Oddmanrush
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
@Telia onko pelien lähetyksissä näkyvät accuscoren tilastot jossain internetin dyövereissä nähtävillä jälkikäteen suurellekin yleisölle?
Huutonaurua.Kirjoittaja kertoi kokeilleensa piuhaa mutta tarkempaa tietoa ei nyt saatavilla ollut milloin ja olihan langaton yhteys silloin katkaistuna laitteesta pois päältä (huono kontakti ohittaa LAN-yhteyden ja laite yhdistää automaattisesti tuttuun wlaniin --> testitilanne ei muutu). Arvelin muutenkin että tarkoitus Kallella olisi kuitenkin jatkossakin käytellä pääasiassa langatonta yhteyttä joten neuvot ekana tähän. Jos tilanne ei tosiaan ratkea niin katsellaan sitten häiriöilmoituksen kautta tarkemmin lisää asiakastietojen kera. //Antti
Huutonaurua.
Nytkö vika on johdoissa ja kontakteissa? Omissa laitteissa wlan kytkeytyy pois jos piuhan lyö kiinni. Myöntäkää jo että vika voisi kenties olla sielä teidän systeemeissä. Katsokaa myös itse ne liitoksenne.
Tuskin nykyään kellään on edes vanhempaa kaapelia kuin CAT5e.Kaikki mahdollisuudet tutkitaan ja häiriöilmoituksen kautta selvitetään jos jokin systeemeissä mättää ilman muuta. Ilman lähtötietoja näitä on vaan hankala saada selvitykseen, varsinkin jos samanlaisella kokoonpanolla mutta eri asetuksilla toisella käyttäjällä palvelu toimii normaalisti ilman nykimistä. Telia TV digiboksissa WLAN ei mene pois päältä jos käyttää kytkentään 2-4-6 säikeistä verkkokaapelia, vaan kytkentä tulee olla vähintään CAT5e, CAT6 kaapelilla (8 säiettä tai 4 paria). //Antti
Tuskin nykyään kellään on edes vanhempaa kaapelia kuin CAT5e.
No miksi suurimmalla osalla kaikki muut suoratoistopalvelut toimii mutta teidän kikkare ei? Teidän kikkareessa on se vika on. Onhan tämä ketju jäätävän hauskaa seurata, milloin pitää bootata uudelleen ja milloin vaihtaa wlan-kanavaa.
Ongelmat ei selviä yksittäisiä asiakkaita lukuunottamatta tuolla liirumlaarumilla. Itse olen lopettanut chatissa jonottamisen kun ei kukaan siellä edes mieti sitä vaihtoehtoa että vika olisi Teliassa. En tarvi videovuokraamoa, tarvin toimivan tuotteen.
Siitä Telialle hyvää lisää lähetyksiin, suoraan Splenger cupista:
Steven Ellis on Twitter
Tuomareilla on mikrofonit ja kamerat (kameroita on toki jo liigassakin nähty viime kaudella) ja tuomareiden puheista näytetään lennosta klippejä.
Telia varmaan laittaisi valmentajillekin mikit mutta liigan puuhapetet ei varmasti suostuisi. Mihin niitä korvaluureja nykyisin käytetään?
Tuskin nykyään kellään on edes vanhempaa kaapelia kuin CAT5e.
No miksi suurimmalla osalla kaikki muut suoratoistopalvelut toimii mutta teidän kikkare ei? Teidän kikkareessa on se vika on. Onhan tämä ketju jäätävän hauskaa seurata, milloin pitää bootata uudelleen ja milloin vaihtaa wlan-kanavaa.
Ongelmat ei selviä yksittäisiä asiakkaita lukuunottamatta tuolla liirumlaarumilla. Itse olen lopettanut chatissa jonottamisen kun ei kukaan siellä edes mieti sitä vaihtoehtoa että vika olisi Teliassa. En tarvi videovuokraamoa, tarvin toimivan tuotteen.
Teliahan vielä vähän aikaa sitten toimitti mullistavan Telia TV:n mukana kaapelin jolla palvelu ei toiminut. Legendaarinen musta kaapeli jota ei saanut käyttää. Taisi olla 2 parinen? En ihmettelisi vaikka vieläkin olisi paketeissa mukana.
Toivoisimme yhteydenottoa suoraan häiriöilmoituksiin mikäli palvelu ei pelitä kuten pitää tai kuvanlaatu puuroutuu.
Tuo Niko @Telia asuu itse ulkomailla niin voi varmaan kertoa, miten sen katsominen onnistuu suomen rajojen ulkopuolella, kun siitä on ollut niin paljon keskustelua.
Ymmärsinkö oikein, että pyydätte yhteydenottoa aina, kun kuvanlaatu puutoutuu? Kai tuon voi tehdä koottuna, että saisi katsoa matsin loppuun, tai edes erätauon aikana. Kyllähän tuota puuroutumista tapahtuu joka matsissa, mutta ei se niiin paljoa haittaa, että ottaisin yhteyttä. Laittakaa aplikaatioon nappi jota painamalla voi antaa puuropalautteen, se helpottaa palautteenantoa. Niin ja saisiko tuonne kirjastoon otteluiden päivämäärät.
Mutta tuskin sais niitäkään toimimaan. Ja vika olisi tottakai valmentajissa, niiden pitäis bootata mikki pari kertaa joka pelissä että toimis tai kiertää niskan takaa toiselle puolelle tai vastaavaa.
@Telia Voitteko lisätä kooste-botillenne "hyvä maalipaikka" ja "huipputorjunta" -tagit myös niin saadaan kunnon koosteet jatkossa?
Tarkistahan omat faktasi, totta kai teillä on botti. Jo laadustakin päätellen. Mutta mikäli teillä oikeasti joku ihminen on oikeasti tehnyt nuo koosteet koko syksyn, ohjatkaahan hänet jo hoitoon. Hän on töissä ympäripäissään.Sen verran korjataan, että meillä ei ole bottia olemassa, joka tekisi koosteet. Automatiikkaa käytetään esimerkiksi klippien nopeampaan julkaisuun Liigavahtiin ja klipeistä lopulta tehdään myös koosteita, joihin ollaan lisätty maalien lisäksi muitakin tilanteita pelistä riippuen.
//JoonasL
Sen verran korjataan, että meillä ei ole bottia olemassa, joka tekisi koosteet. Automatiikkaa käytetään esimerkiksi klippien nopeampaan julkaisuun Liigavahtiin ja klipeistä lopulta tehdään myös koosteita, joihin ollaan lisätty maalien lisäksi muitakin tilanteita pelistä riippuen.
//JoonasL
Se että onko kellä minälaiset kaapelit käytössä selviää ainoastaan kysymällä, varmistamalla ja testaamalla. Aina kun saadaan yksi mahdollinen ongelmia aiheuttava osa yhtälöstä pois niin ollaan lähempänä ratkaisua. Nyt Kallen tapauksessa oli Telia TV digiboksi jossa näitä muita suoratoistopalveluita ei ole, ei sitä tule sekoittaa Telia TV -applikaation kanssa.
Tuohon Telia TV -applikaation ja muiden suoratoistopalveluiden toimintaan sitten muilla alustoilla (Puhelin, PC, tabletit jne) liittyen: On totta että osa sovelluksista / muista suoratoistopalveluista voi toimia tai toimii samalla kokoonpanolla paremmin mutta sen vuoksi näitä rajauksia ja vikailmoituksia tarvitaan yksittäisiltä asiakkailta jotta näistä saadaan kiinni. Sitä kautta sitten myös koko systeemiä saadaan kehitettyä.
On totta, että keväällä 2018 muutamaan erään Digiboksin mukaan pakattiin vahingossa 2-parinen puhelinkaapeli jolla palvelu ei toiminut. Tämä kuitenkin asiakaspalautteiden ja häiriöilmoitusten kautta huomattiin jolloin tilanne saatiin oikaistua. On myös tullut vastaan muutamia käyttötilanteita, joissa verkkokaapeli on ollut pidempi (5-10M) ja CAT6 merkinnällä, mutta säikeet silti murtuneet sisäpuolelta aiheuttaen toiminnan vain 10mbit nopeudella 2parikytkennällä. Tämmöisellä kaapelilla nettiyhteys voi toimia esim. PCllä hitaasti mutta digiboksi ei tätä tunnista lainkaan. (Vaurioitunut esim. tilanteessa jossa johto ollut vedettynä maton alitse ja sen ylitse on kävelty vuoden mittaa).
Tämä jääköön nyt viimeiseksi kaapeliaiheiseksi keskusteluksi, poiketaan kohta liikaa aiheesta (: Summarum: Toivoisimme yhteydenottoa suoraan häiriöilmoituksiin mikäli palvelu ei pelitä kuten pitää tai kuvanlaatu puuroutuu. Jos lähetyksissä on ongelmia jo areenalta lähtiessään niin näistä tiedotamme kyllä avoimesti erikseen aina. //Antti
Tarkistahan omat faktasi, totta kai teillä on botti. Jo laadustakin päätellen. Mutta mikäli teillä oikeasti joku ihminen on oikeasti tehnyt nuo koosteet koko syksyn, ohjatkaahan hänet jo hoitoon. Hän on töissä ympäripäissään.
Jep. On huomattavissa pieni ero merjoihin ja muihin sankareihin. Tällaiselta tyypiltä voisi jopa kysyä jotain. Merjoilta on mitään turha kysyä, kun sieltä tulee se copy & paste -vastaus kaikkeen.Se pitää silti myöntää, että pieni edistysaskel - tänne on näköjään tullut sentään yksi joka vaikuttaa tietävän ja ymmärtävän edes jostain jotain kommentoimaan asioita, viedään eteenpäin puhuvien päiden tilalle.
Tämähän ei Telian mukaan pidä paikkaansa. Tällä palstalla on avoimesti myönnetty, että botti tekee koosteet. Samoin on myönnetty, että kaikki koosteet tarkistetaan ennen julkaisua. On myös myönnetty, että valmista koostetta ei enää jälkeenpäin muokata, vaikka pituutta olisi 20 minuuttia ja puolet maaleista puuttuisi. Nyt sitten sanotaan, että bottia ei ole olemassa.Sen verran korjataan, että meillä ei ole bottia olemassa, joka tekisi koosteet. Automatiikkaa käytetään esimerkiksi klippien nopeampaan julkaisuun Liigavahtiin ja klipeistä lopulta tehdään myös koosteita, joihin ollaan lisätty maalien lisäksi muitakin tilanteita pelistä riippuen.
//JoonasL
Kausi on yli puolivälissä eikä merkittävää kehitystä ole Ruudun aikoihin vieläkään tullut.