naiset taas eivät tutkimusten perusteella tyydy hevillä heikommin koulutettuun tai vähemmän tienaavaan kumppaniin.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Tutkimusten mukaan Suomessa nuoret lykkäävät / jättävät lapset hankkimatta enimmäkseen taloudellisen epävarmuuden vuoksi: Palkasta ei jää riittävästi käteen ja työura on muutenkin epävarma.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Enemmän noilla videoilla näkyy vaaleaihoisia nuoria anarkistityylisiä henkilöitä rettelöimässä kuin etnisiä vähemmistöjä. Ei tarvitse varmaan olla kovinkaan valistunut arvio jos todetaan, että mustien kuolemat poliisien käsissä ovat monille vain tekosyy provosoida ja ilmaista vallankumouksellista ajattelua.

On Jenkeissä kuten länsimaissa yleensäkin vakava mietinnän paikka, että miksi meillä on noin valtavin joukoin nuoria aikuisia keskuudessamme, joilla on selvästi pahoja mielenterveysongelmia, jotka synnyttävät nähdyn kaltaista suunnatonta vihaa yhteiskuntaa ja yhteiskuntajärjestystä kohtaan. Ihan järkyttävät massat 2-kymppisiä, joille kaikenlainen lainsäädäntö ja säännöstö edustaa fasismia. Taustalla on selvästi myös päihdeongelmia. Eräällä videolla nämä "soijapojat- ja tytöt" juhlivat kuin maailmanmestaruutta päästyään murtautumaan apteekkiin morfiinia ja opioideja hakemaan.

Kyllä demokraattista järjestystä täytyy puolustaa tarvittaessa voimalla nyt nähtävää epäjärjestystä vastaan. Sotilaat poliisien avuksi kaupunkeja valvomaan. Poimitaan lainrikkojan talteen tuomioita odottamaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tekisi tuollaista yleistystä. En minä haluaisi lapsena syntyä kontulalaiseen alkoholisti-perheeseen, jossa on perheväkivaltaa.

Kuvaamasi tilanne on ehdottomasti hirveä lapsen kannalta, mutta Suomessa mahdollisuus nostaa itsensä opiskelun avulla tuollaisista lähtökohdista on yhä edelleen täysin eri tasolla kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa, jossa sosiaalinen liikkuvuus on hyvin rajallista. Eriarvoistumiskehitys toki tullee Suomessa kiihtymään lähivuosikymmeninä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Kuvaamasi tilanne on ehdottomasti hirveä lapsen kannalta, mutta Suomessa mahdollisuus nostaa itsensä opiskelun avulla tuollaisista lähtökohdista on yhä edelleen täysin eri tasolla kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa, jossa sosiaalinen liikkuvuus on hyvin rajallista. Eriarvoistumiskehitys toki tullee Suomessa kiihtymään lähivuosikymmeninä.

Kyllä, USA on kurjempi maa köyhälle. En tätä tämän jälkeen enää viitsi toistella.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eikö siellä bensa ole kuitenkin puoli-ilmaista? Ja ruokakin, kunhan kerää niitä etukuponkeja. Tällaisen kuvan olen saanut tosi-tv:stä.
Huono ruoka on. Kasvikset yms. on jopa huomattavasti kalliimpia kuin Suomessa. Esim. sipuleja myydään kapppalehinnalla ja se voi olla jotain 1,5 dollaria sipulilta, tuotteita mitä meillä saa kilon alle eurolla.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
On tämä huikea keskustelu. Kontula ja Compton mainittu. Kuulin jostain, että juuri kellään ei ole passia ja lapset kuolee nälkään, koska just Yle ja Kansan Uutiset kertoi. Koulutus on paskaa, paitsi parhaissa yliopistoissa, joissa opiskelee pelkkiä miljonäärejä, jotka ovatkin sitten ostaneet reilut 300 Nobelin palkintoa, koska ovat muuten liian tyhmiä. Suomessa on kurjaa vain roskaväen lapsilla ja USAssa kaikilla, koska kaikki verot menee Trumpille, ja kellään ei ole varaa lentää Kanarialle.

Sitä äkkiseltään kuvittelisi, että jokainen ghettoneekeri ja tuleva tiedenobelisti haluaa asua Suomessa. Missä ne kaikki on, kun ainoat mustat Suomessa on somaleita ja kaikki alansa huiput muuttavat pois Suomesta?
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä sä siellä vingut? Puhuin Amerikan asioista, en Suomen. Minua ei kiinnosta vittuakaan tässä yhteydessä joku Suomen itsenäisyyspäivä. Toki Suomen poliisikin on rasistinen, mutta ei samoissa määrin, mitä jenkeissä. Sinun kaltaisesi mielensäpahoittajat pilaa jokaisen keskustelun.

Mä puhun sun aatteesta, jota kannatat. Antifan mulkut toteuttavat sun aatetta parasta aikaa jenkeissä. Kai mä oon sitten mielenpahoittaja, jos vastustan kyseistä apinointia.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Niin, ei kait kukaan väitäkään että USA:ssa kaikki olisi pielessä. Se on esimerkiksi maa, johon suuntaa koulutettua väkeä ympäri maailmaa, koska Yhdysvalloilla on tarjota heille asioita, joita me Euroopassa emme pysty antamaan. American Dream on yhä olemassa, ja siihen oikeasti uskotaan kansan keskuudessa. American Dreamin kääntöpuoli on sitten se, että ne keillä menee huonosti, menee huonosti ja keinot nousta sieltä ovat vähissä.

Eriarvoisuutta tarvitaan aina (sanotaan se nyt ääneen), koska muuten ihmisillä ei ole insentiiviä kehittää itseään ja läheisiään sekä elintasoaan, mutta Yhdysvaltojen tielle en halua Suomea. En vaikka muutama Nobel sillä saavutettaisiinkin.

@muaddib
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä puhun sun aatteesta, jota kannatat. Antifan mulkut toteuttavat sun aatetta parasta aikaa jenkeissä. Kai mä oon sitten mielenpahoittaja, jos vastustan kyseistä apinointia.
En silti ymmärrä, miten tämä liittyy Suomen itsenäisyyspäivään. Jokainen päivä on hyvä päivä lyödä natsia. Suomalainen juntti ei ehkä ihan helpolla ymmärrä koko kuvion raskautta, kun täällä ei ole juuri ollut samalla tavalla orjuutta. Mitä mulkkua siinä on, jos puolustaa itseään ja hakee itse oikeutta, jos oikeuslaitos ei sitä tarjoa? Jenkkien poliisi on todella rasistinen laitos ja saa nyt ansionsa mukaan. En näe siinä mitään pahaa. Toki aina sattuu ylilyöntejä. Antifa by nature.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
On tämä huikea keskustelu. Kontula ja Compton mainittu. Kuulin jostain, että juuri kellään ei ole passia ja lapset kuolee nälkään, koska just Yle ja Kansan Uutiset kertoi. Koulutus on paskaa, paitsi parhaissa yliopistoissa, joissa opiskelee pelkkiä miljonäärejä, jotka ovatkin sitten ostaneet reilut 300 Nobelin palkintoa, koska ovat muuten liian tyhmiä. Suomessa on kurjaa vain roskaväen lapsilla ja USAssa kaikilla, koska kaikki verot menee Trumpille, ja kellään ei ole varaa lentää Kanarialle.

Sitä äkkiseltään kuvittelisi, että jokainen ghettoneekeri ja tuleva tiedenobelisti haluaa asua Suomessa. Missä ne kaikki on, kun ainoat mustat Suomessa on somaleita ja kaikki alansa huiput muuttavat pois Suomesta?
Hmm, no, kuvitellaan ihan vapaa valinta: kumman siis valitsisit nyky-pohjoismaat vai nyky-USA:n? Kumpi systeemi on parempi, kummassa on korkeampi sosiaalinen liikkuvuus ja tasaisempi yhteiskunnallinen pelikenttä?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eiköhän Suomessa syntyvyys ole juurikin köyhimpien parissa korkein

Ilmeisesti ei mene enää nykypäivänä noin, tämä ihan huomiona vain.

HS.fi kirjoitti:
Lapsettomuus ei nimittäin jakaudu tasaisesti, hän sanoo. Korkeakoulutetuilla on kolmekymppisinä vähiten lapsia, nelikymppisinä eniten. Matalasti koulutetuista 45-vuotiaista miehistä lapsettomia on noin kolmasosa, korkeakoulutetuista vain noin viidesosa. Naisten lapsettomuus on yleistynyt hurjasti vähiten koulutetuilla ja paljon myös keskiasteen suorittaneilla.

”Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneilla naisilla lapsettomuus on vähentynyt”, Jalovaara sanoo. ”Hyväosaiset ovat perheellistyneet ihan niin kuin ennenkin.”

 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En silti ymmärrä, miten tämä liittyy Suomen itsenäisyyspäivään. Jokainen päivä on hyvä päivä lyödä natsia. Suomalainen juntti ei ehkä ihan helpolla ymmärrä koko kuvion raskautta, kun täällä ei ole juuri ollut samalla tavalla orjuutta. Mitä mulkkua siinä on, jos puolustaa itseään ja hakee itse oikeutta, jos oikeuslaitos ei sitä tarjoa? Jenkkien poliisi on todella rasistinen laitos ja saa nyt ansionsa mukaan. En näe siinä mitään pahaa. Toki aina sattuu ylilyöntejä. Antifa by nature.

Natseista en tiedä, mutta nuo apinat hajottavat viattomien valkoihoisten yrittäjien omaisuutta ja myös pahoinpitelevät nämä. Tämä on kai kommareille sitä parempaa väkivaltaa. Apinat hyökkäävät suurella joukolla yhden päälle ja potkivat maassa olevaa päähän. On vain ajankysymys, koska nämä mellakoitsijat hiljennetään kovilla.
 

Bread Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kookoo ja Hull City
En kyllä tällä hetkellä itse menisi mistään hinnasta tuonne sotatantereelle jossa jotkut hakkaavat jokaista valkoista vastaantulijaa. Joidenkin väkivaltaisten idioottijen takia tummaihoisia leimataan, sillä välin kun miljoonat muut tummaihoiset osoittivat mieltä rauhallisesti.
Sama tilanne tosin poliiseillakin, kun kaikki ovat leimanneet heidät väkivaltaisiksi rasisteiksi. Poliiseiden on nyt pakko käyttää voimaa, jotta saadaan nämä "mielenosoittajat" pois rähinöimästä.




Tämä oli kuin suoraan jostain sketsistä.


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös