Hienoa säätä pidellyt?

  • 987 881
  • 8 649

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Turussa oli tänään kyllä porukkaa liikenteessä ja ihmisillä tuntui olevan hauskaa. Kuten itsellänikin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Menisi kyllä moneenkin ketjuun, mutta laitetaantänne, kun en positiivisuusketjua löytänyt.

Aurinkorasva, missä on meidän aurinkorasva? Pari runtia tässä pihalla oon shortseissa aurinkotuolissa arskaa ottanut, pari kaljaa, ja muutama sikari samalla. Pikkaisen jo käsivarsia kihelmöi. Talon laatikostot ja kaapit kävi äsken penkomassa, mutta eipä löydy. Rouvahan sen tietäisi, mutta eipä taida kesken työpäivän tälläisellä häiritä. Saattaisi tulla paha mieli sinne.

Erittäin varhain aamulla kävin kalassa hakemassa pari kirjolohta, joista toinen maustumassa, ja kohta pääsee grilliin erinäisten kasvisten kera.

Sitä vaan, että kesäiset päivät ovat ihmisen parasta aikaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Juu kyllähän siitä jo eilen vinkkiä oli ja tänään varmistui, että kesä on tullut. Kiitosta vaan, ei tarvitsisi poistua nyt hetkeen.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Koskahan on Jyväskylässä ollut viimeksi näin pitkä poutainen ja aurinkoinen jakso lumettomaan aikaan,mä en edes muista. Vuosia siitä on joka tapauksessa.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Tasan vuosi sitten 2017 toukokuun puolivälissä Turussa satoi 5 cm lunta ja puin koiralenkille prikulleen samat vaatteet kuin tammikuun pakkasilla.

2018 samana päivänä +30 astetta ja täysi lehti jo lähes puussa.
 

scholl

Jäsen
Opetan taviksia, ettei Suomessa pala auringossa. Eivät usko. Tavikset on tomppeleita. Se on toisaalta hauska jutella kaupungilla kansalaisten kanssa. Nää on ilmeisesti jotain asianajajia. Näyttävät möttösiltä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viikonloppuna oli keski-Euroopassa aika kovia ukkosmyrskyjä ja paikallisia rankkasateita, josta seurasi rajuja tulvia. Kuvia voi katsella vaikka täältä: severe-weather.EU (@severeweatherEU) | Twitter

Mukava seurata millaiseen sateisiin nämä Suomen helteet päättyy, sadetta voisi kyllä jo vähän tulla. Toivottavasti ei tule minään rajuna ukkossateina koska kuiva maa ei heti ime vettä ja sitten iskisi tuollaisia pikatulvia paikallisesti.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Forecan mukaan meillä päin viilenee ensi viikonloppuna. Sunnuntaina ollaan jo alle 20 asteen, ja alkuviikolla mennäänkin sitten jo 13-14 asteen lämpötiloissa ja yölläkin on vain 2-3 astetta lämmintä. Sadetta ei silti ole luvassa.

Toki eihän noi yöt nyt vielä niin kovin lämpimäisiä ole olleetkaan. Ja vaikka muutenkaan en hellekeliä kovasti arvosta, niin ei nyt ole kuitenkaan mitään pakahduttavan kuumaa ollut, koko ajan on tuuli puhaltanut ja maksimissaan päivälämpötila on varjossa kivunnut 26 asteeseen. Ihan kivaa säätä kylmän talven jälkeen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mukava seurata millaiseen sateisiin nämä Suomen helteet päättyy, sadetta voisi kyllä jo vähän tulla. Toivottavasti ei tule minään rajuna ukkossateina koska kuiva maa ei heti ime vettä ja sitten iskisi tuollaisia pikatulvia paikallisesti.

Minä toisessa ketjussa kritisoin uutistenlukijoiden positiivista suhtautumista lämpimäähän säähän, vaikka sen syyt ja seuraukset eivät kovin positiiviset ole. Lumet sulivat tänä keväänä liian nopeasti, ja koska sadetta ei ole tullut, on maa aivan liian kuiva. Ja sitten kun sataa, voi käydä juuri niin kuin kuvasit. En ole allergikko, mutta jotta ulkona viihtyisi, pitäisi pölyä laskevaa ja poishuuhtovaa sadetta jo tulla. Lämmin ilma tuntuu heti mukavammalta, kun ilma on sateen ansiosta raikkaampi.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Tässä on jo kolmatta viikkoa lupailtua "radikaalia" kylmenemistä ja kerrottu suurin otsikoin, että nauttia vielä lämpimästä kun voi. Käsittämättömän pitkä ja kuiva lämmin jakso ollut toukokuussa käsillä. Hemmetin hienoa, että kesä on kunnolla käynnistynyt, eikä viime vuosien tapaan ole tarvinnut odotella sinne heinäkuun tietämille kesän kunnollista puhkeamista.

Tietysti tässäkin on kääntöpuolensa, enkä laittaisi pahakseni sateista. Alkaa olla jo aivan liian kuivaa, mutta lämmöstä ja valosta on saanut nauttia täysin rinnoin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Mukavat +44 C varjossa tällä hetkellä Pasadenassa. Jokohan nuo talvella 1984-1985 armeijan ulkoharjoituksissa syväjäätyneet luut sulaisivat?
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Opetan taviksia, ettei Suomessa pala auringossa. Eivät usko. Tavikset on tomppeleita. Se on toisaalta hauska jutella kaupungilla kansalaisten kanssa. Nää on ilmeisesti jotain asianajajia. Näyttävät möttösiltä.

@scholl; kaunista säätä sinullekin, hyvä veli.

Ed. Pari riviä kappaleesta Rose Garden. Suosikkejani jo 1970-luvulla. Keskeinen sanoma boldattuna.

I beg your pardon I never promised you a rose garden
Along with the sunshine there's gotta be a little rain sometime
When you take you gotta give so live and let live and let go oh oh oh oh
I beg your pardon I never promised you a rose garden
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Helvetin hiostava ilma. Itse en näistä helteistä pidä pätkääkään. Eniten vituttaa se, että median humpuukitoimittajat tunkevat joka paikkaan uutisia, joissa annetaan ymmärtää kaikkien nauttivan näistä keleistä. Ja jos ei muuten nauti, niin sitten joku valopää tulee muistuttamaan, että näistä on pakko nauttia, kun talvella on 30 astetta pakkasta.

Mitä hauskaa näissä keleissä on? Vaikka ei tee mitään, niin hiki valuu silti. Lenkille tai fillaroimaan lähteminen olisi myös aika tuskallista. Koko ajan on nuutunut olotila. Yöunen laatukin kärsii. Eikä tämä tietenkään ikuisuuksia kestä, mutta ei se auta tämän hetken olotilassa.

Optimilämpö näillä keleillä olisi noin +20 astetta. Silloin ulkona viihtyy, eikä ole tällainen nääntynyt olotila. Olen oikeastaan ihan tyytyväinen, että loma on tältä erää ohi, ja tiistaina pääsee viileällä ja hyvin ilmastoidulle toimistolle. Tällaisina trooppisia trooppisina päivinä menisi lomakin hukkaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Sistis olet niin väärässä. Näissä keleissä ole mitään muuta vikaa, paitsi on sellainen rapiat 5 astetta liian vähän lämpöä.

Frendi valitti ettei voi nukkua ja joutuu raahaamaan patjansa makuuhuoneesta keittiöön, siellä kun on viileämpi.. Mä nukun peiton alla ja hiki ei edes valu.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Näissä keleissä ole mitään muuta vikaa, paitsi on sellainen rapiat 5 astetta liian vähän lämpöä.

Kelle on - kelle ei. Jos sinulla on esmes MS-tauti tai lämmönsääntelykyky heikentynyt vakavan sairauden myötä niin kuin tällä nimimerkillä, niin tällainenkin lämpötila on jo aivan liikaa... Sistiksen mainitsema 20 on myös minulle optimilämpö.
Vitutta tuo jatkuva rummutus helteistä: superhyrpermegagigahellehellehellehelle. Tulisi jo talvi, niin pääsisi edes pilkille.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Sistis olet niin väärässä. Näissä keleissä ole mitään muuta vikaa, paitsi on sellainen rapiat 5 astetta liian vähän lämpöä.

En ole. Jos lämpötila tästä nousisi vielä viidellä asteella, alkaisimme olla aivan hirveissä lukemissa. Huomiselle on Kangasalle luvattu +31 astetta, ja odotan jo kauhulla, kuinka nuutunut olen silloin. Minulla ei ole edes diagnosoitu mitään sairautta, ja uskoisin olevani suhteellisen terve mies. En vain yksinkertaisesti pidä siitä tunteesta, kun hiki valuu selkää pitkin, vaikkei tekisi mitään. Olokin on koko ajan jotenkin nuutunut, vaikka yrittää säännöllisesti juoda jotain ei-alkoholipitoista.

Viileällä kelillä on niin helppo säädellä lämpöä vaatetuksen avulla. Näillä keleillä se on jo haasteellisempaa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@El Lude kyllä mä mielelläni pilkille lähden. Mutta jos vuorokauden keskilämpötila olis 20+, olisin tyytyväinen. Mä olen syntynyt väärään mestaan. Viikko pilkillä maaliskuussa, hyvä. Muuten nämä kelit on just niinkuin ihmisen pitää elää. @Sistis
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Samaa mieltä nimimerkkien @Sistis ja @El Lude kanssa. 20 astetta on optimi. Mutta, himassa pöhisee 2 viinipullolla maksettu ilmastointilaite, joka kyllä helpottaa oloa huomattavasti. Muuten meillä on kotona aina kuuma silloin kun on kuuma.

Huomautan vielä, että kylmästä en valita koskaan. Enkä kunnon talvesta.

Ja kyllä, median seksihellerummutus vituttaa aina. Tuossa olen ollut huomaavinani, että kaupallisella puolella tuo nimenomaan on aina sitä seksihellettä, kun taas Ilmatieteen laitoksen meteorologit saattavat jopa huomata joskus mainita helteen tukaluudesta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuossa olen ollut huomaavinani, että kaupallisella puolella tuo nimenomaan on aina sitä seksihellettä, kun taas Ilmatieteen laitoksen meteorologit saattavat jopa huomata joskus mainita helteen tukaluudesta.

Kaupallisen median osalta tuo on sinänsä normaalia käytöstä, mutta olen huomannut YLE:n menevän hieman samaan suuntaan, tai ainakin sosialistisessa meediossa (vai mikä se oli?) näitä samaan suuntaan olevia hehkutusotsikoita tulee jatkuvasti. Ihan noita seksivau-tasoisia otsikoita ei sentään viljellä.

Ilmatieteenlaitos oikeaoppisesti puhelee helteen vaarallisuudesta, ja antaa hellevaroituksia. Siinä on yksi vastuullinen toimija tähän maailmaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Sistis tässä ”helteessä” ei ole mitään vaarallista. Huomiselle 29. Sopii, saa Trumppikin vähän hikoilla.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Sistis tässä ”helteessä” ei ole mitään vaarallista. Huomiselle 29. Sopii, saa Trumppikin vähän hikoilla.

Meillä +31. Vituttaa. Huomaa hyvin, että unikin kärsii. Kellon mukaan leposykkeet ovat noin kymmenen lyöntiä minuutissa korkeammat kuin normaalilla kelillä. Ei mikään ihme, että tuntuu tokkuraiselta, kun unikaan ei ole erityisen syvää.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Meillä +31. Vituttaa. Huomaa hyvin, että unikin kärsii. Kellon mukaan leposykkeet ovat noin kymmenen lyöntiä minuutissa korkeammat kuin normaalilla kelillä. Ei mikään ihme, että tuntuu tokkuraiselta, kun unikaan ei ole erityisen syvää.
Onneksi ilmastointi takaa hyvät olosuhteet yöunille joten päivät jaksaa nauttia helteistä
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kyllä helteissä omat varjopuolensa tietysti on, mutta onhan tää mielettömän komeaa että aurinko paistaa päivittäin ja lämpö hellii. Kesälomalla on voinut ottaa tanapihalla aurinkoa ja nauttia. Toki pienikin aktiviteetti laittaa hikipisarat liikkeelle ja öisin voisi olla vähän viileämpää yöunien takia.

Jotenkin itse olen pyrkinyt nykyään nauttimaan sekä näistä helteistä ja talven kovista pakkasista. Suurin osa vuodesta on kuitenkin sitä lähellä nollaa olevaa loskaa, mistä on vaikea keksiä mitään positiivista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös