Ässien peliotteet kaukalossa kaudella 2018–2019

  • 298 993
  • 2 338

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Perjantaina olisi sitten jumbofinaali. Nyt näyttää siltä, että Jukurit on putoamassa kelkasta ja painii Ässien kanssa tulevaisuudessa kuka on viimeinen. Perjantaina olisi oiva paikka kiriä rakoa kiinni tässä keskinäisessä ottelussa

No jos nyt tosiaan loppukaudelle haluaa asettaa jonkin muunkin tavoitteen kuin vain ryhdikkään pelaamisen (ja olisi toki hyvä asettaa), niin tosiaan sen, että jos nyt vaikka ei sitten kuitenkaan ihan viimeiseksi jäätäisi. Kuten aiemminkin olen sanonut, niin viimeiseksi jäämistä ei ole koko 2000-luvulla tapahtunut kuin kaksi kertaa, eli puhutaan aivan yksittäisistä poikkeustapauksista. Ja kun katsoo millainen koko vuosi 2018 on ollut, niin imagollisesti olisi jopa "kova juttu", jos lopulta kuitenkin vältettäisiin viimeinen sija..

Jukurit on tällä haavaa liigan selkeästi heikoin joukkue, nyt heillä on alla viisi viimeistä peliä tasan nollalla pisteellä, ja kymmenestäkin viimeisestä vain kaksi voittoa. Jukurit on kuitenkin käytännössä varmaankin ainoa, jonka voi realistisesti uskoa olevan Ässien takana kun runkosarja päättyy, koska Ässät ei toki itsekään tule kykenemään nostamaan omaa pistetahtiaan niin paljon, että joku muu olisi ohitettavissa

Tehtyjen maalien määrä tulee muuten varmaan jäämään ihan historiallisen pieneksi, taitaa olla kuulkaa 120 tehtyä maalia jo tekemätön rima. Ja jos Kärki&Sakke vielä jossain kohtaa vuokrataan pois, niin sitten ainakin varmasti jäädään sen alle..
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässille on nyt tarjolla se viimeinen, jokseenkin jopa loistava, sauma ennen joulutaukoa. Ensiksi vastaan viiden ottelun tappioputkessa oleva Jukurit (14.), sitten takerteleva KooKoo (10.) Joka vielä testaa välissä kova kuntoisen Lukon. Viimeisenä sitten ailahteleva Kalpa jolla peli Kouvolassa edeltävänä päivänä.

Näihin täytyy budjetoida 9 pistettä, tapaninpäivänä sitten Tps, josta nyky tepsin kunto täytyy heittää kolikolla. Lukko perjantain huumassa joka ollaan voitettu tällä kaudella aina. Vuosi nippuun Jypin vieraana. 15 pisteen loppuvuosi ei shokeeraisi ainakaan itseä yhtään ja tälläinen olisi täysin otettavissa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
15 pisteen loppuvuosi ei shokeeraisi ainakaan itseä yhtään ja tälläinen olisi täysin otettavissa.

Itse olen vähän maltillisemmalla mielellä liikenteessä ja todella hyvä suoritus olisi näistä 5 pelistä 8-9 pistettä. Näihinkin saa Ässät pelata jo todella hyvin ja muistetaan edelleen, että sairastuvalla riittää ukkoa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen vähän maltillisemmalla mielellä liikenteessä ja todella hyvä suoritus olisi näistä 5 pelistä 8-9 pistettä. Näihinkin saa Ässät pelata jo todella hyvin ja muistetaan edelleen, että sairastuvalla riittää ukkoa.
Siellä on kuusi peliä mihin nuo 15p budjetoin. Lisäksi kaikki muu kuin 9p seuraavaan kolmeen on taas jotain ihme nöyristelyä. Siitä seuraavista kolmesta on sitten vähän niin ja näin. Itse laskeskelin kuutta pistettä noihin peleihin.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Miten päädyit tähän lukuun?
Jos voittaa vasta jatkoajalla, niin se on yhtäkuin tappio... ;D


Jos nyt oikein laskin, niin 10 voittoa ja 20 tappiota on oikea lukema.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
10 viime pelin pistekeskiarvo on 1,4p/ottelu. Se on oikeasti rosteri huomioon otettuna ihan kelvollinen suoritus. Olen melko varma, ettei pata ainakaan jumboksi jää tällä kaudella. Pade tekee hyvää työtä!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
10 viime pelin pistekeskiarvo on 1,4p/ottelu. Se on oikeasti rosteri huomioon otettuna ihan kelvollinen suoritus. Olen melko varma, ettei pata ainakaan jumboksi jää tällä kaudella. Pade tekee hyvää työtä!
Kova lukema huomioiden otteluohjelma. Neljä peliä kotona ja kuusi vieraissa. Mm. kovavireinen Tappara kohdattu kaksi kertaa tänä aikana.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
10 viime pelin pistekeskiarvo on 1,4p/ottelu. Se on oikeasti rosteri huomioon otettuna ihan kelvollinen suoritus. Olen melko varma, ettei pata ainakaan jumboksi jää tällä kaudella. Pade tekee hyvää työtä!
12 ottelun keskiarvo vieläkin parempi 1,58p/ottelu, sillä ollaan 12 ottelun kuntopuntarissa 6.

Jos kausi mentäisiin loppuun tämän hetken 12 ottelun kuntopuntarin voimasuhteilla, niin sarjataulukko näyttäisi kauden päätteeksi tältä:
Kärpät 141
Tappara 129
Lukko 110
TPS 101
SaiPa 101
HPK 95
Sport 84
KooKoo 81
JYP 81
KalPa 80
——————
HIFK 77
Ässät 76
Pelicans 76
Ilves 72
Jukurit 57
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
10 viime pelin pistekeskiarvo on 1,4p/ottelu. Se on oikeasti rosteri huomioon otettuna ihan kelvollinen suoritus. Olen melko varma, ettei pata ainakaan jumboksi jää tällä kaudella. Pade tekee hyvää työtä!

En kyllä jaksais heitellä tällä kaudella mistään hattua ilmaan.

Sitten kun tutkii numeroita ja ottaa loukit sun muut huomioon, niin pakko se on vähän nöyrtyä niin tekemään. 10 ottelun jakso Kaukorannan alaisuudessa:

Pistekeskiarvo Kaukorannan aikana liki tuplaantunut, 0,75 >> 1,4.
Päästetyt maalit/ottelu pudonneet 3,2 >> 2,5.
Alivoima sarjan parempaa puoliskoa 80,5 %, koko kaudella 77,1.

Noh, toisaalta

Tehdyissä maaleissa edelleen jakson hännillä 21 tehtyä
Ylivoima niin ikään kellarikerroksissa 13.79.

Kääntäen, potentiaalia parempaan olis siis vielä kaivettavaksi. Ja puolustuksen tilkitseminen nyt on se ensimmäinen mikä rikki menneen joukkueen täytyy tehdä.

Tällä pistekeskiarvolla seikkailtaisiin kuitenkin viivojen sisäpuolelle, että sikäli voi sanoa Kaukorannan ja kumppaneiden onnistuneen pelin tiivistämisessä, sekä tietyn tasaisuuden löytämisessä ja peli/taisteluilmeen säilyttämisessä.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tiistaina tärkeä kierros. Otetaan itse 3p niin saavutetaan KooKoota ja muista "päävastustajista" joko Jypiä tai Jukureita, KalPaa tai Hifkta ja lisäksi Ilveksellä peli Oulussa Kärppien vieraana. Torstaina KalPa ja KooKoo tappelee keskenään ja perjantaina sitten itse kohdataan KalPa ennen kinkun syöntiä.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole ikinä ennen nähnyt, että otetaan 3 pistettä noin sysipaskalla pelillä. Ykkösketju täysin haluton, ylivoima vaarallisempaa omassa päässä kuin hyökkäyspäässä ja ihme roiskimista peli alusta loppuun. Vaikka voittomaalin tekivät niin tuolla asenteella esiintyvät Kärjen ja Salmisen saisi minusta myydä ja ottaa nälkäisiä junnuja pelaamaan kausi loppuun. Tämän päivän valopilkut olivat Juhola, Sammalisto, Killinen ja Peltomäki. Andylta hyvä peli.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
En ole ikinä ennen nähnyt, että otetaan 3 pistettä noin sysipaskalla pelillä. Ykkösketju täysin haluton, ylivoima vaarallisempaa omassa päässä kuin hyökkäyspäässä ja ihme roiskimista peli alusta loppuun.

Tämähän on ihan totta, sillä olihan tuo nyt aivan kauhean näköistä. Tuo oli läpsyttely sanan kaikissa merkityksissä. Mutta tietysti tällaisen kauden ollessa kyseessä ilo on revittävä niistä asioista joista sitä irti saa, joten ei sikäli ihme että somekanavissakin on nyt oikein pieni hehkutusmeininki monine videoineen kaikkineen.. ja mistä lopulta on kyse? No voitettiinpa tuossa Jukurit aivan nippa nappa sellaisella pelillä, jolla ei olisi ketään muuta voitettukaan *hymiö*

Pade sanoi lehdistötilaisuudessa, että Jukurien loistava alivoimapeli sai Ässien ylivoiman näyttämään vähän tyhmältä. Osa syynä on toki myös se, että kun siellä on YV:llä esimerkiksi Saha "toimistossa" pyörittämässä peliä, niin tietysti odotusarvoa ei voi liiaksi nostaa. Sahaa en hauku, on arvokas pelaaja kuten olen sanonut, mutta toki hänenlaisensa kaverin kuuluu silti istua kiltisti penkillä, kun liigajoukkue pelaa ylivoimaa. Tällä hetkellä ei nyt sitten vain ole kerta kaikkiaan ketään..

Mutta hyvä näin. Se kauden ensisijainen tavoite on taas vähän lähempänä, eli että jospa ei nyt sentään ihan viimeiseksi jäätäisi..
 

koohela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilinen yyvee takkusi kyllä eniten kiekon tuomisessa ja hyökkiin lähdössä, ei niinkään itse pyörittämisessä, osaltaan tietystu näin koska pyörittämistä ei saatu koska ei ollut kiekkoa...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ero KalPaan on nyt enää viisi pistettä, voittoja on kuitenkin edelleen otettava, jotta sijoitus vähän kohenisi. Edellyttää myös kuopiolaisten häviämistä..

KalPaan on kuitenkin se 10p eroa, tarkoitit ehkä mikkeliläisiä? Ässien pitää ottaa projektiksi joukkue kerrallaan, muita sijoituksia ei nyt kannata haaveilla
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tiistain vastustaja KooKoo on kuudesta viime matsistaan voittanut vain yhden, mutta toisaalta Ässille on tuntunut tekevän hieman vaikeuksia voittaa KooKoota kotona...

Ässät ei edelleenkään pysty lähtemään kenenkään kanssa maalintekokilpailuun. KooKoon Malte on pidettävä poissa maalintekosektorilta tai muuten ei hyvä heilu.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ässien pistepörssin kärki kun kausi on puolessa välissä

Kärki 13+12=25
Salminen 8+17=25
Tiivola 5+5=10 (20 peliä)
Lähteenmäki 4+5=9 (vain 15 peliä)
Peltola 0+8=8
Marttinen 4+3=7

Ykkösketju on tehnyt hyvin pisteitä mutta muuten moni ottaa pisteiden valossa takapakkia tällä kaudella. Vaikeuttaa joidenkin työnhakua ensi kaudeksi kun pistemäärät jäävät vain 10-20 pinnan väliin
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ässien pistepörssin kärki kun kausi on puolessa välissä

Kärki 13+12=25
Salminen 8+17=25
Tiivola 5+5=10 (20 peliä)
Lähteenmäki 4+5=9 (vain 15 peliä)
Peltola 0+8=8
Marttinen 4+3=7

Ykkösketju on tehnyt hyvin pisteitä mutta muuten moni ottaa pisteiden valossa takapakkia tällä kaudella. Vaikeuttaa joidenkin työnhakua ensi kaudeksi kun pistemäärät jäävät vain 10-20 pinnan väliin

Lähteenmäki on tosiaan edelleen neljäntenä, mikä kertookin omaa eeppistä kieltään siitä, miten tämä kausi tulee kyllä todella monen kohdalla jäämään historiaan myös pisteiden suhteen :D onhan se nyt sanalla sanoen surullista, että edes 15 pistettä on todella tiukassa suurimmalla osalla hyökkääjistä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös