Galluppi: Pienet asiat, jotka ärsyttävät

  • 918 275
  • 6 141

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Esa Pirnes.
Sian perse?
Rintojen eriparisuus... Oikea tissi olisi ihan tyytyväinen kuppikokoon D. No vasen haluaa lähinnä kuppikoon F. No kumman mukaan mennään? Kun toinen kokee että on hyvä olla kupissaan niin toinen kokee joku tyhjyyttä tai ylipursuvuutta. Kyllä tässä mennään lähinnä isomman mukaan. Harmittaa että toverit ei olekaan saman kokoisia
Tuohan imettimet tänne niin setä kokkeiloo. Tuskin on kuolemaks mutta voijaan viilistellä sitä elämää.

Tänään taas ärsyttänyt peniksen pienuus.
Kuulin, että avantoon hyppäämällä mulkusta tulee noin viiden senttimetrin mittainen. Kokeilin, mutta ei se kasvanut.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Ihmisten tarve laittaa jotain vitun koirien kuvia jatkuvalla syötöllä facebookissa ja vastaavissa. Ketä kiinnostaa? Milloin koiraa makuulla, milloin ulkona, istueltaan tassu pystyssä, tassu vittu pöydällä.. vmp
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmisten tarve laittaa jotain vitun koirien kuvia jatkuvalla syötöllä facebookissa ja vastaavissa. Ketä kiinnostaa? Milloin koiraa makuulla, milloin ulkona, istueltaan tassu pystyssä, tassu vittu pöydällä.. vmp

En tiedä, mutta ehkä ihmiset laittavat sinne juttuja itselleen tärkeistä asioista. On kuvia lapsista, remonteista, autoista jne. asioista jotka itseänikään ei kiinnosta, mutta onneksi on oma valinta katsoa tai olla katsomatta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Älypuhelimen käyttö liikkuessa. Oli se sitten autolla, kävellen, pyörällä tai millä vaan. Onko se nyt vaikea vaikka pysähtyä, jos tarvii sitä luuria räplätä?
Tämä. Tätä samaa lausetta kyllä kuulee tämän tästä mutta kun se vaan on niin per-KE-leen totta. Eli mikä vittu siinä on kun ilman sitä palikkaa ei nykyihminen kykene elään? Ei helvetti, mä en yleensä kuljeta koko kapistusta edes mukana. No jos pidemmäks aikaa johkin lähen niin sitten. Vituttaa muutenkin pälistä puhelimessa. Paskalla istuessa saatan lukee uutisia siältä. Nii ja Jatkoaikaa.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En tiedä, mutta ehkä ihmiset laittavat sinne juttuja itselleen tärkeistä asioista. On kuvia lapsista, remonteista, autoista jne. asioista jotka itseänikään ei kiinnosta, mutta onneksi on oma valinta katsoa tai olla katsomatta.
Joo ja jos nyt näistä aletaan valitsemaan, niin ennemmin katselen kuvia koirista ja kissoista, kuin jostain sinappiperseisestä mukulasta syömässä hassusti muroja. Lapsesta kutsutaan myös tuossa skenessä viisi kertaa viidestä "termiitiksi"

Ehhehhehheh juum. Hassu sekoboltsi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rintojen eriparisuus... Oikea tissi olisi ihan tyytyväinen kuppikokoon D. No vasen haluaa lähinnä kuppikoon F. No kumman mukaan mennään? Kun toinen kokee että on hyvä olla kupissaan niin toinen kokee joku tyhjyyttä tai ylipursuvuutta. Kyllä tässä mennään lähinnä isomman mukaan. Harmittaa että toverit ei olekaan saman kokoisia

Kohteleeko miehesi niitä kuitenkin tasa-arvoisesti, vai häärääkö enemmän isomman kimpussa?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Joo ja jos nyt näistä aletaan valitsemaan, niin ennemmin katselen kuvia koirista ja kissoista, kuin jostain sinappiperseisestä mukulasta syömässä hassusti muroja. Lapsesta kutsutaan myös tuossa skenessä viisi kertaa viidestä "termiitiksi"

Ehhehhehheh juum. Hassu sekoboltsi.
Missä iässä rakkauspakkaus muuttuu termiitiksi? Minun veikkaukseni on 1v 8kk, parin kuukauden virhemarginaalilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kohteleeko miehesi niitä kuitenkin tasa-arvoisesti, vai häärääkö enemmän isomman kimpussa?
Mies on niin joviaali tyyppi että kohtelee kumpaakin ihan samalla intensiteetillä. Ja kyllähän tässä kokoluokassa ei parin kupin kokoeroa huomaa kun rinnat "roikkuu" vapaasti. Kyllä niissä hellittävää riittää. Lähinnä harmittaa ettei löydä molemmille rinnoille sopivia liivejä kun on kokoeroa sen verran.
 

A Siente

Jäsen
Ihmiset jotka soittaa sulle, mutta eivät osaa lopettaa puhelua. Olen ainakin itse ajatellut että soittajan vastuulla on lopettaa puhelu, mutta monesti tulee kiusallinen hiljaisuus. Ihan jopa virallisissa puheluissa tätä esiintyy. Kun en minä voi tietää onko soittajalla jotain muuta asiaa.
 

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmiset jotka soittaa sulle, mutta eivät osaa lopettaa puhelua. Olen ainakin itse ajatellut että soittajan vastuulla on lopettaa puhelu, mutta monesti tulee kiusallinen hiljaisuus. Ihan jopa virallisissa puheluissa tätä esiintyy. Kun en minä voi tietää onko soittajalla jotain muuta asiaa.
Mulle myös tuttu juttu nykyisen mesun kanssa. Hän on yli kuuskymppinen, joten nämä nykyajan humputukset änämteineen ja geeäsämmineen ovat ehkä hivenen haastavia, mutta jos asiat on sanottu ja jutunjuuri loppuu, sen vois kitkaista pois sulkemalla puhelimen. Siitä punaisesta luurista.
 

A Siente

Jäsen
Mulle myös tuttu juttu nykyisen mesun kanssa. Hän on yli kuuskymppinen, joten nämä nykyajan humputukset änämteineen ja geeäsämmineen ovat ehkä hivenen haastavia, mutta jos asiat on sanottu ja jutunjuuri loppuu, sen vois kitkaista pois sulkemalla puhelimen. Siitä punaisesta luurista.

Nyt ärsyttää vähän, kun en ymmärrä tätä viestiä. Mikä on mesu? Varmaan joku mersukauppias.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Nyt ärsyttää vähän, kun en ymmärrä tätä viestiä. Mikä on mesu? Varmaan joku mersukauppias.
Mesu on mestari. Sellainen johtavassa asemassa oleva ihminen työpaikalla. Käy kerran elämässäsi oikeissa töissä, niin huomaat.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Ärsyttää, että jatkoajan sivuilla vilkkuu pikavippifirman mainos. Harva asia vituttaa niin paljon kuin pikavippifirmat ja niiden röyhkeän härski mainostaminen.
 
Ärsyttää, että jatkoajan sivuilla vilkkuu pikavippifirman mainos. Harva asia vituttaa niin paljon kuin pikavippifirmat ja niiden röyhkeän härski mainostaminen.
Iltapäivälehdet on tässä kyllä kaikistä parhaita. Ensin kirjotellaan juttuja pikavippien haitoista ja hämäräbisneksestä ja sitten mainostetaan hyvässä lykyssä samassa artikkelissa jotain kusetusluottoa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kuntosalilla huutavat ihmiset. Tyypit on ihan toistensa vieressä, mutta keskustelu on silti sitä että pitää huutaa toisilleen. Ite olen vähän semmonen, että en tule salille seurustelemaan, vaan nostelemaan ja vetämään rautoja. Ärsyttää, jos koko sali raikuu jonkun seurustelukerhon huutamista.
 
Viimeksi muokattu:

Luotain

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä sitä kutsutaan ihan pomoksi. Ärsyttää kun keskustelupalstalle tullaan länkyttää jotain slangia ja oletetaan kaikkien ymmärtävän sen.
Anteeksi kovin. Mesu = rakennusmestari. Meillä talonrakennusalalla käytetty titteli Pispalan haulitornin muuraustöistä lähtien.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Suomen kielessä ärsyttää se, että jos joku kaatuu niin ei voi sanoa etä se kaatuu. Se lipeää tai pyllähtää tai jotain. Kaatuminen on ilmeisesti varattu ihan talvisotatarkoituksiin, vaikka jokainen oikeasti täyspäinen tajuaa että ei sodissa kaaduta, niissä kuollaan. Ihan silleen että se henki menee eikä eletä enää.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Suomen kielessä ärsyttää se, että jos joku kaatuu niin ei voi sanoa etä se kaatuu. Se lipeää tai pyllähtää tai jotain. Kaatuminen on ilmeisesti varattu ihan talvisotatarkoituksiin, vaikka jokainen oikeasti täyspäinen tajuaa että ei sodissa kaaduta, niissä kuollaan. Ihan silleen että se henki menee eikä eletä enää.
Pohjoisessa ainakin vanha kansa lankeaa. Mielestäni hauska sanavalinta.

Pieni asia, joka ärsyttää on se, kun monesti tulee eteen asioita, jotka sopisivat täydellisesti tähän ketjuun. Mutta sitten kun tänne ajautuu kirjoittamaan, niin ovat kaikki unohtuneet. Sen verran pikkuasioista kun on kyse.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Suomentajan vaihtuminen kesken tarinan. Kun kuusi ensimmäistä kirjaa (fantasiaa) on suomentanut sama henkilö ja tehnyt nimet ja termit tutuksi niin miksi seitsemännessä sitten käytetäänkin yhtäkkiä eri sanoja? Lukevatko nuo suomentajat tällaisissa tapauksissa aiempia tarinoita? No ainakin vähän kun päähenkilöiden nimet näyttävät pysyneen, mutta sitten kiertelevistä laulajista onkin tullut minstreleitä.

Kyseessä siis Robin Hobbin FitzUljaan tarina ja voi olla, että alkuperäinen suomentaja on jo eläköitynyt tai siirtynyt ajasta ikuisuuteen, kun ekan trilogian eka osa julkaistu 1995 ja viimeisen ensimmäinen osa vuonna 2014 (viimeinen osa tänä syksynä ja kun näin moisen kirjakaupassa niin tuli mieleen lukea koko tarina alusta asti, kaksi ekaa triologiaa olin toki lukenut jo aiemmin, mutta jälkimmäisestä en näköjään muistanut juuri mitään). Ja siis turha ehdottaa vastaukseksi alkuperäiskielellä lukemista, kun tuon Tawny Man trilogian luin alun perin jo enkuksi (ja muutenkin varmaan puolet lukemastani kaunokirjallisuudesta), mutta kun tämä ärsytys koskee nimen omaan suomennosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös