Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 744 044
  • 34 000

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämän merkitys ei ole vielä avautunut meikälle. Joku voisi olla kiltti ja selittää, niin uusi asia on avautunut tässä päässä.
No mieti vaikkapa The Ramonesin Hey, Ho, Let's Go! lausahdusta niin tuo vamos meinaa sunnilleen samaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No mieti vaikkapa The Ramonesin Hey, Ho, Let's Go! lausahdusta niin tuo vamos meinaa sunnilleen samaa.
Jos huutaa Hey, ho, let's go! Harlemissa, niin alta viiden sekunnin on kymmenen crackhuoraa jonossa. "Sure thaang suga, ya inna need of a real woman?"
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos huutaa Hey, ho, let's go! Harlemissa...
Kaverin ex-tyttöystävä - hyvin mukava ja pippurinen tapaus - oli närkästynyt erittäin voimakkaasti, kun kaveri oli kerran siteerannut Ramonesia ihan hyväntahtoisesti. Hämeenlinnassa tämä.

VAMOS! on sikälikin turvallisempi huudahdus.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kävin viime viikonloppuna Kallion (Hakaniemen) Alkossa ostamassa Gambinaa. Mielenkiintoinen kokemus. Lahjaksi meni se puteli. Huumorilla.

Samalla avautui, että ko. juomatuotetta myydään nykyään muovipullossa. Ihan hyvä käyttäjäturvallisuusratkaisu.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kävin viime viikonloppuna Kallion (Hakaniemen) Alkossa ostamassa Gambinaa. Mielenkiintoinen kokemus. Lahjaksi meni se puteli. Huumorilla.

Samalla avautui, että ko. juomatuotetta myydään nykyään muovipullossa. Ihan hyvä käyttäjäturvallisuusratkaisu.
Juu, vissiin kaikki nuo raskaansarjan suosikit (Iso G, Mara, Valtsu, Doris jne.) on nykyään verhottu käyttäjäystävälliseen muoviin. Siinä kun Rale tarjoaa Eikalle huikkaa ja keila karkaakin hyppysistä kohti asfalttia, niin ei hätiä, muuta kun lekkeri takasin handuun, pienet nuhteet elintarvekkeelle että ei tollai saa sinkoilla, ja uusi yritys. Ja taas matka jatkuu.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pyöräilyn kannalta parempi mitä nopeammin lasipullot kielletään kokonaan. Tai no, ei kai niitä kokonaan voi kieltää, mutta joku 100 euron panttimaksu olisi hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Avautui, että täällä voi näköjään raportoida omia viestejään. Voisi harrastaa itsemoderointia julkisella paikalla.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Avautui, että täällä voi näköjään raportoida omia viestejään. Voisi harrastaa itsemoderointia julkisella paikalla.
Itse harrastan tätä ennaltaehkäisevästi kirjoittamalla säädyttömyyksiä ja sitten pyyhkimällä viestikentän ennen "lähetä"-napin painallusta. Pari kertaa ollaan oltu ns. liipaisimella, mutta onneksi sisäinen ääni on puuttunut peliin viime hetkellä.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Painamalla hiiren rullaa linkin päällä voi avata sen uuteen välilehteen. Jumalaut kuinka kätevää. Tuskinpa kuitenkaan opin tuota käyttämään vaan tottumuksesta painan aina hiiren oikeaa ja siitä avaa uuteen välilehteen.

E: Joo ei alkanut hyvin, kirjaimellisesti kaksikymmentä sekuntia tämän viestin lähettämisen jälkeen avasin taas vanhalla tavalla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Juhannussauna tuoksuu siperianpihdalle... Siis häh, luulin että vaikka koivulle tai savusaunalle mutta että havupuulla... Se vähän yllätti. Kyseessä on siis uusi saunatuoksuni.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Avautui tuoreen palstalaisen @Finley [3] ansiosta, että nimimerkkiin saa myös hakasulkeet halutessaan.

Toinen asia, joka avautui tänään on että samaan otteluseurantaketjuun kirjoittaminen @Lert kanssa on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Lähes tulkoon 50 tykkäystä rapsahti lisää tilille muutamassa tunnissa :D
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hitto. Oonkohan mä tota yhtä äänestänyt joskus sen takia, kun se näyttää vähän exältä. Päätä pidempi akka. Mä oon heikkona niihin.

Ei Tarja Halonen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei hitto. Oonkohan mä tota yhtä äänestänyt joskus sen takia, kun se näyttää vähän exältä. Päätä pidempi akka. Mä oon heikkona niihin.

Ei Tarja Halonen.
Ai että jos naiselta leikkaisi pään pois niin olisitte yhtä pitkiä ja yhtä fiksuja?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Avautui, että näiden kahden sanan genetiivimuoto on sama:
maahanmuuttajaiset ja maahanmuuttajaisät - maahanmuuttajaisien

Samalla kaavalla menee tietysti muitakin -jaiset ja isät-loppuisia sanoja:
tappajaiset - tappajaisät, valvojaiset - valvojaisät
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Avautui, että näiden kahden sanan genetiivimuoto on sama:
maahanmuuttajaiset ja maahanmuuttajaisät - maahanmuuttajaisien

Samalla kaavalla menee tietysti muitakin -jaiset ja isä-loppuisia sanoja:
tappajaiset - tappajaisät, valvojaiset - valvojaisät
Se ei kyllä avaudu, että mistä tällainen voi juolahtaa mieleen. Vietetäänkö jossain maahanmuuttajaisia? ”Ahmed, siekin pääsit läpi, nyt bailataan!”
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suomen rautateillä liikennöitiin höyryvetureilla dieseljunien rinnalla vakituisesti aina vuoteen 1975 asti, ja ensimmäiset sähköveturit otettiin käyttöön vuosina 1973 - 75.

Japanissa puolestaan lanseerattiin vuonna 1964 käyttöön maailman ensimmäinen suurnopeusjuna (luotijuna), joka saavutti yli 200 kilometrin tuntinopeuden. Suomessa nopeimmat junat liikennöivät vastaavalla huippunopeudella nykyään.
 

Rocco

Jäsen
Olen ihmetellyt, että miksi jousiampujien nuoli väpättää ilmassa. Eihän sen pitäisi, mutta se väpättää silti.

No selvisi se, että nuolen suora linja olisi itse jousipyssyn läpi. Ja se ei onnistu. Siksi nuoli menee varren sivusta, mutta itse jousi painaa nuolta aina keskelle kohti varren keskustaa. Siksi nuoli väpättää, koska kärki ja nuolen perä haluaa mennä vähän eri suuntiin, ja ilmassa tämä väpätys pitää nuolen suorassa ja oikeasti lentää kuin nuoli olisi mennyt jousen varren läpi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei ne kaikki hämeenlinnalaiset olekaan ihan pähkinöinä kun tuli mestaruus. Joitain ei kiinnosta hittojakaan kuten ystävääni. Jopa minä, lahtelainen, olin paremmin perillä finaaliväännöistä kuin hän. Kun urheilu ei kiinnosta niin minkäs teet... Monille koko lätkä on ihan yhdentekevää.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
HCH on näköjään aloittanut "scifi-kauden". Katsokaa vaikka:
Näimme unessa itsemme, idealistisessa ihannesiirtokunnassamme.

Nautimme näkemästämme, aistimme unelmien tuhon.
Keinuminen, luo paineaallon ja me, saavumme satamaan.

Loisto lumoaa, onnneksi on seikkailijoita idearikkaita.
Huomassa yön, uusi tila ja uudet hahmot.

Tukirakenteet, maestron performansille.

Olemus, huomionkipeys.

Sisältö, improvisaatio.

Estradilla, kuin suoraan aloituksesta.

Rutiinitaso, kuin luotu elämällä leikittelyyn.

Katoamistemppu, tarinan kuihtuessa.

Vapauden menetys, vain viilto sydämessä.
Elementti on tuttu, olemme kokeneet tämän ennenkin.

Eläneet tämän, eläneet läpikotaisin roiskeineen.

Taas eläin, taas peto ja taas kone.

Ilmaisu mielipuolinen, ilme hullu.

Sointi paukkeen, sisältö paukkeen.

Viskomme, me viskomme niitä.

Nämä kasvot, tämä tarina.

Syttyy, jotain kaukaista.
Tulee jotenkin mieleen CMX:n Talvikuningas-eepos. Tässä soundtrack-ehdotus em. viesteille: CMX - Pretoriaanikyborgit .
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HCH on näköjään aloittanut "scifi-kauden". Katsokaa vaikka:




Tulee jotenkin mieleen CMX:n Talvikuningas-eepos. Tässä soundtrack-ehdotus em. viesteille: CMX - Pretoriaanikyborgit .
Jep, ennen kuin edes luin loppukaneettiasi, ajattelin että tuo on suoraan Yrjänän kynästä. Ensimmäisestä sitaatista tuli mieleen Arkangeli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös