HIFK:n wanhat & hywät ajat -ketju

  • 586 348
  • 2 046

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@SOF1969 @Sp#16 @SaatananJäätävä

Mua huvitti myös mm. Edun ja Hakin naljailut Espoon Bluesin kotihallin vaihtuville nimille: "Burana-areena" (Eli Barona) ja "vaihtoautoareena" (Länsi-autoareena).

Selostajan vaihtuminen JP Jaloksi suorastaan vitutti aluksi, vaan kyllähän tuo peliä huomattavasti paremmin selostaa kuin Edu. Toki Edun aikana ei jäänyt ainakaan epäselväksi se, kun IFK maalin teki.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
@SOF1969 @Sp#16 @SaatananJäätävä

Mua huvitti myös mm. Edun ja Hakin naljailut Espoon Bluesin kotihallin vaihtuville nimille: "Burana-areena" (Eli Barona) ja "vaihtoautoareena" (Länsi-autoareena).

Selostajan vaihtuminen JP Jaloksi suorastaan vitutti aluksi, vaan kyllähän tuo peliä huomattavasti paremmin selostaa kuin Edu. Toki Edun aikana ei jäänyt ainakaan epäselväksi se, kun IFK maalin teki.
Kyllä tuo nuorelle pojalle oli loistava selostaja. Kehu omia hypetti ja huusi. Puhun vuosista 00-04. Huhhu mitä viihdettä. Ehkä näin vanhemmiten maltillisempi Jalo on parempi vaihtoehto.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
@SOF1969 @Sp#16 @SaatananJäätävä

Mua huvitti myös mm. Edun ja Hakin naljailut Espoon Bluesin kotihallin vaihtuville nimille: "Burana-areena" (Eli Barona) ja "vaihtoautoareena" (Länsi-autoareena).

Selostajan vaihtuminen JP Jaloksi suorastaan vitutti aluksi, vaan kyllähän tuo peliä huomattavasti paremmin selostaa kuin Edu. Toki Edun aikana ei jäänyt ainakaan epäselväksi se, kun IFK maalin teki.

JP Jalo selostaa kuten mainitsit niin peliä paremmin, mutta kyllä silti on ikävä Edua ja varsinkin Hakkia (R.I.P). Muistan Hakin NHL kierrosten tulosseurannan joskus radion välityksellä, kun painelee radiossa ylen tekstitv:tä 235 sivua ja "Ai Niklas on tehnyt maalin vaihteeksi, kiva juttu" ja se oli siinä. :D
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
JP Jalo selostaa kuten mainitsit niin peliä paremmin, mutta kyllä silti on ikävä Edua ja varsinkin Hakkia (R.I.P). Muistan Hakin NHL kierrosten tulosseurannan joskus radion välityksellä, kun painelee radiossa ylen tekstitv:tä 235 sivua ja "Ai Niklas on tehnyt maalin vaihteeksi, kiva juttu" ja se oli siinä. :D
Kyllä! Nää oli aikoja milloin oikeesti vitutti kun tuli turpaan. Hakki skidissä jurrissa kommentoi taustalla
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Petteri Sihvonen ruotii suhtautumistaan Doug Sheddeniin:


Tekstissä on ihan mielenkiintoisia nyanseja IFK-ajalta:

"No, minkälainen otsikko tällä kertaa?", kysyn hyvä kutina vatsanpohjassani. "Mister Fiasko!", hihkaisee Rönkä. Eikä peliäkään oltu vielä pelattu. "Mutta vain jos peli näyttää siltä", tähdentelen väliin. "Kyllä, Johtavalle Sheddenin peli näyttää kaiken", myöntyy Rönkä," ja tästä me hyökkäämme!"
--
Vaan Mestari Rönkä löi vain pidempiä puita kiukaaseen: "Minä toivon, että HIFK voittaa mestaruuden, ja katsomossa poltetaan Sihvos-nukkeja, ja me olemme edelleen sitä mieltä, askeltakaan perääntymättä, että Mister Fiasko mikä Mister Fiasko."
--
Toki olin jo kuukausia aiemmin alkanut selvittää asiaa – kävin vakoilemassa HIFK:n treenejä sekä harjoitushallissa että Helsingin vanhassa jäähallissa ja jututin pukukopin ydintä ynnä hyödynsin veljeni, entisen HIFK:n kapteenin eräitä suhteita – mikä kumma on tämän herra Sheddenin salaisuus. Olisi ollut epäreilua ja matalaotsaista väittää, että hänellä on käytössään niin hyvät pelaajat. Ei edes ollut!
--
Tuollaiset Shedden ja Hämäläinen, he ovat niin kutsuttuja pelaajien valmentajia, pelaajien hurmaajia ja pelaajien rakastamia valmentajia korkeimmin ylävivahtein. HIFK:n pelaajat olivat ja elivät kuin hurmoksessa. He olivat omat kykynsä ylittäviä (väärän päivän) kuninkaita ja keisareita, ja siinä kohtaa viis pelikirjasta, sen sijaan: Let’s play hockey!
 

Nordis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Petteri Sihvonen ruotii suhtautumistaan Doug Sheddeniin:


Tekstissä on ihan mielenkiintoisia nyanseja IFK-ajalta:

"No, minkälainen otsikko tällä kertaa?", kysyn hyvä kutina vatsanpohjassani. "Mister Fiasko!", hihkaisee Rönkä. Eikä peliäkään oltu vielä pelattu. "Mutta vain jos peli näyttää siltä", tähdentelen väliin. "Kyllä, Johtavalle Sheddenin peli näyttää kaiken", myöntyy Rönkä," ja tästä me hyökkäämme!"
--
Vaan Mestari Rönkä löi vain pidempiä puita kiukaaseen: "Minä toivon, että HIFK voittaa mestaruuden, ja katsomossa poltetaan Sihvos-nukkeja, ja me olemme edelleen sitä mieltä, askeltakaan perääntymättä, että Mister Fiasko mikä Mister Fiasko."
--
Toki olin jo kuukausia aiemmin alkanut selvittää asiaa – kävin vakoilemassa HIFK:n treenejä sekä harjoitushallissa että Helsingin vanhassa jäähallissa ja jututin pukukopin ydintä ynnä hyödynsin veljeni, entisen HIFK:n kapteenin eräitä suhteita – mikä kumma on tämän herra Sheddenin salaisuus. Olisi ollut epäreilua ja matalaotsaista väittää, että hänellä on käytössään niin hyvät pelaajat. Ei edes ollut!
--
Tuollaiset Shedden ja Hämäläinen, he ovat niin kutsuttuja pelaajien valmentajia, pelaajien hurmaajia ja pelaajien rakastamia valmentajia korkeimmin ylävivahtein. HIFK:n pelaajat olivat ja elivät kuin hurmoksessa. He olivat omat kykynsä ylittäviä (väärän päivän) kuninkaita ja keisareita, ja siinä kohtaa viis pelikirjasta, sen sijaan: Let’s play hockey!

"En gång IFK, alltid HIFK, niinhän ne sanovat. Miten olisi, Tobias Salmelainen? Sheddenin paluu Helsinkiin ja jääkiekkokotiinsa."

Niin, miten olisi, Tobias Salmelainen? Urheilulehden mukaan Shedden oli vuonna 2017 ehdolla IFK:n uudeksi valmentajaksi.
 

AngieRainbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olin ostamassa Jere Karlahden HIFK:n pelipaitaa, josta pitkäaikainen HIFK-fani ja ystäväni ankarasti suivaantui. Ei ollenkaan ymmärtänyt, miksi olen jonkun narrin paitaa hankkimassa. Tästä äityi pitkä keskustelu. Perustelin kantaani sillä, että minulle Jere edustaa 90-luvun IFK:ta, jolloin itse seurasta kiinnostuin ja on minulle HIFK:n mies uran loppuvaiheista huolimatta. Emme päässeet yhteisymmärrykseen... Kuitenkin yhä edelleen Nordiksella näkyy useampia Karalahden paitoja faneilla ja itsekin tällaisen paidan tahtoisin. Olenko siis täysi luopio? Minulle Jere on HIFK:n pelaaja.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@AngieRainbow , monelle, myös minulle, Jere edustaa tietynlaista HIFK:n kunnianhimottomuuden aikakautta. Muilla kuin pelillisillä asioilla oli suurempi merkitys. Vaikka Jere aina korostaakin olevansa sydämeltään HIFK:n mies, puheissa ja teoissa on suuri ristiriita. Joukkueen tai seuran mies Jere ei koskaan mun mittapuiden mukaan ollut, vaan enemmänkin niin, että seura oli olemassa sitä varten, että pystyi ”toteuttamaan itseään”. Mitä se sitten kulloisenakin hetkenä ikinä olikaan. Hänen kiistattomia lahjojaan jääkiekkoilijana ei varmastikaan kukaan kiistä, mutta ikävä kyllä jääkiekkoilulliset asiat olivat verrattain harvoin pääosassa.

Meillä jokaisella on omat suosikkipelaajamme. Ei sinun mun mielestäni tarvitse kenellekään mitään selitellä, jos Jere edustaa sinulle hyviä asioita. Mutta kannattaa suhtautua ymmärtäväisesti myös siihen, että kaikki eivät näkemyksiäsi jaa. HIFK:n paitaa kannetaan aina ylpeydellä, oli se sitten kenen päällä tahansa. Sinun pitää tehdä päätös omista syistäsi. Joku on kuitenkin aina eri mieltä.
 
Olipa harvinaisen juntti selostaja. "Stadissa päällikkö, muualla kurpitsapää", "jag tycker om Lennart" yms..

Tuo ensimmäinenhän liittyy tähän:

Rob Blakelta kysyttiin haastattelussa että onko Olli Jokisen lempinimi Ameriikassakin "pomo" (eli sanoikohan haastattelija että "chief") johon Rob totesi että täällä häntä kutsutaan nimellä "The great pumpkinhead".
Muistan kun isäni hirnui tuota ainakin vuoden.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
@AngieRainbow
Itselläni J.Ruutu, Karalahti ja jopa Peltonen ovat/olivat pelaajia joita en voinut enää sietää tai hyväksyä.

Peltonen paikkasi 2011 tilannetta sen verran ettei tänä päivänä juurikaan enää herätä tunteita suuntaan eikä toiseen.

Toista ääripäätä ovat sitten Söderholm ja Kuhta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
@AngieRainbow
Itselläni J.Ruutu, Karalahti ja jopa Peltonen ovat/olivat pelaajia joita en voinut enää sietää tai hyväksyä.

Peltonen paikkasi 2011 tilannetta sen verran ettei tänä päivänä juurikaan enää herätä tunteita suuntaan eikä toiseen.

Toista ääripäätä ovat sitten Söderholm ja Kuhta.
Älä nyt sentään vertaile noita kahta muuta Villeen. Ville olisi aina halunnut pelata HIFK:ssa ja olisi pelannutkin ellei olisi ollut idiootteja tarjoamassa älytöntä sopparia ja ilman Villeä ei olisi seitsemää mestaruutta. Paita kattoon!
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Osaako joku linkata ylhäällä olevan matsin IFK:n kokoonpanon?

Archive.orgin mukaan:

HIFK
31 Mikko Strömberg, Maalivahti
35 Sakari Lindfors, Maalivahti AK

1. kenttä

14 Tuomas Eskelinen, Vasen puolustaja
3 Marek Zidlicky, Oikea puolustaja
9 Kimmo Kuhta, Vasen laitahyökkääjä
29 Aigars Cipruss, Keskushyökkääjä
38 Andrej Podkonicky, Oikea laitahyökkääjä

2. kenttä

33 Robert Kantor, Vasen puolustaja AK
37 Aki Tuominen, Oikea puolustaja AK
21 Jonni Vauhkonen, Vasen laitahyökkääjä AK
25 Pasi Nielikäinen, Keskushyökkääjä AK
75 Toni Mäkiaho, Oikea laitahyökkääjä AK

3. kenttä

42 Mikko Kurvinen, Vasen puolustaja
26 Jani Honkanen, Oikea puolustaja
24 Kimmo Salminen, Vasen laitahyökkääjä
13 Toni Häppölä, Keskushyökkääjä
12 Joonas Vihko, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä

10 Teemu Kolehmainen, Vasen puolustaja
40 Kim Hirschovits, Oikea puolustaja
15 Carlo Grünn, Vasen laitahyökkääjä
27 Ville Viitaluoma, Keskushyökkääjä
36 Ilkka Pikkarainen, Oikea laitahyökkääjä
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno pätkä tuo yllä oleva. Ja Podkonicky, yksi kaikkien aikojen alisuorittajista. Olen kyllä nähnyt äijän tekevän maalin ihan aitiopaikalta C3:sta. Montaa maalia ei jannulta sitten nähtykään.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Hieno pätkä tuo yllä oleva. Ja Podkonicky, yksi kaikkien aikojen alisuorittajista. Olen kyllä nähnyt äijän tekevän maalin ihan aitiopaikalta C3:sta. Montaa maalia ei jannulta sitten nähtykään.

Parhaiten jäi itselle mieleen hanskojen pudotus ekassa matsissaan Espoossa Tero Määttää(?) vastaan.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Ihan legendaarinen kausi toi 01-02, henkilökohtaisella tasolla myös merkittävää aikaa - tuosta nimenomaisesta joukkokahinasta vaihdoin ajatuksia pari viikkoa tapahtuman jälkeen Toni Mäkiahon kanssa Hesari klubilla - Mäkkäri oli juuri ostanut prikallisen kossubattereita. En muista mitä sanotiin, seipäässä oltiin molemmat

Edit - tuolla kaudella kesken kauden nähtiin mm Jukka Sepon comeback, Sandy Mogerin kaappaaminen ässistä ja Alpo Suhosen tulo penkin taakse. Viimeiset kymmenen minuuttia kelattuani tulin tulokseen, että ihan täydellinen kausi.

Sitten voikin hetken kelailla, että mitä kaudesta 19-20 muistatetaan kahdenkymmenen vuoden päästä, muuta kuin että se loppui kesken?
 
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mikael Granlund kertoo Kojon isällisestä palautteesta:

 
Suosikkijoukkue
Ässät
Katselen tässä Ässät-Tappara matsia 2006 pudotuspeleistä. Kommentaattorina oleva Arto Javanainen tunnusti olevansa jonkin sortin HIFK fani. Melkoinen kunnianosoitus :D

Ei mulla muuta. Hyvää jussia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kerro hieman mitä tarkalleen sanoi? Kiittäisin kovasti.
Tiiä sitten onko sarkasmia mutta väliökö sillä :D

Erätauolla kun näytettiin koostetta HIFK-SaiPa pudotuspeliottelusta, Java siis vain ohimennen tokaisi toivovansa HIFK voittoa, kun on itse jonkun sortin HIFK fani. Naureskeli, että tiiä sitten johtuuko siitä kun niillä on punaset paidat. Eikä tuo muistaakseni muuta sanonut.

Täältä sen voi tarkistaa jos haluaa: Ässät-Tappara 2006 sarjan huipennus. Ensimmäisellä erätauolla tuo oli.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Tiiä sitten onko sarkasmia mutta väliökö sillä :D

Erätauolla kun näytettiin koostetta HIFK-SaiPa pudotuspeliottelusta, Java siis vain ohimennen tokaisi toivovansa HIFK voittoa, kun on itse jonkun sortin HIFK fani. Naureskeli, että tiiä sitten johtuuko siitä kun niillä on punaset paidat. Eikä tuo muistaakseni muuta sanonut.

Täältä sen voi tarkistaa jos haluaa: Ässät-Tappara 2006 sarjan huipennus. Ensimmäisellä erätauolla tuo oli.
Kova kiitos ja hyvät jussit!
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiiä sitten onko sarkasmia mutta väliökö sillä :D

Erätauolla kun näytettiin koostetta HIFK-SaiPa pudotuspeliottelusta, Java siis vain ohimennen tokaisi toivovansa HIFK voittoa, kun on itse jonkun sortin HIFK fani. Naureskeli, että tiiä sitten johtuuko siitä kun niillä on punaset paidat. Eikä tuo muistaakseni muuta sanonut.

Täältä sen voi tarkistaa jos haluaa: Ässät-Tappara 2006 sarjan huipennus. Ensimmäisellä erätauolla tuo oli.
Tuossa vielä aivan suora linkki joka pitäisi viedä suoraan oikeaan kohtaan:

(1:04:50 jos linkki ei toimi)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös