Junttimaisinta mitä tiedät

  • 2 609 428
  • 13 531
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
En rupea pyytelemään anteeksi sitä että tiettyjen nimimerkkien viestittely on mielestäni raskasta luettavaa.
Enkä mäkään vastavuoroisesti pyytele keltään anteeksi omaa kirjoitustyyliäni, se kun on ikään kuin pala minua tykkäsi tai ei. Kaikkia ei voi millään miellyttää and that's part of living. Elämä jatkuu.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle tästä kierrätyskeskuksesta on tullut paikka jonne kirjoittaa mitä ikinä sattuu milloinkin mieleen juolahtamaan.
Keskustelupalstan luonnollinen viestinnän merkitys on keskustella ja vaihtaa ajatuksia toisten kirjoittajien kanssa, mutta tällainen ainoastaan itseään varten kirjoittaminen on tänne jostain syystä pesiytynyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Muuttaa ulkomaille, ja sitten ottaa asia esiin jokaisessa Suomessa asuvien kanssa käydyssä keskustelussa leuhkivaan sävyyn. Top 2 asiat, mistä on pakko muistuttaa aina, on parempi sää ja kaljan halpa hinta uudessa asuinmaassa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Katselin twitterin läpi ja sieltä löytyi juttu siitä, kuinka Emmett Till nimisen mustan teinin muistomerkistä on pitänyt tehdä luodinkestävä. Menin Wikipediaan katselemaan kuka Emmett Till oli ja miksi hänelle on muistomerkki. Sieltä löytyi tämmöinen juttu:
In 2008 a memorial plaque that was erected in Tallahatchie County, next to the Tallahatchie River at Graball Landing where Till’s body was retrieved, was stolen, and never recovered.[153] The plaque was a “frequent target for racist vandalism."[153] The location being in a remote area and down a gravel road meant vandals had to go out of the way to get to it.[153] Its replacement was soon also shot up, as was the replacement sign after that.[154] In October 2019, a new bulletproof sign costing over $10,000, and weighing over 500 pounds was installed.[154]

Juntit kyseessä niin laitoin tänne. Mississippi kyseessä niin vahva oletus.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Nämä kyseiset buffetissa ruokailijat sopinevat tähän ketjuun.
Samaa olin tulossa linkkaamaan kun jutusta mainittiin iltauutisissa ja kävin tuon lukemassa. Tosin buffettien himohamstraajat on muistaakseni tässä ketjussa mainittu useampaankin kertaan. Tuntuu kyllä korostuvan tuo kahjous aamiaisbuffassa, ehkä se että on tarjolla muutakin kuin kahvimuki ja puuroa pistää pään eri lailla sekaisin kuin esimerkiksi lounasbuffetit, kun lounaalla ihmisillä on usein myös kotioloissa jotain monipuolisempaa (tai ainakin vaihtelevampaa) tarjolla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
@Wiljami Toi on kyllä jännä, ja toinen porukka on ne eväiden tekijät, eli leipäpöydästähän voi tietysti hakea joka perheenjäsenelle kokonaisen patongin tai parikin ja täyttää ne aamiaisbuffetin antimilla. Siihen sitten kylkeen tuoremehua pulloon niin jaksaa koko päivän ja seuraavana aamuna uudestaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@Wiljami Toi on kyllä jännä, ja toinen porukka on ne eväiden tekijät, eli leipäpöydästähän voi tietysti hakea joka perheenjäsenelle kokonaisen patongin tai parikin ja täyttää ne aamiaisbuffetin antimilla. Siihen sitten kylkeen tuoremehua pulloon niin jaksaa koko päivän ja seuraavana aamuna uudestaan.

Junttia (epäasiallista ja ehkä jopa laitontakin) kieltämättä, mutta onhan tuo sakemanneilu nyt kuitenkin kokonaisvaltaisesti paljon järkevämpää kuin kasata sama määrä safkaa lautaselle, vain sen takia, että joku voisi sitten kipata kasan roskiin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Jengi kävelee kassoille kuulokkeet korvilla eikä voi paussata musiikkiaan edes maksamisen ajaksi. Sitten ihmetellään kun myyjällä onkin jotain kysyttävää "Häh.. mitä sä sanoit?". Mäkin tykkään kuunnella musiikkia kaupassa mutta riisun aina kuulokkeet kun tulee hetki tervehtiä myyjää. Sitä kutsutaan kohteliaisuudeksi, ihmisyydeksi jopa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kai nyt jumalauta @Smitty#41 kaupan kassaa kuulu tervehtiä. Pitkääkö sitten tervehtiä myös vihannesosaston hoitajaa, jos se sattuu pyörimään siellä kun otan salaattia. Tai leipähyllyn hoitajaa, jos se sattuu pyörimään siellä kun otan ruisleipää. Jne, jne. Ja mihin se raja sitten vedetään? Pitääkö tervehtiä kaikkia ihmisiä, keitä kauppareissulla sattuu vastaan tulemaan? No retorinen kysymys ja vastaan ei tietenkään. Kauppareissulla ei kuulu tervehtiä ketään, vaan tehdä ostokset mahdollisimman nopeasti ja huomiota sekä häiriötä herättämättä. Ja vitun ärsyttäviä sellaiset ihmiset, jotka vaihtavat kassan kanssa muutaman sanan. Haloo! Se on mun vuoro jo!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Junttia (epäasiallista ja ehkä jopa laitontakin) kieltämättä, mutta onhan tuo sakemanneilu nyt kuitenkin kokonaisvaltaisesti paljon järkevämpää kuin kasata sama määrä safkaa lautaselle, vain sen takia, että joku voisi sitten kipata kasan roskiin.
Toki näin, ja aiemmin olen törmännyt vain sellaiseen aija ujoon ja harmittomaan eväiden tekoon, mutta tänä syksynä Tallinnassa oli tosiaan oikein tuollainen Subway-linjasto yhdessä pöytäkunnassa ja se toiminta oli ehtaa tämän ketjun tavaraa, vaikka eivät suomalaisia tai minusta saksalaisiakaan olleet.
Nuo Ikaalisten kylpylän kuvat olivat täysin käsittämättömiä ja vituttavia. Hämmästyttävää asiassa on myös se, että käykö tuolla kaljupäiden kiitoradalla oikeasti muka näitä "nuoria".
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ei kai nyt jumalauta @Smitty#41 kaupan kassaa kuulu tervehtiä.
No siis jokaisen oma asia se tietysti on haluaako tervehtiä vaiko ei, mutta sanotaan nyt että jos vaikkapa ulkomaalainen asiakas tulee maksamaan eikä sano mulle mitään, niin ei hän sillon voi minua myyjänä syyttää että alan puhumaan hänelle suomea, josta hän ei sitten tajua sanaakaan. Että kyllä se mielestäni kuuluu ihan kohteliaisiin käytöstapoihin sanoa edes "Hei" "Moi" "Hi" tai "Hello", oli sitten miten vaimealla äänellä tahansa. Totta kai toiset ovat epäsosiaalisempia, kenties ujompia kuin toiset eikä myyjän tehtävä luonnollisestikaan ole vaatia asiakasta puhumaan, mutta kyllähän se munkin työtä helpottaa aika paljon mitä vastaanottavaisempi ja kommunikaatiokykyisempi se ihminen siellä kassan toisella puolella on.

Kauppareissulla ei kuulu tervehtiä ketään, vaan tehdä ostokset mahdollisimman nopeasti ja huomiota sekä häiriötä herättämättä. Ja vitun ärsyttäviä sellaiset ihmiset, jotka vaihtavat kassan kanssa muutaman sanan. Haloo! Se on mun vuoro jo!
Sinulla on toki oikeus olla tästä eri mieltä. Minun mielestäni kommunikaatio melko olennainen osa kassatyöskentelyä. Mitä selkeämmin ja suoremmin asiakas ilmaisee itsensä, sitä vähemmän mun täytyy arvailla mitä se oikein haluaa.

Tällä ei ollut sitten mitään tekemistä junttiuden kanssa. Musiikin kuuntelu maksutilanteessa sitä tosin mulle edelleen on. Kuulokkeiden korvilla pitäminen ei itsessään ole junttia, jos kuitenkin ymmärtää paussata ne musiikit ihan pieneksi hetkeksi ja saattaa näin kuulla jos sieltä ulkpuolelta vaikka huudetaankin jotain.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
No siis jokaisen oma asia se tietysti on haluaako tervehtiä vaiko ei, mutta sanotaan nyt että jos vaikkapa ulkomaalainen asiakas tulee maksamaan eikä sano mulle mitään, niin ei hän sillon voi minua myyjänä syyttää että alan puhumaan hänelle suomea, josta hän ei sitten tajua sanaakaan. Että kyllä se mielestäni kuuluu ihan kohteliaisiin käytöstapoihin sanoa edes "Hei", oli sitten miten vaimea tahansa.
On muuten todellinen ylpeyden ja ilon aihe kun joskus esim Kemiössä kaupassa käydessä vastaan kassan tervehdykseen "Hei" ja sitten se sanoo sen loppusumman ruotsiksi! Tak o hei!
Muuten olen sitä mieltä että kaikki ylimääräiset sosiaaliset tilanteet kannattaa pyrkiä välttämään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Muuten olen sitä mieltä että kaikki ylimääräiset sosiaaliset tilanteet kannattaa pyrkiä välttämään.
Tääkin on kyllä niin jännä ihmisen luonteeseen liittyvä seikka. Ite oon sellanen social butterfly joka juttelee vähän kaikille ja kaikkialla. Välillä sitä miettii ihan oikeesti että tulikohan sitä synnyttyä vähän väärään maahan *hymiö*
 

axe

Jäsen
Muuten olen sitä mieltä että kaikki ylimääräiset sosiaaliset tilanteet kannattaa pyrkiä välttämään.

Tätä varten on onneksi itsepalvelukassat nykyään. Tosin se on mulla vähentänyt sitten niitä alelapullisten tuotteiden ostamista, kun sitten pitäisi taas vaivata ihmistä. Lompakko ja ruokahävikki-ilmasto ei kiitä ennen kuin punaiset laputkin saadaan viivakoodin taakse.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Moikkaan kyllä kassaa, mutta olen sen verran huono jonottaja, että toivon muidenkin tekevän vain tämän eikä jäävän kertomaan elämäntarinaansa. Avovaimoni ei ikinä onnistu tässä vaan alkaa aina säveltämään jotain. Baaritiskillä odotan myös nopeaa toimintaa. Rahat tai kortti valmiiksi eikä mitään hienoja drinkkejä, joiden vääntämisessä menee tuhottomasti aikaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tätä varten on onneksi itsepalvelukassat nykyään.
Vaikka mä nyt sanoinkin äsken juttelevani mielelläni kassan molemmin puolin, niin samaan hengenvetoon tunnustan tykkääväni pikakassoista. Jos mulla on vaan 1-3 pientä ostosta niin hitosti nopeamminhan se asiointi sujuu kun kävelet vain pikakassalle ja hoidat homman itse kotiin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Moikkaan kyllä kassaa, mutta olen sen verran huono jonottaja, että toivon muidenkin tekevän vain tämän eikä jäävän kertomaan elämäntarinaansa. Avovaimoni ei ikinä onnistu tässä vaan alkaa aina säveltämään jotain. Baaritiskillä odotan myös nopeaa toimintaa. Rahat tai kortti valmiiksi eikä mitään hienoja drinkkejä, joiden vääntämisessä menee tuhottomasti aikaa.
Kaikista pahimpiahan ovat ne asiakkaat, jotka alkavat kaivamaan sitä kuvetta taskun pohjalta siinä MAKSUTILANTEESSA kun sen olisi voinut esimerkiksi hoitaa valmiiksi siinä jonottaessaan. Tällainen tilannetajun puute asiakkaan toimesta on omiaan kasvattamaan jonoa siinä takana ja sitten perässä olevat asiakkaat saattavat tiuskia pitkästä jonosta vaikka myyjällä ei ole mitään vaikutusvaltaa siihen, missä kohtaa asiakas päättää alkaa kaivamaan taskustaan kolikoita tai jos hän päättää heittää 30 pientä kolikkoa tiskiin ja antaa minun laskea ne kaikki.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On muuten todellinen ylpeyden ja ilon aihe kun joskus esim Kemiössä kaupassa käydessä vastaan kassan tervehdykseen "Hei" ja sitten se sanoo sen loppusumman ruotsiksi! Tak o hei!

Minä jouduin tuossa vähän aikaa sitten puolisoa opastamaan, että eihän se nyt vaan voi Porvoossa tervehtiä kassalla tai myyjiä sanalla "hei", jos ei halua alkaa puhumaan ruotsia, vaan pitää käyttää kieli-identiteetin selvästi ilmaisevia tervehdyksiä, kuten "Moi", "Hyvää päivää", "Heippa sun heiluvilles" tai "Molskista loiskis".

Aika monta hei-tervehdystä oli kuitenkin jo ehtinyt mennä niin, että palvelua saatiin suomeksi. Pyhävaatteet taisi olla kuitenkin vielä vähän liian rahvaanomaiset ja tunnistaminen helppoa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Minä jouduin tuossa vähän aikaa sitten puolisoa opastamaan, että eihän se nyt vaan voi Porvoossa tervehtiä kassalla tai myyjiä sanalla "hei", jos ei halua alkaa puhumaan ruotsia, vaan pitää käyttää kieli-identiteetin selvästi ilmaisevia tervehdyksiä, kuten "Moi", "Hyvää päivää", "Heippa sun heiluvilles" tai "Molskista loiskis".

Aika monta hei-tervehdystä oli kuitenkin jo ehtinyt mennä niin, että palvelua saatiin suomeksi. Pyhävaatteet taisi olla kuitenkin vielä vähän liian rahvaanomaiset ja tunnistaminen helppoa.
OT: Oletko oikeasti kuullut jonkun tervehtivän kassaa sanoilla "Molskista loiskis"? Minä saattaisin revetä tuossa kohtaa jonkin verran. Hajosin kyllä sillonkin kun asiakas kysyi tuotteen hintaa sanoin "Mitä tästä huudetaan?" :D
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pitkääkö sitten tervehtiä myös vihannesosaston hoitajaa, jos se sattuu pyörimään siellä kun otan salaattia. Tai leipähyllyn hoitajaa, jos se sattuu pyörimään siellä kun otan ruisleipää. Jne, jne.
Täällä päin monet "myyjät" tervehtii esim. hedelmä- ja vihannesosastolla kun ohi kävelee ostettavaa katsellessa. Kyllä siinä tulee itsekin sitten vastattua "hei" jos sellaista kuulee toisen ihmisen suusta siinä ihan vierestä. En tiedä onko tämä joku uusi käytäntö koska en minä nuoruudesta muista että kaupan työntekijät tervehtii kun heidän lähellään kävelee kun he ovat hyllyttämässä tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös