MV-lehti

  • 249 569
  • 1 455

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mitä siellä kaapissa siis vielä on? Pakkohan siellä on olla jotain lisää, kun ei tässä nyt kauheasti se MV-lehti tai Venäjä trollit voita jos tällä tavalla ne ainoat kortit vastahyökkäykseen on jo pelattu.
Siis tuohan nyt on vaan sotkemista ja pyrkimystä murtamaan kansan luottamusta YLEn uutisointiin.

MV-lehdeltä tietysti vähän turhaa, koska noin suuressa mittakaavassa YLE tekee sen aivan itse.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyse ei ole pelkästään tästä jutusta vaan aiemmin tapahtuneesta. Kun Aro teki jutun Pietarin trollitehtaasta häntä vastaan käynnistettiin massiivinen häirintä- ja mustamaalauskampanja. Kannattaa seurata tiedotusvälineitä niin ei tarvitse ihmetellä.
Lähteitä väitteellesi, minä mielestäni seuraan mediaa ja en ole törmännyt. Siis voinet todistaa väitteesi?
Siis tuohan nyt on vaan sotkemista ja pyrkimystä murtamaan kansan luottamusta YLEn uutisointiin.

MV-lehdeltä tietysti vähän turhaa, koska noin suuressa mittakaavassa YLE tekee sen aivan itse.
Minä en tiedä mitä tässä nyt mielestäsi sotketaan. Voinet vähän valaista asiaa? Eli siis jotkut saa tehdä rikoksia ja toiset ei? Tai ainakin jos toisten tekemät rikokset uutisoidaan, niin se on hirveä asia ja toisten tekemät rikokset sitten pitäisi jättää kertomatta? En nyt ihan ymmärrä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Selitäs nyt minulle kun en ymmärrä, että miten tässä estetään Aroa toimimasta työssään, tai häntä pelotellaan?
...
Työssä toimimista häiritään tuhoamalla toimittajan uskottavuus ja ilmeisesti on desanttimedian aktiivilukijoista ainakin osalle mennyt läpi. Toisaalta desanttimedian lukijakuntaan ei esimerkiksi uutisointi Venäjän käymästä informaatiosodasta jossa Suomikin on vastaanottavana osapuolena, ole mitenkään uskottavaa lähtökohtaisestikaan.

Jo pelkästään se että valtakunnan virallinen desantti bäckman hehkuttaa mv-"lehteä", kertoo melko vahvasti siitä että lehdykällä on myös Kremlin seal of approval. Paksupoika ei kuitenkaan vahingossakaan anna kommentteja puolesta tai vastaan ennen kuin niille on siunaus Kremlistä.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Miten suhtauduit Jessika Aron siskon reaktioon tapahtuneeseen?

Vastineesta päätellen haavat ei ole ihan ummessa eikä varmasti ole mukava lukea läheisestään moista. Kyseessä nyt kuitenkin on Jessikan menneisyys ja sitä ei tekemättömäksi saa vaan sen kanssa on elettävä. Kaikenlaiset kommentti osiot suosittelen kyllä jättämään välistä koko Aron porukalle ihmiset kun on raakoja päästessään mässäilemään moisella. Edelleen neidolta helvetin hieno suoritus jonka toivottavasti kääntää vielä tässäkin edukseen.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Käytännössä kaikki Venäjän mediaoperaatioihin keskittyvät journalistit ja tutkijat ovat joutuneet jonkinlaisen häirinnän ja kampanjoinnin kohteeksi. Aron tapaus on varmasti räikein ja irvokkain näistä julkisuusoperaatioista. Käytännössähän tämä on pyrkimystä estää näiden aiheiden käsittely julkisessa keskustelussa, hyvin brutaalia pelottelua. Avainasemassa tässä asiassa ovat suomalaiset mediatoimijat ja viranomaiset: jätetäänkö nämä yksittäiset henkilöt tuleen makaamaan vai saavatko he vankkaa institutionaalista tukea ja suojelua?

Itse olen päätellyt että näiden mustamaalauskampanijoiden tarkoitus on puheenaiheen kääntämisen pois ongelmasta itsestään lisäksi yritys saada kohde näyttämään Janitskinin fanipoikien silmissä epäilyttävältä suvakilta/natohörhöltä ja nyt siis narkilta. Ja pelottavan hyvin Ilja pystyy fanipoikansa kyllä aivopesemään. Toisaalta, ongelmana on se että Ilja käyttää hyväkseen myös ihmismielen heikkouksia taitavasti. Ilja pyrkii vahvistamaan ihmisten ennakkoasenteita, pelkoja ja ennakkoluuloja ja on kohtuu helppoa saada nämä ihmiset uskomaan vastaanväittäjästä ties mitä koska ihminen on perusluonteeltaan haluton myöntämään olevansa väärässä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Minä en tiedä mitä tässä nyt mielestäsi sotketaan. Voinet vähän valaista asiaa? Eli siis jotkut saa tehdä rikoksia ja toiset ei? Tai ainakin jos toisten tekemät rikokset uutisoidaan, niin se on hirveä asia ja toisten tekemät rikokset sitten pitäisi jättää kertomatta? En nyt ihan ymmärrä.
En tiedä, missä olen sanonut, että jotkut saa tehdä rikoksia tai, että MV-lehti ei olisi saanut paskaansa julkaista. Lähteitä, kiitos! Siis voinet todistaa väitteesi?

Ainoa mitä olen todennut on tilanteen järjettömyys vajakkien puolesta.
 

S.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Perversioiden lisäksi mulla on periaatteita, ja yksi niistä on vakava ryssän viha.

Viha on tunteista niin voimakas, että sieltä on vaikea tulla edes tasolle, jossa pystyisi sietämään. Itsellä samat tuntemukset irakilaisista ja somaleista. Joskus siedättäminen väkisin voi olla toimiva lääke mutta itselläni se vain pahensi vihan tunnetta.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyse ei ole pelkästään tästä jutusta vaan aiemmin tapahtuneesta. Kun Aro teki jutun Pietarin trollitehtaasta häntä vastaan käynnistettiin massiivinen häirintä- ja mustamaalauskampanja. Kannattaa seurata tiedotusvälineitä niin ei tarvitse ihmetellä.

Kuka tai mikä taho käynnisti ja minkälainen kampanja on ollut luonteeltaan? Onko tälle kampanjalle jotakin muuta todistusaineistoa kuin Aron itsensä kertomus?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Työssä toimimista häiritään tuhoamalla toimittajan uskottavuus ja ilmeisesti on desanttimedian aktiivilukijoista ainakin osalle mennyt läpi. Toisaalta desanttimedian lukijakuntaan ei esimerkiksi uutisointi Venäjän käymästä informaatiosodasta jossa Suomikin on vastaanottavana osapuolena, ole mitenkään uskottavaa lähtökohtaisestikaan.

Jo pelkästään se että valtakunnan virallinen desantti bäckman hehkuttaa mv-"lehteä", kertoo melko vahvasti siitä että lehdykällä on myös Kremlin seal of approval. Paksupoika ei kuitenkaan vahingossakaan anna kommentteja puolesta tai vastaan ennen kuin niille on siunaus Kremlistä.
Siis hetkinen, nyt siis Backmanin pitämät/vihaamat asiat ovat jokin peruste itse toimia jotenkin? Eli jos Backman vaikka ilmoittaa tykkäävänsä Vihreiden linjasta, niin perkele kun lähtee kaikki äänestäjät kävelemään, koska Backman on niin merkittävä henkilö, että hänen juttunsa on laki?

Lisäksi minulle nyt jää vähän epäselväksi, että miten se 10v sitten saatu huumetuomio vie jonkun uskottavuuden? Minä kun kuvittelin, että se henkilö ja nyt sen lähipiiri lähinnä vie sen uskottavuuden, omilla aivan naurettavilla reaktioillaan. Saati ne "suvakit" jotka nousee tästä barrikaadeille, mutta toimivat itse kuitenkin toisissa tilanteissa täysin päinvastoin. Kenenkäs silmissä tästä toimittajasta nyt tuli narkkari?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En tiedä, missä olen sanonut, että jotkut saa tehdä rikoksia tai, että MV-lehti ei olisi saanut paskaansa julkaista. Lähteitä, kiitos! Siis voinet todistaa väitteesi?

Ainoa mitä olen todennut on tilanteen järjettömyys vajakkien puolesta.
Jos osaat lukea, niin huomaat kysymysmerkit perässä, tiedätkö suomenkielessä kysymyslause loppuu kysymysmerkkiin. Miten voin silloin väittää jotain, kun se on kysymys? Lähinnä yritin arvuutella tätä ajatusmallia tässä taustalla, mutta ehkä tämä tästä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Miten muuten MV-lehti, tuo journalismin vapaudenpatsas, on uutisoinut raportista, jonka mukaan Venäjä oli mukana MH17-koneen ampumisessa?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jos osaat lukea, niin huomaat kysymysmerkit perässä, tiedätkö suomenkielessä kysymyslause loppuu kysymysmerkkiin. Miten voin silloin väittää jotain, kun se on kysymys? Lähinnä yritin arvuutella tätä ajatusmallia tässä taustalla, mutta ehkä tämä tästä.
Joo ja mäkin keskustelen ensimmäistä ketaa internetissä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Puhut faktana tuosta MV-lehden venäläis-kontrollissa olemisesta. Moni muukin tekee niin. Voi se sitä ollakin. Todisteet on vain näkemättä. Onkin siis pakko kysyä, että minkälaista todistusaineistoa sinulta löytyy tuosta? Luulisi olevan läjäpäin dokumentteja rahansiirroista tms. hämärähommista Venäjän ja Janitskinin välillä. Vai onko kyseessä sittenkin pelkkä salaliittoteoria, joka perustuu vain päätoimittajan etniseen taustaan ja siihen, ettei julkaisu kritisoi Venäjää tarpeeksi voimakkaasti?

Niin, infosodan tutkijoiden näkemyskään "vaihtoehtomedian" tarkoitusperistä ei riitä? Ja käytännösähän Janitskinin rahaliikennettä ei voi puolueettomasti tutkia, koska hän ei siihen varmasti anna mahdollisuutta. Ja hänen julkaisunsa käytännössä vaientaa kaiken Venäjä/Putin-kritiittisen keskustelun sivuiltaan, eli ei vain "suhtaudu pehmeästi Venäjään"
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joo ja mäkin keskustelen ensimmäistä ketaa internetissä.
Hienoa, että olet uskaltautunut myös tänne. Tervetuloa mukaan vaan, ihan rohkeasti. Ei täällä kukaan sua syö, joskus näykkäsee vain vähäisen. Kysymyksiin kyllä unohdit vastata, mutta eihän se internetissä niin haittaa, sehän on normaalia, että kun perustelut loppuu, niin vetästään joku argumentointivirhe kehiin, että pysyy edes vähän pää pinnalla.
 
Kuka tai mikä taho käynnisti ja minkälainen kampanja on ollut luonteeltaan? Onko tälle kampanjalle jotakin muuta todistusaineistoa kuin Aron itsensä kertomus?
Hohhoijaa.
(näitä linkkejä mv-lehden juttuihin voi sitten klikkailla, ne eivät johda itse sivustolle vaan ainoastaan pastebiniin kopioituun tekstiin)

YLE:n ensimmäinen juttu Pietarin trollitehtaasta julkaistiin 18.2.
Kioski Venäjän some-propagandan alkulähteillä – katso ennennäkemätön materiaali trollitehtaalta

22.2. Janitskin sanaili "lehdessään" näin:
YLE:n propagandatehdas!! Kansalaisia pelotellaan trolleilla ja Putinilla, ryssi - Pastebin.com

19.5. YLEn juttusarja jatkui jutulla näiden trollien tuotannosta ympäri suomalaista sosiaalista mediaa.
(Harmi ettei tullut oltua tuolloin hereillä, olisi ollut mukaavaa saada Jatkoajan palstaltakin edustus mukaan tuolle listalle...)
Kioski tutki: Näin Venäjä-trollit manipuloivat suomalaisia – katso lista propagandistien suosimista foorumeista

Tällä kertaa Janitskin reagoi skarpisti jo samana päivänä 19.5.:
Jessikka Aro (YLE), tutkivan journalismin pelle!! YLE ei näköjään tiedä, m - Pastebin.com

...ja jatkoi seuraavana päivänä 20.5.:
Syksyllä aloitettu YLE:n Jessikka Aron henkilörekisterihanke on laiton! Netin - Pastebin.com

..ja seuraavana, 21.5.:
YLEllä on valehtelijoiden lisäksi myös paskahousu rintamakarkureita -sinun ra - Pastebin.com

...ja heitteli vielä parin viikon kuluttua hieman jälkilöylyjä:
Ylen Jessikka Aro on saanut yhtiössä alennuksen trolli-toimittajasta glitter-t - Pastebin.com

Sanomattakin on selvää, että samaa lokakampanjaa sitten myllyttivät sisarsivustot ja Aron paljastamat Pietarin trollit pitkin suomalaista sosiaalista mediaa, ja viimeisenä hännänhuippuna sitten hyödylliset idiootit kuten @Dee Snider
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sanomattakin on selvää, että samaa lokakampanjaa sitten myllyttivät sisarsivustot ja Aron paljastamat Pietarin trollit pitkin suomalaista sosiaalista mediaa, ja viimeisenä hännänhuippuna sitten hyödylliset idiootit kuten @Dee Snider

Minusta on vielä ymmärrettävää, että rahasta tekee asioita, jopa kansallismielisyydestä äiti-Venäjän kunniaksi, mutta että sitten ihan vapaaehtoisesti ja typeryyttään mennä mukaan samaan loanheittoon - mitä sellaisesta voi sanoa?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ei riitä. Tutkijoiden näkemykset on jo nähty, kuten Sinkkosen näkemys terroristeista ja punahilkkasadusta.

Jep ja Puolustusvoimain komentaja voidaan korvata helposti jollakulla joka keskustelee "Puolustusvoimat"-ketjussa, koska jossain on joskus ollut kenraaleja jotka ovat hävinneet taistelun, mutta me Jatkoajan nojatuolikenraalit ei olla vielä hävitty yhtäkään. Kaikki ammattilaiset on ylipäätänsä lähtökohtaisesti aina väärässä, osaan minäkin koodata pelini paremmin kuin Sid Meier...ei kun hetkinen.
 

gasp

Jäsen
Niiden blogien lähteet, joita sinä olet tänne linkittänyt, on pääosin ammuttu alas.

Mitähän lähteitä tarkoitat? Esimerkiksi sionismi-ketjussa olevat ensimmäisen postauksen materiaali on vakuuttavampi todiste juutalaisten ylivallasta, kun yksikään täällä oleva todiste mvlehti-salaliitosta. Kuitenkin moni pitää ryssäsalaliittoa faktana ja juutalaisvaltaa foliohattuiluna. Mikäli tarkoitit rotukeskustelun lähdeaineistoa, niin se onkin asia erikseen.

Tällä hetkellä siis Saara Jantusen tutkimukset on todiste venäjä-salaliitosta? En jaksa tilata hänen kirjaa, joten oisko jollakin jotain kopioitavaa siitä, esim hänen lähdetietojaan tai mitä vaan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hohhoijaa.
(näitä linkkejä mv-lehden juttuihin voi sitten klikkailla, ne eivät johda itse sivustolle vaan ainoastaan pastebiniin kopioituun tekstiin)

YLE:n ensimmäinen juttu Pietarin trollitehtaasta julkaistiin 18.2...

Mitä nyt nopeasti selailin, niin tämä "loanheitto" on pääasiassa Aron journalismin kärkevää arvostelua, ei niinkään henkilöön menevää panettelua, mistä itse kuvittelin olevan kyse, kun käytettiin niinkin vahvoja termejä kuin jahtaaminen tai vainoaminen. Tai samalla logiikalla kai voitaneen sanoa Saara Jantusen tai Jessikka Aron syyllistyneen Johan Bäckmaniin kohdistuneeseen loanheittoon ja vainoamiseen, kun useampaan otteeseen ovat ottaneet hänen toimintansa hampaisiinsa "tutkimuksissaan".
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Ylen toimittajaa uhkailtu Venäjä-uutisoinnista: "Minun toivottiin kuolevan uraanimyrkytykseen" - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi
MTV:
"Henkilöön menevää kiusaamista

Aro sanoo, että hän on joutunut trollaajien leimaamaksi sekä Suomessa että Venäjällä. Lisäksi toimittaja on joutunut kokemaan törkeää henkilökohtaista kiusaamista.

Hänen muun muassa "toivottiin kuolevan uraanimyrkytykseen."

"Sähköpostilaatikkoni masinoitiin täyteen venäjänkielistä "Putin on paras, länsi on perseestä" -trollausta. Minulle soitettiin uhkauspuheluita ulkomailta, minua seksuaalisesti häirittiin ja nimiteltiin verkossa, yksityisasioitani, perhesuhteitani, siviilisäätyäni ja puoluetaustaani (mitä ei ole) tongittiin verkossa, minua yritettiin vetää mukaan aikaavieviin ja valheellisiin Twitter-keskusteluihin."

Aro päättää kirjoituksensa vakuuttamalla, että hän aio luovuttaa mustamaalaavan trolliarmeijan edessä, vaikka häntä vainotaan edelleen."

My Year as a Pro-Russia Troll Magnet: International Shaming Campaign and an SMS from Dead Father
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Jos Aro teksteissään ja kirjoituksissaan retostelee hänen kanssaan eri mieltä olevien ihmisten rikostaustalla. niin luulisi sitten, että osaisi ottaa tämän asian kunnialla ja nöyryydellä, kun ne omat luurangot kaivettiin kaapista. Kaksinaismoralismin määrä tässä ketjussa hipoo kyllä kattoa.

Toisaalta on sääli, että osa maahanmuuttokriittikoista on juhlimassa tätä Venäjän trollitehtaan tuomaa voittoa kuin itse tehtyä maalia. Ylen propagandakoneisto ja nämä venäjätrollit ovat ihan yhtä pelleä sakkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös