Perussuomalaiset

  • 5 516 281
  • 44 287

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Perussuomalaisilta välikysymys hallituksen Kreikka-tuesta ja Suomen linjasta. Perussuomalaisten mukaan hallituksen linja on ollut ristiriitainen eikä se täsmentynyt eilisellä kyselytunnilla eduskunnassa. Perussuomalaiset kutsuu muut oppositiopuolueet mukaan välikysymykseen. Kokoomuksesta ei osattu vielä sanoa, yhtyykö puolue välikysymykseen.

 

aalto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, änärin suomalaiset
Oli päässyt tämä ketju valahtamaan jo sivulle 3, kun kukaan persuja moittiva ei ollut huomannut eilen tehtyä päätöstä nuorisosiiven suhteen. Pesäero tehty ja uusi nuorisojärjestö perustettu.
Nyt kannattaa muuten olla tuossa vanhemmassa ps-junnuseurassa tarkkana jäsenrekisterin kanssa. Jotenkin mulla on kutina, että rekisteri yhteystietoineen vuotaa uuden nuorisojärjestön käyttöön ja vanhan järjestön jäseniä lähestytään suoraan... Poliittisen järjestön jäsenrekisteri on GDPR:n alainen henkilörekisteri ja sen käyttö pitäisi olla tarkkaan määritelty.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Woodista lyhyesti (wiki):
Woods has promoted conspiracy theories on Twitter; in 2017, he used the platform to echo claims that George Soros was behind a violent far-right rally in Charlottesville, Virginia....
Kuulosti sen verran oudolta että katsoin tuon Woodsin Charlotteville-väitteen. Se on Woodsin artikkelin sitaatti 64 joka johtaa Revealnewsin blogipostaukseen jossa todetaan seuraavaa

Sentiments that Soros, a longtime bugaboo for conservatives, was active behind the scenes was echoed by prominent right-wing figures like actor James Woods and social media personality Mike Cernovich.
Yleisesti tuossa puhutaan salaliittoteoreettikko-Alex Jonesista ja hänen horinoistaan.

Revealnewsin juttuhan ei väitä muuta kuin että Soros on ollut mörkö konservatiiveille. Jutussa oleva Woodsin nimi on linkki joka johtaa tähän postaukseen:





Liitetty kuva on kuva jossa Charlottevillen valkoisen ylivallan ja heidän vastamielenosoittajansa ottivat toisistaan mittaa. Kuva on tältä sivulta ja sen kuvateksti on seuraava:

"White nationalist demonstrators use shields as they clash with counter demonstrators at the entrance to Lee Park in Charlottesville, Va., Saturday, Aug. 12, 2017. (AP Photo/Steve Helber) "

Kuvassa on siis kaksi osapuolta antifa vs natsit.

Kun tekee Twitterin advanced searchin Woodsin tiliin hakusanalla "soros" hän on toistuvasti väittänyt että Soros rahoittaa antifaa.

En oikein näe miten tuo levittämäsi wikipedian väite ja lähdeviite että Woods väitti natsien olevan Soroksen palkkalistoilla ja täten lavastaneen koko episodin perustui.

Oikeastaan minulla ei ollut tässä mitään pointtia. Päätimpä autismipäissäni katsoa Walrusin kortit ja ensimmäisessä väitteessä mursu jakeli taas vähe fakenewsia kun vähe kritisoi fakenewsia.

Aika heikko suoritus. Tosin enempää en odottanut.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuo Perussuomalaisten välikysymys on tutun oloinen. Löytyi historiasta toinen vähän vastaava.
 

Liitteet

  • IMG_20200306_135138.jpg
    IMG_20200306_135138.jpg
    44,3 KB · kertaa luettu: 307

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuo Perussuomalaisten välikysymys on tutun oloinen. Löytyi historiasta toinen vähän vastaava.

Minusta typerä vertaus. Perussuomalaiset jättää hallitukselle välikysymyksen Suomen linjasta siirtolaiskriisin ehkäisemiseksi ja Suomen linjasta Kreikan tuessa.

IKL peräsi Suomeen tulleita juutalaisia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vähän väsynyttä persuilta. Kyllä -- hallituksen sisällä on nähtävästi jotain linjaeroja, jotka tuskin vaikuttavat käytännössä mihinkään. Nyt vain rivit ammutaan suoraksi välikysymystä varten ja elämä jatkuu.

Ihan hyvä paikkahan tuo on, koska Ohisalo sai puheillaan epäilyksen siitä, että hänen linja on erilainen kuin hallituksen ja EU:n linja. Koska kyseessä on sisäministeri, on aivan paikallaan pyytää vastausta Suomen linjasta. Ohisalo tarkensikin tänään Suomen linjaa ja omaansa.

Toivottavasti perussuomalaisten välikysymyksen vastauksen yhteydessä selvitetään, miten Suomi menettelee mahdollisen Venäjän hybridivaikuttamisen osalta samanlaisessa tilanteessa kuin Kreikka nyt. Sulkeeko Suomi rajan ainakin osittain ja pitää hakijat Suomen ulkopuolella tilanteessa, joka olisi sama kuin Kreikassa eli lähteistä riippuen kymmeniin tuhansiin pyrkijöihin tai yli sataan tuhanteen pyrkijään, joka määränä kasvaisi, jos päästettäisiin läpi.

Tosin luulen Ohisalon saavan tiedon jossain vaiheessa siitä, mihin Kreikka toimensa perusti. Ilmeisesti on niin, että Kreikka tulkitsi EU-sopimuksen kohtaan xx perustuvaa oikeuttaan sulkea turvapaikkakäsittely rajatuksi ajaksi. Meppi Sarvamaa ainakin kertoi A-talkissa, että kyse on oikeutetusta toimesta, jolle tulee olla komission virallinen päätös. Päätösajankohtaa ei kaiketi ole määrätty, joten Kreikka hankkii sen jälkikäteen. Mutta jo nyt EU on ilmoittanut asian olevan OK.

Itse olen olettanut, että Kreikka ottaa tästä miinukset, mutta tekee sen EU:n tuella. Voi siis olla niinkin, että Kreikka toimii ainakin jonkilaisella mandaatilla. Toimi tai ei, Turkin tai Venäjän hybridivaikuttamiselle ei tule enää antaa yhtään lisää mahdollisuuksia. Missään tilanteessa. Ja tätähän Perussuomalaisten välikysymys koskee.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kokoomus pohtii ensi viikolla, tuleeko se mukaan Perussuomalaisten välikysymykseen. Orpo haluaa nähdä välikysymyksen tarkan muotoilun ensin. Loistavaa! Käytännössä kyse on siitä, haluaako Perussuomalaiset välikysymyksessä käsitellä Suomeen mahdollisesti kohdistuvaa suurta painetta Venäjän suunnnalta vai tyytyykö Perussuomalaiset ainoastaan peräämään hallituksen näkemystä Kreikan toimille. Tosin Kokoomus voi jättää välikysymyksen väliin jo siksi, että puolue ei halua kulkea Perussuomalaisten perässä toista välikysymystä peräkkäin.

Äkkiseltään ero ei vaikuttaisi olevan merkittävä, mutta käytännössä on. Suomen kannalta olennaista on se, miten Suomi varautuu Venäjän hybridivaikuttamiseen. Kokoomus on viime päivinä nostanut Venäjältä tulevaa uhkaa esille useammalla suulla puheenjohtaja Orpo mukaan lukien.

Mutta jos Perussuomalaiset eivät halua itärajan tilannetta mukaan, Kokoomus tuskin edes harkitsee Perussuomalaisten välikysymyksen allekirjoittamista. Toivottavasti Perussuomalaiset eivät näin menettele, sillä siinä tilanteessa voidaan oikeutetusti kysyä, miksi Perussuomalaisten turvallisuuspoliittinen ajattelu käsittää EU:n ulkorajoista vain Turkin ja Kreikan rajan.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yllä hyvä kirjoitus.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei kai kukaan niin tyhmä ole että omalla nimellään ja kuvallaan tuollaista kirjoittaisi, eihän? Feikki- tai kaapattu tili?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Se on ehkä ylimääräinen tuo Petrin loppulause "ei mulla muuta" kun kyllähän tuossa oli jo ihan mukavasti sisältöä alussa ilmankin.

Miten Räsäsen, huhtiksen tai vaikka tuon fiksusti tappouhkailevan uskonnonvapautta ollaan loukkaamassa/poistamassa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei kai kukaan niin tyhmä ole että omalla nimellään ja kuvallaan tuollaista kirjoittaisi, eihän? Feikki- tai kaapattu tili?
Tullut tuo Kaivanto ennenkin vastaan, se taitaa tosiaan olla noin tyhmä. Eiköhän se tuosta saa hakemansa tutkinnan päälle, ja ennen pitkää marttyyrinviittansa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Höh, Kaivanto oli Levyraadissa ihan leppoisa tapaus. Tarpeeksi kauan kun näitä kylähulluja pomppii esiin hajatelmineen, niin Timo Soini ei enää näyttäydykään minään palatsivallankumouksen uhriksi joutuneelta luuserilta, vaan PS:n viimeisten kunnian päivien johtajana. Ennen kun siitä siis tuli kaikkien aikojen friikkisirkus. Kiva nauttia lihavasta eläkkeestä Espoossa ja katsella, kun varas tuhoaa saaliinsa ihan itse.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Toki ei anneta sen pilata hyvää stooria että Kaivanto oli vuonna 2019 Väyrysen Seitsemän Tähden Liikkeen eduskunta - ja eurovaaliehdokas.

Ei mulla muuta. Vai miten se meni.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ja se on tässä porukassa vain sulka hattuun, vai miten se menikään.

Joo . . .
Tappouhkaus on lain mukaan rikos, josta maksimituomio on kaksi vuotta.
Uhkauksen esittäjää möläytyksestä vastuutettaessa tämähän on vain läpällä heitettyä vitsihuumoriria, josta mitään tajuamattomat hienoperseet ottavat pulttia. Relatkaa nyt vähän!
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ei kai kukaan niin tyhmä ole että omalla nimellään ja kuvallaan tuollaista kirjoittaisi, eihän? Feikki- tai kaapattu tili?

Eiköhän nää tilinkaappaukset ole ennemmin vasemmiston erikoisuus. ”En se minä ku joku muu... no okei se olin minä, mut en jaksanu heti myöntää”

Täytyy tosiaan myöntää, että itse nyökyttelin täällä hyväksyvästi sille, miten nopeasti tilanne voi eskaloitua. Aika kova suoritus.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eiköhän nää tilinkaappaukset ole ennemmin vasemmiston erikoisuus. ”En se minä ku joku muu... no okei se olin minä, mut en jaksanu heti myöntää”
Tahdot siis sanoa, että vasemmistossa ollaan edes sen verran fiksumpia ettei omalla nimellä ja naamalla haluta mitään noin tyhmää sanoa. Pieni piste heille. Persujen vastine tähän on kännissä ja läpällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös