Ihmettelyketju

  • 6 327 550
  • 38 716

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi pitäisi aina tietää paljonko kello on?
Ei sitä aina tarvitse tietää. Mutta juuri sillä hetkellä kun tarvitsee, on helvetin kätevää että on laite, josta sen voi tarkistaa.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä hemmettiä? Syökö joku jotain kotibileissä? Juomaanhan sinne mennään. Miksi ihmeessä pitää tehdä yhtään mitään syötävää? Ihan ihmeellistä porukkaa. Mistä näitä oikein sikiää.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mitä hemmettiä? Syökö joku jotain kotibileissä? Juomaanhan sinne mennään.
Ei ei. Sinne mennään paneen. PAneen. Tokihan otti on varmempaa jos käyttää vähän limuviinaa typykkään syöttinä. Ja näin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen saanut ajokortilla lieviä nukahtamislääkkeitä. Siihen mahtanee vaikuttaa virkailija; hänen luonne, persoonallisuus ja työpäivän päättymisen lähestyminen? Pääasia kumminkin on, että homma toimii. Asia lienee siis paikkakunta/apteekki kohtainen?
Aikoinaan en saanut reseptilääkkeestä kelakorvausta kun ei juuri kelakorttia ollut mukana. Olisi pitänyt hakea ne korvaukset jälkikäteeni mutta taisi jäädä hakematta. Ehkä asiat tosiaan vaihtelee apteekeittain tai nykyään saa korvaukset jos on joku kortti jossa henkilötunnus on.

Katsooko joku uutiset suorana?
Ajattelin kohta katsella. Aika usein tulee katseltua puolelta ysiltä... Siinä on hyvä hetki pysähtyä ja rauhoittua illaksi... Ihan vaan istua miehen seuraksi, jutella päivästä ja kuunnella uutisista mitä maailmalla tapahtuu.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Esimerkiksi se, että ei tarvi pitää sitä korttia mukana. Kirjastokortin ja ajokortinkin saa jo puhelimeen.

Tämä ajokorttisovellus Autoilija beta kaatuu miulla heti kun sovelluksen käynnistää.. Ei oo näköjään kuukauteen päivitetty. Oneplus 6t puhelimena, muilla samaa ongelmaa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä. Kohta taas. Katson aina, jos satun olemaan epäjumalan tavoitettavissa 20.30 tai 18.00/22.00.

Jätän yleensä katsomatta klo 18.00, koska se spoilaa liikaa illan kohokohtaa. Todella harvoin parissa tunnissa tapahtuu mitään maailmoja mullistavaa juuri tuossa välissä.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Itse olen ainakin käyttänyt kelakorttia, kun ilmoittaudun TAYS:ssa sisälle. Siinä koneessa pystyy sillä kutsukirjeellä tai kelakortilla ilmoittautumaan. Mulla on ollut siellä monta käyntiä tänä vuonna ja erillistä kutsua ei aina ole tullut. Näin ollen olen ilmoittanut kelakortilla sisään. Ajokortilla tuo ei kai onnistuisi.

Veikkaan vahvasti, että onnistuu. Ihan sama viivakoodi on kelakortissa ja ajokortissa. Siun HETU niistä viivakoodeista löytyy, ei muuta tietoa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Juuri tätä en käsitä. Se korttihan on aina mukana, jos ei sitten jollain lenkillä kympin seteli. Puhelimen taas voi jättää pois ihan hyvin.

Käytännössä se on yhtä lähellä kuin se puhelinkin. Ei sitä mistään käsilaukusta tarvitse kaivaa.
Minulla mobiilimaksaminen alkoi, kun unohdin kortin kotiin ja piti käydä ostoksilla. En muista pitikö pyytää vaimoa ottamaan kuvan kortista että sain Google Payn käyttöön, varmaankin. Mutta enpä ole korttia sen jälkeen käyttänyt, enkä lompakkoa tai muitakaan kortteja sen jälkeen mukana kanniskellut. Korttien nykysijainnista ei ole ihan tarkkaa käsitystäkään.
Kortti on tässä yhtälössä se ylimääräinen asia, kännykällä on jokunen muukin funktio. Eihän korttia enää netissäkään maksamiseen tarvitse, oikeastaan yhtäläinen jäänne kuin joku verkkopankin tunnuslukulista. Kai sellaistakin joku mukana kantaa.
Erityisen kätevää on tankatessa mobiilimaksaminen. Papat katsoo kummissaan kun kurvaan kylmäasemalle ja alan suoraan tankata, käymättä maksuautomaatilla tunkemassa korttia sisään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Missä iässä ihminen alkaa katsomaan uutisia?

Sen jälkeen, kun on koulut käyty ja on enemmän tai vähemmän pysyvä työpaikka. Tai paikkaa saa vaihtaa, mutta jonkunlainen ura.

Eli siinä kolmenkympin korvilla ja jos on vielä epävarmuutta, niin kuitenkin aivan viimeistään nelikymppisenä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Jätän yleensä katsomatta klo 18.00, koska se spoilaa liikaa illan kohokohtaa. Todella harvoin parissa tunnissa tapahtuu mitään maailmoja mullistavaa juuri tuossa välissä.
Mä pidän 18.00 uutisista, kun siihen perään tulee alueuutiset. Mutta ei maailma tosiaan kaadu vaikka jäisi näkemättä, vaikka kaikki.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Isäni aina sanonut että uutisten katsominen alkaa samalla kun Radio Suomen kuuntelu, eli 43-vuotiaana. No tämä oli vielä yhtenäiskulttuurin aikaa, ei taida enää mennä ihan noin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
aivan viimeistään nelikymppisenä.

Täällä ei oo kyllä tapahtunut

Tosin todettakoon, että kyllä nuo maailman asiat sinänsä enemmän kiinnostaa kuin 20 vuotta sitten, mutta tässä nykyisessä digitaalisessa maailmassa on kaikki verkkolehdet niin lähellä ja niitä tulee päivittäin selailtua sopivalla hetkellä, joten eipä sieltä uutisista varsinaisesti mitään uutta näkisi...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tosin todettakoon, että kyllä nuo maailman asiat sinänsä enemmän kiinnostaa kuin 20 vuotta sitten, mutta tässä nykyisessä digitaalisessa maailmassa on kaikki verkkolehdet niin lähellä ja niitä tulee päivittäin selailtua sopivalla hetkellä, joten eipä sieltä uutisista varsinaisesti mitään uutta näkisi...

Tämä on tietenkin totta, mutta uutisia katsomalla näkee liikkuvaa kuvaa mitä ei jaksa kaivaa jostain luurista.

Asiat on usein tuttuja jo, mutta nimenomaan näkee miltä jossain näyttää.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Itse olen ainakin käyttänyt kelakorttia, kun ilmoittaudun TAYS:ssa sisälle. Siinä koneessa pystyy sillä kutsukirjeellä tai kelakortilla ilmoittautumaan. Mulla on ollut siellä monta käyntiä tänä vuonna ja erillistä kutsua ei aina ole tullut. Näin ollen olen ilmoittanut kelakortilla sisään. Ajokortilla tuo ei kai onnistuisi.
Jos ajokortti löytyy niin kokeile ihmeessä, mulla ainakin työterveydessä ja Hyksissäkin (jos en ihan ketulleen muista) toimi ip-ilmoittautumisessa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Asiat on usein tuttuja jo, mutta nimenomaan näkee miltä jossain näyttää.

No hitsi, pitäisköhän mun nyt sitten kokeilla tätä ja yrittää käyttäytyä ikäisekseni. Otetaan harkintaan. Puoli yhdeksältä tosin on juuri jälkikasvun iltasadun aika, joten livenä ei onnistu. Onko kymmenen uutiset mistään kotosin verrattuna tähän YLE:n klassikkoon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös