Matkakohteenne

  • 2 419 189
  • 14 410

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@macnevis

Olin viime kesänä noilla seuduilla, pääpaikkanani Berchtesgaden. Siellä ainakin kannattaa pistäytyä jo maisemien vuoksi, itse kyläkin on kivan idyllinen perinnerakennuksineen. Hitlerin Kotkanpesä on tuolla vajaassa parissa kilometrissä, itse kylä kylä ei vaadi kiipeämistä ollenkaan. Kotkanpesään pääsee sinnekin bussi/hissi-combolla, jos haluaa, mutta ymmärrän, ettei se teidän tapauksessanne ole ehkä silti houkuttelevaa. Ihan käsittämättömän hienot maisemat sieltä on alas laaksoon ja Königsseelle. Tuo järvi onkin toinen ja ehkä teidän tapauksessanne hyvällä säällä suositeltavampi. Naapurikylästä lähtee jatkuvasti risteilyjä järvelle, maisemat ovat huikeita ja vesi turkoosia. Rafla löytyy reitin päästä tai takaisin pääsee myös heti. Rafla on myös Kotkanpesässä.

Kiitos tästä! Berchtesgaden oli jo harkinnassa, mutta nyt on varmasti osana reissusuunnitelmaa. Haluan myös käydä Kotkanpesässä, sen verran ollaan kaverin kanssa tuosta läppää keksitty.

Pohdittiin myös olisiko häät pitänyt järjestää siellä, mutta ei kehdattu asiaa tulevalle avioparille ehdottaa :D
 
@macnevis

Jos moottoriurheilu kiinnostaa vähääkään, niin suosittelen käymään Salzburgin lentokentän itäpuolella sijaitsevassa Hangar 7:ssä. Täynnä Red Bullin sponsoroimia formuloita, moottoripyöriä, ralliautoja ja lentokoneita. Tunnin saa kulumaan hyvin ja mikä parasta, ilmaiseksi.

En voi tarpeeksi hehkuttaa tuota Grossglocknerin alppitietä. Sijaitsee Zell am Seen lähistöllä ja päivälippu maksaa muistaakseni 36€, mutta on jokaisen euron arvoinen. Maisemat ja tie ovat ainutlaatuisen hulppeat.

Zell am See on ihan hyvä tukikohta vaikka muutamaksi päiväksi perheelle, koska kaupunki on sopivan kokoinen, hissillä pääsee vaunujen kanssa ihailemaan vuorille alppimaisemia ja kaupungissa ei ole suuria korkeuseroja ja rappusia, kuten esim. Bad Gasteinissa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@macnevis

Jos moottoriurheilu kiinnostaa vähääkään, niin suosittelen käymään Salzburgin lentokentän itäpuolella sijaitsevassa Hangar 7:ssä. Täynnä Red Bullin sponsoroimia formuloita, moottoripyöriä, ralliautoja ja lentokoneita. Tunnin saa kulumaan hyvin ja mikä parasta, ilmaiseksi.

En voi tarpeeksi hehkuttaa tuota Grossglocknerin alppitietä. Sijaitsee Zell am Seen lähistöllä ja päivälippu maksaa muistaakseni 36€, mutta on jokaisen euron arvoinen. Maisemat ja tie ovat ainutlaatuisen hulppeat.

Zell am See on ihan hyvä tukikohta vaikka muutamaksi päiväksi perheelle, koska kaupunki on sopivan kokoinen, hissillä pääsee vaunujen kanssa ihailemaan vuorille alppimaisemia ja kaupungissa ei ole suuria korkeuseroja ja rappusia, kuten esim. Bad Gasteinissa.

Kiitos näistäkin vinkeistä. Tässähän tulee hyviä ideoita, tuo Glossglocknerin alppitie kuulostaa hienolta ja varmasti jokaisen euron arvoinen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Katselen tässä naisten ampumahiihtoa tuolta Itävallan suunnasta ja täytyy kyllä sanoa, että onpa pirunmoisen upeat maisemat. Enkä nyt tarkoita pelkästään nättejä urheilijoita vaan ihan oikeasti maisemia. En ole varsinaisesti lumen ja kylmän ystävä, oikeastaan ihan päinvastoin, mutta mikäköhän voisi olla sellainen kiva paikka piipahtaa katsomassa noita maisemia? Hiihtämään enkä laskettelemaan ala, mutta voiko siellä jotain muuta tehdä? Tai voishan sitä mennä katsomaan vaikka tuommoisen ampumahiihtokisankin.
 

Outsider

Jäsen
Katselen tässä naisten ampumahiihtoa tuolta Itävallan suunnasta ja täytyy kyllä sanoa, että onpa pirunmoisen upeat maisemat. Enkä nyt tarkoita pelkästään nättejä urheilijoita vaan ihan oikeasti maisemia. En ole varsinaisesti lumen ja kylmän ystävä, oikeastaan ihan päinvastoin, mutta mikäköhän voisi olla sellainen kiva paikka piipahtaa katsomassa noita maisemia? Hiihtämään enkä laskettelemaan ala, mutta voiko siellä jotain muuta tehdä? Tai voishan sitä mennä katsomaan vaikka tuommoisen ampumahiihtokisankin.

Jos se lumi ei ole tärkeä asia niissä maisemissa, niin kannattaa ihmeessä mennä kesällä. Tosin on sitä lunta kesälläkin, kun menee tarpeeksi ylös. Itse olen tykästynyt Itävalta/Pohjois-Italia -comboon, mutta Sveitsistä ja Ranskasta löytyy tietysti myös vaihtoehtoja. Näistä löytyy jo ennestään juttua tästä ketjusta, joten ne kannattaa lukaista ensimmäiseksi läpi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitos tästä! Berchtesgaden oli jo harkinnassa, mutta nyt on varmasti osana reissusuunnitelmaa. Haluan myös käydä Kotkanpesässä, sen verran ollaan kaverin kanssa tuosta läppää keksitty.
Jos pieni lapsi ei aseta esteitä, suosittelen kävelemään tuon viimeisen pätkän bussin kääntöpaikalta ylös huipulle. Siitä menee myös alppihissi, mutta maisemat ovat niin tolkuttomat siinä polun varrella, että itse valitsin sen, vaikka olin jo kaksi tuntia patikoinut kylästä sinne. Matkaa on kiemurtelevaa polkua jokunen sata metriä. Kylmähän siellä toukokuussa varmasti on, kun oli 25 asteen säällä kesäkuussakin. Mutta erittäin hieno paikka, pitää viedä sinne perhe tai ainakin vaimo vielä joskus.

Näkymä Kotkanpesästä ja Königsseen rannalta.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jos se lumi ei ole tärkeä asia niissä maisemissa, niin kannattaa ihmeessä mennä kesällä. Tosin on sitä lunta kesälläkin, kun menee tarpeeksi ylös. Itse olen tykästynyt Itävalta/Pohjois-Italia -comboon, mutta Sveitsistä ja Ranskasta löytyy tietysti myös vaihtoehtoja. Näistä löytyy jo ennestään juttua tästä ketjusta, joten ne kannattaa lukaista ensimmäiseksi läpi.
Jos ihan Itävallassa haluat pyöriskellä, niin lennä vaikka Salzburgiin ja vietä siellä muutama kiva talvipäivä ja siitä sitten junalla esimerkiksi Zell am Seehen. Toinen kiva vaihtoehto on Innsbruck, jossa ihan kaupungin ympäristössä on mukavia vuoristomaisemia. Kabiineilla pääsee ylös asti näissä molemmissa paikoissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos se lumi ei ole tärkeä asia niissä maisemissa, niin kannattaa ihmeessä mennä kesällä.

Ehdottomasti tämä. Onhan se nyt hienompaa, kun siellä kaiken vehreyden keskellä lehmät patsastelee ja niillä on oikeasti kellot kaulassa. Sekin oli mukava näky vierestä, kun olemassaoleva, vaikkakin harva, liikenne pokkana vain poikki, kun lehmiä vietiin sisään. Luonnollisesti se ei ketään haitannut. Mitähän olisi tapahtunut, jos joku valkoihoinen olisi ollut siinä vuokra-autollaan.

Olihan se pidempi stoppi kuin mitä kaupunkilainen joskus kokee junan mennessä radallaan.
--

Joulusuunnitelmat muuttui ja kämpät peruutukseen. Yhdessä oli päivällä mennyt peruutusaika umpeen, hieman tietenkin harmitti, mutta booking.com tarjosi vaihtoehtoa mitä en olekaan ennen nähnyt. Klikkaa tästä ja lähetä sinne viesti peruutuksen syystä. Kerroin englanniksi miksi tulenkin vasta keväällä ja sieltä vastattiin venäjäksi asia on aivan kunnossa eikä tarvitse nyt maksaa mitään.

Loistavaa palvelua enkä edes valehdellut mitään tosin jotkut varmaan niinkin tekevät. Jos olisi pitänyt maksaa, niin sitten oltaisiin maksettu. Olen menossa keväällä samaan paikkaan ja vaikka en sitä vielä rupeakaan varailemaan, niin toivottavasti on alkuvuodesta vapaana. Tälläistä toimintaa pitää tukea ja nimi on muistissa.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Vuodenvaihteen jälkeen lähdetään kaveriporukalla käymään parin viikon reissu Miamissa. Reissuun sisältyy myös viikon risteily Karibialla. Olisiko kokeneilla matkailijoilla antaa hyviä vinkkejä reissuun? Itse en mikään kovin kokenut matkailija nimittäin ole.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Tämä on varmasti paras paikka kysyä, kun internetin ihmemaa on täynnä ties mitä fuulaa - paitsi jatkoaika. Eli tarviiko UAE Dubain kautta eteenpäin lentäessä ja siellä n. 18h pyöriessä jonkinlaisen viisumin? Lento saapuu keskellä yötä ja hotelli on lentokentän vieressä, mutta transit-alueelta tosiaan pitäisi vähintään päästä pois ja takaisin.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Tämä on varmasti paras paikka kysyä, kun internetin ihmemaa on täynnä ties mitä fuulaa - paitsi jatkoaika. Eli tarviiko UAE Dubain kautta eteenpäin lentäessä ja siellä n. 18h pyöriessä jonkinlaisen viisumin? Lento saapuu keskellä yötä ja hotelli on lentokentän vieressä, mutta transit-alueelta tosiaan pitäisi vähintään päästä pois ja takaisin.

Ei vaadi, Suomen passilla immigrationiin vaan.
 

alcoholic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pistetääs tänne tällainen uutinen eli Wizzair avaa uuden lentoreitin Turusta Lontooseen ensi heinäkuussa.

Tässä Turun Sanomien juttu aiheesta:
Wizzair avaa reitin Turusta Lontooseen

Lontoon lisäksi Wizzair lentää Turusta Kaunasiin, Gdanskiin ja toukokuun alusta myös Krakovaan.
 

12961

Jäsen
Mites Dubai/emiraatit avoparina, jolla on avioton lapsi, joka isän nimellä?

Pitääkö näitä pelätä vai mennä vaan ja puhua olevansa naimisissa?

Lääkkeille on eurooppalaiset reseptit, jotka notaarin oikeaksi todistamia.
 

teppana

Jäsen
Mites Dubai/emiraatit avoparina, jolla on avioton lapsi, joka isän nimellä?

Pitääkö näitä pelätä vai mennä vaan ja puhua olevansa naimisissa?

Lääkkeille on eurooppalaiset reseptit, jotka notaarin oikeaksi todistamia.

Ei ne sinänsä mitään avioliittotodistusta tarkista. Itse varmaan ruksaisin vain "married" jos se jossain tulee eteen.
 

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Vuodenvaihteen jälkeen lähdetään kaveriporukalla käymään parin viikon reissu Miamissa. Reissuun sisältyy myös viikon risteily Karibialla. Olisiko kokeneilla matkailijoilla antaa hyviä vinkkejä reissuun? Itse en mikään kovin kokenut matkailija nimittäin ole.
Missapain on majoitus? Viihde puolella Miami Beach on alkanut kulahtamaan pikkuhiljaa. Uusia "viihdealueita" ovat Brickell, Downtown, Wynwood, Miamin puolella.
Paivaretki Keys:seille, jos auto on kaytossa, samaten jos Panthersien peli osuu alueella olon aikana.

JOL
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Missapain on majoitus? Viihde puolella Miami Beach on alkanut kulahtamaan pikkuhiljaa. Uusia "viihdealueita" ovat Brickell, Downtown, Wynwood, Miamin puolella.
Paivaretki Keys:seille, jos auto on kaytossa, samaten jos Panthersien peli osuu alueella olon aikana.

JOL
Kiitos vinkeistä. Meillä on varattu majoitus valmiiksi vain pariksi ekaksi yöksi (läheltä Fort Lauderdalen lentokenttää), muuten oli tarkoitus kierrellä ympäri Miamia ja vaihtaa yösijaa. Panthersilla kotipeli osui harmittavasti juuri risteilyn kanssa päällekkäin, muuten olisi kyllä tullut käytyä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pistetääs tänne tällainen uutinen eli Wizzair avaa uuden lentoreitin Turusta Lontooseen ensi heinäkuussa.

Tässä Turun Sanomien juttu aiheesta:
Wizzair avaa reitin Turusta Lontooseen

Lontoon lisäksi Wizzair lentää Turusta Kaunasiin, Gdanskiin ja toukokuun alusta myös Krakovaan.

Tämä oli tosiaan erinomainen uutinen, samoin kuin muutenkin Wizzairin uudet reitit. Vielä kun saisi Turusta suoran Saksan reitin niin alkaisivat olla erinomaisella mallilla paikalliset yhteydet. Toki nytkin pääsee airBalticin kautta Riikaan ja sieltä näppärillä vaihtoyhteyksillä moneen saksalaiseen isoon kaupunkiin, joten oikeastaan tilanne on jo nyt mainio.

Wizzairin lennot menevät Lontoon Lutonin kentälle, joka on noin 50 km päässä Lontoon keskustasta. Luton oli minulle vieraampi kenttä, minkälaiset yhteydet sieltä mahtavat olla Lontoon keskustaan ja ylipäätään?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Wizzairin lennot menevät Lontoon Lutonin kentälle, joka on noin 50 km päässä Lontoon keskustasta. Luton oli minulle vieraampi kenttä, minkälaiset yhteydet sieltä mahtavat olla Lontoon keskustaan ja ylipäätään?
Lutonista pääsee junalla ja bussilla mestoille lähes yhtä näppärästi kuin Gatwickistä tai Heathrowlta. Victoriaan junalla ~40min ja bussilla joku 1h30min. Keskellä yötä vähän harvemmin, mutta pääsee silloinkin. EasyBusin sivuja oon käyttänyt, jonkun 11e suunta maksaa. Yleensä mikään kiire ei ole ollut, niin en oo junaa tutkinut tarkemmin. Bussien kanssa ruuhkat saattaa viivyttää, niinkuin apinasaarella aina.

Lutonkin on sinänsä ihan kiva pikku 200k asukkaan brittikylä, eli jos sattuu lennot siten että ehtii kylillä pyörähtää niin miksei.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos Gatwickilta moni suosittelee menoa Brightoniin, maailman hipsterimekkaan, niin onko Lutonista hyviä yhteyksiä johonkin vastaavaan paikkaan? Tai no, toista Brightonia ei toki ole, mutta jotain muuta kivaa paikkaa. Lontoo ei suoranaisesti sykähdyttänyt, mutta jokin pikkupaikka voisi olla kiva ottaa haltuun vkl-reissuna Lutonin kautta. Ehkä itse Luton?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Wizzairin lennot menevät Lontoon Lutonin kentälle, joka on noin 50 km päässä Lontoon keskustasta. Luton oli minulle vieraampi kenttä, minkälaiset yhteydet sieltä mahtavat olla Lontoon keskustaan ja ylipäätään?

Yhteydet on tosiaan varsin mainiot, mutta onhan se kaukana noin muuten. Lutonissakin voi kyllä majoittua tarvittaessa.

Jos Gatwickilta moni suosittelee menoa Brightoniin, maailman hipsterimekkaan, niin onko Lutonista hyviä yhteyksiä johonkin vastaavaan paikkaan? Tai no, toista Brightonia ei toki ole, mutta jotain muuta kivaa paikkaa. Lontoo ei suoranaisesti sykähdyttänyt, mutta jokin pikkupaikka voisi olla kiva ottaa haltuun vkl-reissuna Lutonin kautta. Ehkä itse Luton?

Jos Brighton ei ole tuttu, niin se on kuitenkin pakollinen, vaikka junassa saakin jonkun verran istua. Suoriakin junia menee useampia tai sitten yhdellä vaihdolla.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Jos Gatwickilta moni suosittelee menoa Brightoniin, maailman hipsterimekkaan, niin onko Lutonista hyviä yhteyksiä johonkin vastaavaan paikkaan? Tai no, toista Brightonia ei toki ole, mutta jotain muuta kivaa paikkaa. Lontoo ei suoranaisesti sykähdyttänyt, mutta jokin pikkupaikka voisi olla kiva ottaa haltuun vkl-reissuna Lutonin kautta. Ehkä itse Luton?
Jokunen vuosi sitten Lutonista pääsi vielä suoraan Oxfordiin paikallisen bussifirman kyydillä alle parissa tunnissa, mutta en äkkiseltään löytänyt enää tuota yhteyttä. Oxfordhan on varsin mukava vierailupaikka jos historia ja akatemia kiinnostaa, ei ehkä mikään biletyspaikka tai perheparatiisi kuitenkaan. Kyllä mä päivän tai parin visiittiä voin suositella. Lontooseen sieltä pääsee 90 minuutissa.

Muutenhan tuollapuolen Lontoota ei oikein oo kyllä mitään, ellei jatka Birminghamiin asti. Enkä mä siitäkään nyt tiedä onko mitään syytä käydä. Paitsi Peaky Blinders fiilistelyt ehkä.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Mites Dubai/emiraatit avoparina, jolla on avioton lapsi, joka isän nimellä?

Pitääkö näitä pelätä vai mennä vaan ja puhua olevansa naimisissa?

Ei ongelmaa. Isä vaan lapsen kanssa passintarkastukseen. Avopuoliso voi mennä itekseen. Ketään ei kiinnosta sen jälkeen, tosin ei sitä itsekään kannata mitenkään alkaa puhumaan tai mainostamaan. Ongelmiin asiasta ei joudu ellette muuten aiheuta paikalla muita ongelmia tai riko lakia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jokunen vuosi sitten Lutonista pääsi vielä suoraan Oxfordiin paikallisen bussifirman kyydillä alle parissa tunnissa, mutta en äkkiseltään löytänyt enää tuota yhteyttä. Oxfordhan on varsin mukava vierailupaikka jos historia ja akatemia kiinnostaa, ei ehkä mikään biletyspaikka tai perheparatiisi kuitenkaan. Kyllä mä päivän tai parin visiittiä voin suositella. Lontooseen sieltä pääsee 90 minuutissa.

Onhan Oxford varsin mukava, mutta ei siellä sitten taas ole mitään pienen kävelyretken jälkeen. Kaikkiin kiinnostaviin paikkoihin pääsee kävellen eli ei sinne yöksi kannata mennä.

Tai no, se tietenkin riippuu kuinka monta museota ja koulun pihaa haluaa nähdä.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Onhan Oxford varsin mukava, mutta ei siellä sitten taas ole mitään pienen kävelyretken jälkeen. Kaikkiin kiinnostaviin paikkoihin pääsee kävellen eli ei sinne yöksi kannata mennä.

Tai no, se tietenkin riippuu kuinka monta museota ja koulun pihaa haluaa nähdä.
Tämon tosi, riippuu just siitä kuinka kauan pyörimiseen ja rakennuksien tai puutarhojen töllistelyyn haluaa käyttää aikaa. On siellä sitten pitemmän päälle muutakin kulttuuria, puistometsää, maauimalaa, futis/rugbymatseja ja jopa jäähalli - mutta ei niitä varten kannata vartavasten lähteä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös