Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 451 294
  • 21 569

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tämähän ei Telian mukaan pidä paikkaansa. Tällä palstalla on avoimesti myönnetty, että botti tekee koosteet. Samoin on myönnetty, että kaikki koosteet tarkistetaan ennen julkaisua. On myös myönnetty, että valmista koostetta ei enää jälkeenpäin muokata, vaikka pituutta olisi 20 minuuttia ja puolet maaleista puuttuisi. Nyt sitten sanotaan, että bottia ei ole olemassa.
Kertokaa nyt joku viisaampi, että pitäisikö tässä uskoa Teliaa, Teliaa, Teliaa vai Teliaa? Vai jotain yhdistelmää näistä neljästä?

Sen verran korjattakoon, että @Telia ei ole varmaankaan missään vaiheessa ilmoittanut, että botti faktisesti tekisi koosteet, vaikka automatiikan mukanaolo onkin myönnetty.

Seuraavat kommentit löytyy (osa poimittu eri ketju(i)sta:

Koosteissa on automatiikkaa taustalla, kuten täällä jotkut ovat arvelleetkin. Koosteiden tämän hetkiset sisällöt ja niiden puutteet on totta kai huomioitu ja näitä tullaan vielä parantamaan! Sellaisen viestin olemme nimenomaan myös saaneet tuotannon puolelta vastauksena sinne lähetettyihin palautteisiin koosteisiin liittyen.

Sanna / Telia

Vaikka siellä automatiikkaa onkin taustalla, niin kaikki koosteet tietenkin itsekin katsotaan. Meillä on näissä vielä parannettavaa ja koosteita nyt hiotaankin ehdottomasti paremmiksi!

Sanna / Telia

Koosteissa käytetään automatiikkaa ja siitä syystä niitä ei ole mahdollista lähteä jälkeenpäin korjaamaan.

Erittäin outoahan tämä silti on. En varmaankaan ole missään muussa yhteydessä törmännyt yhtä luokattomaan automatiikan ja ihmisen yhteispeliin.

Jos todellakin on niin, ettei botti tee koosteita kokonaisuudessaan, on ihmisen funktio tässä ketjussa joko i) poimia maalit (jääkiekkoa tuntemattomana duunari ei osaa poimia muita huippuhetkiä tai ii) nitoa botin poimimat maalit yhteen. Kakkosvaihtoehto tuntuu epätodennäköiseltä, koska botti osaisi varmaankin tehdä tämän itsekin. Jäljelle jää vain ykkösvaihtoehto, niin oudolta kuin se kuulostaakin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vaikka telia ei todellakaan ole ansainnut, niin liigapassia maksaa hirveät määrät väkeä. Ja kassa kiittää. Minä itse toivon, että mahdollisimman moni peruu tilauksen ja äänestää jaloillaan, kunnes telian liiga projekti on tämän vuosituhannen tasoinen.
 

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
TPS-Sport peli näkyy VHS-laadulla, pieniä pätkiä näkyy ihan ok laatuisena.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Toimiiko muilla Telian sivut? Yritin kirjautua pankkitunnuksilla niin tuli ilmoitus että


Palvelussamme meni nyt jokin bitti väärään asentoon. Ei hätää, sillä joukko ammattilaisia painii asian parissa ja saa varmasti palaset kasaan. Yritäthän hetken kuluttua uudelleen!

Pahoittelemme katkosta aiheutunutta vaivaa. Jos ongelma ei tunnu poistuvan, ota tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluumme.
 

kalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sama virsi taas tällä kierroksella. Kuva, silloin kun se yleensä näkyy/liikkuu, on laatua surkea. Kyseessä edelleen Elisa kuitu 50 MT ( palasin takaisin 100-50, kun ei kallimmasta nopeudestakaan ollut mitään apua ongelmiin), Telian Arris box ja wifi -yhteys ja Liigapassi 34,89 €/kk.!! Telian nopeustestin mukaan ainakin läppäri näytti 48,7/8,8 MT.
Uutena ilmiönä tänään ilmennyt lukuisat kuvan pysähtymiset ja virhekoodien ( ainakin 1303) ilmestyminen näyttöön. Tämän lisäksi kanavan vaihtaminen kaukosäätimellä ei onnistu ( box vilkkuu kyllä, kun nappia painaa, mutta kanava ei vaihdu).
Tein sitten ensimmäisen vikailmoituksenkin tänä iltana. Saas nähdä, tuleeko sieltä apua tilanteeseen. Ja en todellakaan pidätä hengitystäni sen asian suhteen.
Kaikenkaikkiaan varmaan sekava viankuvaus, mutta helvetin sekavia ja vaihtelevia ovat nämä vikatilanteetkin.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Kun tilasin Liigapassin, niin aluksi otinkin all-stars-passin kun ajattelin että katkasen Viaplayn. No viisi minuuttia sen jälkeen kun olin tilannut allstarsin niin tilasinkin pelkän Liigapassin. Eli mulla kerkesi olla vaivaiset viisi minuuttia kallein passi ja kysyinkin Telian asiakaspalvelusta että maksaako mulle tämä viisi minuuttia nyt yhtään, kun vaihdoin heti passia. Asiakaspalvelu vastasi että ei maksa mitään. No nyt kuitenkin laskussa oli 1,17 euroa kyseisestä passista. Summa ei ollut minulle ongelma, maksoin sen ilman mutinoita mutta onhan tämä herranen aika ihmeellistä että asiakaspalvelu lupaa ettei kyseinen asia maksa, mutta lopulta se maksaakin.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Taas yksi matsi telialta ilman minkäänlaisia ongelmia. Hieman ihmettelen tätä valitusten määrää. Onkohan sama jokaisessa asiakaspalvelussa? Suurelta yleisöltä jää kaikki tämä näkemättä?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikka telia ei todellakaan ole ansainnut, niin liigapassia maksaa hirveät määrät väkeä. Ja kassa kiittää. Minä itse toivon, että mahdollisimman moni peruu tilauksen ja äänestää jaloillaan, kunnes telian liiga projekti on tämän vuosituhannen tasoinen.

Sehän siinä ongelma onkin kun oman jenginsä pelit haluaa kuitenkin nähdä ja muita vaihtoehtoja vieraspelien kohdalla ei oikein ole.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Mikähän syy siihen on @Telia , että kuvaruudun yläreunasta katoaa tulostaulu pelikelloineen satunnaisiksi ajoiksi, pelin ollessa käynnissä? Näin tapahtui ainakin PEL -JUK ottelussa torstaina ja on tapahtunut muuallakin pitkin kautta.

Jäähallissa peliä katsova asiakas kuitenkin näkee halutessaan pelikellon taukoamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko telia uudelleenkeksinyt VHS-nauhurin?
Laatu on TPS Sport pelissä sitä luokkaa, että voisi luulla olevan Sportin edelliseltä liigavierailulta joskus 70 luvulla.
 

444

Jäsen
Radio? Vai selostetaanko enään missään radioon jääkiekkoa. Ainakin Radio Pori hoitaa padan kaikki ottelut.
Mulla ei itselläni ole radiota, mutta siinä edellisessä ei ollut vielä kuvatoimintoa mukana. Toisaalta olen myös antanut itseni ymmärtää, että näköradiota myös joissain piireissä leikillisesti kutsutaan televisioksi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tapparan kaikki pelit saisi hyvin kuulumaan Cityn nettiradiosta mutta kyllähän tuo sanoman aika totutti näkemään pelit, varsinkin hintojen ollessa kohtuulliset.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Taas yksi matsi telialta ilman minkäänlaisia ongelmia. Hieman ihmettelen tätä valitusten määrää. Onkohan sama jokaisessa asiakaspalvelussa? Suurelta yleisöltä jää kaikki tämä näkemättä?
Smam. Toiminut erinomaisesti koko ajan, ei ongelmia.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei ongelmia koko kautena. Hyvin on näkyny näkyny ja kuulunut. Hintaansa nähden ok paketti.

Ei tää niin vaikeeta ole, hei!
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Tapparan kaikki pelit saisi hyvin kuulumaan Cityn nettiradiosta mutta kyllähän tuo sanoman aika totutti näkemään pelit, varsinkin hintojen ollessa kohtuulliset.

Jep, esimerkiksi kaudella 2016-2017 oli tuo 34,90€/kk kohtuullinen kk-maksu paskemmasta kuvanlaadusta mistä olen tämän kauden tähän asti jokaisessa pelissä nauttinut.
 

Telia

Jäsen
Palataan näihin koosteisiin vielä kertaalleen hieman tarkemmin.

Meillä on ihminen jokaisessa pelissä, joka tekee live-lähetyksen hidastukset ja klippaa nämä klipit käsin. Se, mikä on automatisoitu, on miten klipit sitten käsitellään oikeaan formaattiin ja toimitetaan jo minuuteissa Liigavahtiin. Sielläkin on ihminen tarkistamassa, jos esimerkiksi pelikelloajassa on virheitä tms. ja korjaa ne heti. Koska klipit halutaan toimittaa nopeasti, niitä ei tässä vaiheessa juuri editoida, vaan ne ovat suoria otteita keskeltä live-lähetystä, joilla on start ja end point.
Ottelukoosteet tehdään näistä samoista klipeistä. Nekin kokoaa ihminen. Alkuperäisiä klippejä on mahdollista editoida koosteiden osalta esimerkiksi leikaten sieltä turhia osuuksia pois keskeltä. Koosteista myös tarkastetaan, että siellä on esim. jokainen maali mukana ja niihin on tuotu myös muita tilanteita maalien lisäksi.

//JoonasL
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Kyllä ainakin itse tyytyväinen noihin olen. Eipä se eroa paljoa mitään Ruudun ajasta.
Sehän siinä just on kun Ruudullakin oli selvät puutteet ja rajoitteensa, ja ne on siirtyneet käytännössä sellaisenaan Telialle. Puhun siis ottelulähetyksestä. Luonnollista tietysti kun tuotantoa tekee sama firma ja samat ihmiset. Suurimmat ongelmat paska kameratyöskentely, kamerakulmat ja hidastukset. Tässä olisi oikeasti ollut mahdollisuus mullistaa se katselukokemus, mutta uskoisin että osaaminen ja aika loppui tuotantoa kilpailuttaessa&speksatessa ja Streamteam ja Moskito veivät Teliaa.
Jakelukanaviin ja oheisohjelmaan olen oikein tyytyväinen.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
@Telia , joko HTML5-soitin pelittää tänään?

Kyllähän nuo koosteet on jo hieman parantuneet. ”Läheltä piti”-tilanteita toivoisi rutkasti lisää niin Liigavahtiin kuin ottelukoosteisiinkin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla on ollut ainoa ongelma kahden yhtäaikaisen striimin katsominen HD-laadulla. En tosin muuta odottanutkaan, kun yhteys oli vain 10 M. Tänään sitten katsellaan ekaa kertaa 50 M yhteydellä, taas kahta peliä samanaikaisesti.

Edelliseen liittyen, päivitin myös reitittimen, koska mä voin. Tai itse asiassa siksi, että halusin nykyaikaisemman purkin. Siitä tuli hassu sivuoire yhteen läppäriin. Wlan hukkasi ajoittain yhteyden win10-koneessa. Kurkkasin winkkarin verkkokortin sielunelämää ja siellä oli 20 MHz bandwidth esivalittuna. Se on aika loogista, koska läppäri on 2,4 GHz SSID:ssä kiinni (molemmat chromecastit 5 GHz SSID:ssä, vähemmän ympäristön häiriöitä). Pistin piruuttani tuon asetuksen autolle. Ei ole muistaakseni sen jälkeen pätkinyt. Pitää kuitenkin seurata tilannetta ja hiukan opetella näitä wlan-juttuja tässä, ja löysinkin itseni joltain asiaan perehtyneeltä nörttisivulta. Noihin kanaviin en ole vielä rohjennut kajota. Kerran tutkin ja totesin, että naapurit ovat kansoittaneet ainakin tuon 2,4 GHz taajuuden aika kattavasti.
 

Telia

Jäsen
@Telia , joko HTML5-soitin pelittää tänään?

Kyllähän nuo koosteet on jo hieman parantuneet. ”Läheltä piti”-tilanteita toivoisi rutkasti lisää niin Liigavahtiin kuin ottelukoosteisiinkin.

Valitettavasti HTML5 ei ole vielä käytössä, mutta tiedotamme siitä heti kun asiaan tulee muutos!

//JoonasL
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös