Jokereiden omistajakuviot – kuka tätä laivaa ohjaa?

  • 206 882
  • 984

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt se alkaa selviimään miks Jortikka on niin usein aitiossa istumassa Jokereiden peleissä.

Eivaan eiköhän tuo uusi omistaja ole joku uutisissa pyörineistä nimistä. Mielenkiinnolla odottelen. Mielenkiinnolla odottelen myös sitä miten "yksikään suomalainen ei ikinään työntäisi käsiään tuommoseen paskaan", mitä on joiltain saanut kuulla.
 
Viimeksi muokattu:

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eli näillä "tiedoillasi" pelkkää mukahassuttelua.
Mitä selität? Esitin veikkauksen siitä kuka Hjalliksen osuuden seuraava haltija voisi olla. Koska Jokereiden yhtiö on tasan nollan arvoinen, se ostettaneen leikkirahoilla. Jos siis ostaja on suomalainen kuten Hjallis sanoo.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Oma veikkaus että Jeti osti toisen uppoavan laivan
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oma veikkaus että Jeti osti toisen uppoavan laivan
Aninkainen Venäjän asuntomarkkinoille rytinällä. Vaikee vaan uskoa että suurimman osuuden jääkiekkojoukkueesta omistaisi henkilö kuka ei jääkiekosta hirveemmin ymmärrä mitään.

Hellyyttävää että näihin pitää lähes aina laittaa joku naseva "kuitti". Esim uppoava laiva, arvoton jne...

Edit. Anttosesta kauhen moni puhuu, mut saas nähä.
 
Viimeksi muokattu:

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Jos nyt todella olet tosissasi, niin olet kyllä pahempi vajakki kuin kuvittelin.
Kun sulla näyttää olevan kyky kutsua täällä muita "vajakeiksi" niin perustele millä tavalla Jokerit on yhtiönä mielestäsi arvokas? Siis kohtuullisen pienellä liikevaihdolla yli 10M€:n tappiot/tilikausi. Kuinka paljon sinä olisit valmis maksamaan 51% tuollaisen yrityksen osakekannasta? Vieläpä sellaisen yrityksen, jonka toimitilat omistaa yhtiökumppani ja päättää mm. sen vuokrasta. Unohtamatta tietenkään sitä, että yhtiökumppanit kierrättävät omistuksiaan veroparatiisiyhtiöiden kautta ja ovat pakotetoimenpiteiden alaisia. Kyllä minun nähdäkseni -mikäli siis uusi omistaja aikoo tosissaan tehdä liiketoimintaa Jokereilla- on se vajakki. Siihen käsittääkseni myös @V-G- kirjoituksessaan viittasi. Ja jota niin omaperäisesti vajakiksi kutsuit.

Uudella omistajalla on tasan kaksi mahdollista roolia. Olla puhdas bulvaani tai pyrkiä Venäjän markkinoille rikollisten avustamana ja joutua ennen pitkää itsekin pakotelistoille.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uudella omistajalla on tasan kaksi mahdollista roolia. Olla puhdas bulvaani tai pyrkiä Venäjän markkinoille rikollisten avustamana ja joutua ennen pitkää itsekin pakotelistoille.

Eiköhän nyt kuitenkin anneta mahdollisuus eikä taas perisuomalaiseen tyyliin tuomita ennakkoon ilman mitään faktoja.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Eiköhän nyt kuitenkin anneta mahdollisuus eikä taas perisuomalaiseen tyyliin tuomita ennakkoon ilman mitään faktoja.
Juurihan mä tuossa ylhäällä perustelin kantani. Onko samoja vaikeuksia ymmärtää se kuten sinulla oli Arenan pakotteisiin liittyen? Eli eiköhän nyt kuitenkin luoteta todennäköisyyksiin eikä taas perivenäläiseen tyyliin ohjata keskustelua sivuraiteelle.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juurihan mä tuossa ylhäällä perustelin kantani. Onko samoja vaikeuksia ymmärtää se kuten sinulla oli Arenan pakotteisiin liittyen? Eli eiköhän nyt kuitenkin luoteta todennäköisyyksiin eikä taas perivenäläiseen tyyliin trollata.

Vieläkö painaa pakotteet? Mä arvasin että sua jäi kaivelemaan.
Nyt mennään jo seuraavassa aiheessa.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Vieläkö painaa pakotteet? Mä arvasin että sua jäi kaivelemaan.
Nyt mennään jo seuraavassa aiheessa.
Ei mua paina ne lainkaan, tosin huvittaa edelleen kuinka jollekin KHL-Jokereiden kannattaminen ottaa niin koville, että pitää lähetellä "piikkejä" kuten itse niitä mainostit ja samaan aikaan esittää syvää huolta kuinka polarisoitunutta keskustelu on. Joku saattaisi nähdä tuollaisen jopa kaksinaamaisena toimintana. Tai ainakin epäloogisena. :-D

Parhainta olisi jos Sanoma-konserni ostaisi Hjalliksen osuuden. Oh the irony... IS:n urheilutoimituksen jututkin saisivat uusia lukijoita, siis niistä jotka niitä nykään vain "silmäilevät"
 
Viimeksi muokattu:

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei mua paina ne lainkaan, tosin huvittaa edelleen kuinka jollekin KHL-Jokereiden kannattaminen ottaa niin koville, että pitää lähetellä "piikkejä" -kuten itse niitä mainostit ja samaan aikan esittää syvää huolta kuinka polarisoitunutta keskustelu on. Joku saattaisi nähdä tuollaisen jopa kaksinaamaisena toimintana. Tai ainakin epäloogisena. :-D

Jos suakaan ei paina enää pakotteet niin yritä edes olla vastaamatta tähän niin voidaan taas keskittyä ketjun aiheeseen.

Itse en Anttoseen usko mutta toi olis melkein parasta mitä omistajaksi tarjolla olisi.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Äläs nyt. Palstan ylijumalaa ja poliisia ei kannata kyseenalaistaa.
Kun sieltä takarivistä huutelet, niin saa kyseenalaistaa. Siis jos kyvyt riittävät perusteluihin. Harvemmin sieltä suunnalta riittävät. Syyttelemällä ja esittämällä tekaistuja väitteitä toimitaan kuten venäläisellä trollitehtaalla. Tai kyselemällä typeriä parin päivän välein Arenan pakotteista.

Olisiko uusi omistaja kenties Johan Bäckman, rahoitus ainakin olisi kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Jos suakaan ei paina enää pakotteet niin yritä edes olla vastaamatta tähän niin voidaan taas keskittyä ketjun aiheeseen.

Itse en Anttoseen usko mutta toi olis melkein parasta mitä omistajaksi tarjolla olisi.
Sinä et päätä mitä kirjoitan ja missä kirjoitan. Päätät vain omista teksteistäsi joten ehkä se moderointi kannattaa jättää muille. Itsemoderoinnista kun voi koitua harmia. Näin olen ymmärtänyt.

Itse veikkaan uudeksi omistajaksi edelleen bulvaania.
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Mulle tuli jostain syystä mieleen Anttonen. Eihän tässä mitään järkeä ole...

Ei Anttosella ole pienintäkään syytä lähteä tällaiseen farssiin mukaan kilpimieheksi.

Tässä haetaan ja saadaan toiminnalle Hjallismainen keulakuva, jonka rooli on pitää kulissia kunnossa. Jos pitäisi veikata, veikkaisin jotain vanhaa jokeri-taustaista kohtuullisen tunnettua toimijaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Kun sulla näyttää olevan kyky kutsua täällä muita "vajakeiksi" niin perustele millä tavalla Jokerit on yhtiönä mielestäsi arvokas?

Voisin kuvitella, että omistus KHL-jengistä olisi "meriitti" Venäjällä toimivalle tai sinne pyrkivälle taholle. Periaatteessa tuo voi olla omistajalle aivan saatanan merkittävä juttu, olettaen että joko Jokereihin liittyvät taloudelliset rasitukset eivät kasva liian koviksi tai tulorahavirta on luokkaa "Krimin siltaprojekti". Jos mulla olisi bisnesviritelmiä Venäjälle ja bisnesten mittakaava tarpeeksi suuri, niin Jokerit voisi olla jopa kiinnostava kohde. Ja tietty moraalin pitäisi taipua aika paljon, mutta se nyt ei olisi ongelma, jos moraali riittäisi isossa kuvassa merkittävään kauppaan Venäjällä.

Mä näkisin, että Jokerien arvo määrittyy tyystin sen osalta, miten paljon ovia Venäjällä pääomistajuus voisi avata. Jokerien oma toiminta itsessään ei ole edes nollan arvoinen mitä omaan arviooni tulee. Kun mulla ei palkollisena ole mitään bisneksiä ja moraali, selkäranka ja uskallus ei todellakaan riitä Venäjän markkinoille, niin Jokerien omistajaksi lähtisin vain ja ainoastaan isosta rahasta. Mun suuntaan. Ja sen pitäisi olla niin suuri, että voisin tukea organisaatiota, jonka taustalla pyörii näitä nykyisiä venäläisiä omistajia venäläisvetoisessa sarjassa.

Itse veikkaan uudeksi omistajaksi bulvaania.

Itse mietin vielä eri vaihtoehtojen väliltä. Mulla on arvailuissa kolme eri skenaariota, kertoimia en anna.
1) Puhdas bulvaani. Käytännössä joko melkoinen nobody tai ehkä mediasta tuttu tyyppi, jolla ei ole mitään (de facto) sanavaltaa Jokereissa ja joka vain leimaa papereita venäläisomistajien mieliksi. Jolle voisi toimia esimerkkinä, sanoin (toivottavasti) vitsillä ketjussa mainittu Jethro.
2) Marionetti. Voi olla periaatteessa varakaskin kaveri ja omata nimeä, mutta käytännössä vain toimii "kilpimiehenä" ja "kasvokuvana" fanien, median ja tarvittaessa viranomaistenkin suuntaan.
Jos esimerkiksi Selänne päätyisi omistajaksi, pistäisin hänet alustavasti tähän kategoriaan.
3) Muiden bisnesten takia Jokereihin tuleva äijä. Hatusta heitettynä esimerkiksi ketjussa mainittu Anttonen voisi mennä tähän kategoriaan. Vaikka kertoimia lupasin olla antamatta, pidän tätä vaihtoehtoa epätodennäköisimpänä.

Eniten mua pelottaa aiemminkin lainaamani Iltasanomien juttu ja siitä lainaus "Gennadi Timtshenkon kanssa sovin, että luovun omistuksestani sen jälkeen kun Jokerit on täyttänyt 50 vuotta. Mun 51 prosentin omistukselleni löytyy suomalainen ostaja, se on selvä. Nyt etsitään siihen sopivaa tapaa". Lihavointi omani. Mun pelkona on, että tuossa on tulossa kilpimies tai bulvaani, ja haasteet myynnissä liittyisivät siihen, miten homma saataisiin edes jollain tavalla päivänvaloa kestävällä tavalla siirrettyä seuraavalle jampalle. Se nyt on selvä, että jollekin Kontulan Arskalle tai Tapulin pormestarille (reffi: Karalahti ja Yle) omistajuuden siirtäminen olisi... Noh, kyllä te tiedätte.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Päätät vain omista teksteistäsi joten ehkä se moderointi kannattaa jättää muille.

Sanoo henkilö joka pari viikkoa sitten arvosteli suorasanaisesti moderaattorien toimintaa Kysymyksiä Keskutelupalstan modeeraattoreille ja ylläpidolle-ketjussa. Jotenkin aika kaksinaamaista toimintaa. Aikamoisia itkupotkuraivareita koska kohtelu ei ole tasapuolista :D

Tai kyselemällä typeriä parin päivän välein Arenan pakotteista.

En nyt sanoisi typeriä. Ei kaikki varmasti olleet perillä tuosta porsaanreiästä. Kyseinen linkki oli jo klikattu samaiseen ketjuun aikaisemmin jonka huomasin jälkeenpäin.


Toivottavasti se päätös nyt oikeasti saadaan ennen joulua ja aseteta taas uutta takarajaa. Ettei vaan Hjallis kuseta kaikkia ja jatkaa sittenkin vielä pari vuotta...
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
1) Puhdas bulvaani. Käytännössä joko melkoinen nobody tai ehkä mediasta tuttu tyyppi, jolla ei ole mitään (de facto) sanavaltaa Jokereissa ja joka vain leimaa papereita venäläisomistajien mieliksi. Jolle voisi toimia esimerkkinä, sanoin (toivottavasti) vitsillä ketjussa mainittu Jethro.

Vaikkei asia sillä tavalla itseä juuri liikuta, niin on sitä vähän tullu hihiteltyä, että Juhani Tamminen olisi kyllä kova tähän pestiin. Mutta nyt kun Jethro on mainittu, niin kyllähän siinäkin olisi (toki omalla tavallaan) sana valmis kaveri. Mutta jos sitten muita kelailee, niin eikös sieltä IIHF:n puheenjohtajistosta jää pari jamppaa eläkkeelle. Toinen kaiketi suomalainen. Olisiko eläkevirkaa, hyvällä palkalla? Kuitenkin kontakteja kiekkopiireissä varmaan aikalailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös