Vituttaa niin kympillä!

  • 1 047 129
  • 5 447

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olenko saanut vastinetta rahoille, kyllä ja en. Paljon on pelejä joissa pelillinen anti ei ole ollut kunnossa. Joskus vastustajan takia, toisinaan otteluohjelman.
Kyllä suurin syyllinen tähän heikkoon pelilliseen antiin on mielestäni valmennus ja uppiniskainen pystysuunnan kiekko kotiluolassa. Käsittämätöntä koohotusta. Nuo sinun mainitsemasi asiat ovat mielestäni pelkkiä tekosyitä, millä yritetään peitellä todellista ongelmaa. Tämä toki siis vain minun mielipiteeni.

Se miksi eilinen peli oli ennustettava, ei johtunut pelkästään peräkkäisistä päivistä, vaan myös edellisen ottelun kulusta.
Öh.. no jos Kerhon _tiedetään_ tulevan höyryveturin lailla ottelun alkuun, niin kyllä valmennuksen on sitä silloin erityisesti painotettava. JA reagoitava, kun ottelun alku nyt meni miten meni. Toki siitä olen samaa mieltä, että Kärppien kotiotteluiden anti on helposti ennustettavissa.

Mikäli maksat pelistä sivukulujen kanssa sen noin 50e+matkat, niin olisi luonnollisesti perusteltua toivoa, että tuote on kunnossa. Voi olla oma mielipiteeni, mutta tämä ei ole realismia. Väitän, että yksikään joukkue ei siihen liigassa pysty (siis koko kauden ajan). Nykymallia on niin kauan nähty, että ei myöskään yhtenäkään vuonna, kun nykymuotoista sarjaa on toteutettu.
Olen samaa mieltä, että yksikään joukkue ei joka ikinen ilta pysty antamaan parasta pelillistä suoritusta kotihallissaan. Siispä ihmettelen, miksi tätä laadukasta lätkää (lue: vieraspelaaminen) ei nähdä kotiluolassa juurikaan koskaan? Ohipelejä tulee kaikille se on selvää, mutta ei tuo tuote ole ollut kunnossa yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta koko kaudella. Onneksi ollaan onnistuttu edes voittamaan, niin osa pysyy tyytyväisenä.

Se mitä me nyt näemme, on varmasti parasta mitä on annettavissa.
Jos asia on näin, niin siinä tapauksessa valmennus on epäonnistunut työssään. Sen verran heittelee pelillinen taso vieras-, sekä kotiotteluiden välillä.

Eilen oli huono peliin lähtö, mutta olihan siellä nyt melkoisen hyvä asenne toisesta erästä alkaen?
Toinen erä ainakin oli aivan kauhea. Ensimmäinen laatupaikka tuli Junttilalle, mistä syntyikin 1-2 kavennus. Kontrolloituja hyökkäyksiä oli alle kolme kappaletta, kulmamyllyjen kanssa sama homma. Kolmas erä oli erittäin tasainen, eipä Kärpät siinäkään niskan päällä ollut. Surkea ottelu kaikkinensa.

Korostan kuitenkin edelleen, että asenteelle on aivan se ja sama, kun pelikirja ei ole kunnossa. Vieraissa sitä "asennetta" tuntuu jostain syystä löytyvän aivan eri tavalla.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Makuasioita. Se, että pidetään kiekkoa enemmän ja pyöritään kulmissa, ei ole sitä, mitä joukkueelta haluan. Kolme vaivaista torjuntaa toisessa erässä Voutilaisella, kolmannessa erässä huikeat seitsemän. Ihan turhanpäiväistä läpsyttelyä koko ilta.
Eilen ei onnistuttu edes hallitsemaan kiekkoa, vaan tämäkin meni HPK:n eduksi lukemin 45% - 55%.
 

Gurkha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä suurin syyllinen tähän heikkoon pelilliseen antiin on mielestäni valmennus ja uppiniskainen pystysuunnan kiekko kotiluolassa. Käsittämätöntä koohotusta.

Voi olla, että olet oikeassa näkemyksessäsi. Mielestäni tämä asia jää kuitenkin nähtäväksi, palataan tähän kysymykseen pudotuspelien yhteydessä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Vesa

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minä kuulun kans siihen porukkaan, joka kestää kyllä tappiot. Tärkeintä on kuitenkin aina se peliesitys. En odota, että Kärpät jyrää voitosta voittoon, mutta sitä odotan, että jätkät edes yrittäisivät pelata tosissaan. Se ei aina riitä, vaan tappioita tulee väkisinkin, mutta asenteesta se ei saa koskaan jäädä kiinni.

Tähän mielipiteeseen on varmaan suht helppoa yhtyä ja kyllähän se aina olisi kiva nähdä kaikkensa jäälle jättävä Kärppälauma illasta toiseen. Itse kuitenkin kuulun siihen osastoon (todennäköseisesti vähemmistöön), joka taasen ymmärtää, jos ei se asenne suhteessa vastustajaan tiiviissä 60 matsia kestävässä runkosarjassa ihan samalla tasolla joka matsissa ole, vaikka Lasse potkis kuinka äijjiä perseelle. Kärpät on kuitenkin se nykyinen iso paha jonka kaikki haluaa kynsin ja hampain voittaa. Ja monesti suomalainen urheilija/urheilujoukkue on parhaimmillaan niin sanotussa underdogin asemassa. Kyllähän se varmana toki vituttaa, jos tuote on kentälläkin välillä paskaa, mutta itse olen sitä mieltä, että runkosarjapelejä ja joukkueita pitäisi olla nykyistä vähemmän (12), jotta yksittäisen runkosarja matsin panos ja mielenkiinto nousisi. Ja tätä kautta varmana pelin tasokin nousisi. Mutta tämä nyt ei ilmeisesti olisi rahallisesti liigalle kovin järkevä ratkaisu. Ainakaan tuo pelien selvästi vähentäminen siis. Mutta nykyisellään olen niin kauan tyytyväinen, kun Kärpät porskuttaa käytännössä vuodesta toiseen sarjakärjessä, playoffseissa asenne on tapissa ja pyttyjä nousee ilmaan keskimäärin neljä kertaa vuosikymmenessä. En toki ole välttämättä kovin validi kommentoimaan tähän, koska olen suuri italialaisen jalkapallon ystävä ja pienestä pitäen oppinut sille, että voittaminen on ainut asia millä on merkitystä. Ei niinkään se tapa millä se välttämättä aina tulee. Se on toki sitten toinen asia, että kuinka se pitkässä juoksussa näkyy esim. yleisömäärissä jos Kärppien pelaaminen ei ole aina niin viihdyttävän ja täydellä asenteella varustettujen pelaajien pelaamisen näköistä.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse kuitenkin kuulun siihen osastoon (todennäköseisesti vähemmistöön), joka taasen ymmärtää, jos ei se asenne suhteessa vastustajaan tiiviissä 60 matsia kestävässä runkosarjassa ihan samalla tasolla joka matsissa ole, vaikka Lasse potkis kuinka äijjiä perseelle. Kärpät on kuitenkin se nykyinen iso paha jonka kaikki haluaa kynsin ja hampain voittaa. Ja monesti suomalainen urheilija/urheilujoukkue on parhaimmillaan niin sanotussa underdogin asemassa. Kyllähän se varmana toki vituttaa, jos tuote on kentälläkin välillä paskaa, mutta itse olen sitä mieltä, että runkosarjapelejä ja joukkueita pitäisi olla nykyistä vähemmän (12), jotta yksittäisen runkosarja matsin panos ja mielenkiinto nousisi. Ja tätä kautta varmana pelin tasokin nousisi.
Tässähän tämä ongelman ydin aika hyvin onkin tiivistettynä. Liikaa pelejä, joilla ei ole tuon taivaallista merkitystä. Liikaa joukkueita Liigassa. Ymmärrän tätäkin puolta.

Siltikin pelaajat saavat Suomen mittapuulla helvetin hyvää palkkaa harrastuksestaan, joten kyllä meillä faneilla, jotka rahaamme heidän harrastuksen tukemiseen käytämme, on oikeus vaatia jotain vastinettakin. Puhutaan sitten ammattiylpeydestä tms. niin kyllä pelaajien pitäisi katsoa peiliin ja pitkään, jos ei nyt marraskuisena tiistai-iltana huvita muuta kuin höntsäillä.
 

Sardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siltikin pelaajat saavat Suomen mittapuulla helvetin hyvää palkkaa harrastuksestaan, joten kyllä meillä faneilla, jotka rahaamme heidän harrastuksen tukemiseen käytämme, on oikeus vaatia jotain vastinettakin. Puhutaan sitten ammattiylpeydestä tms. niin kyllä pelaajien pitäisi katsoa peiliin ja pitkään, jos ei nyt marraskuisena tiistai-iltana huvita muuta kuin höntsäillä.

Tämä on totta ja tottakai on oikeus ja pitääkin vaatia. Siksi lokeroinkin itseni tuommoseeen hieman harvinaisempaan kategoriaan. Eli olen aina ollut tyytyväinen kunhan isossa kuvassa vaan menee tuloksellisesti hyvin. Niin nykyään ,kun tulee harvemmin käytyä hallilla kuin myös silloin ku tuli vielä käytyä melkeen joka matsi paikan päällä katsomassa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitäpä noilla teknisille vioille voi. Nyt sattui vaan melko kriittiseen paikkaan :D
Vahinko ei usein tule kello kaulassa, vaan onhan tuo mediakuutio näyttänyt jo pidemmän aikaa hajoamisen merkkejä. Todella harmilliseen paikkaan tuli nyt tämä totaalinen pimeneminen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vahinko ei usein tule kello kaulassa, vaan onhan tuo mediakuutio näyttänyt jo pidemmän aikaa hajoamisen merkkejä. Todella harmilliseen paikkaan tuli nyt tämä totaalinen pimeneminen.
Milloin tämä mediakuutio otettiin käyttöön? Ehkä olisi aika jo uusia.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Tässäpä toi video, joka näytettiin niin hienosti jumbotronilla:
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Paikkoja tuhlataan, ykkönen ja kakkonen aivan yössä, tuomarit kusee ja kaikki on paskaa. Voi vitunvitunvitunvittusaatana sentään!!
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Valmennus vituttaa. Uskoin kovasti Manneriin, mutta nyt viimeistään on usko alkanut loppumaan. Yv edelleen täyttä paskaa. Eniten kuitenkin vituttaa, kun Mamba jakelee saunakavereille kausikortteja eikä pelisuorituksilla näytä olevan merkitystä
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään se taas tapahtui, irtisanoin Telia tilaukseni jo toistamiseen tälle kaudelle. Kertaakaan aikaisemmin en ole Liiga-tilausta perunut ja olen kuitenkin katsonut matseja TV:stä aina niistä ensimäisistä playoff matseista alkaen joskus vuonna 2003 tai jotain. Vitutus on sen verran suuri että ei vain pysty enään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös