Kyllä mua tappio vituttaa aivan helevetisti. Tai oikeastaan ei tappio, vaan tuo hirveä muniinpuhaltelu ja löysäkulleilu, mitä pelissä tänään nähtiin. Eikö se saatana riitä, että ottelutapahtuman oheistuotanto on aivan paskaa? Pitääkö joukkueenkin saatana pelata paskasti? Ei mene järkeen, että miksi nää kotipelit on tällaisia?
Uusi slogan kotipeleihin:
Tervetuloa Raksilaan. Meillä kaikki on paskaa. Kusikin.
Välillä olen miettinyt, että olenko yksin ajastusteni kanssa, kun kritisioin Kärppien surkeita esityksiä kotiluolassa. Ja jälleen on korostettava, että en nyt puhu tuloksellisesta heikkoudesta, vaan nimenomaan pelin laadun surkeudesta.
Ei se sattumaa ole, että nyt täältä ovat vuoron perään käyneet hakemassa pisteet mukanaan niin HPK, Tappara, kuin Ilveskin. Olen yrittänyt avata noita pelin ongelmakohtia jo aiemmissa viesteissäni, niin en enään jaksa niitä kerrata, mutta valmennukselle isoa lampaanpersettä tältä suunnalta. Mikä ihme siinä on, että asioille ei tehdä mitään? Vauhtisokeus on mielestäni se ainoa vaihtoehto, kun "on mennyt niin hyvin".
Vieraissa pelataan pääsääntöisesti erittäin hyvää lätkää. Heikkoja hetkiä toki osuu sinnekin, mutta peli on silti aivan eri planeetalta, mitä se on näissä kotipeleissä. Voutilaisella vastustajan maalilla oli tänään 15 torjuntaa. Yleisö varmaan viihtyi. Täysin ala-arvoinen suoritus, jopa pohjanoteeraus tämän kauden kotipelien osalta.
Onneksi ensi viikolla on kaksi vieraspeliä. Saatamme nähdä jälleen laadukasta jääkiekkoa.
Miten on mahdollista, että eoma hyvä peli lösähti tällä tavalla yhdessä yössä!? Vastustaja nosti tasoaan, mutta oliko Kärppien pakko samalla laskea omaansa.
Siten, että vieraissa pelataan selkeämmin tiiviillä viisikolla. Ehkä huvittavin esimerkki oli tänään toisessa erässä, kun Krejcik sai kiekon omassa päässä, niin kolme hyökkääjää seisoivat keskialueella odottaen syöttöä. Lopputulos? Kahdesti haettiin uudestaan vauhtia omista, ennen kuin kiekko sitten menetettiin. Aivan käsittämätöntä paskaa valmennuksen suunnalta, näin suoraan sanottuna.
Ihmiset eivät jaksa käydä peleissä ummehtuneen hallin takia. Kyllä sanoisin, että vikaa on tällä hetkellä enemmän pelissä. Siis siellä yleisössäkin pienet lapset toteaa vanhemmilleen, että "miksi Kärpät pelaa noin huonosti". Valmennus, töitä!