Liigan kannattajatoiminta 2019–2020 – missä mennään, vai mennäänkö missään?

  • 77 395
  • 347

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kausi kun alkaa virallisesti tänään niin tällekkin aiheelle on kysyntää. Otaksun näin.

Melkeinpä voisi viimevuoden kannattajatoimintatopicin aloitussanat leikata ja liimata tähän kohtaan. Nousujohteinen meno oli oikeestaan joka liigapaikkakunnalla, ja näytti lupaavalta, mutta jotenkin on iskenyt vähän hiljaisempi vaihe. Onko syinä sitten tämä suljettu sarja, liikaa pelejä, Telian paketin hinta, se et naapurin pera on mulkku... mene ja tiedä?

Oletukset on kyllä itsellä aika maltilliset. Muutaman joukkueen kannattajaryhmät saattaa tifoilla kauden aloituskierroksella ja pari kertaa kauden aikana, mutta muuten on aika hiljaista. Suurempia reissujakaan ei taida olla kuin yksi tai kaksi kappaletta runkosarjassa...?

Onko ees minkään asteen katsomomuutoksia/laajennuksia tapahtunut kesän mittaan muualla kuin Oulussa?
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Osasto 41 tifoili kauden avauksessa. Harmillisen valottunut kuva, mutta ehkä tuosta tolkkua saa.
 

Liitteet

  • IMG_20190913_213903.jpg
    IMG_20190913_213903.jpg
    955 KB · kertaa luettu: 790

Guillermo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Porissa nähty koskaan mitään muita tifoja kuin overeita?
Omana aikanani aktiviisessa kannattajatoiminnassa on ollut pari kautta sitten 20:nen kakskeppisen kokonaisuus. Lisäksi olen kuvia nähnyt 10-15 vuoden takaa istumakatsomon mosaiikista, jonka kaikki Porissa haluavat unohtaa. Eli vastaus kysymykseesi: on, mutta hieman heikommalla menestyksellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eetu

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Tällaista Oulussa lauanta-iltana. Tällä kertaa kauden aloitustifossa otettiin selkeästi kantaa illan vastustajaan.
Ilmeisesti jotain tappeluntynkää oli ainakin ennen peliä käytävillä Mafian ja Vaasan kannattajien kesken. Poliiseja useita partioita paikalla koko pelin ajan..

 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiheutti hieman hilpeyttä tuo Ässien tifo, jollain on kyllä mielikuvitus ollut hukassa. Tai sitten on vain tullut kova kiire katsomokoreografian kanssa ja lakana on lähtenyt painoon suoraan Googlen kuvahausta.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Onko painattamisessa jotain huonoa? Arvostan toki kaikkia jotka käsin näitä väkertävät, mutta ei se mun silmissäni tifon arvoa laske vaikka olisikin painokoneella tehty.

Se on heti -100 skenepistettä jos on fyrkkaa painattaa lakanat. En mäkään ymmärrä, paremman näköisiähän noi on jos ei tarvii käsin suttailla.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on heti -100 skenepistettä jos on fyrkkaa painattaa lakanat. En mäkään ymmärrä, paremman näköisiähän noi on jos ei tarvii käsin suttailla.
Kyllä minä aion pistää lapseni kouraan kympin, että käy kaupasta hakemassa isänpäiväkortin sen sijaan, että yrittää askarrella itse. Tuleehan siitä paremman näköinen kun ei tarvitse käsin suttailla.

Tifon periaate on olla kannattajien rakkaudenosoitus. Sama periaatehan niillä itse askarrelluilla korteillakin on, välittämättä siitä onko isänpäivä tai vaikka joulu.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä minä aion pistää lapseni kouraan kympin, että käy kaupasta hakemassa isänpäiväkortin sen sijaan, että yrittää askarrella itse. Tuleehan siitä paremman näköinen kun ei tarvitse käsin suttailla.

Tifon periaate on olla kannattajien rakkaudenosoitus. Sama periaatehan niillä itse askarrelluilla korteillakin on, välittämättä siitä onko isänpäivä tai vaikka joulu.
Ihan hyvä pointti, ostan tämän näkemyksen. Henkilökohtaisella tasolla kuitenkin koen, että jos fanit itse suunnittelevat tifon, keräävät siihen rahat, tulevat paikalle halliin ja esittävät sen joukkueelle, on rakkauden osoitus saman suuruinen kuin jos tähän päälle vielä maalataan lakana itse. Samalla tavalla ajattelisin siitä isänpäiväkortista, että jos itse tekee tietokoneella persoonallisen kortin ja tulostaa sen, niin saman arvoinen se on värikynällä tehdyn kanssa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tpip

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Ihan hyvä pointti, ostan tämän näkemyksen. Henkilökohtaisella tasolla kuitenkin koen, että jos fanit itse suunnittelevat tifon, keräävät siihen rahat, tulevat paikalle halliin ja esittävät sen joukkueelle, on rakkauden osoitus saman suuruinen kuin jos tähän päälle vielä maalataan lakana itse. Samalla tavalla ajattelisin siitä isänpäiväkortista, että jos itse tekee tietokoneella persoonallisen kortin ja tulostaa sen, niin saman arvoinen se on värikynällä tehdyn kanssa.
Varmaan myös sama kuin jos maksettaisiin jollekin kuorolle tulla peliin laulamaan kun fanit eivät itse jaksa?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kyllä minä aion pistää lapseni kouraan kympin, että käy kaupasta hakemassa isänpäiväkortin sen sijaan, että yrittää askarrella itse. Tuleehan siitä paremman näköinen kun ei tarvitse käsin suttailla.

Tifon periaate on olla kannattajien rakkaudenosoitus. Sama periaatehan niillä itse askarrelluilla korteillakin on, välittämättä siitä onko isänpäivä tai vaikka joulu.

En ihan osta tätä vertauskuvaa, näytä mulle tifokauppa josta voi tuollaisen jättibannerin suoraan ostaa. Rakkaudella se painettava matsku siihen suunnitellaan ja rakkaudella se esitetään. Itse en näe sitä lakanan tekoa sen erityisempänä rakkauden osoituksena, vaan esityksen jota kautta seuralle rakkaus esitetään.

Samaan aiheeseen viitaten, jos tifot on rakkaudenosoitus seuralle, niin miksi niissä melko usein on faniryhmän nimi/logo? Yksittäiskannattajaa katsottaisiin aika kieroon jos HIFK:n pelissä heiluttelisi punaista kylttiä, jossa lukee TIMO.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Varmaan myös sama kuin jos maksettaisiin jollekin kuorolle tulla peliin laulamaan kun fanit eivät itse jaksa?
En mä tuotakaan pahakseni pistäisi.. Kuoron tosin täytyisi laulaessaan myös ilmentää fanien tunnetilaa kuten nytkin, eli pelitapahtumat vaikuttavat äänenvoimakkuuteen/tempoon/chanttivalintoihin. Toistaiseksi kuitenkaan mulla ei ole varaa maksaa sitä mitä ammattilaulajat veloittaa, joten laulan mieluummin itse.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Täytyykö silloin myös itse kirnuta voi ja leipoa sämpylät, jotka sitten jaetaan, jotta saa täydet skenepisteet?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tuo Mikkelin tifo on n 15m pitkä ja 8 m korkea. Ei ihan heti tuu mieleen sellaista paikkaa Mikkelissä, missä voisi tuollaisen piirrellä kaikessa rauhassa itse. Ehkä @Hirvikivääri tietää paikan..

Onko sillä oikeesti jotain väliä piirtää tifon itse vai painattaako sen jossain? Aineisto painatukseen pitää vissiin silti tehdä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös