Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 901 476
  • 23 432

Oddmanrush

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun joukot,Leijonat,Colorado, NyR.
@Telia onko pelien lähetyksissä näkyvät accuscoren tilastot jossain internetin dyövereissä nähtävillä jälkikäteen suurellekin yleisölle?
 

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
Kirjoittaja kertoi kokeilleensa piuhaa mutta tarkempaa tietoa ei nyt saatavilla ollut milloin ja olihan langaton yhteys silloin katkaistuna laitteesta pois päältä (huono kontakti ohittaa LAN-yhteyden ja laite yhdistää automaattisesti tuttuun wlaniin --> testitilanne ei muutu). Arvelin muutenkin että tarkoitus Kallella olisi kuitenkin jatkossakin käytellä pääasiassa langatonta yhteyttä joten neuvot ekana tähän. Jos tilanne ei tosiaan ratkea niin katsellaan sitten häiriöilmoituksen kautta tarkemmin lisää asiakastietojen kera. //Antti
Huutonaurua.
Nytkö vika on johdoissa ja kontakteissa? Omissa laitteissa wlan kytkeytyy pois jos piuhan lyö kiinni. Myöntäkää jo että vika voisi kenties olla sielä teidän systeemeissä. Katsokaa myös itse ne liitoksenne.
 

Telia

Jäsen
Huutonaurua.
Nytkö vika on johdoissa ja kontakteissa? Omissa laitteissa wlan kytkeytyy pois jos piuhan lyö kiinni. Myöntäkää jo että vika voisi kenties olla sielä teidän systeemeissä. Katsokaa myös itse ne liitoksenne.

Kaikki mahdollisuudet tutkitaan ja häiriöilmoituksen kautta selvitetään jos jokin systeemeissä mättää ilman muuta. Ilman lähtötietoja näitä on vaan hankala saada selvitykseen, varsinkin jos samanlaisella kokoonpanolla mutta eri asetuksilla toisella käyttäjällä palvelu toimii normaalisti ilman nykimistä. Telia TV digiboksissa WLAN ei mene pois päältä jos käyttää kytkentään 2-4-6 säikeistä verkkokaapelia, vaan kytkentä tulee olla vähintään CAT5e, CAT6 kaapelilla (8 säiettä tai 4 paria). //Antti
 

Sergei#91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Detroit Red Wings, Hermes
Kaikki mahdollisuudet tutkitaan ja häiriöilmoituksen kautta selvitetään jos jokin systeemeissä mättää ilman muuta. Ilman lähtötietoja näitä on vaan hankala saada selvitykseen, varsinkin jos samanlaisella kokoonpanolla mutta eri asetuksilla toisella käyttäjällä palvelu toimii normaalisti ilman nykimistä. Telia TV digiboksissa WLAN ei mene pois päältä jos käyttää kytkentään 2-4-6 säikeistä verkkokaapelia, vaan kytkentä tulee olla vähintään CAT5e, CAT6 kaapelilla (8 säiettä tai 4 paria). //Antti
Tuskin nykyään kellään on edes vanhempaa kaapelia kuin CAT5e.
No miksi suurimmalla osalla kaikki muut suoratoistopalvelut toimii mutta teidän kikkare ei? Teidän kikkareessa on se vika on. Onhan tämä ketju jäätävän hauskaa seurata, milloin pitää bootata uudelleen ja milloin vaihtaa wlan-kanavaa.
Ongelmat ei selviä yksittäisiä asiakkaita lukuunottamatta tuolla liirumlaarumilla. Itse olen lopettanut chatissa jonottamisen kun ei kukaan siellä edes mieti sitä vaihtoehtoa että vika olisi Teliassa. En tarvi videovuokraamoa, tarvin toimivan tuotteen.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuskin nykyään kellään on edes vanhempaa kaapelia kuin CAT5e.
No miksi suurimmalla osalla kaikki muut suoratoistopalvelut toimii mutta teidän kikkare ei? Teidän kikkareessa on se vika on. Onhan tämä ketju jäätävän hauskaa seurata, milloin pitää bootata uudelleen ja milloin vaihtaa wlan-kanavaa.
Ongelmat ei selviä yksittäisiä asiakkaita lukuunottamatta tuolla liirumlaarumilla. Itse olen lopettanut chatissa jonottamisen kun ei kukaan siellä edes mieti sitä vaihtoehtoa että vika olisi Teliassa. En tarvi videovuokraamoa, tarvin toimivan tuotteen.

Teliahan vielä vähän aikaa sitten toimitti mullistavan Telia TV:n mukana kaapelin jolla palvelu ei toiminut. Legendaarinen musta kaapeli jota ei saanut käyttää. Taisi olla 2 parinen? En ihmettelisi vaikka vieläkin olisi paketeissa mukana.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siitä Telialle hyvää lisää lähetyksiin, suoraan Splenger cupista:

Steven Ellis on Twitter

Tuomareilla on mikrofonit ja kamerat (kameroita on toki jo liigassakin nähty viime kaudella) ja tuomareiden puheista näytetään lennosta klippejä.
 

Wire

Jäsen
Siitä Telialle hyvää lisää lähetyksiin, suoraan Splenger cupista:

Steven Ellis on Twitter

Tuomareilla on mikrofonit ja kamerat (kameroita on toki jo liigassakin nähty viime kaudella) ja tuomareiden puheista näytetään lennosta klippejä.

Telia varmaan laittaisi valmentajillekin mikit mutta liigan puuhapetet ei varmasti suostuisi. Mihin niitä korvaluureja nykyisin käytetään?
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telia varmaan laittaisi valmentajillekin mikit mutta liigan puuhapetet ei varmasti suostuisi. Mihin niitä korvaluureja nykyisin käytetään?

Mutta tuskin sais niitäkään toimimaan. Ja vika olisi tottakai valmentajissa, niiden pitäis bootata mikki pari kertaa joka pelissä että toimis tai kiertää niskan takaa toiselle puolelle tai vastaavaa.
 

Telia

Jäsen
Tuskin nykyään kellään on edes vanhempaa kaapelia kuin CAT5e.
No miksi suurimmalla osalla kaikki muut suoratoistopalvelut toimii mutta teidän kikkare ei? Teidän kikkareessa on se vika on. Onhan tämä ketju jäätävän hauskaa seurata, milloin pitää bootata uudelleen ja milloin vaihtaa wlan-kanavaa.
Ongelmat ei selviä yksittäisiä asiakkaita lukuunottamatta tuolla liirumlaarumilla. Itse olen lopettanut chatissa jonottamisen kun ei kukaan siellä edes mieti sitä vaihtoehtoa että vika olisi Teliassa. En tarvi videovuokraamoa, tarvin toimivan tuotteen.

Se että onko kellä minälaiset kaapelit käytössä selviää ainoastaan kysymällä, varmistamalla ja testaamalla. Aina kun saadaan yksi mahdollinen ongelmia aiheuttava osa yhtälöstä pois niin ollaan lähempänä ratkaisua. Nyt Kallen tapauksessa oli Telia TV digiboksi jossa näitä muita suoratoistopalveluita ei ole, ei sitä tule sekoittaa Telia TV -applikaation kanssa.

Tuohon Telia TV -applikaation ja muiden suoratoistopalveluiden toimintaan sitten muilla alustoilla (Puhelin, PC, tabletit jne) liittyen: On totta että osa sovelluksista / muista suoratoistopalveluista voi toimia tai toimii samalla kokoonpanolla paremmin mutta sen vuoksi näitä rajauksia ja vikailmoituksia tarvitaan yksittäisiltä asiakkailta jotta näistä saadaan kiinni. Sitä kautta sitten myös koko systeemiä saadaan kehitettyä.

Teliahan vielä vähän aikaa sitten toimitti mullistavan Telia TV:n mukana kaapelin jolla palvelu ei toiminut. Legendaarinen musta kaapeli jota ei saanut käyttää. Taisi olla 2 parinen? En ihmettelisi vaikka vieläkin olisi paketeissa mukana.

On totta, että keväällä 2018 muutamaan erään Digiboksin mukaan pakattiin vahingossa 2-parinen puhelinkaapeli jolla palvelu ei toiminut. Tämä kuitenkin asiakaspalautteiden ja häiriöilmoitusten kautta huomattiin jolloin tilanne saatiin oikaistua. On myös tullut vastaan muutamia käyttötilanteita, joissa verkkokaapeli on ollut pidempi (5-10M) ja CAT6 merkinnällä, mutta säikeet silti murtuneet sisäpuolelta aiheuttaen toiminnan vain 10mbit nopeudella 2parikytkennällä. Tämmöisellä kaapelilla nettiyhteys voi toimia esim. PCllä hitaasti mutta digiboksi ei tätä tunnista lainkaan. (Vaurioitunut esim. tilanteessa jossa johto ollut vedettynä maton alitse ja sen ylitse on kävelty vuoden mittaa).

Tämä jääköön nyt viimeiseksi kaapeliaiheiseksi keskusteluksi, poiketaan kohta liikaa aiheesta (: Summarum: Toivoisimme yhteydenottoa suoraan häiriöilmoituksiin mikäli palvelu ei pelitä kuten pitää tai kuvanlaatu puuroutuu. Jos lähetyksissä on ongelmia jo areenalta lähtiessään niin näistä tiedotamme kyllä avoimesti erikseen aina. //Antti
 
Viimeksi muokattu:

Miju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Toivoisimme yhteydenottoa suoraan häiriöilmoituksiin mikäli palvelu ei pelitä kuten pitää tai kuvanlaatu puuroutuu.

Ymmärsinkö oikein, että pyydätte yhteydenottoa aina, kun kuvanlaatu puutoutuu? Kai tuon voi tehdä koottuna, että saisi katsoa matsin loppuun, tai edes erätauon aikana. Kyllähän tuota puuroutumista tapahtuu joka matsissa, mutta ei se niiin paljoa haittaa, että ottaisin yhteyttä. Laittakaa aplikaatioon nappi jota painamalla voi antaa puuropalautteen, se helpottaa palautteenantoa. Niin ja saisiko tuonne kirjastoon otteluiden päivämäärät.
 

bunghole

Jäsen
La 29.12 Kärpät-HIFK

Edelleen sama kokoonpano eli iPhone ja AppleTV. Kaikki uusimmat päivitykset asennettuna.

Yhteys katkesi ainakin viisi kertaa pelin aikana, eikä peli suostunut jatkumaan napista painamalla. Välillä lähti pyörimään kun haki pelin uudestaan apista, mutta välillä vaati koko apin sulkemisen ja uudelleenkäynnistyksen.

Virhekoodia en enää muista, mutta tekee täysin samaa kun yrittää kelailla live-peliä tai katsoa jälkilähetyksenä. Vikailmoitus tulee ainoastaan peilauksen aikana, pelkästään iPhonen tai iPadin näytöltä appi ei kaatuile eikä yhteys mene poikki.

Toinen palaute koskee sekä Telia-appia että Liigavahtia.

Miksi molemmissa on kuvanlaadussa oletuksena asetus ”puuro” ja tarkentaa vasta kun voi olla varma kaistan riittävyydestä. Jokainen voi testata tämän esimerkiksi Liigavahdin pätkiä katsomalla, kun aloittaa pätkän alusta, niin kuva palaa aina puuroksi.

Ei muuten mitään väliä, mutta kun jotkut pätkät ovat lyhyitä tai niissä tapahtuu heti alussa, mutta kuvasta ei saa mitään selvää ja näin sisältö menee isolta osin ohi.
 
Viimeksi muokattu:

bunghole

Jäsen
Tuo Niko @Telia asuu itse ulkomailla niin voi varmaan kertoa, miten sen katsominen onnistuu suomen rajojen ulkopuolella, kun siitä on ollut niin paljon keskustelua.

Tämä geoblokkaus on kyllä yksi typerimmistä keksinnöistä, jos sen toteutukseen ei ole mitään sopimusteknistä syytä.

Itse matkustan töiden vuoksi paljon ja pelejä tulee katseltua VPN:n avulla. Peli näkyy kyllä, mutta usein VPN hidastaa yhteyttä hieman ja hotellin netin ollessa myös vähän hitaampi, niin kuvanlaatu vaihtelee jatkuvasti. Samaan aikaan kuitenkin esim Youtubesta voi katsoa pätkiä aivan täydellä kuvanlaadulla.
 

Wire

Jäsen
Ymmärsinkö oikein, että pyydätte yhteydenottoa aina, kun kuvanlaatu puutoutuu? Kai tuon voi tehdä koottuna, että saisi katsoa matsin loppuun, tai edes erätauon aikana. Kyllähän tuota puuroutumista tapahtuu joka matsissa, mutta ei se niiin paljoa haittaa, että ottaisin yhteyttä. Laittakaa aplikaatioon nappi jota painamalla voi antaa puuropalautteen, se helpottaa palautteenantoa. Niin ja saisiko tuonne kirjastoon otteluiden päivämäärät.

Mitä ihmiset tekee kun netti pätkii? Odottaa että päivä päättyy niin voi raportoida sit porukalla operaattorille? jep jep

Mutta tuskin sais niitäkään toimimaan. Ja vika olisi tottakai valmentajissa, niiden pitäis bootata mikki pari kertaa joka pelissä että toimis tai kiertää niskan takaa toiselle puolelle tai vastaavaa.

Ei liity aiheeseen mutta tiesitkö että Voice of finlandin tuomareiden penkkien nimikyltit (tabletit) vaihdettiin useamman kerran lähetyksen aikana.
 

Telia

Jäsen
@Telia Voitteko lisätä kooste-botillenne "hyvä maalipaikka" ja "huipputorjunta" -tagit myös niin saadaan kunnon koosteet jatkossa?

Sen verran korjataan, että meillä ei ole bottia olemassa, joka tekisi koosteet. Automatiikkaa käytetään esimerkiksi klippien nopeampaan julkaisuun Liigavahtiin ja klipeistä lopulta tehdään myös koosteita, joihin ollaan lisätty maalien lisäksi muitakin tilanteita pelistä riippuen.
//JoonasL
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Sen verran korjataan, että meillä ei ole bottia olemassa, joka tekisi koosteet. Automatiikkaa käytetään esimerkiksi klippien nopeampaan julkaisuun Liigavahtiin ja klipeistä lopulta tehdään myös koosteita, joihin ollaan lisätty maalien lisäksi muitakin tilanteita pelistä riippuen.
//JoonasL
Tarkistahan omat faktasi, totta kai teillä on botti. Jo laadustakin päätellen. Mutta mikäli teillä oikeasti joku ihminen on oikeasti tehnyt nuo koosteet koko syksyn, ohjatkaahan hänet jo hoitoon. Hän on töissä ympäripäissään.
 

bunghole

Jäsen
Sen verran korjataan, että meillä ei ole bottia olemassa, joka tekisi koosteet. Automatiikkaa käytetään esimerkiksi klippien nopeampaan julkaisuun Liigavahtiin ja klipeistä lopulta tehdään myös koosteita, joihin ollaan lisätty maalien lisäksi muitakin tilanteita pelistä riippuen.
//JoonasL

Oletko ihan varma?

Miksi joku kooste kestää 1min ja toinen 15min? Ihan tuollaista eroa en kyllä usko selittyvän pelkillä pelitapahtumilla..
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis botti uskoakseni tekee maaliaikojen mukaan automaattisesti tai ihmisen käsin "merkkaaman" ajan perusteella clipin. Nämä klipit eli highlightit sitten koostaa ilmeisesti joku käsin yhteen. Ongelma näissä on nyt se, että yhtääkään kovaa taklausta, hyvää maalintekopaikkaa tai loistotorjuntaa en ole Lukon pelien koosteissa nähnyt.

Esimerkiksi Lukon 0-1 päättyneestä pelistä ei julkaistu (ainakaan vuorokauteen) koostetta ollenkaan. Liekö sitten todettu, että turha muuttaa 0-1 maaliklippiä vaan koosteeksi.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Se että onko kellä minälaiset kaapelit käytössä selviää ainoastaan kysymällä, varmistamalla ja testaamalla. Aina kun saadaan yksi mahdollinen ongelmia aiheuttava osa yhtälöstä pois niin ollaan lähempänä ratkaisua. Nyt Kallen tapauksessa oli Telia TV digiboksi jossa näitä muita suoratoistopalveluita ei ole, ei sitä tule sekoittaa Telia TV -applikaation kanssa.

Tuohon Telia TV -applikaation ja muiden suoratoistopalveluiden toimintaan sitten muilla alustoilla (Puhelin, PC, tabletit jne) liittyen: On totta että osa sovelluksista / muista suoratoistopalveluista voi toimia tai toimii samalla kokoonpanolla paremmin mutta sen vuoksi näitä rajauksia ja vikailmoituksia tarvitaan yksittäisiltä asiakkailta jotta näistä saadaan kiinni. Sitä kautta sitten myös koko systeemiä saadaan kehitettyä.



On totta, että keväällä 2018 muutamaan erään Digiboksin mukaan pakattiin vahingossa 2-parinen puhelinkaapeli jolla palvelu ei toiminut. Tämä kuitenkin asiakaspalautteiden ja häiriöilmoitusten kautta huomattiin jolloin tilanne saatiin oikaistua. On myös tullut vastaan muutamia käyttötilanteita, joissa verkkokaapeli on ollut pidempi (5-10M) ja CAT6 merkinnällä, mutta säikeet silti murtuneet sisäpuolelta aiheuttaen toiminnan vain 10mbit nopeudella 2parikytkennällä. Tämmöisellä kaapelilla nettiyhteys voi toimia esim. PCllä hitaasti mutta digiboksi ei tätä tunnista lainkaan. (Vaurioitunut esim. tilanteessa jossa johto ollut vedettynä maton alitse ja sen ylitse on kävelty vuoden mittaa).

Tämä jääköön nyt viimeiseksi kaapeliaiheiseksi keskusteluksi, poiketaan kohta liikaa aiheesta (: Summarum: Toivoisimme yhteydenottoa suoraan häiriöilmoituksiin mikäli palvelu ei pelitä kuten pitää tai kuvanlaatu puuroutuu. Jos lähetyksissä on ongelmia jo areenalta lähtiessään niin näistä tiedotamme kyllä avoimesti erikseen aina. //Antti

Boldaus minun. Yksi ja oikeastaan kaikki ongelmat ratkaiseva helppo osa yhtälöstä poistettavaksi olisi nähdyn perusteella se, että Telia pois ja hyvin kauas tämän asian tiimoilta ja joku toinen tilalle. Mikään ei vaan toimi eikä ole luvatulla saati nykyajan perustasolla edes.

Se pitää silti myöntää, että pieni edistysaskel - tänne on näköjään tullut sentään yksi joka vaikuttaa tietävän ja ymmärtävän edes jostain jotain kommentoimaan asioita, viedään eteenpäin puhuvien päiden tilalle.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tarkistahan omat faktasi, totta kai teillä on botti. Jo laadustakin päätellen. Mutta mikäli teillä oikeasti joku ihminen on oikeasti tehnyt nuo koosteet koko syksyn, ohjatkaahan hänet jo hoitoon. Hän on töissä ympäripäissään.

Ja/tai vaihtoon vähän helvetin äkkiä. Ja asettaa myös selityksen ettei voi jälkeenpäin korjata vaikka katsotaankin läpi ja huomataan et on ihan täyttä sontaa - outoon valoon kun sehän oli siitä syystä, että automatiikka tekee. Että miten se nyt sitten on .. tulos nyt on täyttä kuraa oli miten oli jokatapauksessa.
 

JKyykka

Jäsen
Se pitää silti myöntää, että pieni edistysaskel - tänne on näköjään tullut sentään yksi joka vaikuttaa tietävän ja ymmärtävän edes jostain jotain kommentoimaan asioita, viedään eteenpäin puhuvien päiden tilalle.
Jep. On huomattavissa pieni ero merjoihin ja muihin sankareihin. Tällaiselta tyypiltä voisi jopa kysyä jotain. Merjoilta on mitään turha kysyä, kun sieltä tulee se copy & paste -vastaus kaikkeen.
 
4

444

Sen verran korjataan, että meillä ei ole bottia olemassa, joka tekisi koosteet. Automatiikkaa käytetään esimerkiksi klippien nopeampaan julkaisuun Liigavahtiin ja klipeistä lopulta tehdään myös koosteita, joihin ollaan lisätty maalien lisäksi muitakin tilanteita pelistä riippuen.
//JoonasL
Tämähän ei Telian mukaan pidä paikkaansa. Tällä palstalla on avoimesti myönnetty, että botti tekee koosteet. Samoin on myönnetty, että kaikki koosteet tarkistetaan ennen julkaisua. On myös myönnetty, että valmista koostetta ei enää jälkeenpäin muokata, vaikka pituutta olisi 20 minuuttia ja puolet maaleista puuttuisi. Nyt sitten sanotaan, että bottia ei ole olemassa.
Kertokaa nyt joku viisaampi, että pitäisikö tässä uskoa Teliaa, Teliaa, Teliaa vai Teliaa? Vai jotain yhdistelmää näistä neljästä?
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Ehtisköhän @Telia joku teiltä tai se robotti kurkata näitä meneillään oleviä junnukisojen pelejä kun näkyvät ihan YLEltä. Tätä me haluamme kaukaloääniltä mitä juuri nyt kuuluu televisiosta.

Kausi on yli puolivälissä eikä merkittävää kehitystä ole Ruudun aikoihin vieläkään tullut.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Kausi on yli puolivälissä eikä merkittävää kehitystä ole Ruudun aikoihin vieläkään tullut.

Niin kauan kuin valtaosalle tilaajista riittää, että pelit pääasiassa edes näkyvät, ei Telialla ole tarvetta muutoksille. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja, kun pääosin sekin jää tänne Jatkoajan sivuille, ei siitä valtaosa edes tiedä mitään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös