Positiivisuusketju

  • 1 163 318
  • 4 921
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
No jos tutkaillaan vain NHL-edesottamuksia niin eiköhän Crisu Ruuttulla ole vielä varsin vakuuttava etumatka. Toisena Nikke Hagman. Aho tällä hetkellä kolmantena mutta matkaa Hakkiin on vielä toistasataa pistettä. Ahon takana sitten Rocky ja Haula. Muita yli 100 NHL-pisteen pelureita ei sitten taida ollakaan.

Itse itseäni korjaten, Erik Rasmussen teki urallaan 128 pistettä 545 Änäri-ottelussa.
 

Marlboro

Jäsen
Eilinen derby oli Ässien nykyisestä tilasta huolimatta jotain niin uskomattoman hienoa, että siitä täytyy vielä erikseen tulla kehumaan positiivisuusketjuun. Upeaa meteliä seisomakatsomossa läpi ottelun - myös 0-3 tappiotilanteessa. Pojille myös kaukaloon iso respect asenteesta ja taklauspelistä. Tuolla tavalla vaan useammin muissakin otteluissa ja miksei derbyissäkin.

En sitten tiedä, mutta Ässiä (vasta) noin kymmenen vuotta seuranneena ja kaudessa noin viidesti peleissä käyvänä, tunnelma oli parasta koskaan. Enhän mä ollut missään 2013 finaaleissa tai edes välierissä, mutta kyllä eilen oli helvetin hyvä tunnelma. Kun miettii tätä nykytilaa ja sarjataulukkoa, niin eilisen kaltaiset tapahtumat luovat isosti uskoa koko kannattajatoimintaan, seuraan ja touhun mielekkyyteen. Päälle vielä upea nousu ja voitto rankkareilla, niin onnistui tuo eilinen olemaan jumbojoukkueen runkosarjaottelulle vaan ainutlaatuinen. Myös yleisöä hienosti, yli 5500.

Kiitos Pataljoona, seisomakatsomo ja Ässät!

Jussi Paasi sen osuvasti Twitterissä sanoi:

"Ässillä 34 pistettä matkaa viimeiseen säälipleijaripaikkaan. Kaikki parhaat pelaajat myyty jo aikoja sitten. Käynnissä yksi seurahistorian katastrofaalisimmista kausista. Ja yleisöä tänään Isomäessä 5574. Voinee puhua "melko" vahvasta kannattajakulttuurista."
 
Viimeksi muokattu:

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä on vahva kannattajakulttuuri ja Ässät on Porissa iso sekä tärkeä juttu. Periksi ei anneta ja tästä on hyvä ponnistaa kohti ensi kautta sekä valoisampaa tulevaisuutta, täältä tullaan vielä ja todella kovaa.
 

67-Hgy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En itse päässyt lauantain derbyyn. Teini-ikäinen tyttäreni kaverinsa kanssa olivat pelissä. Oli kiva olla heitä vastassa, kun tulivat pelin jälkeen meille. Kertasivat pelin kulun nuoruuden innolla. Alakynnessä olo, tasoitus, lukon johtomaali, ässien tasoitus ja rankkarivoitto. Raumalaisten uho johdon hetkillä ja häviön jälkeen nopea poistuminen hallista. On tuo urheiluviihdettä parhaimmillaan ja vielä paikallisderbyssä. Hieno kokemus likoille.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jussi Paasi sen osuvasti Twitterissä sanoi:

"Ässillä 34 pistettä matkaa viimeiseen säälipleijaripaikkaan. Kaikki parhaat pelaajat myyty jo aikoja sitten. Käynnissä yksi seurahistorian katastrofaalisimmista kausista. Ja yleisöä tänään Isomäessä 5574. Voinee puhua "melko" vahvasta kannattajakulttuurista."
Tämä kiteyttää aika hyvin sen, mitkä puitteet Porissa olisi nousta yhdeksi liigan "suurseuroista". Perinteet ja fanikulttuuri ovat vertaansa vailla, mutta organisaatio ja sen toimintakulttuuri on hädintuskin samalla tasolla Sportin, KooKoon ja Jukureiden kanssa. Seuralla on yksittäisiä menestyspiikkejä, mutta yleisesti ottaen tekeminen on vahvasti siellä ”ynnä muut-osastolla. Ohikausia tulee välillä kaikille, mutta mielestäni on totaalinen vääryys, että HPK, Saipa, Pelicans... menestyy Ässiä paremmin.
Lauantainen meininki oli hyvää herätystä seuralle. Toivottavasti tämä kausi on parasta mitä Ässille on mestaruuden jälkeen tapahtunut. Mielestäni on turha puhua valonheittimistä ja maskoteista ottelutapahtuman kehittämisessä siinä vaiheessa, kun itse tuote on mätä. Ympärikautiset karnevaalit olisivat Porissa pystyssä, jos organisaatio olisi vähääkään sillä tasolla, mitä Ässien upea brändi edellyttää. Ensi kauden ja tulevaisuuden rakentaminen on taas yhtä kysymysmmerkkiä, mutta lähtökohtaisesti Kerttula-Selin kuulostaa jo pari astetta ammattimaisemmalta kuin Korpisalo-Kotkaniemi.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
^ Ei oikeastaan lisättävää @Padas :n viestiin tuossa yläpuolella. Olen toitottanut itse ihan samaa, kuinka seurajohto on ollut täysin kyvytön ulosmittaamaan seuran potentiaalia ja brändiarvoa. Mikään ns. pienemmistä seuroista ei kuulu samaan sarjaan Ässien kanssa, mitä tulee brändiin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ässien vahva fanikulttuuri siis tarkoittaa yleisöä menestyksen tiellä tai paikallisvastustajan derbyissä. Muuten on aika hiljaista hallissa. Mutta kai sekin on positiivista että edes silloin on väkeä paikalla.
 

Marlboro

Jäsen
Ässien vahva fanikulttuuri siis tarkoittaa yleisöä menestyksen tiellä tai paikallisvastustajan derbyissä. Muuten on aika hiljaista hallissa. Mutta kai sekin on positiivista että edes silloin on väkeä paikalla.
?
Katso sarjataulukko ja sen jälkeen paljonko jossain Turussa, Lappeenrannassa, Lahdessa, Hämeenlinnassa ja Tampereella käy yleisöä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
?
Katso sarjataulukko ja sen jälkeen paljonko jossain Turussa, Lappeenrannassa, Lahdessa, Hämeenlinnassa ja Tampereella käy yleisöä.
Ässät on näköjään viimeisenä sarjataukukossa. Turussa ja Tampereella on korkeampi keskiarvo yleisömäärissä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässien vahva fanikulttuuri siis tarkoittaa yleisöä menestyksen tiellä tai paikallisvastustajan derbyissä. Muuten on aika hiljaista hallissa. Mutta kai sekin on positiivista että edes silloin on väkeä paikalla.

Porissa on vahva fanikulttuuri, mutta katsojat joukkueen on ansaittava. Ässät on koko Porin puheenaihe, meni sitten huonosti tai hyvin. Porilaiset haukkuvat omiaan, mutta auta armias jos ulkopaikkakuntalainen erehtyy poikittaisen sanan sanomaan. Varsinkin, jos kyse on Lukon kannattajasta. Tori täytyy helposti ja tunnelma on kiihkeä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Porissa on vahva fanikulttuuri, mutta katsojat joukkueen on ansaittava. Ässät on koko Porin puheenaihe, meni sitten huonosti tai hyvin. Porilaiset haukkuvat omiaan, mutta auta armias jos ulkopaikkakuntalainen erehtyy poikittaisen sanan sanomaan. Varsinkin, jos kyse on Lukon kannattajasta. Tori täytyy helposti ja tunnelma on kiihkeä.

Sarjakuvia siteeraten, Oskua saa potkia vain Karvinen. Yläpuolen teksti kuvailee tilanteen hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mietein pitkään lähtisikö hallille, sitten sain päähänpiston viettää mahdollisimman nostalginen illan. Ja Viihtyisä se olikin, paras ottelutapahtuma. Sitä ei luonut sokaisevat valonheittimet, nuutipukki asuun pukeutunut maskotti, tai naiset kentällä vähissä vaatteista.
Sen loi Ässien maalit, aggressiivinen peli ja seisomakatsomo.
Katsoin peliä protokollasta poiketen sieltä reunalta mihin kaksi erään hyökättiin. Juntisti retroo! Napakoita ja hauskoja kommentteja, taklauksille taputtelua, ja se haikea the lauseen aloitus. Kyl te tiätte ("sillo ko Vellu pelas nii...")
Pukukoodi oli nahkahanskat, toppatakki, farkut ja päähine oli vapaavalintainen.
Sitä legendaarista taskulämmintä oluttakin tuli maistettua.
Liput pysyi alhaalla pelin aikana eikä värssyjen hoilotus tullut kysymykseenkään, ennen kuin oli nautittu vettä vahvempaa niin paljon, ettei erottanut Ässiä Lukosta. Erätauoksi ei lähdetty mihinkään, se seisottiin selkä suorana, ja puhelin pysyi taskussa suljettuna, katsomosta lähdettiin Ässien heilutellessa mailoja yleisölle.

Joskus uudelleen.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Positiivista on, että sysimustaa kautta 2018-2019 on jäljellä enää yksi ottelu, saa nähdä riittääkö 60min vai pitääkö vielä tehdä ylitöitäkin?
 

tonir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Positiivista on että ei tarvii muutamaan kuukauteen lukea tätä jatkuvaa samoista asioista itkemistä täällä palstalla joka pelin jälkeen...

On Ahon haamut, Paden lehdistötilaisuudet, Huhtanen, tappeluhaluttomuus, paska maalivahtivalmennus, Korpisalon tekemät kalliit sopat, terveystalon paskat lääkärit, röökipaikan grilli, kylmät makkarat, Jullen huudatukset yms.

Perusporilaiseen tyyliin kaikki on ollut paskaa paitsi kusi. Itse en ota asioita niin vakavasti vaikka tämä kausi olikin katastrofi. Peleissä missä olen paikan päällä ollut niin kaikki on toiminut ihan ok. On toki ollut puutteita monessa asiassa mutta jos jaksaa itkeä jostain röökipaikan grillistä niin voi tunkea sen röökin persereikäänsä ja miettiä. Tietyt asiat on hoidettu vähän vasurilla mutta kun ei ota joka asiaa niin vakavasti niin hyvin siellä pärjää. Jos on nälkä niin se voi olla parempi hakea se makkara mutta jos rööki on tärkeämpi niin sitten sinne vitun röökille.

Ottakaa rennommin koska mikään ei ole koskaan täydellistä
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Toki siinä kannattaa ehkä jo miettiä että kannattaako sinne hallille edes mennä kun mikään ei toimi kunnolla. Mä ainakin puntaroin tuota asiaa. Positiivista on että vapaa-aika lisääntyisi.
 

tonir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki siinä kannattaa ehkä jo miettiä että kannattaako sinne hallille edes mennä kun mikään ei toimi kunnolla. Mä ainakin puntaroin tuota asiaa. Positiivista on että vapaa-aika lisääntyisi.

Mikään ei toimi kunnolla? Meillä on varmasti aika erilainen vaatimustaso mutta itse olen ollut ihan kohtuu tyytyväinen eli olen saanut mitä olen halunnut vaikka toki olen joutunut jonottamaan vitutukseen asti välillä mutta näin se on ollut lähes kaikissa käymissäni halleissa.

Röökiä en ole vetänyt 22 vuoteen mutta jos se on niin tärkeää ja samalla on vielä saatava makkaraa poskeen niin se on aika pieni asia kokonaiskuvassa. Kotiinkin voi jäädä jos kaikki on vaan aina niin paskaa hallilla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki siinä kannattaa ehkä jo miettiä että kannattaako sinne hallille edes mennä kun mikään ei toimi kunnolla. Mä ainakin puntaroin tuota asiaa. Positiivista on että vapaa-aika lisääntyisi.

Minusta sinun viesteissä on porilaisuutta puhtaimmillaan, mikään ei toimi, mutta silti peleissä pitää käydä, vaikka Ässien touhut vituttaakin. Itse olen vanhemmiten pyrkinyt poistamaan ikäviä asioita elämästäni, Ässien peleistä olen edelleen nauttinut, lähes kaikki on tullut katsottua.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Peli vielä ja sitten alkaa se kaikkein mielenkiintoisin aika, eli uusien kasvojen julkaisu ja niiden spekulointi. Mieli on positiivinen, sillä Kerttula on (vielä tällä hetkellä) asiallisen tuntuinen kaveri, joka tuo varmasti parhaat mahdolliset pelaajat joukkueeseen ja valmennusryhmän, joka yhdessä tulee johdattamaan Ässät takaisin keskikastiin.
Jos vielä päästään plussan puolelle taloudessa, niin aurinko paistaa sittenkin risukasaamme!
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Positiivista että tämä katastrofikausi on vihdoin loppumassa.

Ja vielä positiivisempaa on se, että ainakin itselläni on vahva tunne siitä, että pohjalta lähdetään nyt jyrkkään nousuun!

Sisäinen asiantuntijani kertoo minulle, että ensi kaudella Pata tekee paluun play-offeihin ja tämän kauden painajainen saadaan unohtaa. Nyt vaan jännityksellä odottamaan pelaaja- ja valmentajauutisia ja kohtapuoliin nauttimaan keväästä, kesästä, uinnista, moottoripyöräilystä, jatkosopimuksista, biitsillä hengailusta, punttien kolistelusta, grillauksesta, Ameriikan vahvistusten julkistamisista, terassioluista, mökkeilystä.... ja kohta onkin elokuu ja sitten mennään pyhään Isomäkeen katsomaan ekoja harkkapelejä :)
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Positiivista että Lukon teoreettinen sauma kuuden sakissa on näinkin paskan kauden jälkeen Ässien käsissä...

Tämä on ilon aihe. Sääleissä raumlaisse herkästi pettävä kasetti viimeistään sortuu. Pitsin mestaruutta kohden!
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Kiitoksia kaikille Ässä-palstan kirjoittajille ja päättynyttä kautta seuranneille ajatustenvaihdosta tasapuolisesti.

Vaikkei paljon, niin positiivisiakin asioita kaudesta jäi käteen. Monelle nuorelle riitti tonttia, vaikka enemmänkin olisi voinut antaa.

Joukkue vetäytyy nyt Laitakariin "palaveroimaan". Toivotaan positiivisia fiboja sinnekin. :)
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Positiivista on, että Raumalla alemmuuskompleksi elää ja voi hyvin.
Olin äsken Rauman keskustassa baarissa iltakaljalla Lukon pelin aikaan. Matsin päätyttyä naapuripöydän kymmenkunta keski-ikäistä miestä totesivat kuin yhdestä suusta: Lukon kausi on ohi, mutta onneksi Ässillä meni huonommin. Ei meinannut pokka pitää, mutta onneksi sain pidettyä naaman peruslukemilla, sillä yksi herroista uhosi aiemmin olevansa Rauman kovin katutappelija.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös