Pelicans kaudella 2020–2021

  • 572 853
  • 2 265

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Millä perusteella Niemelä ei sitten pysty tsemppaamaan pelaajia? Tämä keskusteluhan liikkuu tällä hetkellä nyt pelkkien stereotypioiden varassa, ellei joku nyt ihan oikeasti ole ollut vaikkapa Niemelän tai Petun valmennuksessa viime vuosina.

Se, että joku esiintyy julkisuudessa positiivisena ja mukavan oloisena ihmisenä ei tarkoita sitä, etteikö tämä sama kaveri pystyisi tarvittaessa liekittämään pelaajiaan pukukopin suojissa. Kovin monella ihmisellä se siviili-identiteetti ja ammatillinen identiteetti ovat ihan erilaisia.

Ja täälläkin on pitkin kautta puhuttu siitä, että pelaajat tarvitsisivat "kurinpalautusta" tai että kumpa saataisiin joku Summanen "laittamaan pelaajat ruotuun". Siinä vaiheessa kun joukkue on kokovartalokipsissä huoltajia myöten, niin mitä luulette, että esimerkiksi Manner tai Pennanen tekisi tullessaan ruoriin? Räyhäisi kitarisat punaisina vai ehkä kuitenkin jotain muuta?

Jukka Jalonen on valmistunut aikanaan liikunnanopettajaksi liikuntatieteellisestä tiedekunnasta. Hän on siis opiskellut pitkälle liikuntakasvatusta, mikä varmasti näkyy myös hänen valmennusmenetelmissään. Modernia liikuntakasvatusta on, että urheilijat vastuutetaan itse ja heille annetaan tilaa oppia ja päätellä itse ratkaisukeinoja eri tilanteisiin. En siis yhtään ihmettelisi jos joku taitava valmentaja jättäisi tämän tsemppaamisen tai "pumppaamisen" suurelta osin myös pelaajien vastuulle.

Noh, tämä nyt lähti jo vähän rönsyilemään. Mutta pointti oli se, että valmentajan ei tarvitse olla raakaa lihaa syövä, mailoja paiskova ja kärkkäitä lausuntoja antava "lätkäjätkä", vaan myös muunlaisilla resepteillä voidaan saavuttaa menestystä. Ja nykyään ne menestysreseptit tuntuvat olevan näitä vähemmän perinteisiä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ennen kun luen edes viestiä loppuun, ei kukaan tiedäkään.

Puhuin auktoriteeteistä, ja siitä kuinka jotkut pelaajat sellaista vaatii. Toivottavasti sitä löytyy. Siinä sivussa kehuin Petri Matikaista.
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
Luulen, että silloin kun joukkueella ja pelaajilla ei oikein kulje, selissä on isot apinalaumat, kokovartalokipsit kiristää, päät painuu alas ja voi olla turhautunut ja ehkä masentunutkin olo yhdellä jos toisella niin silloin huutaminen ei ole se paras keino. Siinä tilanteessa on hyvä jos keinovarastosta löytyy muutakin.
 

palli gunnar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan tulosvetona jos ja kun kiekkoreippaan juniorivalmentaja hyppää peräsimeen niin liigaan nousukauden 1999-2000 pistesaalis 24 p on jo hyvä saavutus varsinkin kun tämän kauden "löydöt" Tanus ym jatkavat. Toki (ja toivottavasti) tulosveto menee väärin.
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
Jos kaikki pelaajat on kaupan, niin voihan joku erehtyä ostamaan Tanuksen ja/tai jonkun muun tänne täksi kaudeksi tulleen "löydön". Jos vaikka näkevät jotain potentiaalia.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Jos Suikkasen, Summasen tai Matikaisen repertuaariin kuuluisi pelkkää huutamista ja pelaajien nöyryyttämistä, niin eivätpä he olisi niin menestyneitä valmentajia, saatikka pidettyjä, kuin mitä nyt ovat. Matikainen varsinkin on väärin ymmärretty nero, esimerkiksi Ville Nieminen huusi pelkästään viime kauden aikana pelaajille yhtä paljon kuin mitä Matikainen koko kolmen vuoden pestinsä aikana.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Ihan tulosvetona jos ja kun kiekkoreippaan juniorivalmentaja hyppää peräsimeen niin liigaan nousukauden 1999-2000 pistesaalis 24 p on jo hyvä saavutus varsinkin kun tämän kauden "löydöt" Tanus ym jatkavat. Toki (ja toivottavasti) tulosveto menee väärin.
Vieläkö sää trollaat täällä?

Onneks sentään valmentaja tulee Lausannesta eikä Kiekkoreippaasta.
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
En moittinutkaan Matikaista enkä Suikkasta, sillä näillä valmentajilla on laaja keinovalikoima ja osaavat esim. keskustella, käyttää huumoria ja huutavat harvoin ja vain tarvittaessa. Ottaisin molemmat vaikka heti Pelicansiin takaisin.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Itse kuuntelisin mielummin sitä että valmentaja vittuilee suoraan päin naamaa, eikä yritä muka-nokkelasti heittää jotain juttuja, kuten Nemo tällä kaudella teki. Tai tappioasemassa sitä "Tätäkö te nyt haluutte? Tätäkö te nyt haluutte?" -huutelua penkiltä, sillä vitun ärsyttävällä pitkäveteisellä, lakonisella äänellä.
Mielummin joku Summanen tai Matikainen tai Nurminen tms sanomaan että "Nyt vittu seuraavassa vaihdossa pitää olla parempi, toi ei kelpaa eikä riitä, saatana!".
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
Mä olen ajatellut, että valmentajan täytyy pystyä sanomaan suoraan ja puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Sen voi tehdä monella tavalla. Tiedän tapauksen jossa kaverille sanottiin suoraan, että "homma meni nyt v*****. Mutta kun tuon asian korjaat ja uskot itseesi, niin mahdollisuuksia on vaikka mihin. Minä ainakin uskon sinuun." Homma muuten pelitti. Kyse oli yksilöurheilijasta, mutta voisi onnistua joukkueessakin. Mutta tuollainen "tätäkö te haluatte" huutaminen ei varmaan kehitä ketään.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä olen ajatellut, että valmentajan täytyy pystyä sanomaan suoraan ja puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Sen voi tehdä monella tavalla. Tiedän tapauksen jossa kaverille sanottiin suoraan, että "homma meni nyt v*****. Mutta kun tuon asian korjaat ja uskot itseesi, niin mahdollisuuksia on vaikka mihin. Minä ainakin uskon sinuun." Homma muuten pelitti. Kyse oli yksilöurheilijasta, mutta voisi onnistua joukkueessakin. Mutta tuollainen "tätäkö te haluatte" huutaminen ei varmaan kehitä ketään.

Valmentaminen vaatii valtavan määrän ihmistuntemusta ja ymmärrystä. Nykypäivänä vielä tuplasti enemmän kun aiemmin. Todella rankkaa touhua välillä. Siksi osittain ymmärrän Nemonkin turhautumisen ja kun ei tehdä sovittuja asioita ja asiat on vähän kauttaaltaan päin persettä henkisesti joukkueessa. Niemisestä tulee vielä huippuvalmentaja, iän myötä.

Taas tuollaisia professoreita kun Matikainen, ei joka puussa kasva. On saatanan sääli, ettei aikanaan voittanut Marjamäen kanssa sitä mestaruutta Bluesissa, vastassa kun oli joku K.Jalonen.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Onkohan muuten mikään jengi vaihtanut koko pelaavaa pakkikuusikkoa kerralla? Tai joo, Jurgens jää kaiketi, mutta muut taitaa mennä uusiksi. Jalasvaara voisi olla hyvä pitää, johtajuusvajeenkin takia. Ja Pietroniro, joka oli joissain peleissä jo tälläkin kaudella parhaita pakkeja ja nyt tietää millaista on pelata isossa kaukalossa. Siinä olisi puolet puolustuksest, mutta vain Jurgens on TOP-3 pakkeja, joten pari kärkijätkää tarvitaan.
Mua ei edes haittaisi vaikka Ulander jatkaisi jollain halvalla sopparilla, olisi ihan ok lisä kuutos- tai seiskapakiksi.
On tosi mielenkiintoista nähdä miten tulevia menetyksiä paikataan, mikä linja otetaan.
Itse suosisin terävää kärkiosaamista, sen takana on hyvä nuorien kasvaa ja secondary scoringin pelata paineetonta peliä.
Roine tuo johtajuutta ja kakkosketjun osaamista, mutta ykköseen, Björnisen ympärille tarvitaan kaksi pelaajaa plus sentteri kakkoseen. Kolmos-neloseen meille on pelaajia kyllä.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jalasvaaralle ei todellakaan jatkoja, syyt selviää pelejä seuraamalla. Ulanderille voisi harkita, kun pitäisi halvalla irrota.

Samasta syystä ei kenellekään jatkoja. Paskassa ja paskasti pelaavassa jengissä ei mitään hyvää juurikaan ole.

Loistavasti täyttäisi paikkansa hyvänkin jengin top6:ssa perusluudan hommassa.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Jos Jalasvaaran hinta on yli 100 kiloa, niin postimerkki perseeseen, ja uutta miestä putkeen. Jos taas hillitysti jokin 70-80 kiloa, niin kyllä kiitos.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kun nyt katsoo tätä Patrikaisen ajamista liigaan sisään, niin vähän oudolta tuntuisi, jos ei täällä jatka. Mutta mistäs näistä tietää.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kun nyt katsoo tätä Patrikaisen ajamista liigaan sisään, niin vähän oudolta tuntuisi, jos ei täällä jatka. Mutta mistäs näistä tietää.

Oliko siitä ollut puhetta, että juuri Patrikainen vaihtaisi maisemia? Itse en ole huomannut muuta kuin puhetta siitä, että jotain muutoksia tulossa maalivahtiosastolle.

Ehkä Patrikaisen kasvava vastuu viittaa siihen, että hän ei ole se muualle lähtevä osapuoli.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä se Patrikainen taitaa vaihtaa maisemaa, ainakin KalPa ollut huhuissa. Eiköhän ne syyt Patrikaisen peluuttamiseen ole jossain ihan muualla, esimerkiksi siinä, että koppi tarttunut Tolvasta paremmin viime aikoina/halutaan antaa Liigakokemusta alle, kun peleissä ei enään panosta.

Se vasta järjetöntä olisikin, kun istuisi katsomossa/penkillä loppukauden, koska meni tekemään sopparin toisen Liigajengin kanssa. Ei olisi tosin mitään uutta Pelicansin toimintatavat tuntien.
 

Quattro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyräsmiehet
Kyllä se Patrikainen taitaa vaihtaa maisemaa, ainakin KalPa ollut huhuissa. Eiköhän ne syyt Patrikaisen peluuttamiseen ole jossain ihan muualla, esimerkiksi siinä, että koppi tarttunut Tolvasta paremmin viime aikoina/halutaan antaa Liigakokemusta alle, kun peleissä ei enään panosta.

Se vasta järjetöntä olisikin, kun istuisi katsomossa/penkillä loppukauden, koska meni tekemään sopparin toisen Liigajengin kanssa. Ei olisi tosin mitään uutta Pelicansin toimintatavat tuntien.
Miksi Pelicansin intressissä olisi antaa kokemusta , jos pelaa ensi kaudella esim. KalPassa?
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Vaikkapa siksi, että saadaan jatkossakin lupaavia junioreita tänne kehittymään. Ei kovin houkkuteleva ympäristö eteenpäin pyrkiville pelaajille, jos katsomo kutsuu, kun et tee jatkosopimusta.
Ei tällainen ajattelu kiinnostanut silloin kun Kangasniemi oli tehnyt sopimuksen IFK:n kanssa, joten miksi kiinnostaisi nytkään.
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
Lähes kaikki muihin liigaseuroihin lähteneet pelaajat ovat joutuneet kylmästi katsomoon. Miksi Patrikainen tekisi poikkeuksen? Voitaisiin ihan hyvin peluuttaa loppukausi Tolvasta ja Parviaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös