Patrik Laine shoots, he scores! – suomalaisen supertähden ura NHL:ssä

  • 4 690 883
  • 17 056

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Hyvähän se on että puhetta riittää. Mutta ehkä tuo Rautalan arvostelu meni vähän siihen, että nyt puhutaan kuitenkin vuosikymmeniä huippu-urheilijoiden kanssa töitä tehneestä miehestä, jonka ammattitaito on jalostunut hieman toiselle tasolle kuin muutamalla penkkiurheilijalla. Sen ymmärtämistä monelta kanssakirjoittajalta ehkä vähän kaipaisi että pysähdyttäisiin hetkeksi suhteuttamaan sitä omaa "asiantuntijuutta". Jos ei ilta toisen jälkeen punalamppu syty, niin ei se heti sitä tarkoita että koutsi pitäisi erottaa tai jotain muuta yhtä harkitsematonta.

Tästä ketjusta sai kanssa lukea jotain juttuja että paten olisi hyvä pakata tuommoinen 10-15 kiloa lihasmassaa itteensä ja hurjimmat väitti muistaakseni että se on tehtävissä yhdessä vuodessa vai jopa yhdessä kesässä, ollenkaan pysähtymättä miettimään sitä että mitä tuommoinen tarkoittaa.

Pate on vasta 19-vuotias ja kehittyvä kaveri, jonka prime time on oletattavasti vasta tulossa jonkun vuoden kuluttua. Huippu-urheilijan rakentaminen tuolla tasolla kestää monta vuotta, eikä siinä ole olemassa mitään pikavoittojen tietä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
17 peliä jäljellä ja hattutemppu vieläkin tulematta. Eli kun se nyt kuitenkin tulee niin jäljelle jää 16 peliä ja niissä pitäisi tehdä 12 maalia, jotta 50 maalia täyttyisi. Laitetaan siis tavoitteet uusiksi, nyt kun tuo 40 maalia näyttää tulevan kohtuu helposti.

Ei se hattukaan kaukana ollut viime pelissä, tolppa ja ylärima maalin lisäksi ekassa erässä. Hawerchukin 85 maalia alle 20-vuotiaana saattaa olla mahdollista sivuuttaa, Carsonin 92 taitaa olla liian kaukana. Kolmoseksi tuossa tilastossa Pate menee heittämällä, ei puutu enää kuin kuusi kaappia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siis kertokaapa nyt oikeaoppiset Laineen fanittajat miten Laineesta saa puhua?
Nyt en ole aivan varma, luetko minut puritaaneihin vai puhutteletko heitä viittaamalla viestiini. Täsmennetään varmuuden vuoksi, että oma kommenttini oli juuri näille tietäjille osoitettu, siis heille, jotka tässä pitkin kautta ovat arvostelleet Lainetta ja Rautalaa sen mukaan, kuinka maalisarake on täyttynyt.

Noin pääasiassa olen samaa mieltä kanssasi Laineesta, ja kun satuin vielä viime keväänä olemaan kosketuksissa Rautala lähipiiriin, tiedän myös sen, että mm-kisoista poisjäänti oli päätetty jo aikoja ennen kisoja, olipa Jetsin tilanne mikä tahansa. Tarkoituksena nimenomaan se, että ratkaisu palvelee tätä kautta. No, enää tämä ei toki mikään salaisuus ole, kun katsoo tilastoihin, mutta pakko myöntää, että hauska tätä keskustelua valmentajan ammattitaidosta on ollut seurata.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Kyllähän se lämmittää mieltä, kun Paten kyvyt alkaa vihdoinkin eskaloituun! Poika on vetänyt täysin vihkoon syyskauden (asiantuntijoiden mielestä), mutta silti raketti-palkinto on ihan realistinen vielä tälle kaudelle! Tällä hetkellä Pate on naurettavan ylivoimainen, kun putki alkanut kulkemaan ja pääsee hyvin tonteille. HUHUH, on se kova!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tästä ketjusta sai kanssa lukea jotain juttuja että paten olisi hyvä pakata tuommoinen 10-15 kiloa lihasmassaa itteensä ja hurjimmat väitti muistaakseni että se on tehtävissä yhdessä vuodessa vai jopa yhdessä kesässä, ollenkaan pysähtymättä miettimään sitä että mitä tuommoinen tarkoittaa.
Mä olen ollut siinä uskossa, että kiekkoilijalle lihasmassasta ei ole älyttömästi iloa, paitsi jos se on reisissä ja perseessä. Keskikroppa pitää olla kondiksessa, mutta sinnehän sitä lihasmassaa ei hirveitä määriä kerry.
 

Kimmo Stasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
*HEHKUTUS-ALERT* (tosikkojen ja saivarteluun mieltyneiden kannattaa siis suoraan skipata tämä viesti)

Näin. Hän on vihdoin saapunut keskuuteemme. Kauan odotettu Messias. Jokohan sen suostuu epäuskoisimmatkin myöntämään?

Tätä on odotettu kieli pitkällä aina Selänteestä lähtien, eikä kukaan ole käynyt lähelläkään. Mutta nyt napsahti, jääkiekkomaailmaan syntyi odotettu poika nimeltä Patrik.

Elämme siis hienoja aikoja. Näitä vuosia, kun PL on aktiivisena, tullaan muistelemaan vielä pitkään ja hartaasti. Ja kun otetaan vielä huomioon, että ajalla on tapana kullata muistot, niin tämä aikakausi (jPL) tulee näyttäytymään vieläkin tarunhohtoisempana kuin se juuri nyt tuntuu.

Nauttikaamme siis tästä hetkestä, arvon jääkiekkoilun ystävät! Sillä saattaa hyvinkin olla, ettei enää koskaan samanlaista saada kokea, ainakaan meidän elinaikanamme. Sitä emme toki toivo, mutta sen verran kauan tätäkin odotettiin (Selänteen jälkeen) että seuraavan Messiaan tulemiseen odotusarvoisesti mennee kuitenkin aikalailla aikaa. Minulta ainakin saattaa jo elinvuodet loppua sitä odotellessa.

Patrik Laine asetti alusta asti tavoitteekseen tulla maailman parhaaksi jääkiekkoilijaksi. Tavoite alkaa olla pikkuhiljaa todellisuutta. Vielä hän ei sitä ole, mutta on eittämättä jo NHL:n supertähti-osastoa, johon lukeutuu vain kourallinen pelaajia. Aikamoista, toista kauttaan pelaavalta 19-vuotiaalta.

Jos ja kun kehitys menee odotetulla tavalla, niin jo 2-3 vuoden päästä voidaan konsensuksessa todeta Patrik Laineen olevan sen hetken kiistatta maailman paras jääkiekkoilija. Uskotteko tätä kotona?

Mitä tulee spekulaation aiheena olleeseen tulevaan hintalappuun Laineen kohdalla, niin kannattaa muistaa että tuolla isossa maailmassa sitä asiaa sorvaamassa ovat piinkovat bisnesmiehet, eivät suomalaiseen tyyliin itseään vähättelevät maanmatoset. Ja ne kaverit osaavat kyllä pistää myymälleen tuotteelle sille kuuluvan hintalapun. Tässä tapauksessa lähdetään liikkeelle varmaan 12 miljoonasta dollarista per kausi, sopparin pituudesta huolimatta. Puhutaan mahdollisesti (ja mielestäni jopa todennäköisesti) siihen mennessä kaikkien aikojen kovimmasta hintalapusta. Vain typerys lähtisi toisenlaisista odotuksista liikkeelle.

Jos Laine ratkaisee jo tällä kaudella Stanley Cupin voiton joukkueelleen (ja/tai kiirii maalipörssin voittoon), tullaan myös Rautala nostamaan neroksi, jonka valmennukseen haluavat kaikki, ympäri maailman. Tekisi kyllä nyt mieli laittaa tähän (jos se ylipäätään olisi mahdollista) kuva Laineesta viime kesältä Tammerfesteistä, missä nuori Messiaamme seisoo Lapin Kulta-tölkki kourassa, verenpunaiset silmät päässä seisoen ;)

Edelleen vituttaa rankasti se, ettemme päässeet näkemään nyt sellaisia Olympialaisia, jossa Leijonia olisivat olleet edustamassa juuri tällä hetkellä tulikuumat Laine, Barkov, Aho, Teräväinen, Rantanen, Haula ja Granlund (kapteenina). Ja maalissa Rinne ottamassa kaverin sutaisut kiinni. Kerrankin kun meillä olisi ollut niitä aina kaivattuja maalintekijöitä. Ja ensimmäistä kertaa koskaan, kun olemme tuolla osastolla juuri nyt Ruotsia edellä, jopa selvästi.

Olisimmeko jopa puhuneet Torino 2006-joukkuetta kovemmasta Leijonat-joukkueesta? Todennäköisesti. Ja se porukka kun olisi tuonut kullan kotiin, miettikää mitkä bakkanaalit oltaisiin toreille ja turuille saaneet? Aijjai.

Nämä ovat tosiaan historiallisia hetkiä ja nauttikaamme näistä hetkistä nyt, kun me niitä juuri tällä hetkellä elämme. Moni ei osaa arvostaa asioita ennen kuin ne ovat jääneet jo taakse, mutta minä ainakin nautin aivan täysin rinnoin tästä tämänhetkisestä Suomi-kiekon kultakaudesta, joka näyttäisi jättävän varjoonsa kaikki aiemmat vuodet ja menestystarinat.

Hallelujaa ja aamen! :)
 

Kimmo Stasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olisi nyt vaikka laittanut siihen, että kiekko lähtee Laineen lavasta kuin hauki rannasta.

Ei, kyllä Petersillä on vielä paljon opittavaa. Täällä kun tiedetään jo sanoa, että kiekko lähtee Laineen lavasta ja katoaa sitten hetkeksi jonnekin mystiseen aika-avaruuteen, kunnes ilmaantuu taas näkyviin maalinperukoilla.

Tätä on tietenkin vähän vaikea silmämääräisesti arvioida, kun kiekkoa ei näe, edes hidastuksista.

Wheelerkin opasti heti ensitöikseen Stastnya, että älä nyt helvetissä mene vaan siihen maalin eteen vetolinjalle kun Pattylla on kiekko, se kun menee sinne maaliin muutenkin.

Ehkä tulevaisuudessa maalivahdit vaativat kypäriinsä jotkin erikoisvalmisteiset tutkakamerat, jolla Laineen näkymätön laukaus saadaan näkyväksi. Sillä onhan tuo nyt jo epäreilua molareitakin kohtaan, kun oletetaan heidän pystyvän torjumaan näkymättömiä kiekkoja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viimeistä edelliseen viestiin voi todeta vain, että neljän vuoden päästä puhutaan vieläkin nuorista kiekkoilijoista tuon listan osalta. Lisäksi siihen voidaan nostaa nuorempaa ja pari kokeneempaa saman verran. Eli kovaa menoa on, jos Kiinaan NHL päästää omansa.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
*HEHKUTUS-ALERT* (tosikkojen ja saivarteluun mieltyneiden kannattaa siis suoraan skipata tämä viesti)

Näin. Hän on vihdoin saapunut keskuuteemme. Kauan odotettu Messias. Jokohan sen suostuu epäuskoisimmatkin myöntämään?

Tätä on odotettu kieli pitkällä aina Selänteestä lähtien, eikä kukaan ole käynyt lähelläkään. Mutta nyt napsahti, jääkiekkomaailmaan syntyi odotettu poika nimeltä Patrik.

Elämme siis hienoja aikoja. Näitä vuosia, kun PL on aktiivisena, tullaan muistelemaan vielä pitkään ja hartaasti. Ja kun otetaan vielä huomioon, että ajalla on tapana kullata muistot, niin tämä aikakausi (jPL) tulee näyttäytymään vieläkin tarunhohtoisempana kuin se juuri nyt tuntuu.

Nauttikaamme siis tästä hetkestä, arvon jääkiekkoilun ystävät! Sillä saattaa hyvinkin olla, ettei enää koskaan samanlaista saada kokea, ainakaan meidän elinaikanamme. Sitä emme toki toivo, mutta sen verran kauan tätäkin odotettiin (Selänteen jälkeen) että seuraavan Messiaan tulemiseen odotusarvoisesti mennee kuitenkin aikalailla aikaa. Minulta ainakin saattaa jo elinvuodet loppua sitä odotellessa.

Patrik Laine asetti alusta asti tavoitteekseen tulla maailman parhaaksi jääkiekkoilijaksi. Tavoite alkaa olla pikkuhiljaa todellisuutta. Vielä hän ei sitä ole, mutta on eittämättä jo NHL:n supertähti-osastoa, johon lukeutuu vain kourallinen pelaajia. Aikamoista, toista kauttaan pelaavalta 19-vuotiaalta.

Jos ja kun kehitys menee odotetulla tavalla, niin jo 2-3 vuoden päästä voidaan konsensuksessa todeta Patrik Laineen olevan sen hetken kiistatta maailman paras jääkiekkoilija. Uskotteko tätä kotona?

Mitä tulee spekulaation aiheena olleeseen tulevaan hintalappuun Laineen kohdalla, niin kannattaa muistaa että tuolla isossa maailmassa sitä asiaa sorvaamassa ovat piinkovat bisnesmiehet, eivät suomalaiseen tyyliin itseään vähättelevät maanmatoset. Ja ne kaverit osaavat kyllä pistää myymälleen tuotteelle sille kuuluvan hintalapun. Tässä tapauksessa lähdetään liikkeelle varmaan 12 miljoonasta dollarista per kausi, sopparin pituudesta huolimatta. Puhutaan mahdollisesti (ja mielestäni jopa todennäköisesti) siihen mennessä kaikkien aikojen kovimmasta hintalapusta. Vain typerys lähtisi toisenlaisista odotuksista liikkeelle.

Jos Laine ratkaisee jo tällä kaudella Stanley Cupin voiton joukkueelleen (ja/tai kiirii maalipörssin voittoon), tullaan myös Rautala nostamaan neroksi, jonka valmennukseen haluavat kaikki, ympäri maailman. Tekisi kyllä nyt mieli laittaa tähän (jos se ylipäätään olisi mahdollista) kuva Laineesta viime kesältä Tammerfesteistä, missä nuori Messiaamme seisoo Lapin Kulta-tölkki kourassa, verenpunaiset silmät päässä seisoen ;)

Edelleen vituttaa rankasti se, ettemme päässeet näkemään nyt sellaisia Olympialaisia, jossa Leijonia olisivat olleet edustamassa juuri tällä hetkellä tulikuumat Laine, Barkov, Aho, Teräväinen, Rantanen, Haula ja Granlund (kapteenina). Ja maalissa Rinne ottamassa kaverin sutaisut kiinni. Kerrankin kun meillä olisi ollut niitä aina kaivattuja maalintekijöitä. Ja ensimmäistä kertaa koskaan, kun olemme tuolla osastolla juuri nyt Ruotsia edellä, jopa selvästi.

Olisimmeko jopa puhuneet Torino 2006-joukkuetta kovemmasta Leijonat-joukkueesta? Todennäköisesti. Ja se porukka kun olisi tuonut kullan kotiin, miettikää mitkä bakkanaalit oltaisiin toreille ja turuille saaneet? Aijjai.

Nämä ovat tosiaan historiallisia hetkiä ja nauttikaamme näistä hetkistä nyt, kun me niitä juuri tällä hetkellä elämme. Moni ei osaa arvostaa asioita ennen kuin ne ovat jääneet jo taakse, mutta minä ainakin nautin aivan täysin rinnoin tästä tämänhetkisestä Suomi-kiekon kultakaudesta, joka näyttäisi jättävän varjoonsa kaikki aiemmat vuodet ja menestystarinat.

Hallelujaa ja aamen! :)

[Noitarumpu] Mutta miksi haukut Puljujärveä? [/Noitarumpu]
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mä olen ollut siinä uskossa, että kiekkoilijalle lihasmassasta ei ole älyttömästi iloa, paitsi jos se on reisissä ja perseessä. Keskikroppa pitää olla kondiksessa, mutta sinnehän sitä lihasmassaa ei hirveitä määriä kerry.
Niin Laineelle ei ole mitään hyötyä tuollaisesta määrästä lihasta ja toisekseen realismi on vähän hakusessa jos meinaa että lihasmassaa hankitaan tuommoinen määrä yhdessä vuodessa tai muutamassa kesässä. Laine on jääkiekkoilija, eikä kehonrakentaja.
 

Nick Neim

Jäsen
Tästä ketjusta sai kanssa lukea jotain juttuja että paten olisi hyvä pakata tuommoinen 10-15 kiloa lihasmassaa itteensä ja hurjimmat väitti muistaakseni että se on tehtävissä yhdessä vuodessa vai jopa yhdessä kesässä, ollenkaan pysähtymättä miettimään sitä että mitä tuommoinen tarkoittaa.
Mä olen muistaakseni nähnyt tämän olkiukon nyt jo 3 vai 4 kertaa sulta tällä palstalla, enkä ole omin avuin tuota onnistunut selvittämään, kuka noin on täällä todennut.

Jeesaatko?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mä olen muistaakseni nähnyt tämän olkiukon nyt jo 3 vai 4 kertaa sulta tällä palstalla, enkä ole omin avuin tuota onnistunut selvittämään, kuka noin on täällä todennut.

Jeesaatko?
En minä näitä yli 200 sivua rupea sen vuoksi selaamaan. Etsi itse jos kiinnostaa.
 

Nick Neim

Jäsen
En minä näitä yli 200 sivua rupea sen vuoksi selaamaan. Etsi itse jos kiinnostaa.
No johan minä sanoin, että en ole tuota olin avuin onnistunut selvittämään. Ehkä siksi, että tuossa lihasmassa -keskustelussa kukaan ei noin todennäköisesti todennut, koska en sitä ole löytänyt.

Mutta mätkitään sitten yhdessä sitä olkiukkoa, niin on kaikilla parempi mieli. Juttujen todenperäisyyksillä nyt muutenkaan niin väliä ole.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No johan minä sanoin, että en ole tuota olin avuin onnistunut selvittämään. Ehkä siksi, että tuossa lihasmassa -keskustelussa kukaan ei noin todennäköisesti todennut, koska en sitä ole löytänyt.
Huonosti olet sitten hommasi hoitanut, jos et kerta löytänyt. Nää olkiukkelit on nyt vain sinun keksintöjäsi.
 

Nick Neim

Jäsen
Huonosti olet sitten hommasi hoitanut, jos et kerta löytänyt. Nää olkiukkelit on nyt vain sinun keksintöjäsi.
Käsittääkseni keskustelupalstalla yleensä toisten ei tarvitse todistella toisten väitteitä tosiksi, vaan vastuu on yleensä väitteen esittäjällä. Joten siinä mielessä turha paskoa housuihin ja sälyttää vastuuta muille.

Mielenkiinnolla odotellaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mä en kyllä edelleenkään näe Patessa potentiaalia maailman parhaaksi jääkiekkoilijaksi. Sen sijaan olen yllättynyt, jos ei vie maalikuninkuutta seuraavien 3 kauden aikana. Tälläkin kaudella vielä saumoja, mutta taitaa tuo Ovien kaula pitää kuitenkin.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Käsittääkseni keskustelupalstalla yleensä toisten ei tarvitse todistella toisten väitteitä tosiksi, vaan vastuu on yleensä väitteen esittäjällä. Joten siinä mielessä turha paskoa housuihin ja sälyttää vastuuta muille.

Mielenkiinnolla odotellaan.
Hah! Näin tärkeetä se on ihmiselle olla Internetissä oikeassa. Nauretaanko molemmat nyt omalle paskantärkeydellemme?

Ja arvaa mitä? Selasin kuin selasinkin sen jutun nyt sitten tuolta esiin. Ala alkupäästä etsimään niin löydät sinäkin. Annan vinkin että hyppää aluksi vaikka sivulle 10 niin siitä ei tarvitse kovin pitkälle enää mennä eteenpäin.
 

teppana

Jäsen
Mä olen ollut siinä uskossa, että kiekkoilijalle lihasmassasta ei ole älyttömästi iloa, paitsi jos se on reisissä ja perseessä. Keskikroppa pitää olla kondiksessa, mutta sinnehän sitä lihasmassaa ei hirveitä määriä kerry.

Niin, ainahan se aika yksilöllistä on. Mikään pikajuoksijan kroppa ei tarvitse olla. Toki niitä ääripäitäkin löytyy jotka ovat aivan järkyttävän kovassa kunnossa, Brind'Amour, Chara, Cheechoo, Bobby Hull, etc. etc. mutta jokaista lihasmöykkyä kohden löytyy sitten varmasti laiha-luikku, Kane, Gretzky, Karlsson, etc. etc.

Fysiikaltaan lähimpänä "täydellisesti hiottua timanttia" olisi ehkä Sidney Crosby. Todella vahvat jalat ja core, mutta yläkroppa on myös käsiä myöten treenattu. Painotus jalat/perse & keskivartalo, yläkroppaa unohtamatta. Toki Laine on paljon isompi framiltaan, eli aivan samanlaiseksi tuskin itseään saa.
 

Nick Neim

Jäsen
Hah! Näin tärkeetä se on ihmiselle olla Internetissä oikeassa. Nauretaanko molemmat nyt omalle paskantärkeydellemme?
No ei edellenkään ole, vaan alkuun hyvinkin kohteliaasti pyysin laittamaan linkkiä, että kuka näin on todennut, kun tuota olet jo niin useasti huudellut. Se, miksi kiertelit ja kaartelit vastaustasi useamman viestin ajan, vaikuttaa juurikin tuolta paskantärkeydeltä ja siltä, että otit tuon jostain syystä hyvinkin henkilökohtaisesti.

Mutta kiitos, lähden etsimään. Paskantärkeydestä kertoo jotain myös se, että suoran linkin sijaan käsketään itse etsiä vahvistuksia toisen sanomisille, kuten hyviin keskustelutapoihin kuuluu. Vaikuttaa hyvinkin pikkumaiselta, mutta eipä tuo ole uutta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
No ei edellenkään ole, vaan alkuun hyvinkin kohteliaasti pyysin laittamaan linkkiä, että kuka näin on todennut, kun tuota olet jo niin useasti huudellut. Se, miksi kiertelit ja kaartelit vastaustasi useamman viestin ajan, vaikuttaa juurikin tuolta paskantärkeydeltä.

Mutta kiitos, lähden etsimään. Paskantärkeydestä kertoo jotain myös se, että suoran linkin sijaan käsketään itse etsiä vahvistuksia toisen sanomisille, kuten hyviin keskustelutapoihin kuuluu. Vaikuttaa hyvinkin pikkumaiselta, mutta eipä tuo ole uutta.
Ai se olikin nyt kaikki minussa vikana, kun itse olit alunperin väärässä. Selvä homma :D
 

teppana

Jäsen
No johan minä sanoin, että en ole tuota olin avuin onnistunut selvittämään. Ehkä siksi, että tuossa lihasmassa -keskustelussa kukaan ei noin todennäköisesti todennut, koska en sitä ole löytänyt.

Mutta mätkitään sitten yhdessä sitä olkiukkoa, niin on kaikilla parempi mieli. Juttujen todenperäisyyksillä nyt muutenkaan niin väliä ole.

Voi mennä myös sekaisin HFBoardsin kanssa. Siellä oli joku vuosi sitten vääntöä Laineen ketjussa (muistaakseni) lihasmassan kasvattamisesta ja muutama "mäki treenaan ja tiiän kyllä" kaveri heitti aika absurdeja lukuja pöytään. En muista tarkkaan mutta jotain tyyliin 7-15 kiloa puhdasta lihasmassaa ja alle vuosi/kesässä. Aina kun bodaamisesta puhutaan muualla kuin sille omistetulla foorumilla tulee eteen aika hurjia väärinkäsityksiä siitä mitä lihas on ja kuinka paljon sitä realistisesti saa esim. ammattilaisjääkiekkoilija kesässä kroppaan kiinni.
 

Nick Neim

Jäsen
Ai se olikin nyt kaikki minussa vikana, kun itse olit alunperin väärässä. Selvä homma :D
Edelleenkään en löytänyt, kuka on väittänyt sitä boldattua osuutta. Saa edelleenkin osoittaa tyhmälle, eikä täyttää aihetta tyhjästä offtopicista, josta niin usein olet itse vinkumassa.

Tosin en jostain syystä ihmettelisi, jos sitä lainausta ei koskaan löytyisi. Ja silti olisin väärässä.

Huoh.

Voi mennä myös sekaisin HFBoardsin kanssa. Siellä oli joku vuosi sitten vääntöä Laineen ketjussa (muistaakseni) lihasmassan kasvattamisesta ja muutama "mäki treenaan ja tiiän kyllä" kaveri heitti aika absurdeja lukuja pöytään. En muista tarkkaan mutta jotain tyyliin 7-15 kiloa puhdasta lihasmassaa ja alle vuosi/kesässä.

Sillä juuri kyselin, kun @adolf nimenomaan puhui tästä ketjusta.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Okei, aika oli sen verran tehnyt tepposensa että tuo boldattu lause oli oma aivopieruni. Jossain muistan lukeneeni tuollaista keskustelua miten joku nimenomaan tuotakin väitti, mutta sitä ei mainita tuossa psychodadin viestissä joku löytyi muistaakseni sivulta 15 tai 16. Ja se oli se viesti johon Runkia Karia viittasin katsomaan. Siis juuri tuota että moinen määrä lihasta on hankittavissa parissa kesässä tai yhdessä vuodessa. Saattaa olla että se oli sitten hfboardsilla, mutta itse kyllä muistin että olen sen ihan suomen kielellä lukenut.

Noh, mutta tämä nyt tästä pilkunnussimisesta. Housuunpaskojaksi väittäminen oli silti vähän mielestäni kohtuutonta. Niisk.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös