Pelottavin kauhuelokuva?

  • 46 473
  • 216

vehhhmanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Viesti2
Itsellä jäänyt lapsuudesta mieleen Maissilapset eli children of the corn. Siinä sekopäiset muksut olivat teilanneet kaikki vanhemmat kylässä sirpeillä palasiksi. Joku pariskunta sitten eksyi sinne ja joutui lasten jahtaamiksi. Jotenkin näin se taisi mennä... Mieleen ainakin on jäänyt sellainen punapäinen luihu kaveri, sama näyttelijä on usein nähty joissain nörttirooleissa, ärsyttävän oloinen kaveri. Lisäksi pääosissa oli joku lyhyttukkainen tumma kakara, joka lopuksi osoittautui itse saatanaksi tai sen pojaksi.
Ei ole tullut näin aikuisiällä leffaa katsottua, mutta tuollaiset muistikuvat on elokuvasta ja ainakin silloin pelotti niin saatanasti!
Katselin muuten eilen viasat classicilta Kauhun Riivamat, joka myös tuli juniorina useampaankin otteeseen vhs:ltä tsekattua. Aikamoista kuraa sekin tuntui olevan, vaikka klassikkohan se on. Aika multaa puistot..jne
 

ditrim

Jäsen
Aikuisena katsottuna Maissilapset on ihan paskaa komediaa eikä yhtään kauhua. Camp-meininkiä tai jotain. Itsekin muistan pelänneeni Maissilapsia pienenä.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Itsellä jäänyt lapsuudesta mieleen Maissilapset eli children of the corn. (klip) Ei ole tullut näin aikuisiällä leffaa katsottua, mutta tuollaiset muistikuvat on elokuvasta ja ainakin silloin pelotti niin saatanasti! (klip)
Aika multaa puistot..jne

Katsoin rainan ensimmäistä kertaa vastikään (aikuisena) ja olin kyllä todella pettynyt. Ei pelottanut kertaakaan ja koko leffa oli vähintäänkin epäuskottava ja naurettava. En epäile hetkeäkään, etteikö pläjäys olisi pelottanut lapsena/teininä, mutta nyt se ei kertakaikkiaan iskenyt ollenkaan. Toki on huomioitava myös se, että Maissilapset on tehty -84 ja sen ajan tekniikalla & efekteillä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hyvin pitkälti totta, mutta kannattaa vielä mainita sekin että näissä kahdessa esimerkissä ohjaajina olivat Stanley Kubrick ja Alfred Hitchcock, joista molemmat kuuluvat kaikkien aikojen taidokkaimpiin ohjaajiin. Näitä kahta lukuunottamatta hyvin hyvin harvat maailman parhaista ohjaajista ovat tarttuneet kauhu- tai ylipäänsä genre-elokuviin.

Ehkei Lars Von Trieriä voi aivan verrata Kubrickiin ja Hitchcockiin ohjaajana mutta kyllähän hänkin on ylittänyt genre-rajoja melkoisesti, esim. Antichrist edusti filmatisoinniltaan hyvin paljon kauhua vaikka minusta siinä oli mukana draamallisiakin teemoja, mutta yhtäkaikki, sen voi laskea kauhuun. Eri genrejä edustivat Dancen in the dark, Dogville ja löytyypä joukosta Idiootitkin. Uusin Melancholia on näkemättä ja joutunen odottamaan aina siiheksi kunnes tulee dvd:lle, koska paikkakuntani leffateattereiden tulevien elokuvien listalla koko leffaa ei näy ja lista on pitkä kuin nälkävuosi. Melancholia on saanut kiitettäviä arvioita, joten se on pakko nähdä!

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehkei Lars Von Trieriä voi aivan verrata Kubrickiin ja Hitchcockiin ohjaajana mutta kyllähän hänkin on ylittänyt genre-rajoja melkoisesti, esim. Antichrist edusti filmatisoinniltaan hyvin paljon kauhua vaikka minusta siinä oli mukana draamallisiakin teemoja, mutta yhtäkaikki, sen voi laskea kauhuun.

Mieshän itse myös sanoi että yritti tehdä Antichristista kauhuelokuvaa, mutta epäonnistui. Kuten itse myös totesin viime sivulla, olen samaa mieltä. Helvetin hyvä elokuva, mutta täysin puhtaasta kauhuteoksesta ei voida puhua.

Ylipäätään ns. mässäilykauhussa on se ongelma, että siihen turtuu ja kyllästyy - ja vaarana on se, ettei mikään enää tunnu miltään ja panoksien pitää koventua koko ajan. Pitää saada lisää verta, kidutusta, yksityiskohtaisia detaljeja ja kärsimystä. Pian ei sekään tunnu enää missään, joten seuraavaksi on keksittävä kohteita, jotka vielä ylittävät ns. moraalisen horisontin. Aina löytyy joku tabu, johon ei ole vielä ylletty (esim. tuskin vielä tulee Hostel osa X -leffaa, jossa silvotaan ja raiskataan vaikkapa pikkulapsia yksityiskohtaisesti), mutta ajan myötä sekin rikotaan. Katsojalle sen sijaan jää lähinnä turtunut olo, ellei sitten kuulu ihmisryhmään, jossa on "vitun siistiä" katsella jotain mutilaatiota, joka näyttää lähinnä sydänleikkausdokumentilta.

Gorefilmit ja esim. psykologiset kauhut (joista itsekkin paljon pidän) ovat loppujen lopuksi hyvin erillaisia elokuvan muotoja. Siinä missä psykokauhu pyrkii luomaan ahdistavan ja pelottavan tunnelman, joka pitää tiiviisti katsojan syleilyssään koko elokuvan keston ajan, pyrkivät goreleffat luomaan ns. "ei pysty katsomaan" hetkiä. Eli noilla gorekohtauksilla pyritään välittämään mahdollisimman häiritseviä ja ahdistavia tunteita, yleensä lyhyen kohtauksen ajan, tunnelman luonnin sijaan. Poikkeuksiakin tosin löytyy, sillä esim. edellämainittu Antichrist sisältää mm. naisen sukupuolielimen silpomista, mutta ei silti ole goreen painottuva elokuva.

Mitä tulee tuohon turtumiseen, siitä olen kanssasi hieman erimieltä, ja hieman jopa tekisi mieli vetää esiin kukkahattu-kortti, mutta jätetään tekemättä. Itse en katso gorea sen takia että se on vitun siistiä, vaan siksi koska se on oikeasti parhaimmillaan helvetin ahdistavaa (yksi kauhuelokuvan tarkoituksista). Itse en ainakaan ole huomannut itsessäni turtumisen merkkejä, tai tarvetta "raskaampaan kamaan".

Olen myös kanssasi paljosta samaa mieltä. Minäkään en suvaitse eläinten tappamista, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että noita muutamaa kohtausta lukuunottamatta pidin Cannibal Holocaustista paljon.

(esim. tuskin vielä tulee Hostel osa X -leffaa, jossa silvotaan ja raiskataan vaikkapa pikkulapsia yksityiskohtaisesti)

Tähän on vielä linkitettävä A SerBian Film , elokuva jota en ole itse katsonut, sillä en oikein lämpene eksploitaatioelokuville (tosin en ole nähnytkään kuin Sodoman 120 Päivää). Mutta Wikipedian mukaan ainakin lasten raiskauksia tuossa pätkässä kuvataan hyvin todentuntuisesti ja tuon takia elokuva onkin kielletty mm. Espanjassa.

Linkki Wikipediaan.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Tähän on vielä linkitettävä A SerBian Film , elokuva jota en ole itse katsonut, sillä en oikein lämpene eksploitaatioelokuville (tosin en ole nähnytkään kuin Sodoman 120 Päivää). Mutta Wikipedian mukaan ainakin lasten raiskauksia tuossa pätkässä kuvataan hyvin todentuntuisesti ja tuon takia elokuva onkin kielletty mm. Espanjassa.

Linkki Wikipediaan.

Katsoin kaverin kanssa oluiden äärellä A Serbian Filmin. Kauhua ei irronnut mutta mitä vittua- fiiliksiä sitäkin enemmän. Minun on äärimmäisen vaikea kuvitella miten ällötys-efektin voisi viedä pidemmälle. Kannattaa katsoa ohjaajan kommentit elokuvan katsomisen jälkeen ja miettiä, aukesiko ohjaajan "pointit" katsomisen aikana. Veikkaan että ei. Kaiken tämän jälkeen on pakko todetam, että kannatti katsoa. Syytä tähän en osaa kylläkään valaista...
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tähän on vielä linkitettävä A SerBian Film , elokuva jota en ole itse katsonut, sillä en oikein lämpene eksploitaatioelokuville (tosin en ole nähnytkään kuin Sodoman 120 Päivää). Mutta Wikipedian mukaan ainakin lasten raiskauksia tuossa pätkässä kuvataan hyvin todentuntuisesti ja tuon takia elokuva onkin kielletty mm. Espanjassa.

Linkki Wikipediaan.

Tuota en ole vielä nähnytkään, kiitos.

Vaihdossa tämä: Snuff 102 @ Wikipedia
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
teloituksista yms. taltioiduista irrallisista kuolemista kuten Faces of Death - joka ei sekään mitenkään mieltäylentävää ole)

Ei todellakaan ole. Eihän noita oikein edes voi ns. kauhuelokuviin verrata. Netistä löytyy kyllä näitä sivustoja, joilla on vaikka minkälaisia videoita, jos tarpeeksi jaksaa kaivaa. Olen varmasti todella paha ihminen, mutta silti joskus olen sortunut noitakin katselemaan. Mikään ei minua pelota samalla tavalla kuin todellisuus ja se pahuus mihin ihminen oikeasti kykenee. Ei noita silti voi suositella oikein kenellekään. What is seen cannot be unseen.. :( Toki työn puolesta nuo ihmisen sisäosat eivät itsessään ole vieraita tai ensikerran nähtyjä, mutta onhan noissa oikeissa tapauksissa aina jotain todella traagista, hyytävää ja aitoa pahaa oloa, siis sellaista joka kouraisee sisältä, herättävää.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Luettuani hieman noista Hosteleista ja varsinkin Serbian filmeistä plotit olen kyllä taipuvainen sanomaan, että homma on mennyt aivan sairaaksi ja tuollaiset elokuvat pitäisi yksinkertaisesti kieltää. Raja on ylitetty.

Ei voi olla hyväksi ihmisen psyykelle katsoa noita vaikka ymmärrän että sinänsä että kauhu/jännitys ja itsensä järkyttäminen voikin olla kiehtovaa.

Itse aiheesta: "REC" on tällä hetkellä ykkönen viimeisen 5 minuuttisensa ansiosta ja noita ylläolevia en missään ikinä aio katsoa koska kyse ei ole mielestäni enää kauhusta vaan ihmismielen järkytyksestä. Isolla riskillä.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Luettuani hieman noista Hosteleista ja varsinkin Serbian filmeistä plotit olen kyllä taipuvainen sanomaan, että homma on mennyt aivan sairaaksi ja tuollaiset elokuvat pitäisi yksinkertaisesti kieltää. Raja on ylitetty.

Samaa mieltä. Ei sillä, etteikö noissa sivuta vaikka nyt tuon Serbian Filmin (jota en ole nähnyt, mutta noista "highlighteista" on kyllä tarpeeksi tullut juttuja vastaan) kohdalla Balkanin alueen sotien tapahtumia, mutta kun noissa nyt tuntuu kyllä menevän pyhä tarkoitus jo enemmän sellaisen "absoluuttisen nollapisteen" tavoitteluksi kuin johonkin hyödylliseen.

Kyllähän varmasti useimmilla meillä on tiedossa paitsi noiden Balkanin sotien tapahtumat, myös esim. Japanilaisten sotilaiden toimet Nanjingissa -37. Tai vaikkapa Neuvostoliittolaisten joukkojen toimet siviilejä kohtaan toisen maailmansodan loppuvaiheissa.

Ja kyllähän näistä keskustella pitää, lähinnä siksi, että mikä tekee ihmisistä tuollaisia olioita toisia kohtaan. Mutta näiden asioiden muuttaminen mässäilyksi siksi, että saadaan aikaiseksi "kaikkien aikojen kovin elokuva" ei kyllä palvele oikein tarkoitustaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Tavallaan itseänikin on hieman ihmetyttänyt tämä kauhuelokuvan (?) alagenre, jossa pyrkimys on ainoastaan tuoda ruudulle mahdollisimman raakaa ja sairasta materiaalia. Viimeisimpänä esimerkkinä juurikin tämä Serbian Film. En jaksa uskoa, että kukaan nauttii tällaisesta elokuvasta tai katsoo mielellään. Tietenkin voi olla, että puhun vain omasta puolestani, sillä onhan meitä kuitenkin moneen junaan.

Mielestäni hyviä kauhuelokuvia syntyy aniharvoin ja itselleni toimivat parhaiten ne tunnelmallisuuteen painottuvat tekeleet. Listataan nyt vielä joitain omia suosikkejani:

Changeling, The: Keskiyn painajainen (1980) - IMDb
Don't Look Now: Kauhunkierre (1973) - IMDb
Exorcist, The: Manaaja (1973) - IMDb
Haunting, The: IMDb - Y kauhujen talossa (1963)
Innocents, The: Kauhujen linna (1961) - IMDb
Misery: Piina (1990) - IMDb
Orhpanage, The: Orpokoti (2007) - IMDb
Others, The: The Others (2001) - IMDb
Possession: Possession (1981) - IMDb
Repulsion: Inho (1965) - IMDb
Rosemary's Baby: Rosemaryn painajainen (1968) - IMDb
Session 9: Session 9 (2001) - IMDb
Shining, The: The Shining - Hohto (1980) - IMDb
Spoorloos: Kadonnut (1988) - IMDb
Tenant, The: Vuokralainen (1976) - IMDb
Wicker Man, The: Uhrijuhla (1973) - IMDb
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Changeling, The: Keskiyn painajainen (1980) - IMDb
url="http://www.imdb.com/title/tt0070

No oho! Olin aika saletti, että saatoin olla ainoa ihminen maailmassa, jolle tämä toimi hyvin. Likipitäen kaikki, joille elokuvaa olen tarjonnut on pitänyt tätä aivan paskana. Mukava huomata, että on vielä olemassa ihmisiä, jotka ymmärtävät jotain (kauhu)elokuvista :)

Myönnetään, että junnunahan tämä tuli katsottua, enkä ole sitä katsonut varmaan kahteenkymmeneen vuoteen, mutta vieläkin on mielessä kohtaus, jossa mies palaa kotiin heitettyään sen pallon sillalta mereen ja pallo pomppii alas yläkerran portaista miehen avatessa ulko-oven.. Oli jotenkin helvetin hyvin kuvattu. Ihan pikku juttuhan tuo on, mutta osoittaa ettei kohtaukseen välttämättä vaadita päätä irti repivää ja poskea syövää Zombieta, että se olisi väkevä ja vahva.
 

benzin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Arsenal, Oranje
No oho! Olin aika saletti, että saatoin olla ainoa ihminen maailmassa, jolle tämä toimi hyvin. Likipitäen kaikki, joille elokuvaa olen tarjonnut on pitänyt tätä aivan paskana. Mukava huomata, että on vielä olemassa ihmisiä, jotka ymmärtävät jotain (kauhu)elokuvista :)

Myönnetään, että junnunahan tämä tuli katsottua, enkä ole sitä katsonut varmaan kahteenkymmeneen vuoteen, mutta vieläkin on mielessä kohtaus, jossa mies palaa kotiin heitettyään sen pallon sillalta mereen ja pallo pomppii alas yläkerran portaista miehen avatessa ulko-oven.. Oli jotenkin helvetin hyvin kuvattu. Ihan pikku juttuhan tuo on, mutta osoittaa ettei kohtaukseen välttämättä vaadita päätä irti repivää ja poskea syövää Zombieta, että se olisi väkevä ja vahva.

Et ole ainoa, täältä yksi ääni lisää. Mainitsemasi kohtaus oli todella hieno, mutta se mikä minulle elokuvan sai toimimaan oli George C. Scottin hieno pääosasuoritus. Nimimerkki Kantorin lista oli muutenkin erinomainen, etenkin Haunting, Wicker Man ja Don't Look Now tuosta listasta ovat huikeita.

Tähän väliin itse voisin mainita huomattavasti tuntemattomamman elokuvan, joka teki syvän vaikutuksen: The Other (1972). Ehkä ennemmin trilleri/draama kuin puhdas kauhuelokuva, mutta erittäin vaikuttava teos joka tapauksessa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tavallaan itseänikin on hieman ihmetyttänyt tämä kauhuelokuvan (?) alagenre, jossa pyrkimys on ainoastaan tuoda ruudulle mahdollisimman raakaa ja sairasta materiaalia. Viimeisimpänä esimerkkinä juurikin tämä Serbian Film. En jaksa uskoa, että kukaan nauttii tällaisesta elokuvasta tai katsoo mielellään. Tietenkin voi olla, että puhun vain omasta puolestani, sillä onhan meitä kuitenkin moneen junaan.

Pakko tunnustaa, että tavallaan minua kiehtovat nämä "sairaiksi" kutsut filmit, kuten Hostel tai japanilainen Grotesque, vaikka niiden elokuvallinen anti on varsin vähäinen, eivätkä ne usein kauhunakaan ole sieltä parhaimmasta päästä - siis todellisena kauhuna, vaan ennemminkin ne aiheuttavat inhotusta ja oksettavaa fiilista katsojassa ja pistävät katsojan kenties miettimään, että a) miksi hitossa katson tällaista b) miksi kukaan yleensäkään tekee tällaisia elokuvia.

Serbian Film'iä en ole katsonut - löytyykö edes suomitkesteillä vai vaiko vain englanninkielisin tekstein? Samapa se minulle, englantikin käy. Mutta jokatapauksessa jossain vaiheessa aikomuksenani on katsoa se, jotta näen vastaako se sitä mitä siitä on kirjoitettu ja onko siinä mahdollisesti sanomaa, mikä viittaa Bosnian sotaan ja Serbian menneisyyteen, joss kansakunnan vihollisia kohdeltiin hyvin rankalla tavalla - jopa lapsia raiskattiin vanhempiensa silmien edessä tms.

Ranskalaista Martyrs'iä en kuitenkaan tähän kategoriaan laske, vaikka sen loppuosan kidutuskohtaus onkin hyvin raju mutta samalla hyvin vaikuttava. Ja koko leffan loppu moniulotteinen. Siinä oli kuitenkin useampia tasoja ja se liikkui laajalla alalla kauhun gengreä. Katsomisen arvoinen filmi. Ja minusta eräs parhaimpia viime vuosien kauhuelokuvia, etenkin jos tarkastellaan ei-psykologista kauhua - vaikka Martyrsissa on viitteitä tästäkin.

vlad.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Suurena kauhuelokuvien ystävänä oon pitkään miettinyt että pitäisi tehdä kauhugenrelle oma ketjunsa, täällä on näköjään tälläinen niin mennee varmaan yleisestä kauhulätinästä. Kauhuleffoja tulee tosissaan katseltua paljon kaveriporukalla ja on jo pitkään ollut sellainen ns hömppäleffasuosikki mulla. Eli kauhu on siitä kivaa katseltavaa että ei tarvi niin keskittyä, juonihan näissä on järjestään aika köppäinen.
Mielestäni nyt ollaan kauhussa menossa oikeaan suuntaan. Tuo Saw/hostel/human centipedepaska on jäämässä taakse, goremässäily on aina ollut se kaikkeista pöljin genre mun makuun niin mielelläni otan vastaan tämän siirroksen tuollaiseen tasokkaampaan, tunnelmallisempaan kauhuun. It follows ja sen suosio on varmasti ollut iso tekijä siinä, miksi nyt on nousussa "uusi aalto" kauhua, jossa tunnelma ja idea ja se että se elokuva olisi ihan oikeasti katsomiskelpoinen on nousemassa kuvotusefektin luomisen tilalle. The witch-leffaa odotan todella paljon, ainakin trailerin perusteella vaikuttaa todella lupaavalta. Katsoin just ton The Boyn ja kyllähän nuo nukkehommelitkin saivat kylmät väreet kulkemaan. Kauhulla vaikuttaisi menevän nyt hyvin ja sehän kelpaa.

Pistetään vielä oma top-lista

1) Hohto. Nicholson on huikea. Koko leffa on täynnä mestarillisia kohtauksia, mutta mulle kuumottavin kohtaus on aina ollut se kun pikku-Danny tulee jutskailemaan isin kaa sängylle. Siinä on ihan huikea jännitys päällä. "You wouldn't ever hurt Mommy and me, would you?" Lisäbonus juuri kuulemastani faniteoriasta, jonka mukaan koko homma on Dannyn juoni saada isi pois päiviltä. Ei ollut paskimpia teorioita joita olen kuullut.

2) (Rec) eka, se alkuperäinen versio. Ikinä varmaan mikään leffa kuumottanut yhtä paljon kun tämä muksuna. Lopun tykitys on aivan mahtava, joku 15 min sydän kurkussa ja syke satakaksataa.

3) Martyrs. Ei oo kyl minkää muun leffan jälkee ollu yhtä paha olla, ajatuksia herättävä ja monitahoinen leffa.

4) Kaikki campit leffat eli suunnillee 99% kaikista vanhoista kauhuleffoista. Killer clowns from mars!

5) Babadook. Mielestäni paras esimerkki näistä uusista hyvistä kauhuleffoista. Toimii.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
Kauhuelokuvia tulee aina silloin tällöin katseltua, hieman vähemmälle jäänyt kuitenkin viime aikoina. Katson oikeastaan pelkästään aasialaisia kauhuelokuvia, koska suurin osa länsimaalaisista kauhuelokuvista on mielestäni liian ennalta arvattavia. Aasialaiset elokuvat ovat tunnelmaltaan ja jännitykseltään niin piinaavia että niitä on mukava katsoa. Tokihan hyviä jenkki kauhuelokuviakin löytyy, mutta en ole niihin jaksanut pitkään aikaan tutustua.

Jos tähän jotain listailen, mitkä elokuvat ovat olleet hyviä niin:

TAG - Riaru Onigokko - Vaikka onkin gorea, enkä gorea yleensä katso, niin silti ihan hyvä ja omituinen elokuva.

3 Am - Thaimaalainen kauhuelokuva, joka koostuu 3 lyhyemmästä tarinasta.

Horror Stories 1 & 2 - Samanlaisia kuten yllämainittu 3 Am eli kolme lyhyempää tarinaa. Korealainen elokuva.

Whispering corridors 5: Suicide pact - Hyvä japanilainen kauhuelova.

February 29 - Hyvä korealainen elokuva.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei varsinaisesti kauhuleffa, mutta varsin kuumottavaa mindfuckia tarjosi elokuva nimeltä Coherence, katselin sen Netflixistä taannoin ja pidin paljon. Plussaa siitä, että näyttelijät oli kauttaaltaan suht tuntemattomia ainakin minulle ja siten loi paremmin tunnelmaa, kun ei mieti, että missä muussa roolissa on tuon tyypin nähnyt. Suosittelen kyllä, vaikka tosiaan mistään suoranaisesta kauhusta ei ole kyse (tosin kauhu nyt on hyvin lavea määre muutenkin.) En tosin suosittele lukemaan elokuvasta juuri mitään etukäteen, varmasti stoori toimii paremmin.

Kauhu genrenä on sinänsä usein aika suurta pettymystä aiheuttavaa, mutta jos aihepiiriä lähestytään juurikin psykologisesti tai jotenkin mindfuckin tulokulmasta, niin tulokset on mieluisia. Jännitettä syntyy.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Uudemmista elokuvista The Conjuring on hyvä. Samaten Sinisterin eka osa ja Babadook.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Uudemmista elokuvista The Conjuring on hyvä. Samaten Sinisterin eka osa ja Babadook.
Conjuring unohtui tosta mun listauksesta, oli tosissaan mainio. Noissa on se et valitettavan harvoin tulee kauhuleffoja elokuvateatteriin, ainakaan täällä Suomen peräreiässä Mikkelissä, hitusen eri tunnelma on käydä katsomassa teatterissas kuin kotisohvalta.
Conjuringiin onkin tulossa kakkos (oikeastaan kolmos)osa tässä lähiaikoina ymmärtääkseni, siitä Annabelle-nukesta tehtiinkin aivan sysipaska spinoff.

Kauhuleffoissa on kyllä tuo että n 99% on aivan paskaa, en kyllä sitten tiedä mikä suhde tuo on muitten genrejen elokuvissa. Paskaa kaikki!
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Manaaja. Mikään ei pelota kuten Saatana ja demonisoitu pikkutyttö.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minusta Kuudes aisti oli todella pelottava vaikka siinä ei oikeastaan tapahdu mitään kovin kauheata.
 
En ole nähnyt oikeastaan yhtään oikeasti pelottavaa kauhuelokuvaa. Jacob's Ladder on suht ahdistava, mutta muuten ei oikein kytke mikään. Pentuna X-files alieneineen toki pelotti ja lujaa välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös