Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 356 340
  • 6 871

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Aika mielenkiintoista, että puhutaan siitä, ettei HPK somessa näkyisi. Vaikuttaa enemmän siltä, etteivät asiasta maininneet edes millään tavoin seuraa HPKn somekanavia. Kuitenkin tuolla on ollut materiaalia lähes päivittäin ja taas toisaalta mm kehutusta HIFKstä en itse ole nähnyt yhtään mitään. Syy lienee tuossa se, että en juuri seuraa HIFKiä somessa.

Toivoisin kyllä, kuten mainittukkin edellä, enemmän uusien pelaajien haastatteluja ja vastaavia. Puutteita ja vielä parannettavaa on, mutta jokseenkin naurettavaa väittää, ettei mitään ole tehty. Ylempänä esimerkiksi on "lippurallia kouluille", niin siellähän taisi Kerhon pelaajia olla saattelemassa koululaisia koulujen alussa.

Että silleen...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Missä on somessa tuosta koululaisten saattamisesta? Kun ei edes nopealla etsimisellä löydy? Pätevin somen käyttäjä en ole, mutta kai nyt facessa tai instassa on?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Instan tarinoissa oli silloin kun koulut alkoi.
Miksi? Siis eikö siellä ole hevon vatulan vertaa päätä ja ymmärretä koko tarinoiden pointtia? Miksi jos pelaajat turvaa koulutien niin tälläinen hieno juttu on pitänyt piilottaa 24h aikasuojan taakse? Ketä tällä yritetään silloin tavoittaa? Minä myönnän ihan avoimesti etten omista instagramia ja tuskin tulen koskaan siellä tiliä omistamaankaan. En siis näe mitään näistä tarinoista, missään, eli ilmeisesti minä ja muut joilla ei ole instagram jatkuvasti käytössä emme ole Kerhon vaivan arvoisia.

Naamakirjassa on viimeiset päivitykse 17pvä, samaten instassa ne kaikille näkyvät. Jos siis jätetään Tenhun peli laskuista. Missäs somessa se Kerho nyt sitten on aktiivinen? Youtubessakin kävin, ei ole edes Ipa pelin maalikoostetta tullut, eikä sitä koko peliä, mitä pyytelin, Sibiriä vastaan. HPK-TV:n viimeinen video on 29.6 Toivolan haastattelu, ilmeisesti ei ole 2kk aikana tapahtunut mitään. Youtubeen ei ole tullut edes "jälkilöyly" raporttia Ipa pelistä. Twitter sama juttu, 17 pvä.

Olenko minä nyt ymmärtänyt tämän somen jotenkin väärin?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Miksi pitäisi jokin osuus päivityksistä jättää huomiotta? Ihan samaa aktiivisuuttahan se on siellä somessa kuin kaikki muukin. Jopa aika paljon positiivisempaa herätellä tuollaista yhteisöllisyyttä kuin vaikka mainittu sloganeitten heittely.

Helppoahan se on arvostelussa mennä siitä mistä aita on matalin ja hylätä osa tekemisestä ihan vaan, koska se nyt ei mukamas ole sitä oikeaa ja parempaa aktiivisuutta.

Että silleen...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
@wilco , lähes jokainen, lähes jokainen.

Jep, itse ainakin lukeudun niihin, jotka lisää haluavat. Kuten tuolla edellä mainitsinkin. Mutta en myöskään väitä jotain aktiivisuutta vääremmäksi kuin toista, vaan koska musta siltä tuntuu. Eteenkään, jos en edes seuraa jossain mediassa...

Pidän kyllä tuota Tenhun peliäkin sellaisena positiivisena viestinä ja yhteisöllisyyttä herättävänä asiana. Olkoonkin sitten vaikka idea tullut mistä vaan.

E. Ja kun tuolla toisaalla ketjuissa oli tullut vastauksia avoimiin kysymyksiisi, niin vahvasti näyttäisi siltä, että ne kyttää sua...

Että silleen...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jep, itse ainakin lukeudun niihin, jotka lisää haluavat. Kuten tuolla edellä mainitsinkin. Mutta en myöskään väitä jotain aktiivisuutta vääremmäksi kuin toista, vaan koska musta siltä tuntuu. Eteenkään, jos en edes seuraa jossain mediassa...

Pidän kyllä tuota Tenhun peliäkin sellaisena positiivisena viestinä ja yhteisöllisyyttä herättävänä asiana. Olkoonkin sitten vaikka idea tullut mistä vaan.

E. Ja kun tuolla toisaalla ketjuissa oli tullut vastauksia avoimiin kysymyksiisi, niin vahvasti näyttäisi siltä, että ne kyttää sua...

Että silleen...
Tenhun Peli ei liity Liigaan ja alkavaan kauteen. Nyt pitäisi olla se hetki kun siellä ammutaan sarjatulella joka tuuttiin alkavasta kaudesta. Mutta sun mielipiteet on jo tullut selviksi kaikille, siellä on tuttuja toimistolla ja pahaa sanaa ei saa sanoa. Ne tekee pää märkänä siellä hommia 24/7 ja kaikki on täydellistä. Muuten tulee toveri wilco ja kertoo meille miten väärässä me kaikki muut ollaan ja hän on oikeassa ja kaverit tekee hommat vimosen päälle jetsulleen hei... niin ja että silleen.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tenhun Peli ei liity Liigaan ja alkavaan kauteen. Nyt pitäisi olla se hetki kun siellä ammutaan sarjatulella joka tuuttiin alkavasta kaudesta. Mutta sun mielipiteet on jo tullut selviksi kaikille, siellä on tuttuja toimistolla ja pahaa sanaa ei saa sanoa. Ne tekee pää märkänä siellä hommia 24/7 ja kaikki on täydellistä. Muuten tulee toveri wilco ja kertoo meille miten väärässä me kaikki muut ollaan ja hän on oikeassa ja kaverit tekee hommat vimosen päälle jetsulleen hei... niin ja että silleen.

Et voisi vääremmässä olla. Yhtään ei ole henkilökohtaista kaveria tuolla toimistolla. Ja kukaan ei ole väittänyt, että toiminta olisi täydellistä. En ainakaan minä, vaan kuten mainitsin, niin toivoisin lisääkin aktiivisuutta.

Ihmettelen vaan tuota, että valitetaan ettei somesta löydy mitään. Ja taas kun oikeasti löytyy, niin se onkin väärin tehty. Toisaalta ei taas oikeastaan seuratakkaan sitä somea, joten sekin on laitettu väärään paikkaan.

Tenhun pelikin on sitä yhteisöllisyyttä ja oikeansuuntaista toimintaa, jolla saadaan positiivista viestiä HPKsta ilmoille.

Ja tulevaan kauteen ja joukkueeseen liittyviä uutisia tulee muutaman päivän välein. Tietysti useamminkin voisi tehdä, jos vain jutunjuurta on.

E. Ja tulipa sekin mieleen, että markkinoidaanhan tuota peliä yrityksillekkin. Tuonee tilaisuuden markkinoida myös liigatilaisuuksia. Mutta eipä tietysti tätäkään mahdollisuutta kirjoittajat mieti. Ja tuskin toimistolla nyt ainakaan...

Että silleen...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Et voisi vääremmässä olla. Yhtään ei ole henkilökohtaista kaveria tuolla toimistolla. Ja kukaan ei ole väittänyt, että toiminta olisi täydellistä. En ainakaan minä, vaan kuten mainitsin, niin toivoisin lisääkin aktiivisuutta.

Ihmettelen vaan tuota, että valitetaan ettei somesta löydy mitään. Ja taas kun oikeasti löytyy, niin se onkin väärin tehty. Toisaalta ei taas oikeastaan seuratakkaan sitä somea, joten sekin on laitettu väärään paikkaan.

Tenhun pelikin on sitä yhteisöllisyyttä ja oikeansuuntaista toimintaa, jolla saadaan positiivista viestiä HPKsta ilmoille.

Ja tulevaan kauteen ja joukkueeseen liittyviä uutisia tulee muutaman päivän välein. Tietysti useamminkin voisi tehdä, jos vain jutunjuurta on.

E. Ja tulipa sekin mieleen, että markkinoidaanhan tuota peliä yrityksillekkin. Tuonee tilaisuuden markkinoida myös liigatilaisuuksia. Mutta eipä tietysti tätäkään mahdollisuutta kirjoittajat mieti. Ja tuskin toimistolla nyt ainakaan...

Että silleen...
Nyt on taas semmosta tuubaa että alta pois.
Somessa mikä näkyy kaikille, on viimeiset jutut Ilves peliin liittyviä päivätty 17.8. Sen jälkeen on pari juttua liittyen Tenhun peliin. Nyt tänään tuli päivitystä loukkaantumistilanteeseen, kun täällä ensin oltiin asiasta avauduttu.

Instagramin tarinat tila on sellainen mikä näkyy tilaajille 24h, se ei ole julkinen, kaikille avoin, sinne ei edes ole olemassa linkkiä jos ei omaa instagramia, tunnuksia ja ole seuraaja. Se ei todellakaan ole mikään somenäkyvyys paikka. Vaan se on, nimensä mukaan, tarinatila. Jos et tiedä, niin älä kommentoi.

Tenhun peli on hyvää yhteisölisyyttä, se ei vain ole joukkueen ja tulevan kauden markkinointia, se ei liity Liigaan millään tavalla eikä joukkueeseen, sen tulevaan kauteen jne. Katsoin muuten kaupunkiuutiset, ei ollut mitään mainosta Tenhun pelistä. No kai mä katoin väärän lehden kun en löytänyt. Muutoinkin se näkyvyys ja rummutus on mielestäni ollut ko. pelistä aika hiljaista, varsinkin kun ottaa huomioon miten ulkopuoliset uutislähteetkin tarttui täkyyn. Valitettavasti en itse paikalle pääse, mutta hieman laitoin omistani kuitenkin likoon, kiitos @Jääkaappi tästä mahdollisuudesta, mitä siis HPK ei tarjonnut, olisi pitänyt täältä lähteä autolla toimistolle ostamaan lippuja.

Muutaman päivän välein on täyttä paskanpuhumista, pari kertaa viikkoon ei ole muutaman päivän välein. Loppu muutenkin viestissäsi on ihan yhtä tauhkaa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Instagramin tarinat tila on sellainen mikä näkyy tilaajille 24h, se ei ole julkinen, kaikille avoin, sinne ei edes ole olemassa linkkiä jos ei omaa instagramia, tunnuksia ja ole seuraaja. Se ei todellakaan ole mikään somenäkyvyys paikka. Vaan se on, nimensä mukaan, tarinatila. Jos et tiedä, niin älä kommentoi.

Muutaman päivän välein on täyttä paskanpuhumista, pari kertaa viikkoon ei ole muutaman päivän välein. Loppu muutenkin viestissäsi on ihan yhtä tauhkaa.

Niin, tuossakin sinä valitset omalta osaltasi sen, mikä on omasta mielestäsi oikeaa somea. On tietysti olemassa täysin julkisia sekä vain kirjautuneille ja tilaajille olevia. Montaa erilaista, joiden perään sinäkin olet kysellyt. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Huomaa hyvin teksteistäsi, että sinulla ei ole asiapohjaa tuossa kritisoinnissasi, kun pitää tarttua mm minun ystävyyssuhteisiini, rajata some vain sinulle sopiviin vaihtoehtoihin jne.

Itse en näe tuota Tenhun peliä erillisenä tapauksena HPKn markkinoinnissa, yhteisöllisyyden luonnissa tai liittyen tulevaan kauteen. Niin sanotusti kaikki liittyy kaikkeen ja antaa mahdollisuuksia erilaisten asioiden edistämiseen.

Että silleen...
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Nihkeesti on ollut kieltämättä Kerhon viestintää niissä kanavissa, joissa seuraa seuraan. Nykyään on kuitenkin bufferit ynnämuut somekanavan hallintasitet ja appit, joilla vaivattomasti viestittää, räätälöi vietintää eri kanaviin ja hallinoi sekä mittaa palautetta. Lisäksi peruspäivitykset voi ajastaa vaikka kuukaudeksi eteen päin mikä helpottaa viestinnän suunnittelua. Esimerkiksi faniasujen tulemisen voi ennkoida tekemällä parin viikon postaukset etukäteen ja ajastaa ne sitten uudelleen kun asut saapuvat (Asujen viivästyminen on tosin aika outoa...). Lisäksi jo näillä selainpohjaisilla systeemeillä voi räätälöidä viestit eri somekanaviin juuri niiden luoneet mukaisesti. Ei tarvitse kuin kysyä, kun jo ideoita syntyy miten HPK voisi jakaa kiinnostavaa pro-tason infoa linkedinissä, tyylikkäämpää kuvamatskua ja tuoreita kuvakulmia Pinterestissä, infoja hallista ja peliin saapumisesta Google+:ssa, perusfiilissettiä Instassa ja Fasessa sekä reagoida nopeasti Twitterissä!

Ja mitä tulee ulkomainontaan (ulkopuoliseen kampanjointiin), niin kaikki kioskit, ravintolat, bensa-asemat mukaan, striimeriä kattoon jne. Aina ei tarvitse kumppaneilta nyhtää rahaa, myös näkyvyys-ja yhteistyöpanosta voi ehdotella. Kyllä oranssille alueelle saapuminen pitäisi näkyä konkreettisesti. Rahaako - ei aina tarvita - reusrssia kyllä tarvitaan - ideoida, toteuttaa ja osata.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, tuossakin sinä valitset omalta osaltasi sen, mikä on omasta mielestäsi oikeaa somea. On tietysti olemassa täysin julkisia sekä vain kirjautuneille ja tilaajille olevia. Montaa erilaista, joiden perään sinäkin olet kysellyt. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Huomaa hyvin teksteistäsi, että sinulla ei ole asiapohjaa tuossa kritisoinnissasi, kun pitää tarttua mm minun ystävyyssuhteisiini, rajata some vain sinulle sopiviin vaihtoehtoihin jne.

Itse en näe tuota Tenhun peliä erillisenä tapauksena HPKn markkinoinnissa, yhteisöllisyyden luonnissa tai liittyen tulevaan kauteen. Niin sanotusti kaikki liittyy kaikkeen ja antaa mahdollisuuksia erilaisten asioiden edistämiseen.

Että silleen...
Vai minä rajaan? No rajaan toki, sinällään että uusia asiakkaita on vaikea somella saada jos niitä nykyisiäkään ei toimillaan tavoita. Ymmärrätkö itse miten ristiriitaisia noi sinun juttusi on? Miksikäs sitä somea käytettiinkään ja mihinkä? Tuossa yllä Tattari paukutti aika hyvin tuota faktaa tiskiin.

Kyllä minulla on asiapohjaa ihan riittämiin, tuollainen sinun tapainen ulina sen takia että kaverit on toimistolla töissä on vain todella rasittavaa. Tulet tänne jatkuvasti puolustelemaan ja selittelemään Kerhon toimintaa. Teet sen vaikka kaikki faktat on sinua vastaan, mitä muuta tuollaiseen voi sanoa kuin että sinulla on selvästi joku linkki näihin asioista vastaaviin tahoihin ja siksi tuolla tavalla toimit. Sinä suorastaan valehtelet tuollaisilla muutaman päivän välein väitteilläsi. Ei täällä kukaan avaudu asioista turhaan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Vai minä rajaan? No rajaan toki, sinällään että uusia asiakkaita on vaikea somella saada jos niitä nykyisiäkään ei toimillaan tavoita. Ymmärrätkö itse miten ristiriitaisia noi sinun juttusi on? Miksikäs sitä somea käytettiinkään ja mihinkä? Tuossa yllä Tattari paukutti aika hyvin tuota faktaa tiskiin.

Kyllä minulla on asiapohjaa ihan riittämiin, tuollainen sinun tapainen ulina sen takia että kaverit on toimistolla töissä on vain todella rasittavaa. Tulet tänne jatkuvasti puolustelemaan ja selittelemään Kerhon toimintaa. Teet sen vaikka kaikki faktat on sinua vastaan, mitä muuta tuollaiseen voi sanoa kuin että sinulla on selvästi joku linkki näihin asioista vastaaviin tahoihin ja siksi tuolla tavalla toimit. Sinä suorastaan valehtelet tuollaisilla muutaman päivän välein väitteilläsi. Ei täällä kukaan avaudu asioista turhaan.

Niin, parannettavaahan on tuossa sometoiminnassa. Eipä kait tuossa ole epäselvää. Mutta väittämät siitä, että ei olisi, on käytännössä valetta. Ei se toimi niin, että hylätään jokin sometoiminta "koska se ei ole sitä oikeata".

En kyllä vieläkään ymmärrä tuollaista minun henkilökohtaisiin suhteisiin menevää vihjailua, jota harrastat. Ja jolla ei ole mitään pohjaa. Tervetuloa ottamaan ihan henkilökohtaisesti minun yhteyttä, jos se helpottaa oloasi ja näet asian laidan.

Että silleen...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, parannettavaahan on tuossa sometoiminnassa. Eipä kait tuossa ole epäselvää. Mutta väittämät siitä, että ei olisi, on käytännössä valetta. Ei se toimi niin, että hylätään jokin sometoiminta "koska se ei ole sitä oikeata".

En kyllä vieläkään ymmärrä tuollaista minun henkilökohtaisiin suhteisiin menevää vihjailua, jota harrastat. Ja jolla ei ole mitään pohjaa. Tervetuloa ottamaan ihan henkilökohtaisesti minun yhteyttä, jos se helpottaa oloasi ja näet asian laidan.

Että silleen...
Edelleen ei ole olemassa mitään väärää tai oikeaa, on vain olemassa tavoittavaa ja ei tavoittavaa. Sellainen sometouhu mikä ei tavoita kuin jonkun määrätyn pienen ryhmän minkä pitää sitä ennen täyttää useita eri alaviiteryhmiä ei ole tavoittavaa sometouhua. Minä en voi tietää mitä Kerho somessa touhuaa jos kerran se touhu elää siellä vain 24h ja katoaa sitten bittiavaruuteen, samaten ei tiedä kukaan muukaan joka ei kuulu juuri tuohon alaviiteryhmään. Minulle se somenäkyvyys on silloin nolla! Jos minä sanon että Kerho ei somessa näy niin kyllä se silloin pitää paikkaansa. En minä kuluttajana ala juoksemaan etsimässä että missä se Kerho nyt näkyisi, vaan kyllä sen Kerhon pitäisi tulla minun luo.

Minä kuitenkin seuraan Kerhon toimintaa esim. twitterissä, naamakirjassa, youtubessa, nettisivuilla ja instagramissakin käyn katselemassa niiltä virallisilta sivuilta ne sinne ilmestyvät viralliset kuvat, mitkä siis näkee olematta rekisteröitynyt. On se jännää että minä tuolla aktiivisuudella voin todeta ettei ole kauhean aktiivista se toiminta. Kun lähtökohtaisesti sen toiminnan pitäisi olla aktiivista vaikka seuraisin vain yhtä noista kanavista.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Edelleen ei ole olemassa mitään väärää tai oikeaa, on vain olemassa tavoittavaa ja ei tavoittavaa. Sellainen sometouhu mikä ei tavoita kuin jonkun määrätyn pienen ryhmän minkä pitää sitä ennen täyttää useita eri alaviiteryhmiä ei ole tavoittavaa sometouhua. Minä en voi tietää mitä Kerho somessa touhuaa jos kerran se touhu elää siellä vain 24h ja katoaa sitten bittiavaruuteen, samaten ei tiedä kukaan muukaan joka ei kuulu juuri tuohon alaviiteryhmään. Minulle se somenäkyvyys on silloin nolla! Jos minä sanon että Kerho ei somessa näy niin kyllä se silloin pitää paikkaansa. En minä kuluttajana ala juoksemaan etsimässä että missä se Kerho nyt näkyisi, vaan kyllä sen Kerhon pitäisi tulla minun luo.

Minä kuitenkin seuraan Kerhon toimintaa esim. twitterissä, naamakirjassa, youtubessa, nettisivuilla ja instagramissakin käyn katselemassa niiltä virallisilta sivuilta ne sinne ilmestyvät viralliset kuvat, mitkä siis näkee olematta rekisteröitynyt. On se jännää että minä tuolla aktiivisuudella voin todeta ettei ole kauhean aktiivista se toiminta. Kun lähtökohtaisesti sen toiminnan pitäisi olla aktiivista vaikka seuraisin vain yhtä noista kanavista.

Kyllä näin. Ja tuossa on ihan oikeastikkin parannettavaa, runsaasti. Nämähän "tarinat" lisääntyivät oleellisesti kesän aikana, ainakin näin itselle tuntui siltä, mutta nyt pitää taas tuon tekijäporukan huomata, että pysyvämpiä kiitos.

Itselleni on kyllä tullut lähes päivittäin jotain HPKn Facebookista, joten ihmettelen, että sinulle ei. Tosin, kuten aiemmin arvotit näitä poistamalla mm Tenhun peliin liittyvät, niin sekin vaikuttaa yhden henkilön otanta-arvioon. Ja tietysti samat jutut pyörii silmissä.

Mutta kyllä sitä haluaisi lisää juttuja ja joka tuutista.

Että silleen...
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä näin. Ja tuossa on ihan oikeastikkin parannettavaa, runsaasti. Nämähän "tarinat" lisääntyivät oleellisesti kesän aikana, ainakin näin itselle tuntui siltä, mutta nyt pitää taas tuon tekijäporukan huomata, että pysyvämpiä kiitos.

Itselleni on kyllä tullut lähes päivittäin jotain HPKn Facebookista, joten ihmettelen, että sinulle ei. Tosin, kuten aiemmin arvotit näitä poistamalla mm Tenhun peliin liittyvät, niin sekin vaikuttaa yhden henkilön otanta-arvioon.

Mutta kyllä sitä haluaisi lisää juttuja ja joka tuutista.

Että silleen...
En minä ole edelleenkään poistanut mitään. Minä totesin että se ei liity Liigaan ja tulevaan kauteen. Melkosen vissi ero.
Tule sinä nyt kertomaan minulle mitä on 17pvän jälkeen tapahtunut ennen tätä päivää siellä somessa? Ei mitään! Tiukkaa hiljaiseloa, edes Ipa pelin maalikoostetta ei ole saatu tehtyä. Ilmeisesti jollain ollut flunssaa tai jotain kun unohtu muutamalta päivältä tehdä hommat. Tätä ennen ne somepäivitykset olleet lähinnä elofestiä ja Tenhun peliä. Tenhusta löysin jopa 6 liki samanlaista viestiä eri päiviltä. Loput on sitten olleet harjoituspeleihin liittyviä viestejä (otteluraportti linkkejä). Enkä minä nyt väitä että siellä pitää joka päivä olla jotain tekemässä, laatu korvaa määrän.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Nyt pitäisi olla se hetki kun siellä ammutaan sarjatulella joka tuuttiin alkavasta kaudesta.

Enkä minä nyt väitä että siellä pitää joka päivä olla jotain tekemässä, laatu korvaa määrän.

Noissa nyt tietysti voi joku nähdä pienen ristiriitaisuuden, mutta yhtä mieltä kyllä ollaan siitä, että kyllä niitä juttuja lukisi useampiakin ja useammin ihan julkiseltakin puolelta ja pidemmänkin ajan kuluttua kuin vuorokauden sisällä julkaisusta.

Että silleen...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Noissa nyt tietysti voi joku nähdä pienen ristiriitaisuuden, mutta yhtä mieltä kyllä ollaan siitä, että kyllä niitä juttuja lukisi useampiakin ja useammin ihan julkiseltakin puolelta ja pidemmänkin ajan kuluttua kuin vuorokauden sisällä julkaisusta.

Että silleen...
On muitakin someja kuin facebook. Toki minä edellisessä viestissäni jätin sanomatta että jos katsotaan esim. facebookista.
No twitter jne. on Kerholla kyllä noiden samojen juttujen kopioimista vaan eri lähteisiin.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Karrikoiden voisi sanoa että Kerho käyttää somea kuten se 10-vuotias, joka juuri harjoittelee älypuhelimellaan miten nämä mikäkin toimii ja tekee ensimmäisiä postauksiaan. Eli hyvin, hyvin minimitasolla mennään. Ihmettelen että moni sivuutti Tattarin viestin, joka oli rautaista asiaa. Pelkästään tavat tavoittaa HPK henkiset on nykyään Googlen, Facen, Instan, Pinterestin, Youtuben, Facebook pixelin, uutiskirjeen tilaajien ja niistä luotujen vertaisryhmien ym. ym. kautta ovat rajattomat. Internet sivut ovat sanomattakin selvästi aivan must, mutta sen ja sieltä pitää linkittyä moneen ylläolevista. Jos et näy näissä kaikissa, et ole olemassa, se pätee nykyään yrityksiin ja yhteisöihin, ja mitä suuremmassa määrin myös ammattilaisurheiluseuroihin. Näiden kautta on mahdollista levittää markkinointia, se voi olla hyvinkin tarkkaan kohdennettua tai yleisempää, piilomarkkinointia, brändimarkkinointia. Kohdennettu markkinointi voi olla ihan henkilöryhmille, ikäryhmille, asuinalueille suunnattua tai sitten ihan jonkun tietyn tapahtuman eli ottelun markkinointia. Siinä nyt ihan alkuun vain ne nykypäivän keinot ja valikkoimat, miten ihmisiä nykyisin pitää yrittää tavoittaa.

Sen päälle tulee sitten sisällöntuotanto, jonka pitää olla jatkuvaa, päivittäistä, joukkueesta ja joukkueen ympärillä tapahtuvista asioista, ilmiöistä ja tapahtumista kertovaa, brändiä tukevaa ja mielenkiintoista. Joukkueen arjesta, otteluista, harjoituksista, tempauksista, uusien pelaajien esittelyjä, mitä ikinä vain kuvitella voi. Videoita, kuvia, tekstiä. Kuten Tattarikin mainitsi, suomalaisille niin tuttu vaatimattomuus pois ja rohkeasti nostamaan omia tapahtumia esille ja hypettämään tulevia tapahtumia, teasereita tulevista pelaajista ym.

Sitten kun nämä on tehty, on vasta otettu perusasiat haltuun ja voidaan puhua että ollaan "somessa"
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Uskaltaakohan tänne tälläinen rivikannattaja, tosin useamman vuosikymmenen ajalta, kirjoittaa tai kysyä mitään ettei saa palstan besserwisserin vihoja niskaansa?
Kieltämättä HPK:n somenäkyvyys on sanalla sanoen rajallista, mutta josko seuran strategia onkin ettei mitään julkaista ennenkuin on jotain julkaisemisen arvoista *hymiö*.
Joku huuteli striimejä huoltiksille, kioskeihin ja rafloihin. Ei huono idea, mutta minkä sisältöistä striimiä porukka haluaa. Vanhoja pelejä, kuvaa harjoituksista vai mitä? Olishan se kyllä huikeeta vaikka katsoa GM:n seinältä jotain vanhaa Kerhon matsia, niin pääsisi taas fiilikseen ennen kauden alkua. HPK voisi vaikka järjestää GM:ssä "HPK-viikonlopun" ennen kauden alkua, fanituotteita, kausikortti myyntejä ym. kamppanjoita.
Tai miksei HPK ole laittanut livekameraa halliin harjoitusten ajaksi. Sellaistakin voisi katsella paremman puutteessa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
HPK voisi vaikka järjestää GM:ssä "HPK-viikonlopun" ennen kauden alkua, fanituotteita, kausikortti myyntejä ym. kamppanjoita.
Joo. Kerhollahan oli Goodmannin alkuaikoina joku kampanjamuotoinen myymälä kuukauden tai pari siellä. Nyt sellainen olisi kai aika turha, kun ei oikein ole kuulemma fanituotteitakaan. On tää saatana puuhastelua, oikeesti.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tää nyt on ihan perus. Paljon moititaan, mutta niin kovin vähän annetaan konkreettisia ehdotuksia.

Pätee toki kaikkialla, ei pelkästään täällä.
Olihan tuossa Tattarilla ihan käytännön ehdotuksiakin. Minusta noita ehdotuksia on muutenkin annettu varsin paljon. Sitten jos sitä materiaalia jo olisi, niin minusta silloin voisi kysyä että mitä nyt taas. Nyt kun sitä ei käytännössä ole ollenkaan, siis joku hassu haastattelu siellä ja toinen täällä, niin ihan kaikki kelpaisi. Minusta on esim. aika outoa että Ruutu teki jaksoja siitä millaiset on pelaajien pukutilat yms. tilat hallilla, oli oikeasti mielenkiintoinen pätkä. Miksi tämän teki Ruutu? Miten toi jalkapallo lähtee veskan mailalla? Ai niin tämänkin teki joku muu. Jos noi mediafirmat keksii tuollaisia ihan yksinkertaisi hommia, niin miten ei Kerho itse keksi mitään?

Jos nyt tarvitsee jotain erilaista miettiä niin Sportin pätkät olikohan toissa kesältä oli hyvä esimerkki some sisällöstä. Oli jefu treenejä, oli futis veskarien treeneissä veskat jne. Eikös se Pennanenkin kerro kuinka on kovaa hakenut oppia muista lajeista. Sieltä vaan ammentamaan ideoita.

Se miten näytään kaupungilla yms. on sitten toinen tarina. Sitä toritapahtumaa odotellessa.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Onko kellään muuten mitään tietoa mitä niille historiavideoille kuuluu? Sen tiedän, että ne kaikki on Kerholle hankittu ja jotakin piti olla suunnitteillakin, mutta ei oo paljon näkyny tai kuulunu. Tuosta viittaamastani hetkestä on aikaa jo ainakin 1,5 vuotta. Että luulisi jotakin jo olevan tehtynä.

Heti välähti esimerkiksi sellainen ajatus, että kun Lehtola on yksi valtakunnan parhaista kiekon parissa toimivista videohessussuista, niin olisikohan hän ehtinyt vaikka kesän aikana muutaman pätkän irroittaa kyseisiltä videoilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös