HIFK kaudella 2018–2019

  • 676 182
  • 2 544

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
@DonTirri Vastahan viime kaudella julkistettiin yhteistyö Karhu-Kissojen kanssa, sieltä pikkuhiljaa alkaa löytymään niitä kirsikoitakin.

Salmelainen alkoi myös viime kaudella rakentamaan tätä polkua pelaajille. Nyt on iso junnuyhteistyöseura, juniorit A ja B on urheilujohdon alla ja on myös Mestis tason yhteistyöseura. Näillä mittareilla ainakin itselle Salmelainen on onnistunut jo nyt. Sitten seuraava mittari on rakentaa IFK:sta kestomenestyjä.

Pakko kysyä tarkennusta noista yhteistöistä. Tarkennatko nuo asiat mitä on tehty Nybarin jälkeen. Nyt löytyikin tuo Karhu-Kissat tiedote eli tästä kai kyse.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ja edelleen olen sitä mieltä, että väärät pelaajat lähtivät joukkueesta kauden jälkeen ja väärät jäivät. Syitä en ala arvaamaan, miksi näin on, mutta vastuu ainakin osin mennee sille UTJ:lle, vai eikö?
Kyllä sieltä lähti paljon niitä joiden pitikin lähteä. Salmi, Salmela, Ahtola, Nikke, ja mielestäni Teppokin kuuluu siihen katraaseen joka vuodesta toiseen polki paikallaan. Mieho olis nyt jälkiviisana sanottuna saanut jäädä mutta Malinen ilmeisesti itse halusi lähteä. Kaski lähti omasta halustaan. Tamminen kuuluu kanssa samaan sarjaan että ei mitään annettavaa. Aika hyvin Salmelainen homman hoiti.
 

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Mistäs sen voit vielä tietää? On siellä yks Lessio, jolla voi olla potentiaalia tällä sektorilla.
On näissä nyt se selkeä ero lähtökohtaisesti, että blockit ja birchit siirtyivät liigaan yliopistosarjoista ilman kokemusta ammattikiekosta, toisin kuin Lessio jolla on jo näyttöjä AHL:stä ja idästä
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä sieltä lähti paljon niitä joiden pitikin lähteä. Salmi, Salmela, Ahtola, Nikke, ja mielestäni Teppokin kuuluu siihen katraaseen joka vuodesta toiseen polki paikallaan. Mieho olis nyt jälkiviisana sanottuna saanut jäädä mutta Malinen ilmeisesti itse halusi lähteä. Kaski lähti omasta halustaan. Tamminen kuuluu kanssa samaan sarjaan että ei mitään annettavaa. Aika hyvin Salmelainen homman hoiti.
Kun katsoo viime vuoden puolustuksen toimivuutta kokonaisuutena, niin en nyt ihan jaa kokonaan tätä näkemystä vaikka en sitä voi kokonaan kiistäkään. Tämä osin myös siksi, että en näe tällä hetkellä hommaa paikatun samalla tasolla. Mutta en todellakaan kiistä ettenkö olisi hyvinkin väärässä ja saisi sanojani vielä syödä. Kasken keissistä en tiedä, ja Malisen lähdön syihin en usko ennenkuin dataa tulee. Molemmat kuitenkin niitä, jotka ehdottomasti olisin joukkueessa pitänyt. Mieho olisi tosiaankin pitänyt Nykoppin tilasta pitänyt jäädä. Sen lisäksi olisi Finleyn voinut jo poistaa vahvuudesta ja käyttää nekin rahat paremmin.
Voihan tosiaankin olla, että sieltä tulee jokin Heiskasen kaltainen nousu junnuista, mutta edelleenkään ei IFK:n kuulu pelata upporikasta ja rutiköyhää joukkueen rakennuksessa vaikka en esteenä junnujen nousulle halua ollakaan.

Saat puolustaa ihan rauhassa toimia. Mun mielestä se kuitenkin on perinteikkään keskinkertaista kunnen näen syytä muuttaa tätä näkemystä. Jos IFK tässä vaiheessa (CHL alkamassa) edelleen kertoilee "karttoitelustaan" merkittävien palasten kohdalla, joihin on ollut aikaa varautua, ja joiden puute on myös jengiä vaivannut jo parin kauden ajan, niin ei se hyvältä näytä. Mun mielestä joku ei silloin vaan ole tehnyt hommiansa oikein. IFK:n tapauksessa se toki tarkoittaa organisaatiota yleisemminkin, sillä kestomenestys on antanut itsensä loistaa poissaolollaan.

Ja vaikka IFK selvisikin kohtuullisesti viimekaudella maalinteostakin, niin jäi fiilis, että IFK tarvitsi noin miljoona paikkaa enemmän yhtä tehtyä maalia kohti kuin vastustaja, ja usein oli sen yhdenkin tekeminen helvetinmoista tuskaa, joten ei siellä nyt ihan optimaalinen "rakentelija" heilunut tahtippuikossa.

Yhdenkin "oikeanlaisen" pelinrakentajan lisääminen viimekauden joukkueseen (sen ikuisen kartoittamisen sijaan) olisi muuttanut dynamiikkaa siten, että laajuus alemmissakin kentissä olisi ollut paremmassa tasapainossa.

Tokihan maalintekovoimaa olisi voinut puolustuksessakin enemmän olla, mutta kyllähän sitä tavallaan olikin, vaikka ei aina realisoitunutkaan. Salmi ei lopulta kyllä ollut edes huonoin puolustajammekaan, eikä edes Teppo, koska hajallaan usein ollut puolustus näidenkin herrojen varassa ei ollut liigan huonointa.

En silti tarkoita etteikö heitä voinut myös laittaa kiertoon, mutta jotakin voisi saada tilallekin. No, ehkä tosiaankin niistä nuorista nousee nyt nippu kovia tekijöitä, josta kyllä olen varmastikin kauden mittaan ihan yhtä iloinen kuin sinäkin, jos näin käy.

Eikä se, että minä sanon kaiken olevan edelleen keskinkertaista, tarkoita sitä etteikö IFK voi olla jopa mestari kauden jälkeen, josta niinikään nautin joka solullani. Itse en vaan näkemäni perusteella -tai edes puhutun pohjalta- usko siihen, että näillä eväin IFK tulisi lunastamaan paikkaa Tapparan kaltaisena kestomenestyjänä. Mulle kun ei ole niistä jäänyt kuvaa sellaisena kartoittajana. Mutta voihan se olla että sielläkin kartoitellaan. Niiden kartoituksessa vaan jotain löytyykin, meillä taas ei tunnut löytyvän. Jostain sekin kertoo. :-)
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Millä muskeleilla Quincy saatiin sainattua? Todella kova sainaus Liigaan!

(Huhun pitäessä paikkansa siis)

Ei ole huhu vaan ihan tekstiviestiä tuli Bättre Folkilta, jonka jäsenet saa sopimusuutiset kaksi tuntia ennen, kuin ne julkaistaan IFK:n sivuilla.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ju
Ennen kuin pelipaitoja tilaatte, kannattaa se e-kirjain sinne nimeen laittaa myös. Quincey ainakin itse arvostaisi.

Erittäin kova on hankinta.

Juu sori olin ihan varma että kirjoitin nimen väärin mutta en pystynyt tarkistamaan :) sen verran olin shokissa kun tulikin tämä Tom Walshin sijaan..
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Katsoppa vaan, mikä naaraus syvistä vesistä. Kelpaa kyllä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Petteri Wirtanen nyt sisään, niin kauden voi aloittaa! Helvetin kova haku kyllä tämä Kyle :)
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Odotellaan nyt rauhassa. Quinceyn saamisessa näkyy ettei tällä palstalla ole hajuakaan mitä siellä pelaajamarkinnan pinnan alla tapahtuu.
Mitä tarkoitat? Monet täällä dumanneet, ettei PW riitä, mutta olen itse ollut jo pitkään sitä mieltä, että vahvistaisi joukkuetta ja toisi kolmantena kokonaisvaltaisena sentterinä hyvän kilpailun kolmeen ekaan ketjuun!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Petteri Wirtanen nyt sisään, niin kauden voi aloittaa! Helvetin kova haku kyllä tämä Kyle :)
En kyllä näe Wirtaselle nyt käyttöä, ei ole sellainen ykköskentän syömähammas, mitä nyt pitäisi hakea. No, jos sellaista ei löydy, niin tekisihän PW keskustasta leveän ja tasokkaan. Mutta mitään uutta ja parempaa verrattuna Tyrväiseen ja Santalaan ei tulisi.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mitä tarkoitat? Monet täällä dumanneet, ettei PW riitä, mutta olen itse ollut jo pitkään sitä mieltä, että vahvistaisi joukkuetta ja toisi kolmantena kokonaisvaltaisena sentterinä hyvän kilpailun kolmeen ekaan ketjuun!

Siis meinaan sitä, että IFK hakee nimenomaan sentteriä ratkaisu rooliin. Tämän Salmelainen linjasi muutama päivä sitten hesarissa. Petteri Wirtanen ei ole sen roolin pelaaja. PW riittäisi jos rooli olisi oikein, nyt se ei olisi. Tässä Quinceyn palkkauksessa myös selvisi miksi pakkihankinta oli etusijalla kun 3 viikkoa neuvoteltiin.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä syystä olenkin kauan pähkäillyt, että kannattaisiko se thö hankinta tehdä mielummin sinne pakistoon. Yksi sentterihän tarvitaan joka tapauksessa, ja yhden riittävän 2-3.sentterin myötä meidän keskikaista ei sakkaa määrällisesti eikä laadullisesti. Tyrväinen kykenee pelaamaan isot minuutit koko kauden, ja tukemaan niin YV:tä kuin AV:ta, mutta pakistossa ei ole yhtään timanttista all-around -pakkia, joka kykenisi kantamaan +20 minuuttia illassa kovalla tasolla, ja nimenomaan keväät kovia pelejä silmällä pitäen.

Eronen on hyökkäyspäähän varsin kova tekijä tässä Liigassa, mutta ei ole kiekottomana riittävän varma ihan ideaaliksi 1.pakiksi. Eipä noita timanttisia all-around -pakkeja ole Liigassakaan montaa, mutta meidän budjetilla sellainen on mahdollista hankkia. Nykyinen pakisto on aavistuksen mätä toki jo rakenteellisesti, kun pakkeja löytyy määrällisesti paljon, mutta rahaa on palanut kalliisiin 6-8.pakkeihin kuten Varakkaaseen ja Finleyhyn. Meidän TOP4-pakit eivät kuitenkaan ole niin huonoja, kuin osa on täällä väittänyt.

Samaa mieltä. Nyt tuonne puolustukseen saatiin huippumies, joten joukkueen tilanne näyttää hyvältä. Tulevan sentterihankinnan ei tarvitse olla mikään liigan kärkimies, koska hyökkäyskin on jo ihan hyvässä balanssissa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saa olla jonkinsortin puusilmä, jos uskoo näillä eväin IFK:n nousevan sinne ns "suuretn" joukkoon. Tällä touhulla IFK jatkaa edelleen sillä keskinkertaisuuden tiellä, johon se on niin itsensä kuin faninsakin totuttanut.

Sieltä voi tulla jokin parin kauden suonenveto, mutta sitten vaivutaan takaisin. Sellaista vuosien kestomenestyjää IFK:sta ei koskaan tule, ellei koko kulttuuri muutu ihan helvetisti, ja koko organisaatio ala oikeasti tekemään hommia se tuote edellä, eikä vaan se montako perkeleen golfkierrosta pystyy liksallaan vetämään. Siihen ei auta ede uusi halli.

IFK on ollut 3 viime vuoden sisällä joka kerta välierissä ja plakkarissa kaksi mitalia. Jos ei kuulu suuriin, niin aika kovasti on matkalla sinne. Taitaa olla Tappara ainoa liigasta, joka viime vuosina menestynyt keskimäärin paremmin.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK on ollut 3 viime vuoden sisällä joka kerta välierissä ja plakkarissa kaksi mitalia. Jos ei kuulu suuriin, niin aika kovasti on matkalla sinne. Taitaa olla Tappara ainoa liigasta, joka viime vuosina menestynyt keskimäärin paremmin.
No sovitaan sitten niin. :-)

Iloinenhan mää vaan olen jos niin tapahtuu, sillä onhan sitä tässä ehtinyt jo odottelemaankin.

IFK:n kohdalla en usko ennen kuin näen.

Päivän hankinta oli kuitenkin alustavasti sen verran kovaa luokkaa, että suhtaudun varovaisen positiivisesti. Siis tulevaan kauteen. En vielä isoon kuvaan, vaikka kyllä minäkin pidän positiivisena näiden muutamien junnujen haalimista IFK:hon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös