Ihmettelyketju

  • 6 327 413
  • 38 716
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Täytyy olla aikamoiset perverssiot, jos maksaa sitä, että kuulee kuinka akka huutaa ja kiljuu.
Tota, haluukko että kerron lisää...? Itsehän usein tippaan huntin lisää jos lupaa itkee.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ja nuorena poikana laitoin nenäänkin tulpat, kumin käryn vuoksi.
Nynnyilyä. Akat hoitaakot ite ehkäsystä. Ja jos ei hoida, niin ainahan on olemassa suunnitelma B, jos hiffaat mun uatoksein, kjeh kjeh...
 
K

Kiekkokatsoja

Nynnyilyä. Akat hoitaakot ite ehkäsystä. Ja jos ei hoida, niin ainahan on olemassa suunnitelma B, jos hiffaat mun uatoksein, kjeh kjeh...
No tuo ruottalaisuus/hesa pride tapa, ei kiinnosta.

Ihmettelin tossa, että miksi en oo koskaan ollut sopivan kokoinen.
Nuorena piti olla kasvatuslaitoksessa. Ja nyt iäkkäämpänä uhkailevat katkaisuhoidolla.
Sanovat muka että jokainen saa olla sellainen, kuin on. Ja *askat.

Muuten Aarniolle jäi enää 3v. ISTUTTAVAA kakkua. Aika vähän.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
No itse ainakin maksan puhelimella, että se on vähän pakko kaivaa esiin.

Tätä minä kyllä ihmettelen. Mitä hyötyä siitä on verrattuna kortilla maksamiseen? Yleensäkin ihmettelen jokaiseen tarjolle tulevaan digitaaliseen mahdollisuuteen tarttumista. Minä en ainakaan jaksa alkaa korjaamaan ehjää jollain sellaisella, joka viimeistään parin vuoden päästä on so last season.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tätä minä kyllä ihmettelen. Mitä hyötyä siitä on verrattuna kortilla maksamiseen? Yleensäkin ihmettelen jokaiseen tarjolle tulevaan digitaaliseen mahdollisuuteen tarttumista. Minä en ainakaan jaksa alkaa korjaamaan ehjää jollain sellaisella, joka viimeistään parin vuoden päästä on so last season.

Tämä on asia mihin tuskin koskaan saadaan vastausta. Kävin juuri lähikaupassa ja jätin Huawein kotiin. Sen sijaan maksoin ostokseni muutaman gramman painavalla pienellä muoviläpyskällä.

Mitä lisäarvoa se luurimahdollisuus tuo varsinkin, kun se on altis tai ainakin alttiimpi puihinmenolle kuin muovikortti.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä minä kyllä ihmettelen. Mitä hyötyä siitä on verrattuna kortilla maksamiseen? Yleensäkin ihmettelen jokaiseen tarjolle tulevaan digitaaliseen mahdollisuuteen tarttumista. Minä en ainakaan jaksa alkaa korjaamaan ehjää jollain sellaisella, joka viimeistään parin vuoden päästä on so last season.

Esimerkiksi se, että ei tarvi pitää sitä korttia mukana. Kirjastokortin ja ajokortinkin saa jo puhelimeen. Jos vielä kelakortinkin saisi (vai saako, en tiedä?) niin olisikin jo käytännössä kaikki tarvittava. En mä ole millään tasolla millään digitaalisella aallonharjalla, mutta tämmöiset omaa elämää helpottavat jutut kiinnostaa.

En kyllä minään muotijuttuna tota ajatellutkaan.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Esimerkiksi se, että ei tarvi pitää sitä korttia mukana. Kirjastokortin ja ajokortinkin saa jo puhelimeen. Jos vielä kelakortinkin saisi (vai saako, en tiedä?) niin olisikin jo käytännössä kaikki tarvittava. En mä ole millään tasolla millään digitaalisella aallonharjalla, mutta tämmöiset omaa elämää helpottavat jutut kiinnostaa.

En kyllä minään muotijuttuna tota ajatellutkaan.

Mihin kelakorttia tarvitaan, jos on ajokortti?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Olen joutunut melkein joka vuosi reseptilääkkeitä (eri) apteekeista hakemaan,
eikä viimeiseen kymmeneen vuoteen ole Kela-korttia erikseen tarvittu, ajokortti on ajanut saman asian.
Vuosimäärän muistan siitä kun vaihdoin silloin työnantajaa ja sain ensimmäisen korttipaikkoja sisältäneen puhelimensuojan ja lompakon käyttö loppui siihen.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ajokortilla ei vissiin saa niitä kela-korvauksia lääkkeistä. Eli apteekissa minä tarviin kelakorttia tai siis minulla on kela-kortti henkilökortissa...
Olen saanut ajokortilla lieviä nukahtamislääkkeitä. Siihen mahtanee vaikuttaa virkailija; hänen luonne, persoonallisuus ja työpäivän päättymisen lähestyminen? Pääasia kumminkin on, että homma toimii. Asia lienee siis paikkakunta/apteekki kohtainen?

Viimeksi junamatkalla erheilin. Sain hieman etukäteen kuulla liikkuvalta, vaunuun saapuvalta konnarittarelta, että hänen lukulaitteensa ei toimi. Vaihdoin harteita liikuttamatta cäshin pankkikorttiin. Sain virkailijattarelta pian saman palautteen. Säästin seitsemän euroa junamaksua ja joudun, rikottuani erästä kymmenestä käskystä, helvettiin?
Anteeksi VR.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen joutunut melkein joka vuosi reseptilääkkeitä (eri) apteekeista hakemaan,
eikä viimeiseen kymmeneen vuoteen ole Kela-korttia erikseen tarvittu, ajokortti on ajanut saman asian.
Vuosimäärän muistan siitä kun vaihdoin silloin työnantajaa ja sain ensimmäisen korttipaikkoja sisältäneen puhelimensuojan ja lompakon käyttö loppui siihen.

Hyvä tietää. Kokeilen seuraavalla kerralla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vuosimäärän muistan siitä kun vaihdoin silloin työnantajaa ja sain ensimmäisen korttipaikkoja sisältäneen puhelimensuojan ja lompakon käyttö loppui siihen.

Lompakoille saattaa olla kokonaan oma ketjunsa tai ainakin asiasta on puhuttu. Minulla ei ole ollut lompakkoa silloinkaan, kun älypuhelimia ei ollut edes suunnittelupöydällä.

Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä raportteja mitä tapahtuu sen luurin kadotessa tai se menee paskaksi tai laturia ei ole kenelläkään. Aika kovat odotukset ladataan yhteen laitteeseen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä minä kyllä ihmettelen. Mitä hyötyä siitä on verrattuna kortilla maksamiseen?
Esimerkkejä omasta elämästäni:

Lounaani maksan puhelimessani olevalla ePassi sovelluksella. Välillä eletään herroiksi ja syödään kalliimpi lounas kuin mitä verottajan asettamat rajat sallivat. Silloin esimerkiksi 12 euron lounaasta ePassilla maksetaan maksimi 10,50 ja loppu 1,50 pitää maksaa jotenkin toisella tapaa. Mikä sen kätevämpi kuin lähimaksu puhelimella, joka on jo maksuhetkellä kädessä, ei tarvitse kaivaa lompakkoa esiin.

Erityisesti näin kesällä on kiva lähteä kävelylle ilman mitään ylimääräistä taskuissa. Puhelin tietysti pitää olla mukana, koska musiikki, kello, kartta, netti, viestit, puhelut, yms. Ja jos sillä voi maksaakin kohdalle tulleet heräteostokset niin aina vaan parempi.
 
Viimeksi muokattu:

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mihin kelakorttia tarvitaan, jos on ajokortti?
Itse olen ainakin käyttänyt kelakorttia, kun ilmoittaudun TAYS:ssa sisälle. Siinä koneessa pystyy sillä kutsukirjeellä tai kelakortilla ilmoittautumaan. Mulla on ollut siellä monta käyntiä tänä vuonna ja erillistä kutsua ei aina ole tullut. Näin ollen olen ilmoittanut kelakortilla sisään. Ajokortilla tuo ei kai onnistuisi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä raportteja mitä tapahtuu sen luurin kadotessa tai se menee paskaksi tai laturia ei ole kenelläkään. Aika kovat odotukset ladataan yhteen laitteeseen.

Ei sitä korttia tarvi paskaksi silputa ja roskiin heittää, vaikka puhelinta esimerkiksi maksaessa pääsääntöisesti käyttäisikin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä raportteja mitä tapahtuu sen luurin kadotessa tai se menee paskaksi tai laturia ei ole kenelläkään. Aika kovat odotukset ladataan yhteen laitteeseen.
Onneksi kortilla ja käteisellä voi maksaa, jos ne katoavat... Vai oliko niin ettei voi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onneksi kortilla ja käteisellä voi maksaa, jos ne katoavat... Vai oliko niin ettei voi.

Käteinen ei aina onnistu ja eikö tässä ole jonkun verran myös ideana se, että niitä kortteja ei sitten kanneta.

Miksi joku kantaisi fyysistä korttia ja luurikorttia. Siinähän menisi se idea vähän niin kuin pilalle.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Esimerkkejä omasta elämästäni:

Lounaani maksan puhelimessani olevalla ePassi sovelluksella. Välillä eletään herroiksi ja syödään kalliimpi lounas kuin mitä verottajan asettamat rajat sallivat. Silloin esimerkiksi 12 euron lounaasta ePassilla maksetaan maksimi 10,50 ja loppu 1,50 pitää maksaa jotenkin toisella tapaa. Mikä sen kätevämpi kuin lähimaksu puhelimella, joka on jo maksuhetkellä kädessä, ei tarvitse kaivaa lompakkoa esiin.

Erityisesti näin kesällä on kiva lähteä kävelylle ilman mitään ylimääräistä taskuissa. Puhelin tietysti pitää olla mukana, koska musiikki, kello, kartta, netti, viestit, puhelut, yms. Ja jos sillä voi maksaakin kohdalle tulleet heräteostokset niin aina vaan parempi.

Juuri tätä en käsitä. Se korttihan on aina mukana, jos ei sitten jollain lenkillä kympin seteli. Puhelimen taas voi jättää pois ihan hyvin.

Käytännössä se on yhtä lähellä kuin se puhelinkin. Ei sitä mistään käsilaukusta tarvitse kaivaa.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri tätä en käsitä. Se korttihan on aina mukana, jos ei sitten jollain lenkillä kympin seteli. Puhelimen taas voi jättää pois ihan hyvin.
Juuri tätä en käsitä. Mistä ihmeestä voisi tietää esimerkiksi paljonko kello on jos ei ole puhelin mukana. Kortrin voi jättää huoletta siis kotiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös