Ihmettelyketju

  • 6 353 939
  • 38 764

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kertokaa nyt, että mitä sieltä kuuntelette, kun itselle ei tulisi mieleenkään koko ajan mitään rokin räimettäkään kuulla. Mieluummin vaikka ratikan räimettäkin..

Pääasiassa asiaohjelmia. Haluan käyttää hyödyksi julkisissa kulkuneuvoissa viettämäni ajan, ja asiaohjelmien kuunteleminen on liikkuessa kirjojen lukemista mukavampaa, kun voi pitää silmiä kiinni. Kävelyllä kuuntelen joko asia- tai musiikkiohjelmia, mutta itse valitsemaani musiikkia kuuntelen yleensä kotona ilman kuulokkeita. Juoksulenkillä en kuuntele mitään, koska olen huomannut sen sotkevan rytmini. Kuulokkeilla pystyy käyttämään liikkumiseen menevän ajan muuhun kuin liikuntaan, ja samalla pystyy peittämään sekä ihmisistä että erityisesti liikenteestä aiheutuvan taustamelun.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kertokaa nyt, että mitä sieltä kuuntelette, kun itselle ei tulisi mieleenkään koko ajan mitään rokin räimettäkään kuulla. Mieluummin vaikka ratikan räimettäkin.

Olet varsin onnekas, jos et kuule mitä ne kuuntelee. Voin tosin kertoa, diskoa ja räppipaskaa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Itse en luureja korvilla pidä enkä kuuntele musaa kännykän kautta, mutta ihmettelen niitä lapsosia jotka tulevat aamuisin kanssani samaan bussiin kännykkä kädessä ja sieltä joku nettivideo päällä äänet täysillä eikä heillä ole niitä kuulokkeita vaan koko bussi saa kuunnella tätä naperon katsomaa videota. Ostaisivat luurit tai pyytäisivät ne joulupukilta joululahjaksi niin ei tarvitsisi toisten kuunnella eikä tarvitsisi ääniä pitää täysillä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Käsittämätöntä miten nuo Beatlesin jannut muuttui pojista keski-ikäisiksi miehiksi ihan muutamassa vuodessa, suunnilleen siinä 1964 -> 1967. Varsinkin John Lennon. Huumeet siihenkin varmaan syynä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Välillä minä kyllä ihmettelen miksi tuo ihminen minua niin rakastaa. Olen hankala ihminen... olen saanut siitä usein kuulla. Toisaalta ihmettelen miten voin välittää niin paljon tuosta toisesta ihmisestä... Enhän minä parisuhdetta halunnut. Tässä ollaan...aviossa. Sitäkin välillä ihmettelen kun minut oli leimattu ikuiseksi "poikamieheksi".
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
@Musta Nuoli paljon paskaa olet saanut, mutta nyt rehellinen ja iso kiitos. Noin se menee.

Eipä kestä, vetti.

P.S.: Joiltain olen joskus saanut paskaa niskaan syystä tai toisesta (ehkä joskus aiheestakin, mene ja tiedä), mutta en tietääkseni kyllä koskaan sinulta. Vaikka joskus olisinkin, niin ei se olisi muuttanut sanaakaan aiemmasta viestistäni. Jotkut asiat ovat niin tärkeitä, että ne ohittavat nettipalstojen kinastelut ja mahdolliset erimielisyydet. Toivon sinun ja vetti juniorin kohtaamiselle vain hyvää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tän piti olla musta perjantai, mutta ainakin Lahdessa satanut ohut lumipeite tehnyt ulkoilmasta yllättävänkin kirkasta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Salovaara avautui iltapaskan lööpissä siitä, kuinka viinaan on mennyt kuukaudessa ainakin tonnin verran rahaa. Meikäläisellä meni melkein tonni viinaan 70 000 Tons Of Metal risteilyillä neljässä päivässä. Saatanan amatöörit..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joskun 1990 jalkapallon MM-kisojen tienoilla - en muista oliko kyseessä (epä)virallinen kisatuote, mutta sillä ei sikäli väliä - oli keräilykorttisarja jalkapalloilijoista. Korteissa oli yksittäisiä pelaajia/kokonaisia joukkueita ja jokainen vastasi jotain pelikorttia. Eli tavoitteena oli saada täysi pakka, nuo näyttivät tältä (linkki huuto.net:istä löytyneeseen myynti-ilmoitukseen).

Muistan hyvin nuo kortit. Mulla pitäisi edelleen olla tallessakin täysi pakka + sekalaisia. Varsinaiseen kysymykseesi ei ole kyllä mitään vastausta tarjota, en muista edes Klinsmannin tavallista jokeria. Jospa pakka tulee joskus vastaan, niin pitää tarkistaa, onko jokereita mukana ja laitan sitten sinulle infoa Jürgenin väristä :-)
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
YLEn perjatai ohjelma menee tänään otsikolla Pitääkö sukulaisista tykätä?

En ole itse ikinä ymmärtänyt miksi mun pitäisi olla tekemisissä jonkun kanssa pelkästään sen perusteella, että se on mulle sukua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Taas kerran ihmettelin noita Ruotsin hallitusneuvotteluja. Nehän taitaa vähän niin kuin kiertää kehää... Eihän tästä enää kohta puutu kuin se että Jimmie Åkesson alkaisi hallitusta neuvotella... Blokit on vaan niin tiukassa että enemmistöhallitusta ei saada ja muunlaiset hallitusehdotukset äänestetään kumoon. Kohti uusia vaaleja?

Ruotsissa pääministeriehdokkaaksi jälleen Stefan Löfven (linkki Ylen sivuille juttuun Ruotsin hallitusneuvottelujen etenemisestä)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Taas kerran ihmettelin noita Ruotsin hallitusneuvotteluja. Nehän taitaa vähän niin kuin kiertää kehää... Eihän tästä enää kohta puutu kuin se että Jimmie Åkesson alkaisi hallitusta neuvotella... Blokit on vaan niin tiukassa että enemmistöhallitusta ei saada ja muunlaiset hallitusehdotukset äänestetään kumoon. Kohti uusia vaaleja?

Ruotsissa pääministeriehdokkaaksi jälleen Stefan Löfven (linkki Ylen sivuille juttuun Ruotsin hallitusneuvottelujen etenemisestä)

Sellaista se Ruotsissa on, kun ei demokratia kelpaa puolueille eikä siellä haluta ottaa vaalien suurta voittajapuoluetta mukaan hallitusneuvotteluihin vaan junnataan väkinäisten ja keinotekoisten blokkirajojen sisällä. Onhan se naurettavaa, ettei Ruotsidemokraattien kanssa muka voi neuvotella mistään, eiväthän he mitään demonisia natseja ole kuten eivät ole toista miljoonaa heitä äänestänyttä kansalaistakaan. Tuolla kannatuksella pitäisi olla selvää, että Ruotsidemokraatit ovat hallituksessa tai vähintään neuvottelemassa hallitusvaihtoehdoista.

Ehkei siinä sitten muu auta kuin uudet vaalit, jossa vanhojen puolueiden jahkaamiseen ja linjauksiin kyllästynyt kansa todennäköisesti äänestää Ruotsidemokraateille vieläkin suuremman kannatusprosentin. Sitten ollaan taas samassa pattitilanteessa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitähän se demokratia nimenomaan on, että alle 50 % kannatuksella saatat jäädä oppositioon jos olet vähän natsahtava puolue eikä kavereita tahdo löytyä. Syvän itsetutkiskelun paikka ruotsidemokraateilla, miksi me ollaan tällaisia ettei meistä tykätä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Sitähän se demokratia nimenomaan on, että alle 50 % kannatuksella saatat jäädä oppositioon jos olet vähän natsahtava puolue eikä kavereita tahdo löytyä. Syvän itsetutkiskelun paikka ruotsidemokraateilla, miksi me ollaan tällaisia ettei meistä tykätä.

On se demokratia sitäkin, että jos ruotsidemokraateilla on alle 50% kannatus niin muilla puolueilla on mahdollisuus perustaa vaikka kimpassa toimiva yli 50% kannatuksen menevä enemmistöhallitus jos tahtoa löytyy sen sijaan, että jokainen porukka jää omaan poteroonsa ja/tai kiveen hakattuun blokkiinsa kykenemättä yhteistyöhön toisen blokin kanssa mitenkään.

Samaa itsetutkiskelua saa toki harjoittaa myös jokainen puolue jolla ei ole sitä 50% kannatusta tai vähintään jokainen puolue, jolla on yhtäsuuri tai pienempi kannatusprosentti kuin Ruotsidemokraateilla ja joka ei pääse hallitusvastuuseen.

Ruotsin tilanne muistuttaa Ruotsidemokraatteja lukuun ottamatta jo kohta Yhdysvaltojen menoa, jossa on kaksi valtablokkia joilla ei ole mitään yritystäkään löytää asioihin yhteisiä ratkaisuja, kaikki politiikanteko perustuu vain vastapuolen kampittamiseen. Ei siitä kärsi kuin kansa.

Tai toisaalta voisi olla Suomellekin eduksi jos hallitusta ei saataisi seuraavien vaalien jälkeen muodostettua lainkaan ja mentäisiin ns. virkamieshallituksella. Mitä vähemmän valtuuksia päättämiseen kenelläkään nykyisistä puoluejohtajista niin sen parempi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nyt jo pikkaisen tuli mieleen krapuolasafka (joo, mulla on toista kertaa tänä vuonna). Pähkäilin tuossa itsekseni että pitsaaa, formuloita ja isosti kolaa vois olle hyvä vaihtoehto. Eikö?

No, näin vanhempana herrasmiehen roolissa täytyy jo vähän etukäteen tutustua tarjontaan ja jotenkin eksyin sivustolle, jota HimaPitsa -kutsutaan (nimi muutettu). Sieltä joskus kesällä kävin hakemassa ihan hyvän lätyn, josko ne tänään toisi ihan himaan?

No tuo ne. Mutta mikä juttu tää on, että vain ennakkotilauksella? Oikeasti? Jos mä tiedän, että nyt on niinkuin semi-nälkä, eli tunnin päästä ois kunnon nälkä (eli tilaukseen nyt), eikä niin että hmmm, ehkä tuossa neljän ja puolen tunnin kuluttua saattaa olla nälkä, tilataan siihen. Eikö ne halua siellä tilauksia?

Joo, tiedän että on muitakin vaihtoehtoja, mutta tänään krapulaisen tekee mieli juuri sitä. Ja tiedän myös että tekisin itse parempaa, mutta ”hieman” myöhästyneiden varpajaisten jälkeen en vain viitsi/jaksa/halua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt jo pikkaisen tuli mieleen krapulasafka...
Kotiin kun tilaa niin pitää maksaa listahinta, vaikka parista saakin ilmaisen kuljetuksen. Onneks on tossa lähellä niin ottaa matkalla. Kyllähän varmaan puolet ihmisen kiinteästä ravinnosta on pizzaa. Viimeks muuten sain kokistölkin kaupan päälle. Vissiin lattialle tippunut kun kulma oli vähän lytyssä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kyllä mä sittenkin teen itse. Taikina tuossa jo tekeytyy. Päälle tietenkin yrttipohjaista tomaattisoosia, suppiksia, punasipulia, pepperonia ja juustoa. Viimeistelen rucolalla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tämä nyt ei ole varsinaisen ihmettelyn aihe, mutta kun Rediä on täällä usean viestin voimin sivuttu ja aiheesta keskusteltu, niin...
Kauppakeskus Redin johtaja sai potkut

"KAUPPAKESKUS Redin johtaja Pia Svensk vaihtuu. Tulevaisuudessa kauppakeskuksessa painotetaan kauppakeskuksen toimivuuteen ja yrittäjien tilanteeseen, SRV kertoo tiedotteessaan.

Kauppakeskuksella ei ole vielä valittu uutta johtajaa, vaan rekrytointi on vasta käynnissä.

Uuden kauppakeskusjohtajan rekrytointi on käynnistynyt. Samalla Redi tekee lisäpanostuksia asiakkaidensa viihtyvyyteen ja yrittäjiensä tukemiseen." - hs.fi
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkä takia alastomuutta yleisillä paikoilla pidetään paheksuttavana? Jokainen meistä näkee joka päivä alastoman itsensä ja parhaassa tapauksessa muitakin alastomia vartaloita. Ei luonnollisempaa asiaa olekkaan kun alastomuus, mutta siinä vaiheessa siitä tuleekin paheksuttavaa ja rikollista jos lähden vaikka ajamaan ruohoa alastomana. Paljon hienompaa ois kun kaikki vaan saisi olla niinkun haluaa.

Vähän samaan asiaan liittyen ihmetyttää naiset jotka keikistelevät pikkupikku bikineissä rannoilla tai uimahalleissa, mutta sitten kun joku näkee ne alusvaatteisillaan niin aletaan peittelemään paikkoja.

Maailma on täynnä ihmetyksen asioita...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minkähän takia kuolleita pitää muistaa, vaikka ne on delannut jo. Tietty voi puhua siinä missä muistakin, mutta kaikenlaiset kynttilät jonnekin skutsiin ja liput puolisalkoon jne. Ei kait kukaan halua että itsestä silleen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Olen kohta puoli vuotta tässä uudessa kämpässä asustellut, enkä ole vieläkään hommannut edes kaikkia "pakollisia" tarvikkeita.

Saanko laittaa paremmaksi? Olen 6v kämpässäni asunut ja vieläkin yhtä jos toista "pakollista" hankkimatta. Sohvapöytänäni esim. muovilaatikot edelleen. Tälle toki selitystä riittää, mutta jätän sen pois tästä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Lappeenrannan teknillinen yliopisto käyttää itsestään nykyään nimeä LUT-yliopisto (englanniksi LUT University, eli kokonaisuudessaan Lappeenranta University of Technology University). Ja ei, tuo ei ole mikään Tamppi-lehden vappujuttu.

Uuteen Tampereen yliopistoon ("#tampere3") on puolestaan valittu tänään "ylimmän johdon Executive Assistant".

Ei sinänsä hämmästytä, että suomen kielen lautakunta on ilmaissut aivan hiljattain vakavan huolensa kansalliskieltemme asemasta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Saanko laittaa paremmaksi? Olen 6v kämpässäni asunut ja vieläkin yhtä jos toista "pakollista" hankkimatta. Sohvapöytänäni esim. muovilaatikot edelleen. Tälle toki selitystä riittää, mutta jätän sen pois tästä.

Itse asustelin noin 6 vuotta ilman mikroa ja en olisi vieläkään hankkinut, mutta vaimo sellaisen kovasti halusi ja maksoikin niin se tuli talouteen hommattua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös