Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 346 305
  • 66 869

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tässä kun Nykäs-Matin poismenon takia tulevaa erikoislähetystä katson, niin tuli mieleen että meneeköhän patsashanke läpi valtuustossa jo tämän päivän aikana. Wallinheimo siis kertoi että Matti oli ottanut viime vuonna yhteyttä että jos sais Calgaryn 30v juhlavuoden kunniaksi jonkun veistoksen ja tuo oli jäänyt valtuustossa hautumaan, luulen melkein että haudutus valmistui aamun uutisen myötä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä kun Nykäs-Matin poismenon takia tulevaa erikoislähetystä katson, niin tuli mieleen että meneeköhän patsashanke läpi valtuustossa jo tämän päivän aikana. Wallinheimo siis kertoi että Matti oli ottanut viime vuonna yhteyttä että jos sais Calgaryn 30v juhlavuoden kunniaksi jonkun veistoksen ja tuo oli jäänyt valtuustossa hautumaan, luulen melkein että haudutus valmistui aamun uutisen myötä.
Eiköhän tuo mene läpi, nyt kun tuo on julkisesti paljastettu että tällaista on kyselty niin olisihan se melkoinen imagotappio Jyväskylän kaupungille jos tuota nyt ei toteutettaisi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitäköhän niille 90-luvun alussa Lapin seutuville hengaileen tulleille elämäntapaintiaaneille nykyään kuuluu? Nehän sai mamuiluluvan kun piti tehdä jotain tieteellistä tutkimusta luonnossa elämisestä. Luonnollisesti sielä oli kohta jo jonossa nippu kotimaan hippejä liittymässä eksoottisiin inkkareihin. Vaikka jostain Ranskasta taisivat oikeasti olla. Sittemmin kävi ilmi ettei sielä mitään tutkimusta tehty vaan palveltiin päällikköä joka mulkutti heimon naisia ja lapsia mielensä mukaan. Luonnoneläjiä kun oltiin niin mitään lääkäri- tai apteekkipalveluitahan ei tarvittu, niin jengi oli aika huanossa hapessa siälä. Eikös ne sitten potkittu vittuun ja lähtivät muille maille inkkaroimaan? Saikohan se poppamies, tai mikä lie päällikkö oli, koskaan kakkua? Perkule, mitä jos perustas semmosen elämäntapasomput-heimon. Vois olla ihan jees vähän aikaa vaan lonnia ostarin nurkilla ahdistelemassa teinilissuja, vältellä työntekoa sossun tuilla ja vetää khattia naamaan. Ja bändäreitä riittäs jonoks asti kun ollaan niin vitun eksoottisia. Tässä vois olla aihiota...

Tässä sinulle vastinetta verorahoillesi oikein kunnolla, eli Ylen todella, todella, todella kattava multimediaa hyödyntävä artikkeli näistä elämäntapaintiaaneista aina heidän touhujensa alkuajoista myöhempiin aikoihin (ja erilaisiin kuolemantapauksiin ynnä muihin sekoiluihin). Käytä tähän ainakin vartti aikaa, todella kattava paketti näiden sekopäähippien touhuista.

Tässä vielä bonuksena Iltasanomien toissavuotinen artikkeli jossa osalliset yms. muistelevat. Todella kipeätä touhua, ja Vihreitä saa tästäkin lystistä kiittää, Vihreiden kansanedustaja Erkki Pulliainen kutsui porukan Suomeen.
"Lapsia opetettiin olemaan huutamatta estämällä heitä hengittämästä. Synkimpiä muistoja ovat kuolemantapaukset. Vuoden 1992 kevättalvella leirillä kuoli kolmevuotias lapsi.
alueella vierailleet toimittajat leimasivat olot siellä surkeiksi ja intiaanien puhemiehen Apjoilnen huijariksi. Espanjasta, Ranskasta ja Belgiasta kotoisin olevat leirin asukkaat kärsivät nälästä ja kylmästä.
Pian myös selvisi, ettei leiri todellisuudessa ollutkaan selviytynyt omin avuin, vaan se oli saanut ruoka-apua ulkopuolelta jatkuvasti.
Elämäntapaintiaanit karkotettiin Suomesta alkusyksystä 1993, ja leiri hajosi Sisiliassa vuotta myöhemmin. Symbioosissa luonnon kanssa elävästä Elämän yliopistosta jäi jäljelle Kittilän metsiin vain kasa roskia ja jätettä."
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tänään on Runebergin päivä. On tarjolla niitä hyviä Runebergin torttuja. Mutta minä en mitä tahansa torttuja uskalla syödä. Etenkin kun kaupassa myytävissä tortuissa on useasti käytetty leivonnassa jossakin määrin myös jonkin sortin alkoholia. Tämä itseäni hiukan kärvistelee. Haluaisin niin kovasti herkutella Runebergin tortuilla, mutta kun käytän antabusta niin ihan mitä tahansa torttuja en uskalla syödä. Ettei tule mitään reaktioita siitä että käyttää alkoholia ainakin vähän antabuksen kanssa.

Kahtena edellisenä vuonna olen kaupasta ostanut erehdyksissäni runebergin torttuja ja huomannut kotona että ei piru, enhän minä näitä voi syödäkään. Näissä kun on jossain määrin käytetty alkoholia.

Vaikka kyllä minä monia kertoja olen nähnyt unta siitä kuinka vallan juon alkoholia silloinkin kun käytän antabusta. Juon unissani oikein kännejäkin mutta mitään reaktioita ei ole tullut. Mutta unimaailma on eri juttu kuin todellisuus.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ilta-Sanomissa oli tänään käytännössä pelkästään Matti Nykäsestä juttua. 32 sivua stooria Nykäsestä, jos jättää ristikot ja tv-sivut sun muut pois niin ei sinne paljon muuta sitten jäänytkään. Paljonkohan Iltalehden lukemat?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tänään on Runebergin päivä. On tarjolla niitä hyviä Runebergin torttuja. Mutta minä en mitä tahansa torttuja uskalla syödä. Etenkin kun kaupassa myytävissä tortuissa on useasti käytetty leivonnassa jossakin määrin myös jonkin sortin alkoholia. Tämä itseäni hiukan kärvistelee. Haluaisin niin kovasti herkutella Runebergin tortuilla, mutta kun käytän antabusta niin ihan mitä tahansa torttuja en uskalla syödä. Ettei tule mitään reaktioita siitä että käyttää alkoholia ainakin vähän antabuksen kanssa.

Kahtena edellisenä vuonna olen kaupasta ostanut erehdyksissäni runebergin torttuja ja huomannut kotona että ei piru, enhän minä näitä voi syödäkään. Näissä kun on jossain määrin käytetty alkoholia.

Vaikka kyllä minä monia kertoja olen nähnyt unta siitä kuinka vallan juon alkoholia silloinkin kun käytän antabusta. Juon unissani oikein kännejäkin mutta mitään reaktioita ei ole tullut. Mutta unimaailma on eri juttu kuin todellisuus.

Jokaisella Antabus toimii vähän omalla laillaan, mutta pieni alkoholimäärä ei välttämättä ole ongelma. Esim. jokin karamelli, ehtoollisviini tai mitä niitä on. Runebergintorttu. Uskaltaisin sanoa, että anna mennä, syö vapaasti. Ovathan ne loistavan makuisiakin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@vilperi, voithan leipoa omat runebergin tortut jos on aikaa töitten ohella. Joulun aikaanhan olet ollut kova leipomaan niin eiköhän yhdet runebergit sinulta synny. Ohjeita on kyllä netti pullollaan ja jos ohjeessa on alkoholia niin voit jättää sen huoletta pois, se on vain mausteena siellä. Eikä ne tortut mitään ihmeellisiä vuokia tarvi, onnistuu muffinivuokiin, eihän ne samalta näytä kuin kaupassa mutta maistuu hyviltä.

Tässä yksi ohje ja jos ei ole joululta pipareita jäljellä niin ne voi korvata korppujauholla. Olen tuota itse käyttänyt joskus. En ottanut torttuja vuokista vaan laitoin hillon ja sokerin torttujen päälle (en pohjaan niin kuin ohjeessa).
Helpot runebergintortut (linkissä Yhteishyvän ohje Runebergin torttujen tekemiseen)
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mä kävin vuosia eri hoitokodeissa tapaamassa vaariani ja sillä kokemuksella voin todeta: hoitokotien suurin ongelma on tyhmät ja aloitekyvyttömät hoitajat. Porukan äö on jotain saappaan ja perunan väliltä. Sillä ei ole mitään väliä, kuinka paljon näitä tyhmiä akkoja on "töissä", mitään ei tapahdu.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mä kävin vuosia eri hoitokodeissa tapaamassa vaariani ja sillä kokemuksella voin todeta: hoitokotien suurin ongelma on tyhmät ja aloitekyvyttömät hoitajat. Porukan äö on jotain saappaan ja perunan väliltä.
Se on kyllä sääli, jos älykkyysösämäärä ei riitä niitä hommia tekemään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jokaisella Antabus toimii vähän omalla laillaan, mutta pieni alkoholimäärä ei välttämättä ole ongelma. Esim. jokin karamelli, ehtoollisviini tai mitä niitä on. Runebergintorttu. Uskaltaisin sanoa, että anna mennä, syö vapaasti. Ovathan ne loistavan makuisiakin.

No ostin nyt kuusi kappaletta Runebergin torttuja. Valmistajana näillä on kaikilla sama eli Leivon. Näissä on valmistuksessa käytetty kyllä arrakki aromia mutta käsittääkseni se ei ole varsinaista alkoholia? Varsinaista alkoholia näissä ei ole yhtään.

Että kyllä näitä varmaan pystyn syömään. Sitä vaan että olivathan nämä tortut melko kalliita mutta kai sitä välillä voi tuhlata rahaa kunhan sitä ei ota tavaksi.

Töissä kun puhuin tästä että käytän antabusta ja en välttämättä uskalla syödä noita tavallisia Runebergin torttuja niin antoivat minun ottaa tortut erityisruokavaliolinjastosta, niissä tortuissa ei ollut leivonnassa käytetty mitään alkoholiin edes viittaavaa ja se oli hyvä juttu.

Vähän ikävää tämä tällainen on kun pitää olla tarkkana ettei syö ja juo mitään alkoholia ja kuitenkin mieli tekee syödä nyt näitä Runebergin torttujakin. Varsinaista alkoholia tekee kanssa mieli juoda joskus, etenkin kännejä on välillä ikävä mutta sen nyt käsittääkin ettei sitä alkoholia kannata minun juoda.

@Iisoppi Olisihan näitä Runebergin torttuja voinut itsekin leipoa mutta laiskuus kai vaivasi. No laskiaispullat on kyllä jo pakkokin leipoa itse, kaupan pullat kun on mauttomia. Kaupan Runebergin tortut nyt on vielä hyviäkin.

Ikävä kyllä tässäkin tapauksessa äitiä joka leipoi joka vuosi itse aina Runebergin tortut. Ne oli herkullisia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei hemmetti jos meikäläisen rimpuilu päätyisi siihen johonkin Poliisit-sarjaan. Välillä olis kyllä kiva nähdä mitä tapahtui, mutta ei nyt.

Sairaalassa myöhemmin 3.5 promillea.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Aaaaaaa!!! Mä oon enää kolme minaa sinkku! Mitä mä teen?! Mitä mä teen!? Ai kuuntelen jonkun biisin vai? Oke! Kaikki alkoi siitä, kun tyttö tykkäs yhdestä mun kommentista Facessa ja kuvansa vei jalat suuhun, ja niin päätin kirjottaa hänelle vähän pidemmän viestin. Ja tässä sitä ollaan nyt. Kunnioittakaa sanan säilää ja pidetään suomen kieli ansaitsemallaan paikalla. Siitä seuraa vain hyvää!
Aika tarkat aikataulut. Vastasiko siis viestillä "Aletaaks olee klo 17:15", vai kuinka osasit minuutilleen jäljelläolevan sinkkuutesin tietää?
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Tuolla Maikkarin sääjannulla on aina mätsäävä takki/kauluspaita ja kengät. Ei ennen tuommoista ollut, mihin Juha Föhrin nahkahousut olisi mätsännyt? Vai onko se mätsännyt vai matchannut, ei näistä tiedä miten pitää kirjoittaa.

Lisäksi se Yleltä kaapattu hujoppi on nähtävästi värjännyt hiuksensa, koittanut semmoista "huomaamatonta" punaa, mutta ei mee läpi. Ja mietin että onkohan sillä sen juontajaparilla kunnon musta puska kun hiukset on niin runsaat ja kulmakarvatkin näyttää että niitä joutuu päivittäin nyppimään. Itse olen maltillisemmin karvoituksen ystävä.
 

Ralph

Jäsen
Mielenkiintoista, kun päätä särkee, koska olen nukkunut liian vähän. Ja en saa unta, kun päätä särkee liikaa. Näin siis eilen yöllä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minkälainen mielipuoli kuuntelee tähän aikaan yöstä jo tunnin kolmatta kvartaalia samaa lastenlaulua toistolla eli repeatillä ja vielä niin kovaa, että olen epilepsian partaalla än, yy, tee NYT? No, minkälainen!?!
Joku jolla on autistinen lapsi? Tai koliikki tapaus. Sitten kun löytyy jotain, joka toimii niin ei sitä vaihdeta.

Toinen vaihtoehto on trollaus jonkun toimesta. Emmätie oon vähän kännissä.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Miksi tuntemattomat ihmiset kirjoittavat erityisesti vaikka instagramissa kommentteja tunnettujen ihmisten kuviin? Jotenkin nyt tullu kiinnitettyä huomiota vaikkapa kun just kattelin mitä kuvia Kotkaniemi on Montrealista laitellu.

Ei se urheilija lue (ainakaan toivottavasti) kaikkia kommentteja ja toisekseen tuskin sitä kiinnostaa vittuakaan mitä joku oman elämänsä instagram kuningas siellä sönköttää.


Surullista tietysti et jotkut tolla somella saa elannon.

Jos itse olet siellä äänessä niin kerro toki miksi!?
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kasperi Kapasen ja sen emännän intiimit kuvat vuotaneet nettiin, eipä oo kummonen muikkeli ilman kuteita ja meikkejä, vittukin ihan keskiverto.

Siis emt mut oon kuullu
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Miksi tuntemattomat ihmiset kirjoittavat erityisesti vaikka instagramissa kommentteja tunnettujen ihmisten kuviin? Jotenkin nyt tullu kiinnitettyä huomiota vaikkapa kun just kattelin mitä kuvia Kotkaniemi on Montrealista laitellu.

Täällä sentään vastataan nimimerkkien sanoihin.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Kasperi Kapasen ja sen emännän intiimit kuvat vuotaneet nettiin, eipä oo kummonen muikkeli ilman kuteita ja meikkejä, vittukin ihan keskiverto.

Siis emt mut oon kuullu

Tärkein kysymys tässä mielestäni on, että onko Sami Kapanen jo käynyt stalkkaamassa että millasia tissejä se poika kourii. Kimmo Kapanen tuskin on, ei ollut ghettobooty.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kimmo Kapanen tuskin on, ei ollut ghettobooty.
Mutta kyllähän dumbass white biatch kelpaa nekrulle kun nekrulle. Ruohola-tarakka on sitten bonusta. Harvinaisen syvällisen ja filosofisen näkönen pari kyllä muuten. Käyköhän noi paljonkin syväluotaavia keskusteluja mm. historiasta ja politiikasta?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tällä hetkellä väsyttää aika paljon. On poikki, rikki ja väsynyt. Mutta en tiedä oikein noista päiväunistakaan työpäivän jälkeen. Toisaalta sitä hieman piristyisi ja nukkuminenhan on aina kivaa mutta toisaalta se nukkumisaika on sitten taas pois siitä vapaa-ajasta jonka on valveilla. Ja se vapaa-aika arkipäivisin on aika vähäistä.

Olen tämän viikon ollut töissä patatiskikoneen käyttäjänä. Siellä on sairaustapauksia jonka vuoksi minut on pistetty jakelusta tiskaushommiin. Koitan siis puhdistaa parhaani mukaan tyhjiksi tulevia gn-vuokia ja muuta rompetta huuhtelen ja pistän taas menemään puhdistukseen isoon tiskikoneeseen.

Hommat on sujunut ihan hyvin vaikka nyt eilen ja tänään jäikin jäljiltäni muutama gn-vuoka putsaamatta. Mutta ne tuli niin työvuoroni lopussa vasta pesuunkin että olisi saanut olla tosi nopea jos ne olisi ennättänyt pesemään. Että turha tässä on liikaa itseään syyllistääkään ja noilla asioilla päätään vaivata. Ne pakit jäi töihin vielä jääneiden pestäviksi.

Keittiön pomot puhuivat että minulle voisi antaa kuntoisuuslomapäiviä. Siihen menin sitten kommentoimaan että onhan siinä ainakin se hiihtolomaviikko lomaa niin toinen pomoista totesi leikillä että sovitaan että se on sinun kuntoisuuslomasi. En tiedä sitten olivatko ihan tosissaan tämän asian kanssa ja onko minulla jossain vaiheessa vaikka pidennetty viikonloppuvapaa, se olisi kyllä ihan kiva.

Mutta kai se on taas merkki siitä että työt on sujunut hyvin kun tuollaisia puhuivat. Kuntoisuuslomiahan annetaan armeijassakin niille jotka ovat suoriutuneet jostain erinomaisesti.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Klo 17-18 on kyllä huonoin aika katsoa televisiota. Kanavia on joku 20, mutta ei mitään katseltavaa, paitsi lapsille pikkukakkonen. No toisaalta kuka nykyaikana mitään tv-lähetystä edes tarvitsee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös