Ärsyttävimmät laulajat

  • 51 181
  • 231

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jo mainituista komppaukset honottaville Sannille ja Jannalle (erityisesti "Sä et oo hullu" vaihtaa välittömästi kanavan) ja James Bluntille vielä lisämaininta.

Vielä ei ole mainittu tangomarkkinoiden kautta soittolistoille tungettua, kuiskaavaa puhetta ja laulua vuorottelevaa Yona-nimellä esiintyvää artistia (?), joka on myös varma kanavanvaihtaja.

****************************

Plussa menee tällä kertaa Jonna Tervomaalle, jonka uusin tuotanto on ihan kelvollista kuunneltavaa.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Se Ellinoora tms ja se vitun Leijonakuningas tms. Ylivoimainen ykkönen, menee jopa Sannin edelle.

Kuuntelepa saman artistin Carrie. Sellaista teinipaskaa yleisestikin nämä vastaavat, että aiheuttaa kouristuksia. Tällaista musiikkia ei takuulla kuuntele yksikään täysi-ikäinen, jos nyt vähääkään on henkisesti kehittynyt sieltä teinivuosilta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Vesku Loiri viimeisen kymmenen vuoden ajalta.

Loirihan oli aikoinaan ihan laulumiehiä (levyhyllystä löytyy tuon ajan levyjä) ja teki useammankin legendaarisen biisin. Terveyden mentyä heikompaan suuntaan Loirin laulaminen on muuttunut aivan karmeaksi kuolonkorinaksi, jota jostain käsittämättömästä syystä sanotaan tulkinnaksi.

Jokeri rapakon takaa: Charlie Puthin ihanan herkkä ääni. Hyi vittu.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sanni, Evelina ja muut vastaavat autotune-kihertäjät.

Kyllä mulle tulee kylmii väreitä ja mä alan kirjoittaa huonosti, kun mä kuulen tätä paskaa. Ja tämä skeida vetää RuisTeknossa isot lavat täyteen.

Jokin on lopullisesti pilalla.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minä en näitä nimiä tunnista, sannieveliinoja, mutta biisit tunnistan valitettavasti. Ja niitä riittää. Nyt kun Yle-Puhekin on täyttä skeidaa, niin olen joutunut palaamaan muzakkiradioiden pariin. Siis silloin kun olin työelämässä, nyt on onneksi kesäloma. Mutta kyllä vain: jokainen nuori nainen jolla on yksi lause, naisnäkökulmainen tiedostava kertosäkeen aihio tarjottavana levymogulille, saa myös sen sopparin ja sitten purskaistaan levy radiosoittoon. Kaikki kuulostavat samalta, eivätkä edes keskinkertaiselta valitettavasti. Mitään uusia Lea Laveneita on aivan turha odottaa, ehkä viiden vuoden kuluttua alkaa uusi trendi päästä idulle. sannieveliinoja kukaan muista enää vuodenkaan kuluttua, mutta aikansa niitä vielä lisää levy-yhtiön ovista sisään päästetään. Sitten levypomot on todettu loppuunkulutetuiksi ja ehkä musikaalisuus palaa musiikkiin.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sannin nenä-ääni -honotusta, yhdistettynä 13-vuotiaan kirjoittamilta vaikuttamiin lyriikoihin en kestä ollenkaan. Cheekin ähkiminen ja ylimieliset lyriikat aiheuttavat vähintään yhtä suurta kuvotusta.

Kyllä mulle tulee kylmii väreitä ja mä alan kirjoittaa huonosti, kun mä kuulen tätä paskaa. Ja tämä skeida vetää RuisTeknossa isot lavat täyteen.

Jokin on lopullisesti pilalla.

Aamen.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Chisu. En vaan jaksa tämän akan enimmäkseen ininää ja nillitystä muistuttavaa "laulua". Tietysti sanatkin vielä biiseissä sellaista tweenie--sontaa, etten jaksa niitäkään. "Tehtiin tien päähän talo sievä, mut sori rakas, ny mä en saa henkee siellä ja mun on mentävä". Just.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen näköjään tämän ketjun joskus aloittanut ja pitää sanoa että joko laulajien taso on huonontunut tai sitten viime vuosina on altistunut enemmän huonolle musiikille kun tuntuu että Axl ja V. Valo olisivat tänä päivänä todella kaukana kärjestä vaikka edelleenkin kummankin maneerit ovat aika raskasta kuunneltavaa. Mutta erityisesti nykypopissa on kyllä niin rasittavia ääniä että en voi oikein mitenkään käsittää miten jotkut voivat näitä kuunnella. Aika moni muukin näköjään listaillut näitä samoja artisteja joten en ole näemmä yksin.

- Sannin honottava nenä-ääni yhdistettynä käsittämättömään lässyttävään laulutyyliin on kyllä aivan selkeä ykkönen. Ei vaan pysty kuuntelemaan tuollaista!
- Nylon Beat oli välillä aika rasittavaa kuunneltavaa mutta Jonnan sinänsä OK ääni tasapainotti sitä sen verran että sitä pystyi jotenkin kuuntelemaan. Sen sijaan Erinin ääntä ja honottavaa laulutyyliä ei kuuntele itse perkelekään. Erinillähän perseestä on myös biisit mutta erityisen ärsyttävä maneeri on tämä melkein joka biisissä toistuva äää-ää-ää, tyyliin "Se päivä ei oo vielä tänäää-ää-ää-ääään.
- Chisulla olisi laulutaitoa ja myös biisintekotaitoa mutta jostakin syystä haluaa käyttää tuota ääntänsä ihmeelliseen piipitykseen ja biisimateriaalikin on käsittämättömän epätasaista.
- Anna Puu on myös yksi näistä lukuisista piipittävistä naisartisteista Suomessa.
- Katri Helenan ylikireää ääntä olen aina vihannut.
- Myös Kaija Koon honottava nenä-ääni kuuluu kestoinhokkeihin. Bonuksena äärimmäisen rasittavat "hei supernaiset nyt mennään bilettämään" -tyyliset biisit.
- Räppäreiden kohdalla en nyt oikein tiedä voiko niitä laskea laulajiksi, mutta heistä ihan ylivoimainen inhokkini on huutamalla räppäävä Ville Galle. Muutenkin ääni on rasittava. Myös Cheekin äärimmäisen teennäinen "pahapoika-ääni" on lähinnä huvittava mutta myös sellainen jota ei jaksa kuunnella. Cheekin lyriikat myös niin myötähäpeää aiheuttavia että menee kyllä lähes huonon komiikan puolelle koko tyyppi.
- Robin on myös sellainen kaveri jolla periaatteessa on ihan helvetin hyvä ääni ja laulutaitokin nuorelle kaverille kovaa luokkaa. Mutta joku siinä artikulaatiossa ja laulutyylissä mättää isosti. En oikein osaa yksilöidä että mikä se on.

Jännä muten sekin miten melkein jokainen noista ym. artisteista on tällä hetkellä maan suosituimpia artisteja. Minä en käsitä vaikka yrittäisin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännä muten sekin miten melkein jokainen noista ym. artisteista on tällä hetkellä maan suosituimpia artisteja.
Listaltasi unohtui mainita Vesala. Juhannuksen aikaan jouduin kuuntelemaan jotain Radio Suomea ja siellä tuo hirveys soi. PMMP:stä en ikinä tykännyt, muttei se aihettanut mitään sen kummempaa inhoakaan, paitsi että Paula vaikutti jo tuolloin rasittavalta akalta. Nyt tajusin ettei sen "lauluakaan" jaksa kuunnella yhtään.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
- Myös Kaija Koon honottava nenä-ääni kuuluu kestoinhokkeihin. Bonuksena äärimmäisen rasittavat "hei supernaiset nyt mennään bilettämään" -tyyliset biisit.

Joo, kyllä sitä toivoo, että Kaijan vaihdevuodet alkaisi jo loppua. Aikas kamalia nämä aikuisen naisen kuumista aalloista kertovat tekeleet.

Listaltasi unohtui mainita Vesala. Juhannuksen aikaan jouduin kuuntelemaan jotain Radio Suomea ja siellä tuo hirveys soi. PMMP:stä en ikinä tykännyt, muttei se aihettanut mitään sen kummempaa inhoakaan, paitsi että Paula vaikutti jo tuolloin rasittavalta akalta. Nyt tajusin ettei sen "lauluakaan" jaksa kuunnella yhtään.

Jep, alkuun muhun ei uponnut Luodinkaan soolomeininki, mutta muutaman kokeilun jälkeen ihan kivaa menoahan tuo on. Ja nyt sitten on alkanut ajatella, että kun nappaa PMMP:stäkin pois Sjöroosin biisinkirjoitustaidon ja Mira Luodin sellaisen kivan "vinksahtaneisuuden", niin jäljellehän sitten jääkin Vesalan tunnelman droppaus.....
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Näistä Suomen "supertähdistä" onkin jo kaikki sanottu, mutta...

The Offspringin laulajan Dexter Hollandin äänessä on jokin sävy, mitä en kestä viittä sekuntia enempää. Ärsyttävä on juuri oikea termi. Toinen inhokki, mitä ääneen tulee on Suomireggae -artisti Raappana. Kaverin lyriikatkin on myös erittäin kornit. Lauletaan aksentilla josta Babyloniasta jossain Lahden takametsissä. Voi vittu sentään...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Listaltasi unohtui mainita Vesala.

Ei unohtunut. Vesalan soololevy oli valtava pettymys ja ihan käsittämätöntä kuraa, mutta laulajana Paula Vesala on aivan upea ja silloin kun biisi on hyvä niin voisin kuunnella tuota ääntä loputtomiin. Kuulakas ääni jossa on tyttömäisyyttä mutta ei silti mene samanlaiseksi soinnittomaksi piipitykseksi ja lässytykselksi kuten niin monella suomalaisella naislaulajalla nykyisin. Tämän takia olin kyllä pettynyt että Vesalan soololevy oli noin kelvottoman huono, tuo ääni ansaitsisi parempia biisejä!
 
Viimeksi muokattu:

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin tuon Vesalan livekunnon tarkistamassa viime viikolla Hernesaaren rannassa. En ollut juuri muita biisejä kuullut aiemmin kuin ne kamalat radiohitit - oli siellä jotain parempiakin, mutta kyllä tuonkin perusteella sanon että edelleen sooloura on suuri pettymys. PMMP:llä oli aika nokkelia sanoituksia ja välillä rankkojakin, kuten Joku raja, mutta nyt tuntuu kuin Paula olisi kaivanut jonkun teini-iän sanoitusvihkon pöytälaatikosta ja laittanut nyt levylle aiemmin liian noloina hylätyt tekstit. Hyvin tuo näytti yleisöön uppoavan - sinänsä kyllä ymmärrän sen - ja konsertti oli loppuunmyyty eli jotain 3500. Oma tunnelma kyllä droppasi hyvin viimeistään siihen, että ne kaksi hittiä ja joku Fintelligents-homma kuultiin "loppuhuipennuksena".

Mira Luodin olen nähnyt jo useamman kerran ja kyllä se putoaa näistä kahdesta paljon paremmin. Itse Miralle ei nyt voi tietysti juurikaan antaa krediittiä muusta kuin räväkästä persoonasta - laulajana aika keskinkertainen, eikä tehnyt Tunnelivisiolle edes sanoituksia, mutta toimivat biisit, hyvä taustabändi plus Mira värikkäänä keulakuvana toimii hyvin. Tunnelivisio on kokonaisuudessaan Arto Tuunelan käsialaa. Sen uuden sinkun Meikkaava messias tekijöistä ei ole tietoa.

Mainittakoon myös, että Miran keikoilla sukupuolijakauma on ollut aika tasainen, mutta tuolla Paulan keikalla varmaan vähintään 3/4 oli naisia.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toinen inhokki, mitä ääneen tulee on Suomireggae -artisti Raappana. Kaverin lyriikatkin on myös erittäin kornit. Lauletaan aksentilla josta Babyloniasta jossain Lahden takametsissä. Voi vittu sentään...

Aamen. Luulin pitkään että Raappana on joku sympaattinen murtaen suomea puhuva karibianneekeri, mutta kyseessä onkin tavallinen suomalainen tyyppi nimeltään Janne.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Aamen. Luulin pitkään että Raappana on joku sympaattinen murtaen suomea puhuva karibianneekeri, mutta kyseessä onkin tavallinen suomalainen tyyppi nimeltään Janne.
Tässä kohtaa pitää mainita että Raappana on Pöyhösen Janne.

Janne Raappanan laulussa ei nimittäin ole mitään ärsyttävää.

Mutta joo, onhan tuo Janne Pöyhönen aika kauheaa kuunneltavaa ja katsottavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Minä en käsitä vaikka yrittäisin.
Asian vierestä: Robin on alkanut soimaan Iskelmäradiossa. Huomasin viikonloppuna automatkalla.

Kohta 50-vuotiaat mammat menevät kuuntelemaan Kaija Koon sijaan Robinia. Voi Robin-parkaa, kun joutuu vaivaantuneena torjumaan ylipainoisten ja humalaisten naisten lähentelyjä.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Michael Poulsen. Ei sitä volinaa kykene kuuntelemaan. Ei tuo Volbeat uppoa muutenkaan, pakko sanoa että radio on sammutettava aina kun kyseinen bändi soi.
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kilkkinen on tehnyt pääsääntöisesti oopperaa jo yli kymmenen vuotta. Näkyy tuossa laulutyylissä.

Jaahas, en tiennyt tuota, mutta nyt aiheuttaa entistä enemmän hämmennystä. Etenkin oopperalaulajan luulisi ottavan edes teoksen sanat haltuun ennen julkista esitystä.

Itse aiheeseen, Haloo Helsingin Elli on kyllä tehokkaasti estänyt itseäni tutustumasta paremmin HH:n tuotantoon. Luulen että sieltä löytyisi enemmänkin hyviä biisejä, mutta ei vain pysty Ellin lauluääntä sietämään.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kysyikö joku tätä?
Carrie Ellinoora LYRICS
Jotenkin tulee mieleen, että jos sanoittajan vanhemmat olisivat tienneet tuotoksensa tulevista tuotoksista, niin lapsi oli vahingossa hukkunut keväiseen simaämpäriin – varmuuden vuoksi kahdesti.

Eli kaikille sukupuoliyhdyntää suunnitteleville tai sitä avion kautta pakosta harrastaville: keskitytään todella oikein kunnolla siihen hommaan, jotta ei tulisi lisää Ellinooria. Järjetön sohiminen seis!
Ellinoora - Leijonakuningas LYRICS - YouTube

Lisäedit: Miten hyvin menisi kaupaksi Ellinoora-kondomit?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös