Palsta päivitetty Xenforon uusimpaan versioon, bugit ja palautteet tähän ketjuun

  • 140 719
  • 585

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
En ole ihan satavarma, mutta sellainen kutina että ei näkynyt hälytyksissäni kun viestiäni lainattiin. Tykkäys kuitenkin näkyi. Lieneekö ongelma omassa päässäni?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
E. Tai ehkä se teksti on
En ole ihan satavarma, mutta sellainen kutina että ei näkynyt hälytyksissäni kun viestiäni lainattiin. Tykkäys kuitenkin näkyi. Lieneekö ongelma omassa päässäni?


Näkyykös nyt
 

Ylläpito

Administrator
Näkyykö nyt? Joku voisi lainata tätä, jotta itsekin näkisin toimiiko.

Lisäksi en ole oikein saanut tykkäyksiä hirveesti tän uuden menopelin aikana...

Kannattaa myös muistaa, että jos jo lähetettyyn viestiin esim tägää käyttäjän myöhemmin muokkaamalla viestiä, siitä ei lähde ilmoitusta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Näkyykö nyt? Joku voisi lainata tätä, jotta itsekin näkisin toimiiko.

Lisäksi en ole oikein saanut tykkäyksiä hirveesti tän uuden menopelin aikana... Eli kenen päässä vika?

Näkyy kun painan hälytyskellon kuvaa, muttei siihen kyllä tullut mitään merkkiä että olisi uutta hälytystä. Tykkään myös viestistäsi.
 

redpecka

Jäsen
Kannattaa myös muistaa, että jos jo lähetettyyn viestiin esim tägää käyttäjän myöhemmin muokkaamalla viestiä, siitä ei lähde ilmoitusta.
Juu, ensinnäkin tämä tuli ilmoituksella nätisti ja muokkaustägäyksen olen oppinut kantapään kautta ettei tule ilmoa.

E: SOF-1234 Mulle tuli punainen merkki hälytysbellin kohdalle. Lisäksi aika jännää: kun on useampi Jatkiksen sivu auki eri lehdillä, siellä Windowsin palkissakin näkyy sellainen pieni punainen liiskattu kirppu!!! Tarkoittanee siis että hälytys päällä.

Vastatykkäsin myös sun viestistä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Etusivulta uusinta viestiä klikatessa softa heittää toistuvasti johonkin satunnaiselle sivulle.

Ja ovatko omien viestien "Muokkaa"- ja "Raportoi"-namiskat vaihtaneet paikkaa? Olen nimittäin toistuvasti yrittänyt vahingossa raportoida viestejäni.

Miksi ylipäätään omissa viesteissä on "Raportoi"-valinta? Itsemoderointia julkisella paikalla vai minkälainen homma?
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Näkyykö nyt? Joku voisi lainata tätä, jotta itsekin näkisin toimiiko.

Lisäksi en ole oikein saanut tykkäyksiä hirveesti tän uuden menopelin aikana... Eli kenen päässä vika?

Keksit ikiliikkujan!
 

Ylläpito

Administrator
Etusivulta uusinta viestiä klikatessa softa heittää toistuvasti johonkin satunnaiselle sivulle.

Siellä on koodissa klasuuli, että jos ketjussa on käyttäjälle lukemattomia viestejä, niin se menee sinne lukemattomiin viimeisen viestin sijaan (ellei lukemattomia ole yksi ja se on ketjun viimeinen). XF1 se meni aina vain vikaan viestiin. Tämä on uusi toiminnallisuus XF2. Se on toki helppo muuttaa niin, että menisi aina sinne uusimpaan viestiin etusivulta.
 
Mutta hei, joku voi! Arvaapa monesti mulle käy niin, että luulen lukevani esimerkiksi keskustelua Donald Trumpista ja ihmettelen miten palstaveljen Tinder-menestys liittyy trumpettiin.... Ennen kuin oivallan, että aiheita selatessa luin yhtä ja klikkasin toista. Nyt ei tarvitse nostaa katsetta 5cm ylemmäs selaimen yläreunaan, msitä ketjun otsikkoa on aiemmin pitänyt muistella, jos ei muuten muista.
mobiililaite käytössä:
Itse luen myös monia ketjuja samanaikaisesti ja törmään jatkuvasti ongelmaan, että joudun selaamaan puhelimella viestiketjun yläreunaan että tiedän mitä ketjua olen lukemassa. Toivoisin tuon toimivan siten, että jos selaat viestiketjua alaspäin, ketju ei näkyisi, mutta jos hipaiset ketjua vähänkään ylöspäin, palkki tulisi esiin ja ilmoittaisi missä ketjussa olet. Alaspäin selatessa ketjun näkyminen vie mielestäni turhaa tilaa jo valmiiksi pieneltä mobiililaitteen näytöltä.

Hyvä uudistus monella tapaa ja vanha palsta oli jo aikakin päivittää tähän päivään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siellä on koodissa klasuuli, että jos ketjussa on käyttäjälle lukemattomia viestejä, niin se menee sinne lukemattomiin viimeisen viestin sijaan (ellei lukemattomia ole yksi ja se on ketjun viimeinen). XF1 se meni aina vain vikaan viestiin. Tämä on uusi toiminnallisuus XF2. Se on toki helppo muuttaa niin, että menisi aina sinne uusimpaan viestiin etusivulta.
Tää on parempi mun mielestä, älkää muuttako. Usein siellä etusivulla on joku kiinnostava ketju, johon on itse osallistunut. Jos siinä pomppaa etusivulta viimeiseen viestiin, ei ole kovin helppoa löytää siihen ensimmäiseen lukemattomaan. Jonnet ei muista -aikaan etusivulta pääsi siihen ekaan lukemattomaan ja se aiheutti hämmennystä, kun muutoksen jälkeen joutuikin viimeiseen. En edes hoksaa, miksi joku haluaisi hypätä viimeiseen viestiin muuta kuin silloin, kun haluaa vain kuitata ketjun luetuksi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Toistan itseäni ja aika montaa muutakin, mutta saisiko sen "Siirry ensimmäiseen lukemattomaan viestiin" -napin takaisin ketjujen eteen? Otsikosta klikatessa heittää ensimmäiseen viestiin, jos ketjua ei ole tullut luettua viimeisen x viikon sisällä ja tuo on ärsyttävää jos vaikka jostain naftaliinista nousee pinnalle ketju, johon on ilmestynyt useampi sivu asiaa, jolloin ajankohtaisiin viesteihin päästäkseen pitää kliksutella ketjun sivuja auki ja bongailla viestien aikaleimoja.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toistan itseäni ja aika montaa muutakin, mutta saisiko sen "Siirry ensimmäiseen lukemattomaan viestiin" -napin takaisin ketjujen eteen? Otsikosta klikatessa heittää ensimmäiseen viestiin, jos ketjua ei ole tullut luettua viimeisen x viikon sisällä ja tuo on ärsyttävää jos vaikka jostain naftaliinista nousee pinnalle ketju, johon on ilmestynyt useampi sivu asiaa, jolloin ajankohtaisiin viesteihin päästäkseen pitää kliksutella ketjun sivuja auki ja bongailla viestien aikaleimoja.
Oliko noilla vanhalla softalla tosiaan eroa? Kuvittelin, että oli ihan sama, kumpaa klikkasi.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Huomasin nyt, että iPhonella viestieditoria painaessa tämä jostain syystä zoomaa todella lähelle tekstiä eivätkä kaikki jo kirjoitetut sanat näy. Mielestäni zoomaukselle ei ole tarvetta automaattisesti, vaan kirjoittaja voisi itse halutessaan sitä zoomausta käyttää.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Oliko noilla vanhalla softalla tosiaan eroa? Kuvittelin, että oli ihan sama, kumpaa klikkasi.

Itsekään en ihan ymmärrä eroa mitä @Wiljami tuossa hakee. Mutta en ole tosiaan ehkä osannut
Kiinnittää huomiota. Aina otsikkoa olen painanut ja uusimpaan lukemattomaan se on mennyt.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Oliko noilla vanhalla softalla tosiaan eroa? Kuvittelin, että oli ihan sama, kumpaa klikkasi.
Itselläni toimi ainakin vanhassa softassa chromella siten että otsikkoa klikatessa heitti ketjun ensimmäiseen viestiin, jos kyseessä oli joku ketju mitä en itse aiemmin ollut lukenut (tai lukenut tiettyyn aikaan, ilmeisesti 8 viikkoa/2 kuukautta?), mutta palkkia klikatessa ensimmäiseen viimeisten x ajan (ilmeisesti se sama ehkä 8 vko/2kk) sisällä tulleeseen viestiin. Jos kyseessä oli siis joku aktiivinen ketju johon on kirjoitettu tasaiseen tahtiin, niin "ensimmäinen lukematon" saattoi olla kirjoitettu vain vähän sitä edeltävän viestin jälkeen, mutta yleensä tämmöisissä tapauksissa sitä edeltänyt viesti oli jostain kauempaa, koska kyseessä oli ketju joka oli nostettu tultuaan jälleen ajankohtaiseksi.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Eikö tänne tullutkaan emojit ts. hymiöt? :P
 

Ylläpito

Administrator
Tää on parempi mun mielestä, älkää muuttako. Usein siellä etusivulla on joku kiinnostava ketju, johon on itse osallistunut. Jos siinä pomppaa etusivulta viimeiseen viestiin, ei ole kovin helppoa löytää siihen ensimmäiseen lukemattomaan.

Joo, tätä ominaisuutta kyllä toivottiin edelliseen versioon, että menee lukemattomiin. Periaatteessa tuohon otsikkolinkin perään voisi nuolilinkin tai vastaavan laittaa ketjun loppuun.
 

Baldrick

Jäsen
Huomasin tässä, että hälytykset eivät häviä mobiililla Chromesta, jos ei hälytyksen tai push-ilmoituksen kautta käy viestiä lukemassa. Eli jos itse vain avaan ketjun ja luen viestin, johon esim. mut on merkitty, ei systeemi kuittaa viestiä luetuksi ja Chromen kuvakkeen ylle pomppaa ilmoitukset takaisin, sekä push-notifikaatio ilmaantuu puhelimeen uudelleen. Käyttiksenä Android-pohjainen MIUI ja luuri on Xiaomi Mi 8.

Jatkan tutkimista.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
@Wiljami ja muut jotka on ihmetelleet
Kun menet ketjuun jota et ole lukenut aikoihin ja joudut aloitussivulle, pääset ensimmäiseen lukemattomaan viestiin painamalla tota UUSIIN-nappia. Siis tarkoittaa että uusiin viesteihin, mä alkuun pelkäsin että se nappula on hävinnyt päivityksessä, mutta olikin muuttanut nimeään ja meinaa hukkua näkyvistä. Tosiaan samalla tavalla tää ketjunäkymästä eteneminen on toiminut jo aiemmin, nyt vain hävisi se sininen palkki ketjulistauksessa, jota mä en oo ainakaan ikinä edes käyttänyt kun vaatii tähtäilyä. Propsit muuten @Ylläpito , että tuo uusiin viesteihin -nappula viimein näkyy mobiilinäytölläkin.

Ensivaikutelma on ollut kyllä yllättävän positiivinen, joka on harvinaista tällaisissa uudistuksissa. Toki tuo elementtien massiivisuus mobiilin takia on vähän ärsyttävää, muttei läheskään niin pahasti kuin vaikka Liigan ja Veikkausliigan sivuilla (pthyi!). Ja vaalea teema on tooosi valkoinen ainakin työpöytänäkymässä, vähän sävyjä ois toivonut, kännykällä se on jo aika jees. Onko tuohon nimimerkin alle jo lisätty harmaa tausta vai oliko se heti? Tumma teema hyvä, joko sitäkin on säädetty kun ei enää näytä kaikki yhdeltä pötköltä? Niin ja uusiin viesteihin toi yläkulman täppä vaikka keltaisella, niinkuin muutkin jo toivoneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös