Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 843
  • 4 627

444

Jäsen
Täällä (hifk.fi) infoa vikan himamatsin lipuista ja myös poffien kausikorttien hyvityksistä samalla sivustolla.

Tyylillä, HIFK! <3
Hyvin odotettu ratkaisu seuralta, juuri sellainen kuin seuran arvoilla sopi odottaa. Väärinkäsitysten välttämiseksi: mielestäni erittäin tyylikäs ratkaisu. Itse olin jo valmiiksi päättänyt, että ko. matsi jää väliin, joten olisi omalta osaltani väärin vaatia korvausta lipusta. Mieluummin tuki sinne junnuihin, jotta sieltä saadaan tulevaisuudessa laajempi ja laadukkaampi runko myös edariin.
 

Päähaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään tullut ensi kauden kausikortit myyntiin, paikat lunastettava 12.6.2020 mennessä. Kausikortit 2020-2021

Ymmärrän täysin logiikan, että on hinnoiteltu nyt 60 pelin mukaan ja sitä hyvitetään sitten myöhemmin, mutta tässä vaiheessa jo 2020 playoffit kertaalleen "menettäneenä" korottoman luoton myöntäminen rakkaalle seuralle tuntuu siltikin kukkarossa. Ei kai muu auta kuin lunastaa ja siten varmistaa talouden kestävyys. Miten muut palstalaiset - odotatteko 12.6. asti vai lunastatteko jo?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todellakin lunastan. Tai siis lunastin jo. Maksan myös laskun välittömästi, kunhan tulee. Harkinnassa myös kausikorttien ostaminen jälkikasvulle, vaikka taloudellisesti ei välttämättä fiksuin päätös olekaan. Mutta on sitä turhempaakin ostettu ja vieläpä täysin turhista syistä.

Nyt jos koskaan jokaista senttiä HIFK:n hyväksi tarvitaan, tokin kukin tietenkin omien mahdollisuuksiensa mukaan.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mä valitsin tekstarissa vaihtoehdon B, eli että soittavat. Ensimmäistä kertaa itsellä olisi käytettävissä duunin puolesta virike-etua, en vain tiedä miten sillä maksaminen onnistuu, vai onnistuuko lainkaan. Tästä haluisin kuulla ohjeet IFKlta...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tunnelmaan liittyen itse kannan korteni kekoon hankkimalla fanituotteita itselle ja pojalle, tunnustetaan väriä niin hallilla kuin nyt poikkeusoloissakin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mä valitsin tekstarissa vaihtoehdon B, eli että soittavat. Ensimmäistä kertaa itsellä olisi käytettävissä duunin puolesta virike-etua, en vain tiedä miten sillä maksaminen onnistuu, vai onnistuuko lainkaan. Tästä haluisin kuulla ohjeet IFKlta...

Mulleki toi on ollu vähän epäselvää, joten oon aina käyny siellä toimistolla uusimassa kausarini ja siinä sitten helppo maksaa sillä virike-etu kortilla. Tosin nyt koronatilanteessa toimisto taitaa olla kiinni.
 

AngieRainbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mulle oli itsestään selvyys, että lunastin kausarin saman tien. Vaihtoehto A välittömästi, kun tekstari tuli. Mä oon valmis maksaan jo siitä mahdollisuudesta, että pääsis Nordikselle. (Toki toi fani B4 kausari on halvempi kuin istumapaikoille.)

Mitä mieltä muuten olette, alkaako liiga normaalisti syksyllä ja pääseekö yleisö halliin?
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mitä mieltä muuten olette, alkaako liiga normaalisti syksyllä ja pääseekö yleisö halliin?

En usko, että alkaa normaalisti. En itse ainakaan keksi miten isoja yleisötapahtumia voitaisi järjestää, ennen kuin rokote on saatu käyttöön. Italiastahan raportoitiin, että yksi Champions liigan ottelu levitti tautia Pohjois-Italiassa matkanneiden fanien mukana ja samasta tapahtumasta myös Valencian fanit saivat tartuntoja ja sitä kautta tauti levisi myös Espanjaan. Viime päivien äänensävyt ovat olleet sellaisia, että tauti on tullut jäädäkseen ja tämä tulee vaikuttamaan yhteiskuntaan vielä pitkään. Suomessa tauti on tyrehtynyt niin tehokkaasti, ettei mistään laumasuojasta ole tietoakaan. Isoissa kokoontumisissa ja varsinkin sisätiloissa tartuntariskit ovat suurimmillaan, joten 6000-7000 ihmisen säännöllinen kokoontuminen tuntuu juuri nyt aika etäiseltä ajatukselta, vaikka se oli arkipäivää vielä puolitoista kuukautta sitten. Toisaalta en usko, että yleisömäärät olisivat entisen kaltaiset, vaikka kausi alkaisikin normaalisti. Varmasti olisi paljon niitä, jotka jäisivät terveydellisistä tai taloudillisista syistä pois. Itse en myöskään tule hallille, ennen kuin tauti on selätetty, rokotteen, laumaimmuniteetin tai lääkkeen avulla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yllä mainitun esimerkin pohjalta veikkaan ettei tosiaan Nordiksen tai muun hallinkaan ahtaille käytäville päästetä vähään aikaan ketään. Vaikka sinne halliin päästettäisiin vaan se 500 henkeä niin ne ryysisivät kuitenkin samaan vessaan ja jonottaisivat samassa kaljajonossa.

Pahimmillaan koko ensi kausi menee ohi, en sitten tiedä miten mahdollista olisi pelata tyhjille katsomoille.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pelkkää arvailua kaikki, mutta en kuitenkaan jaksa uskoa, että kausi käynnistyisi jo syyskuussa. Veikkaan itse, että kausi käynnistyy loka-joulukuussa. Ei tautia silloinkaan ole kokonaan selätetty, mutta ei yhteiskunta loputtomiin pysy kiinni. Vaikka sekin vaara on olemassa, että ensi kautta ei pelattaisiin niin siihen kauhuskenaarioon en jaksa uskoa vielä...
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
en sitten tiedä miten mahdollista olisi pelata tyhjille katsomoille.

En kyllä lähtisi tollee edes ajattelemaan vaan mielumminkin niinpäin, että kuinka se tehdään. Jos ollaan tosiaan tilanteessa, jossa esim. Helsingissä ei voida pelata katsojille, niin siinähän voisi mahdollisesti tehdä yhteistyötä Ilmalan kanssa siten, että molemmat siirtyisivät pelaamaan ne kotipelit Tikkurilaan, joihin ei saa katsojia ottaa sisään. Tai pääsisikö Espoon halliin pelaamaan halvalla, kun siellä ei vissiin muuten kauheesti käyttöä oo ollu.

Muutoinkin jos nyt vaikka toukokuussa rajoitukset höllentyvät ja joukkueet saisivat esim. harjoitella yhdessä, niin pitäisikö joukkueiden samalla järjestää jotain pienpelejä? Meinaa nyt kun liveurheilu on todella kortilla, niin varmaan tuollaisellekin voisi löytyä kuluttajia. Jos jäätä tosiaan vielä olisi, niin joukkueet voisivat lähteä liikkeelle harjoitusten jälkeen vaikka 3 vs 3 peleillä. Meinaa jos pelaajille kuitenkin palkkaa pitää maksaa, niin miksi ei sitten samalla koita generoida viihdettä urheilukuluttajille.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä uskon että syksyllä pelataan ilman rajoituksia. Liigaseurat ei selviä jos karsitaan kapasiteettia eikä muukaan yhteiskunta.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mä uskon että syksyllä pelataan ilman rajoituksia. Liigaseurat ei selviä jos karsitaan kapasiteettia eikä muukaan yhteiskunta.
Eikä selviä moni muukaan business.

Jo nyt voit mennä tonne Prismaan tai saatanan bauhausiin ja mestat on ammuttu täysin täyteen. Ihan sama olis tsiigaa kiekkoa. Välillä vaan semmonen mukavan alistava "muistutus" ja ei hätää...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jo nyt voit mennä tonne Prismaan tai saatanan bauhausiin ja mestat on ammuttu täysin täyteen. Ihan sama olis tsiigaa kiekkoa. Välillä vaan semmonen mukavan alistava "muistutus" ja ei hätää...
Juu tämä lisää sitä laumaimmuniteettiä nopeasti, taitaa vaan lätkämatsi olla vieläkin stattisempaa yleisön osalta, istutaan kylkikyljessä ja mennään tappituntumalla käytävillä vaikka hallilla on se "tiistaimatsi".

Siitä olen samaa mieltä että jotain live-äksöniä pitäisi saada, jos syksyllä yleisö ei pääse halleihin niin veikkaan että jotain harjoituspelejä saatetaan alkaa pelaamaan ja saadaan niitä sitten eetteriin.
 
Viimeksi muokattu:

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mä valitsin tekstarissa vaihtoehdon B, eli että soittavat. Ensimmäistä kertaa itsellä olisi käytettävissä duunin puolesta virike-etua, en vain tiedä miten sillä maksaminen onnistuu, vai onnistuuko lainkaan. Tästä haluisin kuulla ohjeet IFKlta...
Onnistuu toimistolla. Siellä voi maksaa paperisilla virikeseteleillä sekä smartumin sovelluksella. Molemmilla tavoilla olen siellä käynyt maksamassa. Ja se milloin käyt maksamassa on sovittavissa. Voit maksaa ne myös menemällä sen laskun kanssa sinne. Olisko mulla vuosi sitten kausarilaskun eräpäivä ollut muutenkin elokuun viimeinen, eiköhän Office sitä ennen aukea.

Eli onnistuu toimistolla ja aikataulu sovittavissa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Onnistuu toimistolla. Siellä voi maksaa paperisilla virikeseteleillä sekä smartumin sovelluksella. Molemmilla tavoilla olen siellä käynyt maksamassa. Ja se milloin käyt maksamassa on sovittavissa. Voit maksaa ne myös menemällä sen laskun kanssa sinne. Olisko mulla vuosi sitten kausarilaskun eräpäivä ollut muutenkin elokuun viimeinen, eiköhän Office sitä ennen aukea.

Eli onnistuu toimistolla ja aikataulu sovittavissa.

Loistavaa! Kiitoksia tiedosta, eiköhän ne sieltä toimistolta kohta soittele.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Juu tämä lisää sitä laumaimmuniteettiä nopeasti, taitaa vaan lätkämatsi olla vieläkin stattisempaa yleisön osalta, istutaan kylkikyljessä ja mennään tappituntumalla käytävillä vaikka hallilla on se "tiistaimatsi".

Siitä olen samaa mieltä että jotain live-äksöniä pitäisi saada, jos syksyllä yleisö ei pääse halleihin niin veikkaan että jotain harjoituspelejä saatetaan alkaa pelaamaan ja saadaan niitä sitten eetteriin.
Niin, tuolla prismassa jne vaihtuu jengi ympärillä, kosketaan samoihin tuotteisiin, kassoihin, ostoskärryihin yms vs kiekkopeli jossa vastaavaa tapahtuu myös, mutta peli ollaan samojen vieruskaverien kanssa...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin, tuolla prismassa jne vaihtuu jengi ympärillä, kosketaan samoihin tuotteisiin, kassoihin, ostoskärryihin yms vs kiekkopeli jossa vastaavaa tapahtuu myös, mutta peli ollaan samojen vieruskaverien kanssa...
Ajattelin lähinnä vertausta Musiikkitalon episodiin tai muihin vastaaviin missä tapahtumasta paljon tartuntoja.

Mutta joo, tietäjät tietää ja niitä päättävät tahot kuuntelee kun mietitään Liigan jatkoa.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Loistavaa! Kiitoksia tiedosta, eiköhän ne sieltä toimistolta kohta soittele.

Ite kävin tänään lounastauolla siellä toimistolla ja auki oli. Kyselin, että miten meinaavat nyt olla auki ja kertoivat, että ainakin ny ensi viikon. Samalla lähti viereisestä IFK shopista IFK maski mukaan [hymiö].
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Avaatko nyt sitä haitarihommelia samalla kun siinä meuhkaat?

Voin avata toki, mutta ehkä mielummin täällä.

Viittasin siihen, että joku pitää näitä läpsyttelyjä jonain fanikulttuurina, vaikka näillä asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja ne kerrat kun olen Nordiksella ollut ja lärpyttimet on jaettu, niin se teidän läpsyttely on ollut lähinnä epätahtista suhinaa. Hieno homma jos niitä ei nykyään enää ole. Meillä ne on kitketty pois fanipäädystä.

Isommassa kuvassa viittasin siihen, että ifk:n kannatustoiminta vaikuttaa melko apaattiselta, kun vertaa vaikka kilpaileviin seuroihin Liigassa. Kingeillä on hieno meiniki siinä minkä jaksavat piripäissään painaa, mutta heitä ei kai liiemmin ole nähty jäähallin puolella, ajoittaisia invaasioita lukuunottamatta.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Voin avata toki, mutta ehkä mielummin täällä.

Viittasin siihen, että joku pitää näitä läpsyttelyjä jonain fanikulttuurina, vaikka näillä asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Ja ne kerrat kun olen Nordiksella ollut ja lärpyttimet on jaettu, niin se teidän läpsyttely on ollut lähinnä epätahtista suhinaa. Hieno homma jos niitä ei nykyään enää ole. Meillä ne on kitketty pois fanipäädystä.

Isommassa kuvassa viittasin siihen, että ifk:n kannatustoiminta vaikuttaa melko apaattiselta, kun vertaa vaikka kilpaileviin seuroihin Liigassa. Kingeillä on hieno meiniki siinä minkä jaksavat piripäissään painaa, mutta heitä ei kai liiemmin ole nähty jäähallin puolella, ajoittaisia invaasioita lukuunottamatta.

Kerrotko milloin siellä on sellaisia jaettu. Itselle ei ole tullut vastaan kertakaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kerrotko milloin siellä on sellaisia jaettu. Itselle ei ole tullut vastaan kertakaan.
Samaa ihmettelen, täällä Helsingissä ainoa jääkiekkoseura jonka peleissä nuo läpsyttimet tai kannatushaitarit miksi niitä haluaa sitten kutsuakaan on säännöllisesti olleet on Jokereiden KHL ottelut. Kertaakaan en ole nordiksella IFKn peleissä noita nähnyt.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kerrotko milloin siellä on sellaisia jaettu. Itselle ei ole tullut vastaan kertakaan.
Viimeisimmät muistot on jostain paikallispelistä kun Jokerit löylyytti teitä Nordiksella. Tuosta on siis jo aikaa. Koko läpsytin-analogia olikin lähinnä sivujuonne tässä pointissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös