Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 383 898
  • 66 968
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Herkistyin. Niin kaunista. Tuli vähän ilopissaakin kälvin klaineille. Ensin tosin katoin että mitä vittua, sehän on Kape Aihinen umpitunnelissa, mutta kyllähän se Czeskuksi paljastui.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Päivän viimeisen palaverin jälkeen kuului sihahdus. Joko muut veljet ja siskot ovat aloittaneet?
Toki. Töiden jälkeen tuli käytä lappeen prismassa, ja jo parkkipaikalle saavuttaessa heräsi ihmetys. Ihmiset laittaneet ostohousut jalkaan, ja lähteneet kaupoille. Arvioisin, että ihan normimäärä suomalaisia oli koronasta huolimatta kaupassa. Hieman vaikea toki suurempaa arviota antaa, kun venäläiset loistavat poissaolollaan.

Kotiin päästyä alkoi sihahtelu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyy ihailla tuota itsekritiikin puutetta, kun tämän julkaisette. Ja näin se pitää mennäkin, täysillä vaan, kerran täällä eletään. Hyvä jätkät!

Mulla on ollut naama monessa lehdessäkin, joten ei tunnu enää missään.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Olen töissä keskisuuressa rautakaupassa vastuumyyjänä. Teimme ensimmäisenä koronakuukautena aivan älyttömän hienon tuloksen, +39% verrattuna viime vuoteen, joka sekin oli hyvä. Kun koronamyrsky alkoi, niin kauppias kuin työntekijätkin olettivat että tämä oli nyt toistaiseksi tässä. Lomautukset pyörii ja kauppa joudutaan todennäköisesti jopa sulkemaan aika pian.

Ja paskanmarjat. Ihmiset ei todellakaan pysy kotona niin kuin Sanna Marin on käskenyt. Kun kaikki on kielletty, suljettu ja lopetettu niin ne tulee kaikki meille. Omaan vastuualueeseeni kuuluvien sähkötyökalujen myynti oli +92,9% viime vuoteen. Nyt on aikaa rempata ja uusia koneita. Ja aikaa vaarantaa oma henkensä.

Yli 70-vuotiaat eivät todellakaan pysy kotona, kauppa on täynnä niitä aamusta iltaan. Asiat ovat yleensä "tartteis tämmösen ruuvin", "uutta löylykauhaa olen etsimässä", "myydäänkös teillä paristoja", "mistäs minä löydän roskapusseja" ja "missäs teillä on vessa kun tuli tuossa kävelyllä hätä". Kassavirtaa tämä hallitusta uhmaava väestönosa ei siis yleensä tuo.
 
Viimeksi muokattu:
Ensin haluaisin vaikka saada tietää, mikä on juuri tällä hetkellä ulosotossa olevan velkani kokonaissumma. Sen haluaisin tietää. Sitten kun sen summan saisi omaan tietoon, voikin miettiä ja nauraa omille asioille taas hieman lisää. Onko minulla oikeus saada tietooni se summa ja miten sen tiedon voi saada?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ensin haluaisin vaikka saada tietää, mikä on juuri tällä hetkellä ulosotossa olevan velkani kokonaissumma. Sen haluaisin tietää. Sitten kun sen summan saisi omaan tietoon, voikin miettiä ja nauraa omille asioille taas hieman lisää. Onko minulla oikeus saada tietooni se summa ja miten sen tiedon voi saada?
Etusivu - Oikeus.fi / Ulosotto tuolta saa tiedon.
 

Niin minäkin joskus luulin, mutta en sitä koskaan tuolta ole löytänyt. Omia tietoja katselin ja mitään hyödyllistä en silloin tuolta löytänyt. Niin ja voisin toki tuolta sivulta uudestaan käydäkin etsimässä, jos tällä kertaa vaikka osaisinkin sen tiedon sieltä itsenäisesti löytää.. Mutta se ei ole enää mahdollista, ihmeisiin en minäkään pysty. Epäilen myöskin, että vaikka tuolle sivulle olisi just nyt mahdollisuus kirjautua, niin en osaisi vieläkään sitä oikeaa tietoa sieltä löytää.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jankutan tätä varmasti ärsyttävyyteen saakka, mutta kannattaa pitää huoli, että jos sinua enemmänkin aletaan käyttämään vakituisen työntekijän paikalla, niin palkkauskin olisi sitten sen työnkuvan mukaista. Nämä "testit" ovat samalla ilmaista työvoimaa työnantajallesi. Tsemppiä nyt silti. Hyvin menee.

Tottahan tuo on, jälleen kerran. No onneksi näitä kertoja kun olen ollut palkkalistoilla olevan työntekijän korvike on ollut vielä vähän ja ne on silloin kun on todellinen tarve.

Esimerkiksi sairausloman takia pari kertaa kun sijaisia ei oikein ole ollut ja nyt tuon takia kun yhden piti saada vapaapäivä. En tiedä mitä tuon vapaapäivän taustalta löytyy? Kai se että toinen asia johti toiseen ja toinen toiseen... Yks ei päässyt töihin kai jonain toisena päivänä, tämä vapaata tänään pitänyt työntekijä pääsi tuuraamaan tätä toista jos sai pitää vapaapäivän tänään... No nämä on spekulointeja kun ihan täysin oikeita taustoja asioille en tiedä.

No ehkä kun työpaikalla nähdään että hommat sujuvat niin se ruokkii sitten saamaan lisää töitäkin? Ja hyvät arvostelut työkokeilusta ja melko pitkä työkokeilurupeama ainakin auttavat saamaan töitä sitten jatkossakin? Jos ei tuolta niin sitten muualta.

Mutta minulla on kyllä se tilannekin että en enää saa edes olla kuin heinäkuun puoliväliin asti työkokeilussa ja sitten täytyy keksiä jokin muu ratkaisu työllistymiseen. Eihän tuota työkokeilua saa määräänsä enempää edes tehdäkään.

Mutta no, hyvinhän tuo työvuoro sujui tänään. Salaatit tuli tehtyä niin kuin pitikin, ilman kummempaa kiirettä ja sain kehujakin. Kehuivat näppäräksi ja kehuivat kuinka hienosti hoidin kaiken. Minua erityisemmim ohjannut työntekijä vitsailikin sitten että hän voi jäädä eläkkeelle ja minä tulen tilalle. Yksin minä tosiaan salaattipisteessä olin mutta ohjeita sentään sain siihen mitä pitää tehdä.Vaikka tosin lähes kaiken hoidinkin itse. Poislukien muutamat sosesalaattiannokset.

Ja onhan tuolla puhuttu jo heinäkuun jälkeisestäkin ajastakin. Pitäisin heinäkuun puolivälin jälkeen jonkin pituisen kesäloman ja sitten työt jatkuisivat sillä palkkatuella.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lukeeko muutkin nimimerkki @knttrtknkn1 mielessään "konttorikone ykköne"...?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tänään voisin taas jorata:

Chicago - Beginnings - 7/21/1970 - Tanglewood (Official)

Jossain vaiheessa iltaa haluan kuunnella tämän ihan itsekseni. Ja yleensä silloin olen aika jurrissa. Nimitän itse tätä tanssimiseksi, en tiedä voiko sitä sellaiseksi laskea. Tuon lopun nostatuksen aikana alan hakata itseäni jalkoihin ja keskivartaloon. Tämän ovat muutamat naiset nähneet, kukaan miespuolinen ei tiettävästi vielä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin minäkin joskus luulin, mutta en sitä koskaan tuolta ole löytänyt. Omia tietoja katselin ja mitään hyödyllistä en silloin tuolta löytänyt. Niin ja voisin toki tuolta sivulta uudestaan käydäkin etsimässä, jos tällä kertaa vaikka osaisinkin sen tiedon sieltä itsenäisesti löytää.. Mutta se ei ole enää mahdollista, ihmeisiin en minäkään pysty. Epäilen myöskin, että vaikka tuolle sivulle olisi just nyt mahdollisuus kirjautua, niin en osaisi vieläkään sitä oikeaa tietoa sieltä löytää.

Nykyään tuon ulosotossa olevan summan tosiaan näkee nettipalvelusta. Kai siis tuosta nettipalvelusta jonka osoitteen @Czescku linkittikin jo tänne.

Kovin kauaa näin ei kai ole ollut koska vielä pari vuotta sitten jouduin kysymään tietoa ulosottovirkailijalta. Tuli yllätyksenä minullekin että tiedon näkee nykyään myös netistä.

Ja toivottavasti ajantasaisen ja luotettavan tiedon. Vaikka ihmettelekin miten tuo ulosotossa oleva rahamäärä on vain parissa vuodessa ehtinyt tippumaan 9000 eurosta vähän yli 3000 euroon. Ehkä siinä on taustalla noita syitä mitä Czesku nostikin esille pari päivää sitten.

Olisihan se hienoa jos ulosotossa on minulla enää vain päälle 3000 euroa.
 
Kaikki työjutut on vaan pelkkää kusetusta. Kävin kuntouttavaa työtoimintaa varten haastattelussa sovitusti ja mitään rahoja ei pitänyt leikata pois, kun se homma ei onnistunutkaan. Kaiken tein niin kuin piti ja menin alkuhaastatteluun, mutta lopputulos olikin kaikesta huolimatta täysin surkea. Pari päivää siitä, niin työkkäri laittaa jonkun työtarjouksen johon en ehtinyt yhtään varautua ja siihen olisi pitänyt vastata jo seuraavana päivänä viimeistään. Viikko vähintään pitäisi olla aikaa valmistautua, varsinkin kun suunnitelma tehtiin että kuntouttava työtoiminta tässä on vain tarkoituksena, eikä mikään muu joka tulee noin lyhyellä varoitusajalla. Ja sitten kun itse koen niin, että en pysty toimimaan asioiden kanssa noin helvetin nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei saatana. Kävin noutamassa yhden naisen kotiini ja tarkoitus oli pitää hieman "hauskaa", vaan huomasin vasta jonkin ajan kuluttua, että neitonen haiskahtaa alkoholilta. Sanoi huoneensa yhden siiderin. No tultiin meille ja minä söin ja neitonen istui sohvalla, (istuu vieläkin, minä istun paskalla) ja kun nyt ruokani jälkeen aloin vähän haastella, niin huomasin, että yksi siideri ei kyllä millään riitä siihen paljonko on juonut. Ai mikä ongelma? No itse en ajatellut ottaa kuin lasin kaksi viintä, koska huomenna salipäivä. Ja jos toinen on lärvit ja itse ei, niin meikäläistä ei nappaa silloin yhtään edes vähääkään alusta..
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lukeeko muutkin nimimerkki @knttrtknkn1 mielessään "konttorikone ykköne"...?

Se on konttoritekniikan 1. Hippoksella soi Jyväskylän konttorikoneen mainos joskus 90-luvulla, jossa laulettiin..., konttoritekniikan 1 , JKL.n konttorikone.

Se laulu soi mulla vieläkin päässä. Firmaa tuskin on enää, enkä oikeastaan tiedä onko koskaan ollutkaan. Kai se on ollu kun kerta mainostivatkin.
 
Olen töissä keskisuuressa rautakaupassa vastuumyyjänä. Teimme ensimmäisenä koronakuukautena aivan älyttömän hienon tuloksen, +39% verrattuna viime vuoteen, joka sekin oli hyvä. Kun koronamyrsky alkoi, niin kauppias kuin työntekijätkin olettivat että tämä oli nyt toistaiseksi tässä. Lomautukset pyörii ja kauppa joudutaan todennäköisesti jopa sulkemaan aika pian.

Ja paskanmarjat. Ihmiset ei todellakaan pysy kotona niin kuin Sanna Marin on käskenyt. Kun kaikki on kielletty, suljettu ja lopetettu niin ne tulee kaikki meille. Omaan vastuualueeseeni kuuluvien sähkötyökalujen myynti oli +92,9% viime vuoteen. Nyt on aikaa rempata ja uusia koneita. Ja aikaa vaarantaa oma henkensä.

Yli 70-vuotiaat eivät todellakaan pysy kotona, kauppa on täynnä niitä aamusta iltaan. Asiat ovat yleensä "tartteis tämmösen ruuvin", "uutta löylykauhaa olen etsimässä", "myydäänkös teillä paristoja", "mistäs minä löydän roskapusseja" ja "missäs teillä on vessa kun tuli tuossa kävelyllä hätä". Kassavirtaa tämä hallitusta uhmaava väestönosa ei siis yleensä tuo.
Suomessa yhden suurimman rautakauppaketjun myynti maaliskuussa oli +30% viime vuoteen verrattuna. B2B asiakkaissa oli pientä kasvua, mutta suurin osa tuli kuluttajakaupassa. Nuo sun luvut sähkötyökalujen myynnissä on kunnioitusta herättäviä. Makitaako pistit menemään?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Se on konttoritekniikan 1. Hippoksella soi Jyväskylän konttorikoneen mainos joskus 90-luvulla, jossa laulettiin..., konttoritekniikan 1 , JKL.n konttorikone.

Se laulu soi mulla vieläkin päässä. Firmaa tuskin on enää, enkä oikeastaan tiedä onko koskaan ollutkaan. Kai se on ollu kun kerta mainostivatkin.
No helevata, mähän oli jäljillä kuitenkin.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oonhan mä aina tienny ettei kaikki telkät oo mulla pöntössä, mutta tänään tuli taas kunnon vahvistus sillekin, kun kaupasta piti hakea Karhua laatikko, nii minäpoika tyynesti Karjalaboxin kanssa ulos. Enkä tajunnu ennenkuin ensimmäisen tölkin otin ulos, että mitäs saatanaa, kuka laittanu karhulaatikkoon karjalaa? Piti kattoo useemman kerran että joo, on se karjalaa, nin. Kyllä ei taas mikään mee oikein tänään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös