Ihmettelyketju

  • 6 338 763
  • 38 741
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ihmettelen että onko papin pakko osata laulaa? Mitä tapahtuu jos jollain on vakaumus ilman kykyä laulaa... Kyllähän sitä kykyä laulaa tarvitaan paljon, muistotilaisuuksissa esimerkiksi.
Niinisalossa sotilaspastori Waris tapasi sanoa, että äänellään se variskin laulaa. Kertoi myös, että hänen nimelleen, Waris Timo, naureskeltiin rauhanturvatehtävissä.
 

Pekkis

Jäsen
Jos olet ollut puolisosi kanssa 10 vuotta naimisissa ja teillä on yhteisiä lapsia, niin miten on mahdollista, että toinen puolisoista ei tiedä toisen tuloista eikä säästöistä hevon vittua? Hyvä meininki.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos olet ollut puolisosi kanssa 10 vuotta naimisissa ja teillä on yhteisiä lapsia, niin miten on mahdollista, että toinen puolisoista ei tiedä toisen tuloista eikä säästöistä hevon vittua? Hyvä meininki.

Täh, onko jotain salailua tullut ilmi, vai eivätkö nuo asiat jostain ihmeen syystä ole koskaan tullut puheeksi sen tarkemmin?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No jos lehtiä on uskominen, niin eivät.

Jaa mä ajattelin että sulla tollanen tilanne päällä :)

Kyllähän noita mitä erikoisimpia talousjuttuja parisuhteista joskus kuulee. Jos ei minkäänlaista avoimuutta ole eikä tule, niin ei raha-asioista koskaan saa luontevaa osaa elämässä, vaikka olisi 100 vuotta kimpassa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos olet ollut puolisosi kanssa 10 vuotta naimisissa ja teillä on yhteisiä lapsia, niin miten on mahdollista, että toinen puolisoista ei tiedä toisen tuloista eikä säästöistä hevon vittua? Hyvä meininki.
Ei kait mulla ole suhteissa tullut mieleen kertoa rahoista eikä toinenkaan ole siitä kysellyt. Ehkä toi on enemmän niillä söisin mäkin hienoissa ravintoloissa ja ostaisin Toyotan sijaan Mersun, jos vaan olis enemmän rahaa -ihmisillä. Tietty huomaahan sen usein.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mistähän täällä taas kerran puhutaan. Ei kai sitä nyt rahan takia jonkun kanssa olla.

Ai niin, sellaistakin porukkaa kuulema on.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mistähän täällä taas kerran puhutaan. Ei kai sitä nyt rahan takia jonkun kanssa olla.

Ai niin, sellaistakin porukkaa kuulema on.
Mä vähän luulen että mies on mun kaa autotallin takia, ei rahasta niin väliä kun on oma paikka missä harrastaa. No okei, olen mä muutenkin tosi valoisa, mukava ja pidettävä tyyppi ja hyvä sängyssä... Tai siis miten se nyt menikään... No leikki leikkinä, this was humor!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Deittipalstoilla huomaa myös usein että jotkut kyselee ikää ja työtä, siis just niitä mitä ei tule mieleenkään kysyä. Ööö en mä etsi mitään työkaveria. Niitä on jo duunissa. Ja ikä on vaan numero.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Deittipalstoilla huomaa myös usein että jotkut kyselee ikää ja työtä, siis just niitä mitä ei tule mieleenkään kysyä. Ööö en mä etsi mitään työkaveria. Niitä on jo duunissa. Ja ikä on vaan numero.

Toivottavasti et oikeasti ihmettele. Tehdas kertoo statuksen. Aivan typerää lässyttää jotain tasa-arvoa, kun totuus on täysin toinen.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yöradiota kuuntelen öisin töissä ja ihmetyttää ihmisten sinne lähettämä palaute. Öisin tulee uusintana aikaisemmin viikolla kuultuja ohjelmia ja useampi ihminen on laittanut palautetta, että eikö juontaja osaa viikonpäiviä. Esim. nyt yöllä tuli uusintana eilinen Marko Maunukselan Tunti kotimaista, jossa Marko Maunuksela totesi itsenäisyyspäivän olevan huomenna. Joku "valveutunut" kuuntelija laittoi tietenkin yöllä palautetta, että sehän on tänään. Sama homma oli pari viikkoa sitten perjantaisessa Pyöreän pöydän uusinnassa keskiviikolta, kun Pauli Aalto-Setälä toivotti hyvää keskiviikkoiltaa ja jonkun kuulijan piti heti lähettää palautetta Yöradioon, että on perjantai eikä mikään keskiviikko.

Sitten siellä on joku vakiokuuntelija Itä-Thaimaasta, jonka viestejä Yöradion juontaja lukee aika usein. Tämä vakiokuuntelija laittaa viestiä, että onpas kylmä päivä edessä täällä Itä-Thaimaassa, kun on vain reilu 20 astetta lämmintä yms. Varmaan on kuuntelijalla tarkoitus vain kerskailla, kun tietää, että täällä Suomessa on paljon ankeammat kelit.

Miestenpäivänä joku mieskuuntelija loukkaantui, kun hänen mielestään Ylellä vasta Puoli seitsemän -lähetyksessä illalla toivotettiin hyvää miesten päivää. Yöradion Sanna Pirkkalainen puolustautui, että ei pidä paikkaansa, sillä hän oli ollut juontamassa kello 4 aamulla lähetystä ja oli kuulemma heti alkajaisiksi toivottanut hyvää miestenpäivää.

Eli ihmetyttää ihmisten tarve oikoa "virheitä", kerskailla säällä ja loukkaantua niin, että pitää laittaa palautetta Yöradioon. Toisaalta juontajan ei myöskään tarvitsisi lukea kaikkea palautetta ääneen. Mutta hyvä, että lukee. Tästä Yöradion palautteesta tulee mieleen Iltapäivälehtien nettisivujen uutisten kommentoinnit. Joskus erehdyin niitäkin lukemaan ja aikamoista riitelyä ja mielenpahoittamista niissä viesteissä oli.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Yöradiota kuuntelen öisin töissä ja ihmetyttää ihmisten sinne lähettämä palaute. Öisin tulee uusintana aikaisemmin viikolla kuultuja ohjelmia ja useampi ihminen on laittanut palautetta, että eikö juontaja osaa viikonpäiviä.

Tässä lienee taustalla se, että radion pitäisi olla live. Televisiossa on toki totuttu loputtomiin uusintoihin, mutta radiossa ei.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun seuraa tänne linkattuja uutisia niin usein ne vie iltapäivälehdistön sivuille. Ihmettelen jotenkin sitä miten suuri osa linkitetyistä uutisista on Iltalehden ja Iltasanomien sivuilta. Itse päädyn ko. lehtien sivuille yleensä vain silloin kun klikkaan täältä jotain kiinnostavaa juttua. Mutta tottakai, jokainen lukee sitä mikä kiinnostaa... Ja linkittää mitä haluaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kun seuraa tänne linkattuja uutisia niin usein ne vie iltapäivälehdistön sivuille. Ihmettelen jotenkin sitä miten suuri osa linkitetyistä uutisista on Iltalehden ja Iltasanomien sivuilta. Itse päädyn ko. lehtien sivuille yleensä vain silloin kun klikkaan täältä jotain kiinnostavaa juttua. Mutta tottakai, jokainen lukee sitä mikä kiinnostaa... Ja linkittää mitä haluaa.

Syy on mediakulttuurissa. Ennen aamuisin luettiin päivän lehti, ja kerran viikossa jokin aikakausilehti. Näihin panostettiin ja niistä keskusteltiin. Nykyään melkein päivystetään, mitä jokin uutismedia tarjoaa, jotta päästään jakamaan sen ennen naapuria. Iltapäivälehdet ovat niitä, jotka tietävät lukijoidensa olevan tällaisia, joten siksi iltapäivälehdet päivittävät nopeasti ties mitä epäuutisia. Omassa lähipiirissä on ollut ihmisiä, jotka eivät ole käyneet paljon kouluja, mutta heidän tietonsa ja ymmärryksensä ympäröivästä maailmasta on ollut korkealla tasolla, koska he ovat käyttäneet aikaansa hyvin. Nykyään taas korkeastikin koulutetut ylläpitävät kulttuuria, jossa yleissivistys tarkoittaa iltapäivälehtien ylläpitämää kulttuuria.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vielä enemmän ihmettelyketjun kamaa täällä jääkiekkopalstalla on se, että jotkut linkkailevat leijonat.comia ja nhlsuomi.comia jonain virallisina sivustoina. No sehän noiden klikkihuoraussivustojen tarkoitus onkin, mutta hämmästyttää tuo medialukutaidon olemattomuus silti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vielä enemmän ihmettelyketjun kamaa täällä jääkiekkopalstalla on se, että jotkut linkkailevat leijonat.comia ja nhlsuomi.comia jonain virallisina sivustoina. No sehän noiden klikkihuoraussivustojen tarkoitus onkin, mutta hämmästyttää tuo medialukutaidon olemattomuus silti.

Mitä sivustoja nuo edes ovat? Jos Jatkoaika toimii vapaaehtoisvoimin, niin vaikea uskoa noiden olevan yhtään ammattilaisempia. Ihmetykseni aiheeni onkin, miten näihin kaikkiin saadaan tekijöitä, ja keitä he oikein ovat. Linkkaaminen on kuitenkin moninkerroin helpompaa kuin sivustojen ylläpitäminen ja juttujen tekeminen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Klikkihuoraussivustoja, jotka varastavat uutisia muilta ja repivät näistä "kohuotsikoita". Myönnän itsekin klikkailleeni noita auki, että en sen parempi ole kuin muut, mutta se välillä hämmentää kun täälläki on vääriä johdatuksia noille sivuille.
Muistaakseni Leijonat.com julkaisi joskus meemiksikin päätyneen uutisen "HPK:sta siirtyneestä Ex-Leijona" hyökkääjästä Mikko Lehtosesta. Kuvassa tietysti väärä Mikko Lehtonen KooKoo -paidassa ja tuossa uutisessa oli jotain muutakin aivan täysin viturallaan. Jos joku muu asianomainen muistaa, niin voi lisätä tarvittavat faktat. Hyvää viihdettä, jos ei nyt joka päivä auki klikkaile.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kun seuraa tänne linkattuja uutisia niin usein ne vie iltapäivälehdistön sivuille. Ihmettelen jotenkin sitä miten suuri osa linkitetyistä uutisista on Iltalehden ja Iltasanomien sivuilta. Itse päädyn ko. lehtien sivuille yleensä vain silloin kun klikkaan täältä jotain kiinnostavaa juttua. Mutta tottakai, jokainen lukee sitä mikä kiinnostaa... Ja linkittää mitä haluaa.

Minä linkkaan noihin, koska ovat näennäisesti poliittisen neutraaleja, yleensä kuitenkin hyvin tiivistettyjä juttuja mielestäni tärkeistä tapahtumista maailman menossa. Käytän valikoiden myös verkkouutisia ulkomaailman tapahtumien vinkkaamiseen.
demokraatti, vihreä lanka, ku, taitavat nekin vielä olla maksamattomuusmuurin sisällä eli vapaassa jakelussa, mutta minua ei tuo painotus useimmiten kiinnosta, liian hapokasta.

Voithan sinä linkittää sinua kiinnostavia juttuja halutessasi railakkaasti muista kuin ip-lehdistä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä linkkaan noihin, koska ovat näennäisesti poliittisen neutraaleja, yleensä kuitenkin hyvin tiivistettyjä juttuja mielestäni tärkeistä tapahtumista maailman menossa.
Kiitti tästä asiallisesta ja hyvästä tiivistyksestä. Tämä valottaa asiaa minulle jonnin verran. Ihmettelen myös sitä ettei tänne karauttanut paikalle porukkaa sanomaan minulle että "luulet sä olevas joku vitun parempi ihminen kun et IP-lehtiä lue". En luule ja tiedän etten ole kovin hyvä ihminen. Ja sitä ei kyllä mitata pelkästään sillä mitä lehtiä lukee...

Voithan sinä linkittää sinua kiinnostavia juttuja halutessasi railakkaasti muista kuin ip-lehdistä.
Aika vähän tulee mitään linkiteltyä koska yleensä asiaa on jo käsitelty muiden linkittämien juttujen kautta ennen kuin ehdin mukaan. Ja aika vähän tulee surffailtua uutisia lukemassa missään. Paikallinen lehti ja Ylen televisiouutiset riittää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kiitti tästä asiallisesta ja hyvästä tiivistyksestä. Tämä valottaa asiaa minulle jonnin verran. Ihmettelen myös sitä ettei tänne karauttanut paikalle porukkaa sanomaan minulle että "luulet sä olevas joku vitun parempi ihminen kun et IP-lehtiä lue". En luule ja tiedän etten ole kovin hyvä ihminen. Ja sitä ei kyllä mitata pelkästään sillä mitä lehtiä lukee...

Tietenkin karauttaa, koska asia on juuri noin. Ysärillä olit parempi ihminen, jos sinulla oli oikein ulkomaalaisia ystäviä. Vuosituhannen alussa olit parempi ihminen, jos käytit torrentteja ja nykyään olet parempi ihminen, jos et lue ip-lehtiä.

Vaan tuossahan se hyvin kerrottiin ja oikeastihan, jos bongaat uutiskanavalta tai The Guardianista jotain kansainvälisiä uutisia, niin se sama asia on Iltalehdessäkin ja miksei olisi.

Se on aivan hyvä lehti ja luen sitä samaan aikaan, kun taustalla pyörii uutiskanavat. Tilanne on kenties kuitenkin hieman ongelmallinen, jos se on ainoa lehti mitä lukee.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajokortin "voima" henkkareina vähenee taas lakimuutoksen myötä.

Miksi?? Miksi nämä asiat pitää tehdä näin vaikeasti? Miksi ajokortti ei voi käydä henkilöllisyystodistuksesta, kun siinä on kaikki tarvittavat tiedot. Ei, kun tarvitaan samanlainen kortti, jossa on samat tiedot, mutta kortilla on vain eri nimi.

Ei auta kun ihmetellä tätä meisinkiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ajokortin "voima" henkkareina vähenee taas lakimuutoksen myötä.

Miksi?? Miksi nämä asiat pitää tehdä näin vaikeasti? Miksi ajokortti ei voi käydä henkilöllisyystodistuksesta, kun siinä on kaikki tarvittavat tiedot. Ei, kun tarvitaan samanlainen kortti, jossa on samat tiedot, mutta kortilla on vain eri nimi.

Ei auta kun ihmetellä tätä meisinkiä.

Tuota noin. Koska sellaisen saa ostettua vaikka bangkokilaiselta torilta kymmenellä dollarilla. Missä on ne samat antamasi tiedot.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miksi ajokortti ei voi käydä henkilöllisyystodistuksesta, kun siinä on kaikki tarvittavat tiedot. Ei, kun tarvitaan samanlainen kortti, jossa on samat tiedot, mutta kortilla on vain eri nimi.

En tiedä nykyisistä ajokorteista, mutta minun vielä voimassa olevasta kortista ei selviä, minkä maan kansalainen olen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös