Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 720 263
  • 33 937

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pekalla oli paljon kontakteja alkuperäislähteisiin ja sieltähän nuo sanaleikit tulee.

Harmillisesti tuo on vain vähän sitä huonompaa tuotantoa, mutta ei se mitään. Sain onneksi rastin ruutuun parisuhteiden välissä ja olen ollut silleen ruman kanssa.

Syön myös aina muikkuja, jos joku suostuu myymään.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tommi Kivistö pelaa Jokereissa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Avautui, että jos hälytyksiä on useampia ja on pitänyt pientä kirjoitustaukoa niin jos ei niitä heti lähde aukomaan niin vanhimmat katoavat mystisesti jonnekin. Kirjauduin pienen kesäbreikin jälkeen palstalle ja minulla oli yhdeksän hälytystä odottamassa. Katsoin jonkun muun jutun välillä, ja sen jälkeen hälytyksiä näkyikin enää neljä uusinta. Ei auttanut, vaikka menin profiiliasetuksiin katsomaan "kaikki hälytykset". Ilmeisesti noissa on sitten joku aikaraja.

No, tuskin minä tai maailma mitään tästä menetämme vaikka en nähnyt missä ketjussa oli minua huudeltu, mutta mielenkiintoinen ilmiö silti. Mikähän noissa lienee aikaraja, jonka jälkeen ne häipyvät? Kuukausi?
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Avautui, että jos hälytyksiä on useampia ja on pitänyt pientä kirjoitustaukoa niin jos ei niitä heti lähde aukomaan niin vanhimmat katoavat mystisesti jonnekin. Kirjauduin pienen kesäbreikin jälkeen palstalle ja minulla oli yhdeksän hälytystä odottamassa. Katsoin jonkun muun jutun välillä, ja sen jälkeen hälytyksiä näkyikin enää neljä uusinta. Ei auttanut, vaikka menin profiiliasetuksiin katsomaan "kaikki hälytykset". Ilmeisesti noissa on sitten joku aikaraja.

No, tuskin minä tai maailma mitään tästä menetämme vaikka en nähnyt missä ketjussa oli minua huudeltu, mutta mielenkiintoinen ilmiö silti. Mikähän noissa lienee aikaraja, jonka jälkeen ne häipyvät? Kuukausi?
Näyttää olevan kuukausi. En juuri koskaan katso noita hälytyksiä, joten niitä oli minulla 998 ja vanhimpien hälytysten päiväys 19.8.2018.

EDIT: Ja nähtävästi oli muuten niin että tuo hälytysten kokonaismäärä oli joltain paljon pidemmältä ajalta, mutta hälytyksistä näytetään vain viimeisen kuukauden aikana tulleet.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nämä hälytykset on jääneet täysin tuntemattomiksi. En ole koskenut mihinkään asetuksiin, mutta ei vain näy. Joku on joskus tägännyt, mutta ei siitä mitään ilmoituksia tule. Ihan hyvä niin.

Väärä ketju, koska tämä ei avaudu miten ne joillain toimii ja miksi.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Avautui, että näpistelyvarkaudet ovat sekä tekijälleen että kaupalle hengenvetoon verrattavissa oleva arkinen asia.

Kävellessäni eilen K-Kaupan ohi ovesta marssi ulos pieni ukonkäppänä kolme lonkerosixiä sylissään. Perässä tuli raksaduunarin kuteissa oleva heppu, joka huusi kaupan sisään ukkoa vilkuillen, että "tarvitsetko apua"? Kukaan ei kuitenkaan lonkerovarkaan perään lähtenyt. Tämä talssi rauhallisesti edelläni ja satuimme kääntymään samaan suuntaan kaupan sivusta. Ohimennen vilkaisi minua olkansa takaa, muttei mitenkään kokenut läsnäoloani parin metrin päässä uhaksi. Seuraavassa risteyksessä tiemme erkanivat. Sen verran ehdin näkemään, että rötösherra päätyi laskemaan saalista kadunvarteen nurmikolle, ehkä 200 metriä kaupasta. Poliiseja ei ainakaan silloin näkynyt ja tuskinpa oli tulossakaan.

Tiesin kyllä, että juoksukaljojen takia ei nykyään kannata työntekijöiden tai sivullisten terveyttään vaarantaa, mutta jotenkin koko tilanteen täydellisen kliininen seesteisyys alkoi naurattaa. Ei huutoa, ei peräänjuoksijoita, ei draamaa. Ainoastaan "taas yksi päivä toimistolla" ja inventaariotilastoihin merkintä. Ja kirpeät kännit sille yhdelle.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Avautui, että näpistelyvarkaudet ovat sekä tekijälleen että kaupalle hengenvetoon verrattavissa oleva arkinen asia.

Kävellessäni eilen K-Kaupan ohi ovesta marssi ulos pieni ukonkäppänä kolme lonkerosixiä sylissään. Perässä tuli raksaduunarin kuteissa oleva heppu, joka huusi kaupan sisään ukkoa vilkuillen, että "tarvitsetko apua"? Kukaan ei kuitenkaan lonkerovarkaan perään lähtenyt. Tämä talssi rauhallisesti edelläni ja satuimme kääntymään samaan suuntaan kaupan sivusta. Ohimennen vilkaisi minua olkansa takaa, muttei mitenkään kokenut läsnäoloani parin metrin päässä uhaksi. Seuraavassa risteyksessä tiemme erkanivat. Sen verran ehdin näkemään, että rötösherra päätyi laskemaan saalista kadunvarteen nurmikolle, ehkä 200 metriä kaupasta. Poliiseja ei ainakaan silloin näkynyt ja tuskinpa oli tulossakaan.

Miten Delter-Matlock päätteli ukon olleen lonkerovaras kun kävelit K-kaupan ohi ja ukko tuli kaupan ovesta ulos? tuon huutelun perusteellako? Itse en kyllä kykene tunnistamaan myymälävarasta tuolla metodilla.

Onhan tuo kuitenkin totuuden nimissä valitettavan tavallista toimintaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tiesin kyllä, että juoksukaljojen takia ei nykyään kannata työntekijöiden tai sivullisten terveyttään vaarantaa, mutta jotenkin koko tilanteen täydellisen kliininen seesteisyys alkoi naurattaa. Ei huutoa, ei peräänjuoksijoita, ei draamaa. Ainoastaan "taas yksi päivä toimistolla" ja inventaariotilastoihin merkintä. Ja kirpeät kännit sille yhdelle.

Kaverilla on optikkoliike kauppakeskuksessa ja aina sitä huomaa jossain kohtaa, että taas puuttuu tavaraa. Ei sille mitään oikein voi, jos jotakuta ei huvita aurinkolaseistaan maksaa.

Muut asiakkaat ne sitten lopulta maksaa, se ei vain ole sen kummempaa. Päivä toimistolla.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Miten Delter-Matlock päätteli ukon olleen lonkerovaras kun kävelit K-kaupan ohi ja ukko tuli kaupan ovesta ulos? tuon huutelun perusteellako? Itse en kyllä kykene tunnistamaan myymälävarasta tuolla metodilla.

Onhan tuo kuitenkin totuuden nimissä valitettavan tavallista toimintaa.
Sanotaan näin, että tein päätelmät ukon elekielen, kokonaisolemuksen ja sivullisen raksamiehen käyttäytymisen perusteella. Avuntarjoamisen lisäksi näin hänen vielä vilkuilevan oletetun varkaan perään samaan suuntaan johon itsekin kävelin. Tietenkään en voi tapahtumia vain kaupan ulkopuolelta todistaneena sanoa varmaksi, mutta mielestäni olettamus on havaintoihin vedoten oikeutettu.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Sanotaan näin, että tein päätelmät ukon elekielen, kokonaisolemuksen ja sivullisen raksamiehen käyttäytymisen perusteella. Avuntarjoamisen lisäksi näin hänen vielä vilkuilevan oletetun varkaan perään samaan suuntaan johon itsekin kävelin. Tietenkään en voi tapahtumia vain kaupan ulkopuolelta todistaneena sanoa varmaksi, mutta mielestäni olettamus on havaintoihin vedoten oikeutettu.

Ihan hyvä olettamushan tuo on tuo lisäinfo huomioon ottaen. Noin yleisesti ottaen kovimmat rosvothan operoivat kirkkaassa päivänvalossa kaikkien silmien alla. Tarpeeksi härski kun on, niin ei kukaan usko rosvojen olevan asialla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihan hyvä olettamushan tuo on tuo lisäinfo huomioon ottaen. Noin yleisesti ottaen kovimmat rosvothan operoivat kirkkaassa päivänvalossa kaikkien silmien alla. Tarpeeksi härski kun on, niin ei kukaan usko rosvojen olevan asialla.

Vain säälittävät rosmot tekevät tyhmyyksiään yön pimeydessä. Silloin, kun on kunnon suunnitelma eikä lähde soitellen sotaan, niin silloin se onnistuu.

Isot pojat ovat kertoneet 80-luvun Espoosta kuinka siellä puolustettiin kassaa, että kukaan ei vain ota juoksukaljoja. Samaan aikaan sitten juusto- ja lihahyllyllä laitettiin niitä taskuihin, kun ei ollut henkilökuntaa valvomassa sitä puolta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nämä ilmeisesti kokeneen silmään. Parit juoksukaljat todistaneena ja yhdet kiinni juokseena se olemus on yleensä antanut viitteitä, jos ei juuri myymälävarkauteen, niin johonkin vastaavaan toimintaan.

Olemukseen saattaa vaikuttaa krapula-ahdistuksen määrä. Joskus on todella pelottavaa mennä hakemaan tasoittavia, kun tuntuu koko maailman seuraavan ja tuijottavan sinua. Vaikka oikeasti olet kenties niiden silmissä vain tavallinen maksava asiakas.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joskus lapsena joku isän kaveri tai tuttu, joka oli joko kauppias tai jotenkin vartioinnin kautta myymälävarkaiden kanssa tekemisissä, kertoi, että kun kokematon myymälävaras tulee kauppaan, niin olemus ja kehonkieli huutaa myymälävarkautta. Kokeneen tosimestarivarkaan astuessa kauppaan olemus vain kuiskaa myymälävarkautta. Nämä ilmeisesti kokeneen silmään. ....
Todistin jokunen kuukausi sitten tilannetta paikallisessa marketissa, missä kauppaan tuli sisään narkkarin näköinen heppu lökäpöksyissään, hupparissaan ja reppu selässään. Kauppias huomasi tämän ja ryhtyi välittömästi kamerapisteeltä seuraamaan kaverin etenemistä myymälässä. Kaupassa on sellainen saareke kassojen vieressä mistä saa kahvia ja siellä ne näytötkin sijaitsevat. No, olin siinä kassalla maksamassa ja jo ulos menossa, kun näin kaverin kauppiaan niskaotteessa, tarkoituksena ilmeisesti viedä kaveri tarkastukseen. Nisti otti kuitenkin spurtin ja lähti juoksemaan kohti ulko-ovea, matkalla kulki noin 30cm päästä minusta ja olisin helposti voinut kampata hänet, mitä sekunnin murto-osan harkitsinkin. Ulko-ovet ovat kuitenkin liukuovia, mitkä aiheuttavat ikävän poistumisviiveen, minkä johdosta kauppias tavoitti nistin välittömästi ulkopuolella. Nistin ikäväksi ulko-oven takana onkin muutama alaspäin viettävä porrasaskelma ja kauppias ei suinkaan pysäyttänyt häntä, vaan päinvastoin antoi reilusti lisää vauhtia. Nisti päätyi vaakalennossa katuun, keräsi asfaltti-ihottumaa ainakin käsiin ja kylkiin ja kauniiksi lopuksi kauppias repi sen housut nilkkoihin ja siellähän ne melkein oli muutenkin. Kauppias istui hänen päällään ja selitti nistille, että tönäisit muuten meidän kassamyyjää ja tämä on sitten ryöstö, pahoinpitely tms. ja olet pian linnassa kun minun kaupassa käyt. Kertakaikkiaan piristävää vaihtelua perinteisiin juoksukaljoihin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
@jussi_j, edellä kertomani tarinan antagonisti näytti kyllä juuri siltä, että muutakin kuin lonneroa on tullut rännitettyä uran aikana. Myös rosvoilun taitaa ilmeisellä kokemuksella. Itsekin olisin pienellä yritteliäisyydellä ja kansalaisrohkeudella saanut tuolta heiveröiseltä sixpack-jönglöörilta ainakin osan paketeista itselleni, mutta toisaalta tietäen toimenpiteistä mahdollisesti ja miltei todennäköisesti aiheutuvat terveydelliset ja etenkin oikeudelliset selkkaukset, päätin jättää omankäden oikeuden vaille toteutumista.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmettelen jos @jussi_j :n tarinan kauppias ei saanut toiminnastaan pahoinpitelysyytettä (ainakin jos nisti on sen verran tolkuissaan että tajuaisi sellaista vaatia). Ei sillä että myötätuntoa kauheasti noille heruisi mutta tosiaan aika tarkkana saa olla tekemistensä kanssa ja ns. tavalliselle ihmiselle ne nistille täysin merkityksettömät rapsut ja merkinnät ovat hyvinkin merkityksellisiä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei sillä että myötätuntoa kauheasti noille heruisi mutta tosiaan aika tarkkana saa olla tekemistensä kanssa ja ns. tavalliselle ihmiselle ne nistille täysin merkityksettömät rapsut ja merkinnät ovat hyvinkin merkityksellisiä.

Tämä on valitettava totuus ja asiaa tulee mietittyä. Jos on joku selkeä avuntarvitsemistilanne, niin tietenkin mennään auttamaan, mutta joskus ei kannata puuttua ellei itse halua viranomaisten kynsiin.

En toki tue sitäkään, että kaikilla on aseet ja kaikki ampuvat holtittomasti toisiaan. Vaan silti on liian iso riski joutua ongelmiin, jos hieman käyttää omaa harkintaa.

Teen työnantajani rahoilla kauppaa erään yhtiön kanssa eräästä asiasta. Tänään avautui, että yhtiöllä on toimisto The Tapulikaupungissa. Tämä luonnollisesti aiheutti minussa suunnattoman paskahalvauksen. Uskaltaakohan niiltä tinkiä ja selviääkö neuvotteluista hengissä, koska voisi olettaa, että vastapuolen neuvottelija(t) on Tapulin Äijjjjiä.

Toki uskallat. Rauhallista ja kliinistä siellä on nykyään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen jos @jussi_j :n tarinan kauppias ei saanut toiminnastaan pahoinpitelysyytettä (ainakin jos nisti on sen verran tolkuissaan että tajuaisi sellaista vaatia). Ei sillä että myötätuntoa kauheasti noille heruisi mutta tosiaan aika tarkkana saa olla tekemistensä kanssa ja ns. tavalliselle ihmiselle ne nistille täysin merkityksettömät rapsut ja merkinnät ovat hyvinkin merkityksellisiä.
En tiedä saiko, mutta aika vaikea on varmaan todistajia löytää. Itsehän olin varmaan ainoa joka näki spurtin jälkeisen tapahtuman melkein kokonaan. Itse alastuloa en nähnyt, mutta olin juuri nostamassa ostoskassia hinan päästä ja lähdin samaan aikaan kävelemään kohti ulko-ovea kun hippi rynni ohi. Ovelle on kuitenkin sellaiset 10m ja olin siinä pikana ja kävin ulkona polttelemassa tupakan. En minä lähtisi todistamaan mihinkään mitä tuossa tapahtui ja ei kaupan kameratkaan pihalle asti riitä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän tuo @jussi_j tarinan kauppias vaan halunnut että nisti ja kaverinsa varastavat ensi kerralla jostain muualta. Vähän kyllä kritisoin ja kutsun itseaiheutetuksi ongelmaksi myymälävarkauksia jos toimintatapa on se, että perään ei lähdetä ollenkaan.
Joskus paikallisen Motonetin pihassa seurasin erikoista näytelmää, jossa pari myyjää juoksi näppärin perässä pitkin naapureitten pihoja, tai no kovin kauaa ei juostu vaan näppäri ja myyjät kävelivät muutaman metrin etäisyydellä toisistaan kun ensinmainitulta oli kunto loppunut ja käytiin vain viivytystaistelua poliisia tai vartijaa odotellessa.
Kyllä kai se nisti sitten hakee ne kamat ensi kerralla sellaisesta kaupasta josta se kätevästi ja vaivatta käy.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@jussi_j Ei mene vaan oikeudessa moiset syytteet läpi. Mä olin Alkossa hommissa ja mua manne sohi puukolla samalla kun serkut tyhjensi hyllyjä. Juttu meni oikeuteen: sakko näpistyksestä. Perustelu oli, että kaverilla on jo niin paljon näitä, että joutuisi linnaan jos tuomio tulisi ankarammin annettua. Siis oikeuden puheenjohtaja sanoi näin.
Omat otteet varkaita kohtaan kovenevat tämän jälkeen huomattavasti. Instant karma käyttöön...
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kolmen metrin Koskisella on änärisopimus Edmontonin kanssa :O Missäköhän puskassa olen viettänyt koko kesän kun vasta nyt kävin selvittämässä tämänkin asian...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehdet kirjoitti myrskystä ja joku laivakaan ei käynyt satamassa. Menikö se jo eilen vai voisko ylihuomennakin myrskytä kun pitäis lähteä Miss Suomi -risteilylle. Korkkarit vapisis. Wop-bop-a-loom-a-blop-bam-boom.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myrskyt on kivoja laivalla. Luonnonvoimat. Ei ne tietty kaadu, mutta usein sitä toivois että kaatuispa niin pääsis ottamaan miehestä mittaa. Ja muutkin katastrofit, esimerkiksi se bussionnettomuus. Kaikkein kivointa olis olla lento-onnettomuudessa. Ei tietty kuolla, mutta jos vaikka viidesosa vaan delais niin sellaisen riskin nyt vois ottaa.

Sitä niin ymmärtää niitä katastrofimatkailijoita. Hurrikaani tai vaikka sota.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sitä niin ymmärtää niitä katastrofimatkailijoita. Hurrikaani tai vaikka sota.

Ookko käyny vaikkapa Coldplayn keikalla? Sama juttu. Ei sielä varmaan kuole, mutta hyvä mahku saada pysyvä aivovaurio. En oo itte käyny. Mää on luannostani heikkomiälinen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös