Tappara kaudella 2018–2019

  • 245 013
  • 701

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@pelimies69 , kyllä sitä takajaloillaan naureskelee, kun kaikki luistimennauhan väärin sitomisista lähtien on Jukan vika (toim.huom. tahallinen liioittelu).

Kuten ole aiemmin sanonut, ei minulla ole vastauksia kysymyksiisi, minä tulkitsen vain näkemääni. Ja trendinä viime otteluissa on ollut, että usein loistavan ensimmäisen erän jälkeen peli ja ote hiipuu loppua kohden enemmän ja enemmän.

Lisäksi joillekin voi tulla yllätyksenä, että joukkueet harjoittelevat eri tavalla ja eri aikataulutuksella. Ei ole Tepsillä ollut lentokeliä viimeaikoina (loukkaantumisia toki myös), HPKlla huono jakso, Ilveksen alkukauden liito sakannut. Vastaavasti Lukko pelaa ainakin pisteiden valossa parempaa kuin kauden alussa jne. En minä sille mitään voi jos peliä nähdään eri tavalla, en minä silti selviä väsymyksen merkkejä laita valmennuksen piikkiin, historiantuntemuksen perusteella nyt harjoitellaan kevään peleihin, että päästään häviämään finaaleihin
 

Aihio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jossain määrin joukkuiden harjoittelu näkyy otteissa, mutta onhan se tekosyy nykyotteisiin. Pelinrakenteet ei ole kunnossa. Ei tarvitse oll kummoinenkaan lajiseuraaja, kun asian voi havaita.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jossain määrin joukkuiden harjoittelu näkyy otteissa, mutta onhan se tekosyy nykyotteisiin. Pelinrakenteet ei ole kunnossa. Ei tarvitse oll kummoinenkaan lajiseuraaja, kun asian voi havaita.
Kyllä, en kai moista ole väittänytkään.
Muttta eilenkin Tappara vei pelin alkua eikä isompaa ongelmaa tuossa ollut nähtävissä. Kumpi oli ensin muna vai kana, väsymys vai pelin rakenne? Onko sillä merkitystä.

Minä en pidä mustavalkoisesta ajattelusta, jota täälläkin väliin viljellään. Tapparankaan tapauksessa ei syy ole yhdessä miehessä. Puolestani voitte olla sitä mieltä, että yksi mies kantaa kaikesta vastuun. Voitte olla myös sitä mieltä, että valmentajan ulostaminen on lääke ongelmiin. Minä en jaa tätä mielipidettä kanssanne, vaan olen harmaammalla alueella
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@pelimies69 , kyllä sitä takajaloillaan naureskelee, kun kaikki luistimennauhan väärin sitomisista lähtien on Jukan vika (toim.huom. tahallinen liioittelu).

Kuten ole aiemmin sanonut, ei minulla ole vastauksia kysymyksiisi, minä tulkitsen vain näkemääni. Ja trendinä viime otteluissa on ollut, että usein loistavan ensimmäisen erän jälkeen peli ja ote hiipuu loppua kohden enemmän ja enemmän.

Lisäksi joillekin voi tulla yllätyksenä, että joukkueet harjoittelevat eri tavalla ja eri aikataulutuksella. Ei ole Tepsillä ollut lentokeliä viimeaikoina (loukkaantumisia toki myös), HPKlla huono jakso, Ilveksen alkukauden liito sakannut. Vastaavasti Lukko pelaa ainakin pisteiden valossa parempaa kuin kauden alussa jne. En minä sille mitään voi jos peliä nähdään eri tavalla, en minä silti selviä väsymyksen merkkejä laita valmennuksen piikkiin, historiantuntemuksen perusteella nyt harjoitellaan kevään peleihin, että päästään häviämään finaaleihin
Kun nyt jääkiekkokin kuuluu joukkueurheiluun, niin kenellä sinun mielestäsi on vastuu pelistä? Kenen piikkiin väsymys menee? Jos itse toimisin päävalmentajana, niin haluaisin pitää kaikki narut käsissäni. Jokaiselle organisaatiosta löytyy oma tehtävänsä, mutta vain yksi ohjaa laivaa. Mitä tulee luistimennauhoihin, niin jos pelaaja ei osaa sitoa niitä, niin ei sen kuulu olla edes kokoonpanossa, mutta jos on niin vastuu on päälliköllä.
No tänään on uusi mahdollisuus katsotaan miten käy.
 

bunghole

Jäsen
Väität, ettei puolustaja luistellut kohti Bloodia tarkoituksenaan kontakti tämän kanssa?

Väitän, että meni normaalisti suojelemaan maalivahtia, jolla oli kiekko räpylässä. Bloodin tavoite oli taklata joko kiekotonta pakkia tai maalivahtia, sen verran kovalla vauhdilla tuli tilanteeseen vaikka kiekko oli jo Rynnäksen hanskassa. Ihan oikein estämisestä 2min ja jos olisi kolannut veskarin tuolla vauhdilla niin 5+20. Edelleenkin ihan turha temppu ja tyhmä jäähy. Ei ainakaan auttanut tuossa joukkuettaan millään tavalla. Toki jos tuo on se mitä Tampereella häneltä toivotaan, niin eipä ihme ettei siellä ole oikein peli kulkenut.

Vaatii kyllä melkoisen vahvat porkkanalasit että tuosta saa Bloodin uhriksi:D Toki noilla laseilla en yhtään ihmettele vuosien kahvaus-kieltämistä ja erimielisyyksiä muiden joukkueiden kannattajien kanssa.

Ps. nykyään Tappara ei kahvaa enää sen enempää kuin muutkaan.
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No olihan taas vertaus. Noinko me ollaan hävitty viime pelit? Ei siinä valmentajaa tarvitse erottaa, mutta asiaan pitää heti reagoida.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@bunghole , Bloodin liike ei suuntautunut kohti maalia, joten mitään ajatusta ei ollut ottaa koktaktia Rynnäkseen. Mikä erityisoikeus puolustajalla on taklata kiekotonta suhteessa hyökkääjään? Nythän siinä kaksi pelaajaa haki kontaktin ja toinen oli heikompi. Suurin motivaationi oli tähän puuttua, kun Beniä saa taklata kiekottomana leukaan, mutta tällaisesta taklauksesta annetaan penalttia. Oikeustajuuni ei sovi
 

bunghole

Jäsen
@bunghole , Bloodin liike ei suuntautunut kohti maalia, joten mitään ajatusta ei ollut ottaa koktaktia Rynnäkseen. Mikä erityisoikeus puolustajalla on taklata kiekotonta suhteessa hyökkääjään? Nythän siinä kaksi pelaajaa haki kontaktin ja toinen oli heikompi. Suurin motivaationi oli tähän puuttua, kun Beniä saa taklata kiekottomana leukaan, mutta tällaisesta taklauksesta annetaan penalttia. Oikeustajuuni ei sovi

Kuka taklasi Bloodia leukaan? Huttula?

Se, että joskus joku jossain on taklannut Bloodia leukaan, ei tarkoita että Bloodin on fiksua kelata keskialueelta vauhdit ja vetää täysillä maalille, kun veskarilla on kiekko räpylässä. En sanonut että oli menossa Rynnästä kohti, muttei Huttulakaan ollut menossa taklaamaan Bloodia kiekottomana, meni vain veskarin viereen ja Blood kolasi nurin. Bloodilla ei ollut tuossa mitään saavutettavissa, pelkkää provosointia. Ei mitään törkeää, mutta tyhmä kakkonen. Kiekotonta ei saa taklata ja ihan oikein vihelletty. Jos et ymmärrä miksi, niin tästä on turha keskustella tämän enempää.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Blood on saanut kiekko-oppinsa Pohjois-Amerikassa, jossa on aina korostettu maalille ajoa. Milloin hämmentämään, milloin maskiin, milloin maalintekoon ja tällä kertaa varmistamaan aloitus hyökkäyspäähän, mutta heikompi tuli ja hyppäsi raiteille.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@bunghole , kuten mainitsin aiemmin Rautiainen kolasi leukaan. Turha tosiaan jatkaa jos olet sitä mieltä, että Kärppien pakki oli tulossa vain maalivahdin viereen jutulle. Tällä kertaa juna tuli vähän ohi/yli asemalaiturin
 

bunghole

Jäsen
@bunghole , kuten mainitsin aiemmin Rautiainen kolasi leukaan. Turha tosiaan jatkaa jos olet sitä mieltä, että Kärppien pakki oli tulossa vain maalivahdin viereen jutulle. Tällä kertaa juna tuli vähän ohi/yli asemalaiturin

En tiedä miten Rautiainen liittyy tähän tilanteeseen mitenkään. Jos tuo oli sinusta jotenkin fiksu temppu Bloodilta, niin saanet nauttia niistä jatkossakin. En ihmettele että menee huonosti, jos joukkue arvostaa vastaavia temppuja.

Tämä oli mun osalta tässä, ei tartte vastata.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tappioputki vaan jatkuu. Kakkosmaalivahtia ei taida olla ollenkaan käytössä, toki ongelmat nyt muualla. Tuskaista, mutta ehkä se lähtee taas ensi vuoden puolella. Äkkiä tippuu sijoitus kun tasaista.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olihan tuo aivan kamalaa koomailua omissa tänään. Kolmas erä oli sen näköistä mitä pitäisi, mutta tehotonta oli siinäkin. Lopussa sitten tuomaritouhu sinetöi tappioputkelle jatkoa. Syvällä ollaan.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Jos jotain positiivista tämän vitutuksen keskellä, niin noustiin tappioputken päätteeksi yksi sija taulukossa...

Edit. Metsolaa alkaa oleen ikävä näillä vaikeilla hetkillä.
 

pelimies69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kolmas erä oli todella hyvä meiltä, mutta ei riittänyt. On hienoa, että Heljangolle on annettu tänävuonna vastuuta, mutta hän ei ole se voittava maalivahti. En kyllä ymmärrä, miksi Nikke hommattiin meille maalille, kun kaveri on telakalla kokoajan. Kyllä Rautakorven pelastaa vaan uudet hankinnat, jos niitä on tulossa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heljangon pelaamisesta huokuu epävarmuutta. Miksi se liukuu viivavedoissa puoliksi pois maalinsa edestä ja muutenkin ylipelaa tilanteissa ihan helvetisti. Sen olemuksesta ei huou (<--miten toi nyt kirjoitetaan?) Zen, rauha. Se on ihan hyvä kassari, mutta heiluu ihan liikaa. Viisikkopuolustus kuntoon ja maalivahdille sitä kautta rauhaa ja itseluottamusta eikä sen jälkeen tarvitse tehdä kuutta voittaakseen

Edit: ja alivoima huutaa kipeästi sitä toistakymmentä alivoimapurkua/peli vetävää pakkia takaisin kokoonpanoon.
 
Viimeksi muokattu:

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä miten Rautiainen liittyy tähän tilanteeseen mitenkään. Jos tuo oli sinusta jotenkin fiksu temppu Bloodilta, niin saanet nauttia niistä jatkossakin. En ihmettele että menee huonosti, jos joukkue arvostaa vastaavia temppuja.

Tämä oli mun osalta tässä, ei tartte vastata.
Kuka muu on puhunut fiksusta tempusta tai arvostuksesta? Minä olen verrannut kahta tilannetta, 1. Tilanne, jossa yksi pelaaja taklaa kiekollista ja osuu tätä leukaan --> ei jäähyä, 2. Tilanne, jossa kaksi pelaajaa hakee kontaktin, heikompi lentää kaaressa, ei pääosumia tms. --> kakkonen vahvemmalle.

Meillä on näkemysero siitä saako hyökkäävä pelaaja ottaa kontaktin maalivahtiaan "suojelevaan" pelaajaan. Mielestäni hyökkäävä pelaaja saa ottaa kontaktin, mikäli puolustava pelaajakin näin tekee, sitähän puolustaja teki luistellessaan ohi maalin liikkeessään ollutta Bloodia kohti.

Kannattaisi muuten sinunkin seurailla Penan otteita. Kulmikas, hitaahko, mutta mainettaan parempi kiekollisena sekä kiekottomana. Käveaveri veivasi kuitenkin alkukauden koulussa ja britteinliigassa, tuskin pohjat ihan muiden tasolla. Maalin edessä maalivahtia hakkaavaa en ole nähnyt vielä kertaakaan kirvesnutussa jyräävän oman veskan päälle, vaan työntää aina poispäin maalivahdista. Toisinkuin rantakarit ja mäntylät
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös