Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2017–2018

  • 826 254
  • 3 252

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En pitäisi pakiston syyskauden pistemäärää minään absoluuttisena mittarina siitä, kuinka kova se pakkikalusto oikeasti on. Sanoit, että mollasin suoranaisesti Kärppien pakistoa. Jos tarkoituksena on verrata Tapparan ja Kärppien pakkikalustoa, totta kai sitä verrataan hivenen pidemmältä otannalta, kuin tämän kauden alku? Jos esimerkiksi nelikko Elorinne-Rantakari-Kemiläinen-Mikkola näytti viime keväänä, että pystyvät pelaamaan kovalla tasolla finaaleissa, pitäisikö tämä seikka unohtaa, jos alkukausi on vähän yskähdellyt? Lehtonen pelasi MM-kisoissa, Vittasmäki tippui sieltä viimeisinä pois. Ja ainiin, Lehtonenhan voitti SHL:ssä kultaa. Nyt yhtäkkiä kuitenkin Hakanpää ja Kivihalme ovat parempia puolustajia, kun ovat nakutelleet pari pojoa enemmän syys-lokakuussa? Köyhää argumentointia, etenkin, kun nostat taas toisaalta Kärppien puolelta vanhaa meriittiä esiin siinä, että Kärppien pakeista kolme ovat voittaneet parhaan puolustajan tittelin. Tapparan pakistosta arvioidaan kuitenkin vain nykyvire, eikä vanhoilla meriiteillä ole väliä.
Pikkaisen ihmetyksellä luen tekstiäsi. Me molemmat otimme arvioissamme huomioon niin tämän kauden suorituksia kuin aikaisempiakin meriittejä. Minähän en erityisesti edes ottanut kantaa Tapparan puolustukseen, vaan keskityin enemmän Kärppiin. Tapparan puolustus on kova ja pystyn allekirjoittamaan kaiken, minkä Tapparan puolustajista kirjoitit. Mielestäni Kärppien puolustus on kuitenkin vähintään yhtä timanttinen kuin Tapparan puolustus. Vallitseva tilanne myös tämän todentaa. Voimme jännityksellä seurata, miten tästä eteenpäin. Tilanne voi olla toisenlainen helmikuussa.
Näköjään otit vielä nokkiisi, kun Heshka-Koivistosta mainitsin vain, että ovat kovaa valuuttaa.
Huoli pois, ei meikäläinen tuollaisesta möksähdä. Kirjoitit sanatarkasti: ”Koivisto-Heshka on aika kovaa valuuttaa Kärpillä.” Mielestäni on Heshkan ja Koiviston aliarvioimista, kun alkukauden parhaasta pakkiparista kirjoittaa noin ja samalla suitsuttaa ylisanoin oman suosikkijoukkueensa pakistoa. En ole varma, onko kyseessä tahallinen aliarviointi vai tietämättömyys.
Tunnetko Tapparan pakistoa laisinkaan? Alkaa oikeastaan heräämään kysymys siitä.
En varmasti tiedä Tapparan pakistosta yhtä paljon kuin sinä. Uskoisin kuitenkin olevani siitä jotenkin kärryillä. Kärppien puolustuksesta uskallan sanoa tietäväni puolestaan enemmän kuin sinä. En pidä pelaajakohtaisista vertailuista silloin, kun tehdään yleistä voimasuhdeanalyysia. Joukkueen menestykseen sekä yksittäisen pelaajan rooliin ja onnistumiseen vaikuttaa niin monisyinen kokonaisuus, etten näe oikein mitään järkeä tehdä teennäisiä vertailupareja pelaajista eri joukkueiden välillä. Laitan tähän loppuun oman, vaikkakin kovin pintapuolisen näkemykseni Tapparan puolustajista yksilöinä. Luetteloin pelaajat peliajan mukaisen järjestykseen niin, että eniten pelannut on ensin. Mikäli haluat, voin mielelläni esitellä sinulle myöhemmin Kärppien puolustuksen. Silloin olisin enemmän vahvuusalueellani.

Mikko Lehtonen 20 ottelua 2+7=9 (+4)
Yksi sarjan parhaista yleispuolustajista, joka löi itsensä todella läpi viime vuonna. Pelasi tämän alkukauden erinomaisesti ollen joukkueensa ykköspakki. Jostain syystä viime pelit ovat olleet vaikeampia ja vastuu on ollut aiempaa vähäisempää. Yhtäkaikki, kyseessä on mielestäni Tapparan paras ja monipuolisin puolustaja.

Veli-Matti Vittasmäki 20 ottelua 2+5=7 (+13)
Vittasmäki on kyllä ollut meikäläiselle jonkinmoisessa katvealueessa, enkä ole häneltä koko uran varrelta kovinkaan montaa peliä nähnyt tai en ole häneen niissä huomiota juurikaan kiinnittänyt. Kaveri on noussut kaikessa hiljaisuudessa aivan sarjan terävimpään kärkeen puolustavan puolustajan roolissa. Hän on pystynyt tällä kaudella myös tehoilemaan, mikä hämmentää entisestään. Tapparan pelejä olen tälle kaudelle nähnyt niin vähän, että minut pystyy vakuuttamaan tuolla hurjalla teholukemalla. Jospa tällä kaudella pääsisin seuraamaan Tapparan ja Kärppien välistä pudostupelisarjaa, tulisi tämäkin raataja minulle tutummaksi.

Niko Mikkola 12 ottelua 0+3=3 (+2)
Kyseessä on fyysisestä pelistä pitävä peruspakki. Tiedän, että kaveria kehutaan lähes kaikkialla ja kyseessä voi hyvinkin olla tulevaisuuden NHL-konkari. Minua hän ei ole vielä vakuuttanut, eikä tämä poissulje sitä, etteikö hän niin pystyisi kauden edetessä tekemään. Mielestäni hän ei ollut hyvä viime vuoden pudotupeleissä kaikesta saamastaan suitsutuksesta huolimatta. Varmaan loukkaantuminenkin painoi. En tiedä, onko ollut häikäisevä alkukaudesta. Ei ainakaan minun vähäisen näkemän perusteella. Voi olla pudotuspeleissä todella kova luu, tai sitten se ihan perussuorittaja.

Valtteri Kemiläinen 20 ottelua 2+4=6 (+3)
Hyvin liikkuva ja kiekon kanssa taitava puolustaja. Tykkään kovin hänen hyökkäyssuunnan ominaisuuksista ja muistan puolustaneeni häntä aikanaan JYP-osiossa, kun hänen höntyilyjään kritisoitiin. Raikas puolustaja, jonka heikkoudet ovat puolustuspelaamisessa. Saa nähdä, tykkääkö Rautakorpi hänestä yhtä paljon kuin minä. Kemiläinen aloitti kautensa suurella vastuulla, mutta parhaillaan käyrä osoittaa alaspäin. Mielenkiintoista on nähdä, mikä hänen roolinsa on jatkossa. Tuskin hän vapaaehtoisesti tyytyy noihin alle 15 minuutin peliaikoihin, joita hän parhaillaan kellottaa.

Aleksi Elorinne 20 ottelua 0+3=3 (-3)
EHT-Elorinne jäi minulle mieleen kauden 2014-2015 finaalisarjasta. Minulla on tunne, että Bonsaksen-Elorinne olisi ollut puolustussuuntaan selvästi Tapparan paras pakkipari. Tykästyin häneen kovin. Sen jälkeen ura on kuitenkin ollut alamäessä, ainakin loivassa. Saas nähdä, jotenkin luulisin hänen sopivan hyvin Rautakorven sapluunaan, mutta alkukausi on ollut vaikea.


Otso Rantakari 20 ottelua 4+4=8 (-4)
Tämä nuori pistelinko on loistava viivapelissä. Alkukausi oli hänelle vaikea, mutta onnistumiset ovat ruokkineet itseluottamusta ja tällä hetkellä hän on todellinen uhka vastustajille hyökkäysuuntaan. Nyt hän saakin vastuuta alkukautta enemmän. Heikkoudet hänellä ovat puolustuspelaamisessa. Nuo heikkoudet saa anteeksi vain, jos tehoilee riittävästi. Jotenkin en innostu hänestä yhtä paljon kuin Kemiläisestä. Ehkä Otso on vielä liian yksipuolinen minun makuuni.

Aleksi Salonen 20 ottelua 4+5 (+7)
On pelannut huikean alkukauden, vaikka on nokkimisjärjestyksessä vasta puolustaja numero seitsemän. Salonen oli jotenkin jäänyt mieleen JYPistä ja olin hivenen yllättynyt, kun Tappara aikanaan tämän ”ylijäämä” pakin hommasi. On osoittautunut kuitenkin aivan loistavaksi seiskapakiksi, varmasti Liigan paras siinä roolissa.

Jere Rouhiainen 12 ottelua 0+0 (-2) *pelannut neljä peliä KooKoossa
Jerestä en mitään tiedä, niin en ala esittämään, että jotain tietäisin. Tapparan pakkihierarkkian numero kahdeksan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Faktathan oli juuri kohdallaan. Voimme yhdessä todeta vähemmän provosoivasti, että Leskinen on yksi parhaista liigan laitahyökkääjistä. Väite paras on aina kiistanalainen, koska siinä ei tarkemmin sisällytetä millä tavalla paras. Kokonaisuutena parempana pidän esimerkiksi Peltolaa. Onko Leskinen vaarallisempi hyökkäys suuntaan kuin Peltola? Mielestäni mahdollisesti. Peltolalla kiistattomia faktaan perustuvia näyttöjä ihan lähiajoilta, kuin esimerkiksi viimekaudella palyoffien MVP. Todennäköisesti hänellä saattaa olla muita ominaisuuksia parempia, mitä Leskinen ei vielä niin osaa.
Faktat eivät ole sinulla olleet juuri koskaan kohdallaan, kun olet minulle vastannut. Eivätkä ole nytkään. Niin, parasta laituria on vaikea arvottaa ja jokaisella saa asiasta olla mielipide. Huomioithan, etten missään vaiheessa ole väittänyt Leskisen olevan varmasti sarjan paras laituri. Olen väittänyt Leskisen olevan ehkäpä koko sarjan paras laituri. Tuo sana -ehkä- on ollut mukana juuri siitä syystä, että ihmiset arvottavat asioita eri tavalla. En tiedä, miksi tuo lausahdus koetaan provosoivana. Mielestäni alkukausi on osoittanut, että tuo monien mielestä täysin naurettava väitteeni Leskisestä, voi hyvinkin pitää paikkansa.
Mitenkäs sitten ennustuksesi tälle kaudelle, jotka eivät ole osuneet kovinkaan hyvin? Lasse Kukkosen kausi ei ole ollut kauden alussa tekemiesi hehkutuksiesi mukainen. Osa osuus ja osa ei. Ne jotka osuu, niin niistä on toki mukava puhua.
Kukkonen on ollut pelillisesti pettymys, mutta suunta on ollut tyylikkäästi paranemaan päin. Kukkonen oli kesän loukkaantuneena ja lähti siksi pahasti takamatkalta tähän kauteen. Pikkuhiljaa olemme nähneet tutumpaa Lassea. Huoli pois, Lasse on taas kivenkova, kun hetki lyö. Tuollaisen epäkohdan sitten ennakostani löysit, huhuh! En minä mikään oraakkeli ole tai väitä olevani.
 

Lintta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pikkaisen ihmetyksellä luen tekstiäsi. Me molemmat otimme arvioissamme huomioon niin tämän kauden suorituksia kuin aikaisempiakin meriittejä. Minähän en erityisesti edes ottanut kantaa Tapparan puolustukseen, vaan keskityin enemmän Kärppiin. Tapparan puolustus on kova ja pystyn allekirjoittamaan kaiken, minkä Tapparan puolustajista kirjoitit. Mielestäni Kärppien puolustus on kuitenkin vähintään yhtä timanttinen kuin Tapparan puolustus. Vallitseva tilanne myös tämän todentaa. Voimme jännityksellä seurata, miten tästä eteenpäin. Tilanne voi olla toisenlainen helmikuussa.

Huoli pois, ei meikäläinen tuollaisesta möksähdä. Kirjoitit sanatarkasti: ”Koivisto-Heshka on aika kovaa valuuttaa Kärpillä.” Mielestäni on Heshkan ja Koiviston aliarvioimista, kun alkukauden parhaasta pakkiparista kirjoittaa noin ja samalla suitsuttaa ylisanoin oman suosikkijoukkueensa pakistoa. En ole varma, onko kyseessä tahallinen aliarviointi vai tietämättömyys.

En varmasti tiedä Tapparan pakistosta yhtä paljon kuin sinä. Uskoisin kuitenkin olevani siitä jotenkin kärryillä. Kärppien puolustuksesta uskallan sanoa tietäväni puolestaan enemmän kuin sinä. En pidä pelaajakohtaisista vertailuista silloin, kun tehdään yleistä voimasuhdeanalyysia. Joukkueen menestykseen sekä yksittäisen pelaajan rooliin ja onnistumiseen vaikuttaa niin monisyinen kokonaisuus, etten näe oikein mitään järkeä tehdä teennäisiä vertailupareja pelaajista eri joukkueiden välillä. Laitan tähän loppuun oman, vaikkakin kovin pintapuolisen näkemykseni Tapparan puolustajista yksilöinä. Luetteloin pelaajat peliajan mukaisen järjestykseen niin, että eniten pelannut on ensin. Mikäli haluat, voin mielelläni esitellä sinulle myöhemmin Kärppien puolustuksen. Silloin olisin enemmän vahvuusalueellani.

Mikko Lehtonen 20 ottelua 2+7=9 (+4)
Yksi sarjan parhaista yleispuolustajista, joka löi itsensä todella läpi viime vuonna. Pelasi tämän alkukauden erinomaisesti ollen joukkueensa ykköspakki. Jostain syystä viime pelit ovat olleet vaikeampia ja vastuu on ollut aiempaa vähäisempää. Yhtäkaikki, kyseessä on mielestäni Tapparan paras ja monipuolisin puolustaja.

Veli-Matti Vittasmäki 20 ottelua 2+5=7 (+13)
Vittasmäki on kyllä ollut meikäläiselle jonkinmoisessa katvealueessa, enkä ole häneltä koko uran varrelta kovinkaan montaa peliä nähnyt tai en ole häneen niissä huomiota juurikaan kiinnittänyt. Kaveri on noussut kaikessa hiljaisuudessa aivan sarjan terävimpään kärkeen puolustavan puolustajan roolissa. Hän on pystynyt tällä kaudella myös tehoilemaan, mikä hämmentää entisestään. Tapparan pelejä olen tälle kaudelle nähnyt niin vähän, että minut pystyy vakuuttamaan tuolla hurjalla teholukemalla. Jospa tällä kaudella pääsisin seuraamaan Tapparan ja Kärppien välistä pudostupelisarjaa, tulisi tämäkin raataja minulle tutummaksi.

Niko Mikkola 12 ottelua 0+3=3 (+2)
Kyseessä on fyysisestä pelistä pitävä peruspakki. Tiedän, että kaveria kehutaan lähes kaikkialla ja kyseessä voi hyvinkin olla tulevaisuuden NHL-konkari. Minua hän ei ole vielä vakuuttanut, eikä tämä poissulje sitä, etteikö hän niin pystyisi kauden edetessä tekemään. Mielestäni hän ei ollut hyvä viime vuoden pudotupeleissä kaikesta saamastaan suitsutuksesta huolimatta. Varmaan loukkaantuminenkin painoi. En tiedä, onko ollut häikäisevä alkukaudesta. Ei ainakaan minun vähäisen näkemän perusteella. Voi olla pudotuspeleissä todella kova luu, tai sitten se ihan perussuorittaja.

Valtteri Kemiläinen 20 ottelua 2+4=6 (+3)
Hyvin liikkuva ja kiekon kanssa taitava puolustaja. Tykkään kovin hänen hyökkäyssuunnan ominaisuuksista ja muistan puolustaneeni häntä aikanaan JYP-osiossa, kun hänen höntyilyjään kritisoitiin. Raikas puolustaja, jonka heikkoudet ovat puolustuspelaamisessa. Saa nähdä, tykkääkö Rautakorpi hänestä yhtä paljon kuin minä. Kemiläinen aloitti kautensa suurella vastuulla, mutta parhaillaan käyrä osoittaa alaspäin. Mielenkiintoista on nähdä, mikä hänen roolinsa on jatkossa. Tuskin hän vapaaehtoisesti tyytyy noihin alle 15 minuutin peliaikoihin, joita hän parhaillaan kellottaa.

Aleksi Elorinne 20 ottelua 0+3=3 (-3)
EHT-Elorinne jäi minulle mieleen kauden 2014-2015 finaalisarjasta. Minulla on tunne, että Bonsaksen-Elorinne olisi ollut puolustussuuntaan selvästi Tapparan paras pakkipari. Tykästyin häneen kovin. Sen jälkeen ura on kuitenkin ollut alamäessä, ainakin loivassa. Saas nähdä, jotenkin luulisin hänen sopivan hyvin Rautakorven sapluunaan, mutta alkukausi on ollut vaikea.


Otso Rantakari 20 ottelua 4+4=8 (-4)
Tämä nuori pistelinko on loistava viivapelissä. Alkukausi oli hänelle vaikea, mutta onnistumiset ovat ruokkineet itseluottamusta ja tällä hetkellä hän on todellinen uhka vastustajille hyökkäysuuntaan. Nyt hän saakin vastuuta alkukautta enemmän. Heikkoudet hänellä ovat puolustuspelaamisessa. Nuo heikkoudet saa anteeksi vain, jos tehoilee riittävästi. Jotenkin en innostu hänestä yhtä paljon kuin Kemiläisestä. Ehkä Otso on vielä liian yksipuolinen minun makuuni.

Aleksi Salonen 20 ottelua 4+5 (+7)
On pelannut huikean alkukauden, vaikka on nokkimisjärjestyksessä vasta puolustaja numero seitsemän. Salonen oli jotenkin jäänyt mieleen JYPistä ja olin hivenen yllättynyt, kun Tappara aikanaan tämän ”ylijäämä” pakin hommasi. On osoittautunut kuitenkin aivan loistavaksi seiskapakiksi, varmasti Liigan paras siinä roolissa.

Jere Rouhiainen 12 ottelua 0+0 (-2) *pelannut neljä peliä KooKoossa
Jerestä en mitään tiedä, niin en ala esittämään, että jotain tietäisin. Tapparan pakkihierarkkian numero kahdeksan.

Hyvää duunia. Tätä oli mielenkiintoista lukea. Itsellä jää monesti vastustajien pelaajien yksilöinti pintapuoliseksi. Näitä lisää.

Otso Rantakarin teholukema kieltämättä pisti silmään.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rantakarihan on parantanut noista lähes kaksinumeroisista pakkaslukemista hurjasti. Ja Kemiläinen taas on näyttänyt kiekollisesti pelokkaalta ja epävarmalta, ainoa oikea vaihtoehto on ollut antaa Rantakarille vastuuta ylivoimassa, Valtterilla ei kulje.

Pikkaisen ihmetyksellä luen tekstiäsi. Me molemmat otimme arvioissamme huomioon niin tämän kauden suorituksia kuin aikaisempiakin meriittejä. Minähän en erityisesti edes ottanut kantaa Tapparan puolustukseen, vaan keskityin enemmän Kärppiin.

x x x

Kirjoitit sanatarkasti: ”Koivisto-Heshka on aika kovaa valuuttaa Kärpillä.” Mielestäni on Heshkan ja Koiviston aliarvioimista, kun alkukauden parhaasta pakkiparista kirjoittaa noin ja samalla suitsuttaa ylisanoin oman suosikkijoukkueensa pakistoa.

Pisti silmään oheiset pätkät. Ilmeisesti @Apheu teki nyt virheen, kun mainitsi oululaisparista sanallakaan suitsuttaessaan Tapparan pakistoa. Itselle ei tule kyllä mieleenkään, että aika kova valuutta olisi aliarvioimista. Olisi kannattanut ilmeisesti vain hehkuttaa meidän EHT-pakistoa ja jättää naapuri mainitsematta. Mitenkäs muuten, eikös Koivistolla ole peli hieman viimeaikoina pätkinyt?
 

Apheu

Jäsen
Hienoa, että päätit avata mielipiteesi Tapparan pakeista, @McTorso . Mikkolan näen itse huomattavasti kovempana pelaajana, kuin sinä, mutta muuten olet ihan jäljillä.

Koivisto-Heshkaa ei ole mitenkään pitänyt aliarvioida, enkä sitä omasta mielestäni tehnytkään. Aika kovaa valuuttaa, niin kuin sanoin. Menin suoraa asiaan eli näihin Kivihalmeisiin ja kumppaneihin, joista jotain sanottavaa itselläni oli.
 

Kukko

Jäsen
Faktat eivät ole sinulla olleet juuri koskaan kohdallaan, kun olet minulle vastannut. Eivätkä ole nytkään. Niin, parasta laituria on vaikea arvottaa ja jokaisella saa asiasta olla mielipide. Huomioithan, etten missään vaiheessa ole väittänyt Leskisen olevan varmasti sarjan paras laituri. Olen väittänyt Leskisen olevan ehkäpä koko sarjan paras laituri. Tuo sana -ehkä- on ollut mukana juuri siitä syystä, että ihmiset arvottavat asioita eri tavalla. En tiedä, miksi tuo lausahdus koetaan provosoivana. Mielestäni alkukausi on osoittanut, että tuo monien mielestä täysin naurettava väitteeni Leskisestä, voi hyvinkin pitää paikkansa.

Kukkonen on ollut pelillisesti pettymys, mutta suunta on ollut tyylikkäästi paranemaan päin. Kukkonen oli kesän loukkaantuneena ja lähti siksi pahasti takamatkalta tähän kauteen. Pikkuhiljaa olemme nähneet tutumpaa Lassea. Huoli pois, Lasse on taas kivenkova, kun hetki lyö. Tuollaisen epäkohdan sitten ennakostani löysit, huhuh! En minä mikään oraakkeli ole tai väitä olevani.

Jos joskus faktani on ollut vääriä, niin olen ne myös korjannut ja asiasta pahoittelut. Pääasiassa kuitenkin lähes poikkeuksetta oikeita ja ytimessä. Omat arvelusi Lassen suhteen ovat menneet tähän asti päin metsää, niin kuin aiemmilla kausilla ylipositiiviset arviosi muutenkin useasti näin on tehnyt. EHKÄPÄ Lasse on tälle kaudelle jo menneen talven lumia, ja epäilen että EHKÄPÄ ei tule tuolta enää nousemaan Kärppien johtavaksi pelaajaksi. Kohtuu tarkasti olen tätä ketjua seurannut, mutta en ole huomannut kyllä mitään yleistä konsensusta jossa Leskistä ei EHKÄPÄ pidettäisi tämän kauden onnistujana. Näin ollen faktat kuntoon.
 
Tuolloin veikkasin muuten myös Ruohomaan pelaavan itsensä tällä kaudella EHT-tasolle. Molemmille väitteille naureskeltiin. Nyt voimme huomata, etteivät väitteet olleet kovin kaukaa haettuja.
Kuitenkaan sen paremmin Ruohomaa kuin ”ehkä sarjan paras laituri” eivät päässeet vielä EHT-tasolle. Vielä siis odottaa vahvistusta tämä.
 

Ralph

Jäsen
Kuitenkaan sen paremmin Ruohomaa kuin ”ehkä sarjan paras laituri” eivät päässeet vielä EHT-tasolle. Vielä siis odottaa vahvistusta tämä.
No eihän siellä ole Liigan parasta maalivahtiakaan, joten ei noille EHT-valinnoille kannata niin painoa antaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos joskus faktani on ollut vääriä, niin olen ne myös korjannut ja asiasta pahoittelut. Pääasiassa kuitenkin lähes poikkeuksetta oikeita ja ytimessä. Omat arvelusi Lassen suhteen ovat menneet tähän asti päin metsää, niin kuin aiemmilla kausilla ylipositiiviset arviosi muutenkin useasti näin on tehnyt. EHKÄPÄ Lasse on tälle kaudelle jo menneen talven lumia, ja epäilen että EHKÄPÄ ei tule tuolta enää nousemaan Kärppien johtavaksi pelaajaksi. Kohtuu tarkasti olen tätä ketjua seurannut, mutta en ole huomannut kyllä mitään yleistä konsensusta jossa Leskistä ei EHKÄPÄ pidettäisi tämän kauden onnistujana. Näin ollen faktat kuntoon.
Kyllä nuo sinun faktasi ovat toistuvasti ihan mitä sattuu, etkä edes itse sitä tajua. Lasse Kukkonen valittiin muuten taas maajoukkueeseen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin valittiin myös Mikkola, joka ei suitsutusta mielestäsi ansaitse. Tuossahan on hyvä paikka vertailla näiden kahden pärjäämistä kansainvälisellä tasolla.
Kyllä. En oikein ole jaksanut EHT-pelejä seurata. Nyt olisi mahdollisuus seurata Mikkolaa vähän tarkemmin, saa nähdä innostunko. Aikalailla samanlaisissa rooleissa varmasti kyseinen kaksikko vetää jäällä. Pukukopissa toisen rooli onkin sitten aivan eri tasolla kuin toisen.
 
Aikalailla samanlaisissa rooleissa varmasti kyseinen kaksikko vetää jäällä. Pukukopissa toisen rooli onkin sitten aivan eri tasolla kuin toisen.
Onneksi siellä on kuitenkin Jukka Peltola, niin toimii se koppipuolikin.

Varmaan sama rooli Kukkosella ja Mikkolalla. Mikkolalla vain ominaisuudet paremmat kuin Kukkosella koskaan. Tai no, kokeneen Kukkosen pelinluku on varmasti vielä parempaa kuin tämän hetken Mikkolan. Kokemuksen kautta sekin korjaantuu.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siinä valinnassa ainoa syy oli saunakaveruus ja entiset näytöt. Nykyisellä tasolla ei pitäisi olla huoltajan pestiä lähempänä maajoukkuetta.
Ettei tule väärinkäsitystä, niin haluan tarkentaa, etten tarkoita faktoilla nimimerkkien mielipiteitä pelaajista. En minä esimerkiksi ole väittänyt faktaksi Leskisen olevan sarjan paras laituri. Olen nostanut hänet niin sanotusti holllille. Joku sanoo, että Leskinen ei ole läheskään sarjan paras ja on aivan yhtä oikeassa väitteensä kanssa kuin minä. Sama juttu Kukkosen tai kenen tahansa pelaajan arvioita tehdessä. Ei tuommoisista mielipideasioista saa faktaa aikaiseksi millään. Tämä yksi sankari ei oikein vaikuta tätäkään asiaa ymmärtävän.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
LepoLasse Kukkonen jatkaa siis kausikortilla leijonissa vaikka on Liigan kärkijoukkue Kärppien ainoa pelaaja, joka onnistunut pääsemään tehotilastossa pakkaselle.

Lasse ei ole ollut enään vuosiin kansainvälisen tason pelaaja ja tällä kaudella kansallinen tasokin tuottanut vaikeuksia, vaikka muulla joukkueella kulkee. Lasse jatkaa siitä huolimatta maajoukkueessa luottomiehenä ja eiköhän kapteenin natsatkin rintaan tule. Aikamoista selänpesua ilmeisesti toteuttaa Latelle?
 
Kukahan se pukukopin johtaja sitten lopulta on? Onko kapteenisto jo julkistettu? Eiköhän se liene Lasse ”Super” Kukkonen, eikä Jukka Peltola.
En tiedä. Etkä tiedä sinäkään. Mutta se tiedetään, että Kukkonen on tärkeä Kärppien kopissa, samoin Peltola Tapparalla. Pointti olikin, ettei se koppi mitenkään Kukkosen varassa ole. Löytyy niitä johtajia.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä. Etkä tiedä sinäkään. Mutta se tiedetään, että Kukkonen on tärkeä Kärppien kopissa, samoin Peltola Tapparalla. Pointti olikin, ettei se koppi mitenkään Kukkosen varassa ole. Löytyy niitä johtajia.
Kyllä tiedän ja niin tiedät sinäkin. Tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että leijonien pukukopin johtaja on erittäin usein ollut Lasse Kukkonen, ei Jukka Peltola. Erittäin merkittävä tekijä Lasse leijonien kopissa edelleen on, koska hänet maajoukkueeseen taas valittiin.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Eihän Lasse tosiaan tämän syksyn näytöillä EHT-joukkueeseen päässyt, vaikka mies onkin parantanut pelaamistaan syksyn mittaan.
Varmaan sama rooli Kukkosella ja Mikkolalla. Mikkolalla vain ominaisuudet paremmat kuin Kukkosella koskaan.
Naurettava väite. Mikkola ei ole lähimainkaan sitä tasoa millä Lasse on parhaimillaan uraansa ollut. Vaikka McTorsolla saattaa värilasit painaa niin ei helvetti sinun kanssa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä tiedän ja niin tiedät sinäkin. Tiedät yhtä hyvin kuin minäkin, että leijonien pukukopin johtaja on erittäin usein ollut Lasse Kukkonen, ei Jukka Peltola. Erittäin merkittävä tekijä Lasse leijonien kopissa edelleen on, koska hänet maajoukkueeseen taas valittiin.
Mistäs sinä tiedät mitä siellä kopissa tapahtuu? Kuin että Lasse taitaa pestä Laten selän vähän alempaa, mitä muut uskaltavat...

Kukkosen osalta puhutaan tällä hetkellä menneessä aikamuodossa, etenkin näyttöjen osalta.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
LepoLasse Kukkonen jatkaa siis kausikortilla leijonissa vaikka on Liigan kärkijoukkue Kärppien ainoa pelaaja, joka onnistunut pääsemään tehotilastossa pakkaselle.

Lasse ei ole ollut enään vuosiin kansainvälisen tason pelaaja ja tällä kaudella kansallinen tasokin tuottanut vaikeuksia, vaikka muulla joukkueella kulkee. Lasse jatkaa siitä huolimatta maajoukkueessa luottomiehenä ja eiköhän kapteenin natsatkin rintaan tule. Aikamoista selänpesua ilmeisesti toteuttaa Latelle?
Vuosiin on aikamoista liioittelua. Pari kautta sitten miehen pelaaminen näytti Liigassa jäätävän hyvältä, eikä majussakaan ihan huonosti mennyt. Viime vuosina on kärsinyt paljon loukkaantumisia ja ei ole enää sama tuttu Kukkos Lasse. Viime kausi ja tämä on ollut heikompaa suorittamista ja ei pitäisi missään nimessä olla enää edes ehdolla maajoukkueeseen. Mutta toki koti turnaukseen oiva lisä antamaan nuorille pojille oppia hommasta. Pelillinen taso ei vain nyky Kukkosella riitä ei millään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös