#nextgenerationBlues

  • 122 043
  • 654

Narayana

Jäsen
Itse lähinnä kohautan olkapäitäni huvittuneesti jollekin parikybäselle räkänokalle joka saa itkupotkuraivarit siitä, että seura palaisi alkuperäiseen, oikeaan nimeensä.
Juuri tämän takia tällä palstalla ei tule käytyä kovinkaan usein. Tuntuu niin turhauttavalta, kun hyvät keskustelut pitää aina pilata turhalla provosoimisella ja asioiden kärjistämisellä. Kannattaisi edes joskus miettiä kaksi kertaa ennen kuin sitä enteriä painaa.

e. Ylipäätänsä olisi kiva saada jokin konkreettinen syy sille, miksi Bluesin nimeä ei voisi mukamas käyttää tai miten se olisi edes taloudellisesti järkevää vaihtaa nimeä yhtään mihinkään suuntaan. Kovin vähässä ovat ne argumentit olleet. Kun nimeä lähdetään vaihtamaan meinaa se jo automaattisesti sitä, että osa näistä "räkänokista", joita nyt on sattunut olemaan yllättävän paljon viime vuosina joukkueen tukena, eivät peleihin tulisi. Tämän jälkeen pitäisi brändätä isommalla rahalla uutta seuraa, oli se sittte Kiekko-Espoo tai Espoo United. Kyse ei ole edes pelkästään siitä millä logolla kukin hessu haluaa pelata vaan myös siitä, miten seura tullaan samaan taloudellisesti sekä ulkoisesti mahdollisimman toimivaksi ja houkuttelevaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Ekonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Blues, Honka
En tarkistanut, onko täällä jo todettu, että K-Espoo nimellä toimittiin 1984-1998 eli 14 vuotta ja Bluesina 1998-2016 eli 18 vuotta Wikipedian mukaan.

On hyvä, että 'räkänokat' ja muutkin kiivailevat 'oikeasta nimestä'. Sehän osoittaa pelkästään kiinnostusta. Jatkumon takia kannatan Blues-nimeä. Siinä on sisältöä paljon enemmän kuin K-Espoossa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jokainen seuran kannattaja varmasti(?) tietää milloin seura on perustettu ja varmaan myös sen milloin nimi on vaihdettu. Siitä on helppo laskea, että Bleginä on menty muutama vuosi pidempään. Se yhdistettynä aktiivikannattajien nuoreen ikään on ihan validi perustelu Blues-nimen kannattamiselle, mutta en vaan voi sille mitään, että jos joku väittää paluun ALKUPERÄISEEN nimeen merkitsevän kannattamisen loppua, en pidä näitä tyyppejä kovin suuressa arvossa. Eikä siinä mitään, tuskin hekään minua.

Räkänokaksi sanominen on toki turhaa kärjistämistä, mutta sellainen fiilis tollaisesta oman historian päälle sylkemisestä tulee.

Ekonyymi: ihan mielenkiinnosta, millä lailla Blues-nimessä on enemmän sisältöä?
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Kun nimeä lähdetään vaihtamaan meinaa se jo automaattisesti sitä, että osa näistä "räkänokista", joita nyt on sattunut olemaan yllättävän paljon viime vuosina joukkueen tukena, eivät peleihin tulisi. Tämän jälkeen pitäisi brändätä isommalla rahalla uutta seuraa, oli se sittte Kiekko-Espoo tai Espoo United.

Mä en kyllä ymmärrä tätä alkuunkaan. Toki, jos vain osa jättää tulematta, ei menetys kovin iso ole. Ajatellaan tätä, vaikka Ässien kautta. Mikäli toiminnan jatkumisen takia, palautettaisiin nimi Porin Karhuiksi, en asiasta suuremmin pitäisi, mutta ei se sitä poista, että joukkuetta edelleen kannattaisin.

Toivon, että Espoo palaa mahdollisimman pian takaisin liigakartalle, koska siellä pelejä tulee käytyä katsomassa...
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
Tulee vaan edelleen mieleen semmonen että jos Salonoja ei tahtoisi ostella ( jos joutuisi ostamaan isommalla rahalla konkkapesästä) Blues- tai Kiekko- Espoo nimeä joukkueelle, ja lähtisi nyt sitten virallisesti Unitedin nimellä pelailemaan niin käytännössähän nimeksi arjessa vakiintuu silloin vain lyhyesti Espoo. Tuota on aika helppoa täydentää myöhemmin sanoilla kiekko tai blues, kun aika on oikea.

Ei ne espoolaisen kiekkoilun perinteet ja henki mihinkään mielestäni siitä katoa , että nimestä jää hetkeksi käyttöön vain pelkkä Espoo, saman alkuperäisen seuran henki ja sielu elää uudessa organisaatiossa, pelipaita on takuuvarmasti sininen ja heppakenkälogokin on vain vähän eri asennossa.
Espoolaiset kannattajathan ne antavat uudelle joukkueelle sielun ja lookin, puhaltavat vanhat sinikeltaiset perinteet eloon kannustamalla katsomossa sitä mitä tekivät aiemminkin. Ei Espoo- niminen joukkue ole muualle muuttamassa, eikä jo vuosikymmenten aikana eloon heränneet ja kehittyneet kulttuuriasiat mihinkään häviä, jos kannattajat ja katsojat ne haluavat elossa pitää ja liittää uuteen seuraan. Seuran tekevät ihmiset sen sisällä ja ympärillä, ideologian, hengen ja sielun. Ne eivät muutu, jos kannattajatkaan eivät muutu.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Varmasti porukka käy peleissä, mutta se tunne puuttuu se jokin joka sitoo joukkueeseen. Varmasti uudelle jengillekkin syntyy kannatusporukka, mutta sen syntyminen ottaa oman aikansa.
 

Orca

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon mikä milloinkin
Toivoa luo se, että jostain syystä Hirso-paidan ja mailan huutokauppa on merkitty keskeytetyksi. Syy? Hyvässä lykyssä merkittävämpää memorabiliaa ostetaan huutokaupan ohi tulevan joukkueen pyhättöön. Toisaalta taidan olla muutenkin katteettoman optimistinen tulevaisuuden suhteen...

Syy lienee vain se, että hinta ei noussut odotetulle tasolle ja myyjä (konkurssipesä) hylkäsi tarjouksen => yritetään uudestaan. Tuollahan iso osa huutokaupoista ei sido myyjää ennen kuin se hyväksyy tarjouksin.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Espoolaiset kannattajathan ne antavat uudelle joukkueelle sielun ja lookin, puhaltavat vanhat sinikeltaiset perinteet eloon kannustamalla katsomossa sitä mitä tekivät aiemminkin. Ei Espoo- niminen joukkue ole muualle muuttamassa, eikä jo vuosikymmenten aikana eloon heränneet ja kehittyneet kulttuuriasiat mihinkään häviä, jos kannattajat ja katsojat ne haluavat elossa pitää ja liittää uuteen seuraan. Seuran tekevät ihmiset sen sisällä ja ympärillä, ideologian, hengen ja sielun. Ne eivät muutu, jos kannattajatkaan eivät muutu.

Olen täysin samaa mieltä, itse logohan on sinäänsä on vain immateriaalioikeus, mutta ymmärrän toki jos joillain on hieman eri ideologia asian suhteen. Parhaassa tapauksessa Blues nimi säilyy ja homma jatkuu vanhaan malliin (ei siis taloudellisella puolella ;) ) sarjaporrasta alempana.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Tämähän juuri on ainakin aiemmin mainittu suunnitelmaksi. Tuolloin mainittu myös, että Unitedin alla saisivat joukkueet taistella aiemmilla nimillä.
Jussi Salonoja haluaa SM-liigan kriisiseuran pääomistajaksi: ”Minun pitää saada ääneni kuuluviin” - SM-liiga - Ilta-Sanomat
Tuo linkki Salonojan mietteisiin on niin vanha, ettei tuohon artikkeliin voi enää luottaa. Tuohon aikaan hän oli ostamassa Bluesia, ei perustamassa uutta seuraa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmasti porukka käy peleissä, mutta se tunne puuttuu se jokin joka sitoo joukkueeseen. Varmasti uudelle jengillekkin syntyy kannatusporukka, mutta sen syntyminen ottaa oman aikansa.

Tämä ei avaudu mulle ollenkaan. Siis onko se side vain siihen seuran nimeen, kulloiseenkin joukkueeseen valmennuksineen, niiden sekoitukseen vai mihin? Välillähän joukkue uusiutuu kauden jälkeen niin paljon, ettei koppiin jää montaakaan kaiffaria edelliseltä kaudelta. Monet kehtaavat vielä siirtyä seuraan oman kaupungin ulkopuolelta.

Kaikki ihan varmasti ymmärtävät, ettei nykyinen tilanne ole ideaali kenellekään ja on törkeää, että tällaisia asioita joutuu fani edes miettimään. Fakta on kuitenkin se, että Bluesia hoidettiin suoraan sanottuna niin pitkin vittuja, että vihdoinkin teoille tuli seuraukset ja hommat loppui. Surullista on se, että asiat ovat niin monimutkaisia, ettei Blues-nimen käyttö näytä olevan mahdollista, ainakaan ilman metkittävää taloudellista satsausta. Ymmärrän ihan helvetin hyvin Salonojaa, ettei hän halua tai aio maksaa konkurssipesälle nimestä, kun JE on viimeiseen asti suhmuroinut ja mm. rehelliset tavarantoimittajat ja muut sopimuskumppanit ovat jäämässä ilman rahojaan, joista vastike on jo ajat sitten Bluesille toimitettu. Sen sijaan JE:n lähipiiri, jotka ovat vielä loppuaikoina pumpanneet rahaa uppoavaan laivaan, olisi etusijalla, kun mahdollisia velkoja aletaan maksaa.

Paljonko itse olisitte valmiita laittamaan omaa rahaanne kiinni Blues-nimeen? Kympin, kaksi, satasen, tonnin? Mitäpä, jos yrittäisitte kerätä osan rahoista itse kokoon, jolloin olisi ihan helposti laskettavissa, kuinka suuri arvo brändillä oikeasti on faneille. Ikävä tosiasia on se, että niin kauan kuin ei omaa rahaansa laita kiinni, on turha huutaa mistään. Tietenkin kaikkien joukkueiden fanit ovat arvokkaita, mutta totuus on myös se, että kaikki fanit eivät ole samanarvoisia keskenään. Katsomokulttuurilla ja hallissa viihtymisellä on merkitystä, mutta sen todellinen arvo on se, paljonko siitä jää viivan alle. Suomessa sen arvo on aivan varmasti pienempi kuin vaikkapa Ruotsissa tai Saksassa. Keskustelupalstalla huutava fani ei ole seuralle minkään arvoinen, jos se fani ei käy hallissa, osta fanituotteita, jne. Sitäpaitsi, suuri osa ihmisistä on tyhmiä. Enkä siis viittaa teihin, vaan kaikkiin ihmisiin. Joskus tuntuu, että niitä on jäähalleissa korostetun paljon.

Jussin on pakko keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja laittaa asioita pala palalta kuntoon. Kun yksi asia on varmistunut, hoidetaan seuraava. Varmasti Jussi haluaa saada kaikki potentiaaliset vanhat K-Espoo- ja Blues-fanit hallille, mutta tässä vaiheessa se ei ole prioriteettilistalla kovinkaan korkealla. Jokainen fiksu ihminen ymmärtää sen. Jussin prioriteettilistan kärjessä on saada Espooseen miesten edustusjoukkue mahdollisimman korkealle sarjatasolle, jotta junioreilla säilyy mahdollisuus "suoraan putkeen" Espoossa. Minun mielestäni tämä on loistava asia.

Mitäpä, jos kokeilisitte toista strategiaa: mitä te voitte tehdä jeesataksenne Jussia, jotta hänellä olisi mahdollisimman hyvät lähtökohdat tulevalle kaudelle? Itse ajattelin tulla katsomaan jonkun matsin ensi kaudella ja ehkäpä ostaa jonkun kausikirjan tai sellaisen. Ihan vain kannatuksen vuoksi.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Jussihan joutuu maksamaan nyt kuitenkin osan JE:n veloista saadakseen lisenssin Mestikseen joten liitto katsoo tämän uuden seuran jatkoksi Bluesin raunioille. Kyllä minä olen valmis sijoittamaan Jussin jengiin jos hän laittaa nimeksi tuon Bluesin ja haluaa sitouttaa fanit mukaan esim. osakeannin kautta. Tuo tehtävälista johon @BOL viittaat lyhenee huomattavasti jos vanhat kannattajat niin K-Espoo kuin Blues fanit saadaan tukemaan uutta nousua.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tämä ei avaudu mulle ollenkaan. Siis onko se side vain siihen seuran nimeen, kulloiseenkin joukkueeseen valmennuksineen, niiden sekoitukseen vai mihin? Välillähän joukkue uusiutuu kauden jälkeen niin paljon, ettei koppiin jää montaakaan kaiffaria edelliseltä kaudelta. Monet kehtaavat vielä siirtyä seuraan oman kaupungin ulkopuolelta.
Itsellenikin tämä on teityllä tavalla vähän mysteeri. Toisaalta fanittaminen on sydämen asia. Jos Blues on se mielitietty, voi Kiekko-Espoo jotain kirpaista. Se on henkilökohtainen asia ja sillä selvä.

Itselleni homma on aika selkeä. Kävin Kiekko-Espoon peleissä vuodesta -88 ja nimen muuttumisen jälkeen Bluesin peleissä. Fiilis pysyi samana, kannatanhan kotikaupunkini urheiluseuraa. Tämä siitäkin huolimatta, että Blues oli mielestäni karmaiseva nimivalinta. Ajan mittaan siihen on tottunut, mutta suurin hetki omalta osaltani Espoolaisessa kiekkoilussa on liiganousu. Siksi Kiekko-Espoo sopii nimenä mainiosti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Jambo78 , kysyinkin, kuinka paljon jengi olisi valmis laittamaan omaa rahaansa likoon pelkästä Blues-nimestä? Miksi ihmeessä hän pykäisi osakeannin tässä vaiheessa, kun hän ei varsinaisesti tarvitse pääomaa eikä hänellä ole tarvetta myöskään jakaa päätösvaltaa?

Se on ihan selvää, että Bluesin raunioille uusikin seura nousee. Onko teidän mielestänne oikein, että Jussi joutuu maksamaan JE:n aikaisia velkoja? Mun mielestäni ei ole, koska hän ei ole niissä ollut osallisenakaan ja tilanne ei olisi Jussin aikana tuollaiseksi ikinä mennytkään. Mutta sitä nyt on turha itkeä, koska asioille ei mitään enää voi.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Se on ihan selvää, että Bluesin raunioille uusikin seura nousee. Onko teidän mielestänne oikein, että Jussi joutuu maksamaan JE:n aikaisia velkoja? Mun mielestäni ei ole, koska hän ei ole niissä ollut osallisenakaan ja tilanne ei olisi Jussin aikana tuollaiseksi ikinä mennytkään. Mutta sitä nyt on turha itkeä, koska asioille ei mitään enää voi.

Ei ole ja tuolla Mestispuolella kun vähän sen suuntaisesti mainitsin niin en saanut juurikaan vastakaikua. Erityisen absurdilta minusta tuntuu se että Salonojan pitää maksaa toisten liigassa tekemät velat jotta pääsee pelaamaan Mestistä. Liiga ei ole edes Suomen Jääkiekkoliiton alainen sarja.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
@Jambo78Onko teidän mielestänne oikein, että Jussi joutuu maksamaan JE:n aikaisia velkoja? Mun mielestäni ei ole, koska hän ei ole niissä ollut osallisenakaan ja tilanne ei olisi Jussin aikana tuollaiseksi ikinä mennytkään.
Joo, ei se svengaa oikein munkaan oikeustajuun, varsinkin kun velat eskaloitui noin suuriksi juuri sen takia, että pelattiin uhkapeliä, yritettiin pitää Jussi ulkona kuvioista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole ja tuolla Mestispuolella kun vähän sen suuntaisesti mainitsin niin en saanut juurikaan vastakaikua. Erityisen absurdilta minusta tuntuu se että Salonojan pitää maksaa toisten liigassa tekemät velat jotta pääsee pelaamaan Mestistä. Liiga ei ole edes Suomen Jääkiekkoliiton alainen sarja.

Kaikkinensa ihan päätön kuvio. Kaikkein eniten perseestä tässä on se, että Aloha ja Rautio yrittävät edelleenkin tehdä kaikkensa, jotta Jussin toimintaedellytykset olisivat mahdollisimman vaikeat. Ja tämän mahdollistaa mm. jotkut Mestiksen säännöt? On kyllä hienoa.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Kaikkinensa ihan päätön kuvio. Kaikkein eniten perseestä tässä on se, että Aloha ja Rautio yrittävät edelleenkin tehdä kaikkensa, jotta Jussin toimintaedellytykset olisivat mahdollisimman vaikeat. Ja tämän mahdollistaa mm. jotkut Mestiksen säännöt? On kyllä hienoa.
Samaiset herrat väittivät kivenkovaa tekevänsä kaikkensa Espoolaisen kiekon eteen joten nyt olisi hyvä sauma luovuttaa ja antaa tuo nimi, logo ja brändi ilmaiseksi eteenpäin. Tämä tosin ei ole enää heidän käsissään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaiset herrat väittivät kivenkovaa tekevänsä kaikkensa Espoolaisen kiekon eteen joten nyt olisi hyvä sauma luovuttaa ja antaa tuo nimi, logo ja brändi ilmaiseksi eteenpäin. Tämä tosin ei ole enää heidän käsissään.

Viimeistään tässä vaiheessa kaikki jo varmasti ymmärtävät, ettei heidän tavoitteensa ehkä ekaa varttia lukuunottamatta ole todellakaan ollut toimia espoolaisen kiekon hyväksi, vaan täysin itsekkäistä syistä. Mikä sinällään liiketoimintanäkökulmasta ei ole väärin. Matkan varrella vain unohtuivat vastuut, velvollisuudet ja mitä näitä nyt on. Plus, että lätkäjengin pyörittäminen ei voi koskaan ole pelkkää mustavalkoista liiketoimintaa.
 

KromiRob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo United
Tämä ei avaudu mulle ollenkaan. Siis onko se side vain siihen seuran nimeen, kulloiseenkin joukkueeseen valmennuksineen, niiden sekoitukseen vai mihin? Välillähän joukkue uusiutuu kauden jälkeen niin paljon, ettei koppiin jää montaakaan kaiffaria edelliseltä kaudelta. Monet kehtaavat vielä siirtyä seuraan oman kaupungin ulkopuolelta.

Kaikki ihan varmasti ymmärtävät, ettei nykyinen tilanne ole ideaali kenellekään ja on törkeää, että tällaisia asioita joutuu fani edes miettimään. Fakta on kuitenkin se, että Bluesia hoidettiin suoraan sanottuna niin pitkin vittuja, että vihdoinkin teoille tuli seuraukset ja hommat loppui. Surullista on se, että asiat ovat niin monimutkaisia, ettei Blues-nimen käyttö näytä olevan mahdollista, ainakaan ilman metkittävää taloudellista satsausta. Ymmärrän ihan helvetin hyvin Salonojaa, ettei hän halua tai aio maksaa konkurssipesälle nimestä, kun JE on viimeiseen asti suhmuroinut ja mm. rehelliset tavarantoimittajat ja muut sopimuskumppanit ovat jäämässä ilman rahojaan, joista vastike on jo ajat sitten Bluesille toimitettu. Sen sijaan JE:n lähipiiri, jotka ovat vielä loppuaikoina pumpanneet rahaa uppoavaan laivaan, olisi etusijalla, kun mahdollisia velkoja aletaan maksaa.

Paljonko itse olisitte valmiita laittamaan omaa rahaanne kiinni Blues-nimeen? Kympin, kaksi, satasen, tonnin? Mitäpä, jos yrittäisitte kerätä osan rahoista itse kokoon, jolloin olisi ihan helposti laskettavissa, kuinka suuri arvo brändillä oikeasti on faneille. Ikävä tosiasia on se, että niin kauan kuin ei omaa rahaansa laita kiinni, on turha huutaa mistään. Tietenkin kaikkien joukkueiden fanit ovat arvokkaita, mutta totuus on myös se, että kaikki fanit eivät ole samanarvoisia keskenään. Katsomokulttuurilla ja hallissa viihtymisellä on merkitystä, mutta sen todellinen arvo on se, paljonko siitä jää viivan alle. Suomessa sen arvo on aivan varmasti pienempi kuin vaikkapa Ruotsissa tai Saksassa. Keskustelupalstalla huutava fani ei ole seuralle minkään arvoinen, jos se fani ei käy hallissa, osta fanituotteita, jne. Sitäpaitsi, suuri osa ihmisistä on tyhmiä. Enkä siis viittaa teihin, vaan kaikkiin ihmisiin. Joskus tuntuu, että niitä on jäähalleissa korostetun paljon.

Jussin on pakko keskittyä yhteen asiaan kerrallaan ja laittaa asioita pala palalta kuntoon. Kun yksi asia on varmistunut, hoidetaan seuraava. Varmasti Jussi haluaa saada kaikki potentiaaliset vanhat K-Espoo- ja Blues-fanit hallille, mutta tässä vaiheessa se ei ole prioriteettilistalla kovinkaan korkealla. Jokainen fiksu ihminen ymmärtää sen. Jussin prioriteettilistan kärjessä on saada Espooseen miesten edustusjoukkue mahdollisimman korkealle sarjatasolle, jotta junioreilla säilyy mahdollisuus "suoraan putkeen" Espoossa. Minun mielestäni tämä on loistava asia.

Mitäpä, jos kokeilisitte toista strategiaa: mitä te voitte tehdä jeesataksenne Jussia, jotta hänellä olisi mahdollisimman hyvät lähtökohdat tulevalle kaudelle? Itse ajattelin tulla katsomaan jonkun matsin ensi kaudella ja ehkäpä ostaa jonkun kausikirjan tai sellaisen. Ihan vain kannatuksen vuoksi.

Harvinaisen hyvin sanottu ja allekirjoitan kyllä itse myös mietteesi. Löytyy sieltä HIFK:n puolesta fiksujakin ihmisiä ;)

Itse myös vähän oudoksun ajatusta, että seura jätettäisiin sen takia, että nimi vaihtuu, kun muutoin kuitenkin kyseessä oleellisesti "sama" seura tai sen jatkaja. Ja jatkajana tässä tapauksessa vain positiivisissa asioissa ja ennen kaikkea tuo BJR:n mukana olo. Vaihtoehdothan ovat kuitenkin paljon masentavammat.

Toinen asia, mistä jotkut jaksavat ulista on, Rauden & co. "huono" lähtötilanne, huonoilla soppareilla, jotka Jussi joskus tehnyt. Kukaanhan ei ole pakottanut ketään ottamaan niin huonoa diiliä vastaan vaan ihan itse mentiin perse edellä puuhun, täysillä. Näistäkin asioista Jussia syytellään mielestäni täysin turhaan. Onneksi näistä edellisistä omistajista ei enää juurikaan jauheta tämän asian tiimoilta ja hyvä niin. Mutta kyseisten herrojen vieläkin jatkuva kapuloiden heittelemiinen rattaisiin on jotain niin räikeää ja törkeää, että ihan puistattaa. Siellä taas Espoon edustuskiekkoilu edellä mennään..
 

Mahti

Jäsen
BOL, yllättävän fiksu pitkä teksti ton seuran fanilta.

Mutta, mitäs nämä kaiken sotkeneet entiset omistajat vielä yrittävät sotkea?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös