Kyseenalaiset taklaukset Liigassa 2019–2020

  • 725 161
  • 4 986

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Nyt oli Seväseltä sen luokan perseily että oikein hymyilytti matkalla pukkariin :)

no joko rupee tuleen yli 7 peliä paikallaan olis
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Rangaistusten koventaminen ei ole ratkaisu. Kontaktipelaamisen laadukas opettaminen Liigaan johtavalla junioripolulla, pelin hidastaminen sääntömuutoksilla ja/tai kontakipelaamisen rajoittaminen kokonaan tai tunnistetuilla pelikentän riskialueilla ovat tekijöitä, joista ratkaisu löytynee.
Totta vitussa rangaistusten koventaminen on ratkaisu. Loppui ne avojäänpommit Tom Wilsoniltakin änärissä kun lyötiin 20 matsia pelikieltoa (joka sitten pieneni 14 matsiin) ja palkasta lähti aika helvetin iso summa fyrkkaa.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt oli Seväseltä sen luokan perseily että oikein hymyilytti matkalla pukkariin :)

no joko rupee tuleen yli 7 peliä paikallaan olis

Mua hymyilyttää nää hymyilyihin takertujat. Sevänen tulee taklaamaan kädet alhaalla ja periaatteessa oikeaoppisesti niin varmasti itse luuli taklauksen olleen puhdas, vaikka ei sitä ollutkaan. Niin ihan luonnollista naurahtaa hieman, kun itse luulee sen olleen puhdas. Huomaa ettei jengi ole muuta kuin telkkarista katsonut lätkää. Tuolla kaukalossa et uusintoja näe vaan uskot asiat niin, kun itse koet tilanteen menneen.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tottakai. Ruma kuin mikä ja pitkät pelikiellot siitä.

Jos otit kantaa tuohon minun viestiini, niin kai huomasit hymiön viestin perästä. Jos et siitä eteenpäin osannut päätellä, niin internet ei ole oikea paikka sinulle.
Välillä kyllä tuntuu, ettei tämä internet oikein ole kenenkään paikka.
 

Tuamas

Jäsen
Niin ihan luonnollista naurahtaa hieman, kun itse luulee sen olleen puhdas. Huomaa ettei jengi ole muuta kuin telkkarista katsonut lätkää. Tuolla kaukalossa et uusintoja näe vaan uskot asiat niin, kun itse koet tilanteen menneen.

Ihan luonnollistahan se on toki naureskella, kun on onnistunut saamaan kaverin loukkaantuneiden kirjoihin puhtaalla taklauksella.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihan luonnollistahan se on toki naureskella, kun on onnistunut saamaan kaverin loukkaantuneiden kirjoihin puhtaalla taklauksella.

Sille Sevänen varmastikin nauroi älypää. Eiköhän enemmänkin sille, että Kukkonen tuli riehumaan sekä tietysti sille että luuli lentäneensä pihalle puhtaasta taklauksesta.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Sille Sevänen varmastikin nauroi älypää. Eiköhän enemmänkin sille, että Kukkonen tuli riehumaan sekä tietysti sille että luuli lentäneensä pihalle puhtaasta taklauksesta.

Millekäs se Heikkinen siellä irvisteli?

Sylettää tuollainen sakki, joka viikosta toiseen teloo vastustajia eikä varmasti vastaa puhelimeen.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Käytin vain analogiaasi.

Nyt sitä sitten pystytäänkin videolta tulkitsemaan, että naureskeli ja vieläpä että mille naureskeli?

Joo no tämä on oletus. En usko, että Liigassa on pelaajia jotka nauraa toisen loukkaantumiselle.
 
Kukkonen teki oikein kun yritti puuttua tilanteeseen kapteenin päättäväisyydellä. Noihin hymyilyihin ei kannata enempää puuttua, teksti mikä tuolla lentää voi välillä hymyilyttää vaikka pohjimmiltaan kyse onkin vakavasta asiasta. Kyllähän tuo törkeä taklaus on omiin silmiin muutaman hapenvedon jälkeenkin, mutta päättäjät päättää mitä sieltä tulee. Eiköhän siellä "kuvanauhat" pyöri tulevina päivinä.
 
Viimeksi muokattu:

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hauskaa kun suurimmat ulisijat ovat taas kouvolasta tai porista.Kärppäfanit huomattavasti enemmän ihmisiä.

Betonihelveteissä eläminen tekee ihmisistä selvästi katkeria.
 

GNR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

"Roni Seväsen päätiltti oli kokonaisuutena yksi SM-liigan lähihistorian törkeimmistä, joten sanktion on oltava myös sen mukainen, kirjoittaa jääkiekkotoimittaja Sami Hoffrén."

Tota kun vielä katselee niin aika samaa mieltä. Seväsen tuskin tarvitsee enää tällä kaudella pelata.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Mua hymyilyttää nää hymyilyihin takertujat. Sevänen tulee taklaamaan kädet alhaalla ja periaatteessa oikeaoppisesti niin varmasti itse luuli taklauksen olleen puhdas, vaikka ei sitä ollutkaan. Niin ihan luonnollista naurahtaa hieman, kun itse luulee sen olleen puhdas. Huomaa ettei jengi ole muuta kuin telkkarista katsonut lätkää. Tuolla kaukalossa et uusintoja näe vaan uskot asiat niin, kun itse koet tilanteen menneen.

Kolmannen kerran. Olkoot vittu vahinko, puhdas, tai mikä tahansa. Oma 5 on pikku kakku jos toinen on saanut päävamman. Minä arvostan sitä, että puhtaan taklauksen jälkeen jos näkee kaverin tipahtavan, on huolissaan pelikaverin/ vastustajan kunnosta. Seväselle ja Lukolle oli vitun sama, naureskeltiin ja virnuiltiin. Se on oksettavaa paskaa.
 

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Seväselle ja Lukolle oli vitun sama, naureskeltiin ja virnuiltiin.

Ennen kuin tämä taas kunnolla alkaa niin kerro nyt ihmeessä ketkä kaikki Lukosta naureskelivat ja mille naureskelivat.

Ei siinä, onhan tämä naureskelu ja hymyily muodostumassa eräänlaiseksi palstalegendaksi, jota varmaan pitää vaalia vähän kuin renessanssin aikaisia maalauksia ja keskiaikaisia kirkkoja.
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Taklausta nyt monta kerta kelanneena, niin puolestani Sevänen voi loppukauden syödä popparia ja miettiä tätä taklausta.

Tällä kertaa tämä minun osaltani ihan oikeasti jää tähän viestiin. Ruma, huono ja tyhmä taklaus.

Täysin samaa mieltä ja kuten Lukon otteluseurantaketjuun kirjoitin, niin tämä taklaus vei suurimman innon tästä Kärppävoitosta.
 

A Siente

Jäsen
Olen ehkä sokea, mutta en saa tuosta päähän kohdistunutta taklausta millään. Tulee toki täysin kiekottomaan pelaajaan ja ulosajo ansaittu. Omaan silmään Sevänen lähtee ennakoimaan, kun luulee taklattavan saavan kiekon.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Lukon voisi sulkea loppukaudeksi Liigasta ja antaa Virralle vuoden toimitsijakieltoa. Jos halutaan oikeasti saada nämä päävammat kuriin.

Tai voisi kieltää avojään taklaukset

Tai sitten voisi edelleen sitoa pelikiellon mitan loukkaantumisen mittaan.

Tai sitten voisi olla tekemättä yhtään mitään, selittää vaan taklattavan vastuusta ja siitä, miten pää kuuluu - hei - pitää ylhäällä.

Ei vaan hirveästi naurata, kun tietää, että riski nuoren ihmisen elämän pilaantumisesta on todellinen joka kerran kun kolahtaa
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolmannen kerran. Olkoot vittu vahinko, puhdas, tai mikä tahansa. Oma 5 on pikku kakku jos toinen on saanut päävamman. Minä arvostan sitä, että puhtaan taklauksen jälkeen jos näkee kaverin tipahtavan, on huolissaan pelikaverin/ vastustajan kunnosta. Seväselle ja Lukolle oli vitun sama, naureskeltiin ja virnuiltiin. Se on oksettavaa paskaa.
Minä ajattelen näissä aina sitä, että miten itse suhtautuisin tilanteeseen. Jos olisin tahattomasti aiheuttanut taklauksellani toisen pelaajan loukkaantumisen, niin kaikki keskittyminen menisi siihen, että olisin huolestunut kyseisen pelaajan tilanteesta ja pahoillani tapahtuneesta. Siinä on ihan sama mitä huudellaan, niin en kyllä lähtisi virnuilemaan takaisin, vaan pysyisin vakavana ja ottaisin vastaan sen mitä tulee. Tämän vuoksi en osaa arvostaa tuota Seväsen virnuilua, koska se ei mielestäni ole reilun ja rehdin pelaajan toimintaa tällaisen tilanteen jälkeen, vaikka virnuilu liittyisikin joltain suunnalta tulevaan huuteluun tms.

Liigasta löytyy aika paljon niitäkin pelaajia, jotka oman - ja loukkaantumiseen johtaneen - taklauksen jälkeen menevät kyselemään vastapuolen pelaajan vointia välittömästi tilanteen jälkeen. Sellaista toimintaa arvostan todella paljon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tyhmä tyhmä tyhmä taklaus Seväseltä. Ei mitään syytä ajaa noin. Oldskoolisti voi toki ajatella että Anttila teki valinnan; kaverisyötön vastaanotto vai taklauksen vastaanotto ja maksoi siitä hintaa. Kädet ei ollut ilmeisesti ylhäällä tms eikä tullut sinänsä puun takaa että Sevänen oli ja tuli juuri sieltä mistä pakin pitääkin, mutta olihan tuo piittaamaton ja pelin ja kauden panos huomioiden typerä.
Karua myös se, että NHL:ssä tuosta tuskin tulisi edes pelikieltoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös