MV-lehti

  • 251 520
  • 1 471

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mutta kun esitetään jonkun YLE:n toimittajan rikosrekisteri, ihan tuomioistuimen papereineen, niin sehän on suoranainen häpäisy kaikkea mahdollista kohtaan, kun on niin hienosti se toimittaja päässyt yli elämänsä koettelemuksista ja on nyt niiiiiiiin saatanan hieno ihminen, yhteiskunnan tukipilari ja täydellinen kansalainen.

Joo, tuo Aron ylistäminen tuo jo mieleen herätyskokousten retoriikan. Helvetistä selvitty, valo löydetty ja kaikkea. Näköjään suvaitsevaisateististakin löytyy sisäinen pirkkojalovaara, eikä edes vaadi paljon, että tämä tulee ulos.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kalikka(MV-lehti) on älähdyksestä päätellen selvästikin kalahtanut suvakkeihin.

En kyllä tiedä Aron maahanmuuttokannoista mitään. Sen tiedän että hän on tehnyt hyvää journalistista työtä tutkiessaan Venäjän Suomelle vihamielisiä mediaoperaatioita maassamme. Tämän palkaksi paikallinen putinmediamme on aloittanut niljakkaan, oksettavan loanheittokampanjan häntä kohtaan. Mitäs tekemistä tällä asialla on maahanmuuttokeskustelun ja "suvakkien" kanssa?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ylen toimittajaa uhkailtu Venäjä-uutisoinnista: "Minun toivottiin kuolevan uraanimyrkytykseen" - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi
MTV:
"Henkilöön menevää kiusaamista

Aro sanoo, että hän on joutunut trollaajien leimaamaksi sekä Suomessa että Venäjällä. Lisäksi toimittaja on joutunut kokemaan törkeää henkilökohtaista kiusaamista.

Hänen muun muassa "toivottiin kuolevan uraanimyrkytykseen."

"Sähköpostilaatikkoni masinoitiin täyteen venäjänkielistä "Putin on paras, länsi on perseestä" -trollausta. Minulle soitettiin uhkauspuheluita ulkomailta, minua seksuaalisesti häirittiin ja nimiteltiin verkossa, yksityisasioitani, perhesuhteitani, siviilisäätyäni ja puoluetaustaani (mitä ei ole) tongittiin verkossa, minua yritettiin vetää mukaan aikaavieviin ja valheellisiin Twitter-keskusteluihin."

Aro päättää kirjoituksensa vakuuttamalla, että hän aio luovuttaa mustamaalaavan trolliarmeijan edessä, vaikka häntä vainotaan edelleen."

My Year as a Pro-Russia Troll Magnet: International Shaming Campaign and an SMS from Dead Father
Joo ja Timo Soinia on uhkailtu, Aleksander Stubbin kotia on ammuttu, Halla-Ahoa on uhkailtu jada jada. Kun lähtee itse mediaan niin varmaan kannattaa sitten kestää se, mitä se tuo mukanaan? Luuleeko joku, että jotain missejä ei oikeasti häiriköityneet ihmiset tuolla ahdistele? Helvetti, kun ei tarvitse ottaa kuin soihtu käteen mennäksesi johonkin kävelemään, niin jo on 100 anarkistia tulemassa päälle.

Nyt jään odottelemaan, sitä todistetta siitä, että tätä asiaa on masinoitu jotenkin järjestelmällisesti sieltä Kremlistä. Hulluja kyllä riittää joka lähtöön. Foliohattuja näköjään myös sinne missä ei sentään alieneita ja reptiliaaneja huudella. Tosin tämä menee kyllä samaan luokkaan 9/11 touhun kanssa, paitsi että se suunta on itä, ei länsi... Ihan yhtä vähän on todisteita mistään "masinoinnista" tai "hybridisodasta". Se nyt vaan on helppoa huudella, kun se suunta onkin se Putin, kun Amuriikka on niin ihana ja puhtoinen.

Edit. lisätään, nyt vielä, että täällä itärajalla noita ryssiä joutuu sietään ihan saatanasti, ihan joka päivä. Että saa huudella sieltä perämettistä jotain Putlerin ihannointia, kun mulla on noita naapuritalossakin jotain kymmenkunta ja jokainen vituttaa. Mutta ei se nyt vain ihan niin mene, että minun omat mielipiteet tekee koko kansakunnasta jotain paskiaisia, ei edes se Putleri tee. Siinä vaiheessa kun aletaan heittelemään jotain masinoitu kamppanja juttuja, niin pitäisi olla vähän sitä pohjaa väitteille. Muuten ollaan samaa luokkaa foliohattuejn kanssa jostain alieneista ja 9/11 jutuista.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Joo ja Timo Soinia on uhkailtu, Aleksander Stubbin kotia on ammuttu, Halla-Ahoa on uhkailtu jada jada. Kun lähtee itse mediaan niin varmaan kannattaa sitten kestää se, mitä se tuo mukanaan? Luuleeko joku, että jotain missejä ei oikeasti häiriköityneet ihmiset tuolla ahdistele? Helvetti, kun ei tarvitse ottaa kuin soihtu käteen mennäksesi johonkin kävelemään, niin jo on 100 anarkistia tulemassa päälle.
Niin, täällä esitettiin, että Aro on ollut ainoastaan mediakritiikin kohteena. No ei ole ollut. Mutta totta kai, kuten totesit, moni julkisessa virassa oleva henkilö saa törkyilyä osakseen. Mutta oletko siis sitä mieltä, että tuo mistä Aro on kirjoittanut on paskaa? Koska jos näin on, niin tässähän voi olla huojentunein mielin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Sanomattakin on selvää, että samaa lokakampanjaa sitten myllyttivät sisarsivustot ja Aron paljastamat Pietarin trollit pitkin suomalaista sosiaalista mediaa, ja viimeisenä hännänhuippuna sitten hyödylliset idiootit kuten @Dee Snider

Ei jumalauta, sain samanlaiset paskat päälleni, kun menin yhdeltä mv-fanittajalta Facebookissa kysymään, että miksi Ilja vaikenee, kun Igorit lykkää fatsereita Suomeen kolmessa tuurissa?

Lyhyt on näköjään Deen matka rukousaamiaissoinilaisesta takinkääntäjämamuhyysäristä ja jenkkien huorasta, putinilaiseksi ryssäntrollimaanpetturiksi ja epäisänmaalliseksi, hyödylliseksi kremlinpalvojaidiootiksi. Tuntematonta Sotilastakin siteerattu ja Häyhänkin luut kolisee kalmistossa.

Hyvin te vedätte, me like! Ässien kirvelevä tappiokaan ei vituta enää ollenkaan, kun on upouusi nojatuoli alla, lautasella maailman parhaita Salarakas-nakkeja ja kännykästä saa lukea mitä kiihkeintä öyhötystä molemmista ääripäistä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, täällä esitettiin, että Aro on ollut ainoastaan mediakritiikin kohteena. No ei ole ollut. Mutta totta kai, kuten totesit, moni julkisessa virassa oleva henkilö saa törkyilyä osakseen. Mutta oletko siis sitä mieltä, että tuo mistä Aro on kirjoittanut on paskaa?
En tiedä mihin asiaan viittaat "hänen kirjoittamisillaan" niin en voi kommentoida, voinet vähän tarkentaa, kun en ole todellakaan tietoinen kaikista asioista, mitä Aro on kirjoittanut. Täten en ole kykeneväinen näin spesifiseen kysymykseen vastaamaan. Enkä minä ole missään kiistänyt Aron asiantuntemusta Venäjästä.

Jos viittaat uhkailuihin, niin varmasti on saanut uhkailuita, kuten on moni muukin. Mutta en minä sitä olekkaan kiistänyt, minä haluan vain vähän enempi pohjaa näiden "Kremlin masinointien" tueksi. Ikäänkuin tässä nyt olisi joku saamarin iso salajuoni menossa, mutta kukaan ei pysty kertomaan yhtään faktaa, silloin kyseessä on nimen omaan salajuoni, foliohatut jne. Tuolla pohjalla menee kaikki muutkin foliohattuilut, Ancient Alienssit, 9/11, JFK:n murhat jne. faktoja... odotan edelleen.

Edit. HUOM! En väitä, ettei tässä voisi olla taustalla jotain Putinisteja ja Venäjä propagandaa, hybridisotaa tms. mitä vaan. Minä vain olen ihminen, joka pyrkii perustamaan käsityksensä tieteelliselle tutkimukselle ja toteen näytettyihin asioihin. Nämä (ihan sama mikä se suuntaus, ideologia tai uskomus) suoraan vastauksiin hyppäämiset, vaan nostaa minun selkäpiin pystyyn, siitä mutkien suoriksi vetelemisestä, kun lopputulos on tärkeämpi, kuin se tie ja se mihin se tie johtaa. On aina helppo vedellä johtopäätöksiä, jos se uskomus ja halu saada jokin lopputulos aikaiseksi on tarpeeksi vahva. Mutta onko se asia kriittisesti tarkasteltuna enää yhtään minkään väärti? Ei vain ole. Ihan vapaasti jokainen saa uskoa mitä haluaa, mutta faktoja on vain karmean vähän niiden uskomusten tueksi... silloin kun se asia perustuu uskomuksiin, sitä kutsutaan uskonnoksi ja sillä ei ole tieteen ja faktan kanssa mitään tekemistä.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Väitetänkö jossain mielipidettäni MV-lehdestä faktaksi? Esittelin mielipidettä joka on muodostettu Euroopan poliittista tilannetta ja kehitystä seuraamalla ja informaatiosotaa tutkivien ammattilaisten kirjoitusten perusteella. Kuten jo totesin, Janitskin ei varmasti anna vapaaehtoisesti tutkia omia taloudellisia kytköksiään läpikotaisin ja häntä vastaan ei minulla olekaan esittää kuin aihetodisteita koska resurssini eivät siihen riitä(toisin kuin em ammattilaisilla). Kuitenkin aihetodisteet ovat niin lukuisat(em esim Venäjä-sensuurin lisäksi yhteneväiset toimintatavat muiden Kremliin liitettyjen Eurooppalaisten "vaihtoehtomedioiden" kanssa, hämäräperäiset henkilörekisterien keräämiset, EU:n/USA:n/NATOn/Länsimaisen arvomaailman mustamaalaus, Venäjä/Putin-kriitikoiden avoin mustamaalaus johon on liittynyt Venäjä-trollien ala-arvoinen henkilökohtainen hyökkäys ja ahdistelu ko. henkilöä kohtaan jne jne.) että olen itse vakuuttunut Janitskinin tarkoitusperistä. Informaatiosota vain on vaikea käsite, sillä kaikki todistusaineisto suuntaan tai toiseen on helppo piilottaa. Fakta kuitenkin on se että Venäjä tällä hetkellä käy sitä Eurooppaa vastaan luodakseen jälleen hajaannuksen jossa se jälleen pystyy omalla voimapolitiikallaan ohjailemaan pienempiä Eurooppalaisia valtioita ja Suomen osalta Janitskin osuu täydellisesti profiiliin "informaatiosodan osallinen", koska hän on pystynyt vaikuttamaan julkiseen keskusteluun hajottavana voimana, toisin kuin esim trollitehtaat tai Johan Bäckmann(jonka rooli on puhtaasti Venäjän sisäpoliittinen).
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Toisaalta ainakin itselleni tälläiset tapaukset luovat lisäuskoa Yleen ja yleensäkin toimittajiin. Ei MV-lehti turhaan tätä paskaa suolla tietyistä henkilöistä, joten se oikeastaan alleviivaa sen, että oikealla asialla ovat.

@Dee Snider haluaisin kysyä, että kun on kiva lukea öyhötystä molemmista ääripäistä niin mihin kohtaan akselia asemoisit itsesi tämän suvakkiongelmasi kanssa? Nimittäin en ole vähään aikaan missään törmännyt tuollaiseen ihmisvihaan. Jää rajat kiinni porukkakin välillä kakkoseksi tuossa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kuka tai mikä taho käynnisti ja minkälainen kampanja on ollut luonteeltaan? Onko tälle kampanjalle jotakin muuta todistusaineistoa kuin Aron itsensä kertomus?

Ota selvää, kyllä se sinulta onnistuu. Jos kampanjaa käydään sähköpostitse, puhelimella ja sosiaalisessa mediassa niin en pysty sinulle linkkejä laittamaan. Kannattaa tutustua kuitenkin siihen mitä asiasta on kirjoitettu. Minua kiinnostaisi tietää miksi suivaannut aina kun joku arvostelee Venäjää?
 
Ei jumalauta, sain samanlaiset paskat päälleni, kun menin yhdeltä mv-fanittajalta Facebookissa kysymään, että miksi Ilja vaikenee, kun Igorit lykkää fatsereita Suomeen kolmessa tuurissa?

Lyhyt on näköjään Deen matka rukousaamiaissoinilaisesta takinkääntäjämamuhyysäristä ja jenkkien huorasta, putinilaiseksi ryssäntrollimaanpetturiksi ja epäisänmaalliseksi, hyödylliseksi kremlinpalvojaidiootiksi. Tuntematonta Sotilastakin siteerattu ja Häyhänkin luut kolisee kalmistossa.
Ihan sama millä vaikuttimilla sinä pelaat, mutta sinun trollauksesi ja meidän tarttumisemme siihen on tänään satanut Putinin laariin. MV on todennäköisesti kerännyt tästä ketjusta tänään vähintään kymmeniä, todennäköisesti satoja klikkejä (yleensä kun tekstiin täällä jonkun liitetiedoston laittaa, saa se noin sata klikkiä), ja medialukutaidottomat ja/tai venäjämieliset aatetoverisi ovat kuorossa olleet normalisoimassa MV-lehden kirjoittelua joksikin vitun asiakritiikiksi, ja peräämässä todisteita julkaisun ilmiselvästä venäjäyhteydestä.

Tää paska menee läpi satoihin tuhansiin suomalaisiin.
 

Tuamas

Jäsen
Sinänsä hauska kuinka tästä on pakko vääntää jotain suvakki-mamukriitikko-juttua.

Vaikka oikeasti ainoa rajalinja tässä on vieraan vallan desanttitoiminnan edistäjien ja isänmaallisten välillä.

Tässä ei ole kyse tippaakaan maahanmuutosta, suvakkiudesta, mamukritiikistä tms.
Ainoastaan siitä haluammeko toimia desanttimedioiden puolesta vai niitä vastaan.

Jostain syystä tämä tietty siipi haluaa tässä asiassa ehdottomasti asemoida itsensä Venäjän ja Putinin puolelle.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä mieltä täällä ollaan näistä MV-lehden jutuista, joissa Venäjää tai Putinia käsitellään myös kriittisesti. Onko kyseessä kilven kiillotus ja tarkoituksellinen propaganda, jolla uskotellaan ettei lehti ole Venäjän propagandaa, vai kykeneekö "lehti" aidosti välillä kritisoimaan myös Venäjää? (linkkejä ei luonnollisesti ole pakko avata, otsikot kertovat olennaisen)

http://mvlehti.net/2015/05/11/susanna-kaukinen-mika-vitun-voitonpaiva-blogi/
http://mvlehti.net/2016/02/05/mihail-gorbatsov-hapeaa-putinia/
http://mvlehti.net/2016/02/15/jalle...ajan-antidoping-organisaatissa-nyt-perustaja/
http://mvlehti.net/2016/02/15/onko-venajalla-salainen-iskulista-suomen-verkkoasiantuntijoista/
http://mvlehti.net/2016/02/13/munchenissa-massiivinen-venajakritiikki-ja-medvedev-sai-raivarin/
http://mvlehti.net/2016/02/08/venaj...aahantunkeutujien-maarat-reippaassa-kasvussa/
http://mvlehti.net/2016/01/03/putin...n-turvallisuuspalvelu-saa-ampua-vakijoukkoja/
http://mvlehti.net/2016/02/20/pyysiko-lavrov-putinilta-eroa/

Äkkiseltään löytyi ainakin tuon verran Venäjää kriittisestikin käsitteleviä juttuja. Kriittiset Nato-jutut lienevät edelleen kuitenkin selvässä enemmistössä. Toisaalta Nato/USA-kriittisyys eivät tietenkään sulje pois esim. Putinin Venäjää kohtaan harjoitettua kritiikkiä. Henkilö voi harjoittaa molempia. Toisaalta eiköhän tuo MV:n USA-kritiikkikin vähenisi, mikäli Trump valittaisiin presidentiksi.
 

gasp

Jäsen
. MV on todennäköisesti kerännyt tästä ketjusta tänään vähintään kymmeniä, todennäköisesti satoja klikkejä (yleensä kun tekstiin täällä jonkun liitetiedoston laittaa, saa se noin sata klikkiä), ja medialukutaidottomat ja/tai venäjämieliset aatetoverisi ovat kuorossa olleet normalisoimassa MV-lehden kirjoittelua joksikin vitun asiakritiikiksi, ja peräämässä todisteita julkaisun ilmiselvästä venäjäyhteydestä.

Tää paska menee läpi satoihin tuhansiin suomalaisiin.

MV-lehteä luetaan paljon siksi, koska YLE ja valtamedia suoltaa omaa suvakkiagendaista mamutuspropagandaa. Jos MV sattuisi olemaan "Kremlinin käsissä", niin minkäs sille mahtaa. Henkilöt, joita kuvottaa valtamedian linja multikultti-pakolaisasiassa, lukevat MV-lehteä, koska se on harvoja kriittisiä medioita pakolaisasiassa ja koko Suomen politiikassa yms. MV:ssä ei myöskään ole mitään suoranaisia valheita, ainakaan edellisen 3-5kk aikana en ole huomannut.
 
Sinänsä hauska kuinka tästä on pakko vääntää jotain suvakki-mamukriitikko-juttua.
Vaikka oikeasti ainoa rajalinja tässä on vieraan vallan desanttitoiminnan edistäjien ja isänmaallisten välillä.

Jostain syystä tämä tietty siipi haluaa tässä asiassa ehdottomasti asemoida itsensä Venäjän ja Putinin puolelle.

MOT.

MV-lehteä luetaan paljon siksi, koska YLE ja valtamedia suoltaa omaa suvakkiagendaista mamutuspropagandaa. Jos MV sattuisi olemaan "Kremlinin käsissä", niin minkäs sille mahtaa.

Suvakki / rajakki vastakkainasettelu koetaan jotenkin relevantimmaksi kuin Suomi / Venäjä.

Minulle jää nyt epäselväksi mikä "paska" @kahden suunnan sentteri voitko selittää?
Niin siis "tämä paska menee läpi satoihin tuhansiin suomalaisiin" tarkoitti sitä, että sadat tuhannet suomalaiset lukevat MV-lehteä.

MV-lehti – Wikipedia
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minulle jää nyt epäselväksi mikä "paska" @kahden suunnan sentteri voitko selittää?
2001 Riihimäellä viestikoulussa jo julkaistiin kirja nimeltä "image wars" (Aki Huhtinen & Jari Rantapelkonen), jo tuossa kirjassa, joka on siis kohta 15 vuotta vanha, tuotiin julki mm. mustanmaalaamista verkon välityksellä, miten informaatiota käytetään sodassa hyväksi ja miten se netti terrori on muutakin kuin viruksia, sekä muita "hybridisodan" elementtejä, kuten se miten Ukrainaan meni Venäjä "auttamaan".

Lukekaa tuo kirja, jos sen jostain saatte. Luuleeko, joku, aivan oikeasti, että Suomen puolustusvoimat, on aivan täysi käsi? Jos täällä alkaisi jokin massiivinen kamppanja, jonkin Putin trollauksen myötä, niin kyseessä alkaisi olemaan kansallinen uhka ja ei ne siellä aivan tyhmiä ole. Tämä touhu on melko saamarin absurdia. Että siellä oikein Putleri masinoi ja mehän ei tajuta mitään, mutta kyllä jokainen nettikirjoittaja, varsinkin jossain rasmuksessa, tai jatkoajassa tietää paremmin.

Foliota... anyone?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ihan sama millä vaikuttimilla sinä pelaat, mutta sinun trollauksesi ja meidän tarttumisemme siihen on tänään satanut Putinin laariin.

No nyt täytyy tunnustaa tyhmyyteni. En kyllä ajatellut sadettavani Putlerin laareja, kun naureskelin YLE-tyttelin fanittajien kaksinaismoralismille, kun kakka lensi tuulettimeen.

Pistätkö muuten mv-linkit, joita olen tähän ketjuun laittanut ja huorannut Iljalle klikkauksia?
 
En kyllä ajatellut sadettavani Putlerin laareja, kun naureskelin YLE-tyttelin fanittajien kaksinaismoralismille, kun kakka lensi tuulettimeen.
No tämä on helppo uskoa.

Pistätkö muuten mv-linkit, joita olen tähän ketjuun laittanut ja huorannut Iljalle klikkauksia?
Sinä vain avasit puheenaiheen, minä linkitin toimittajan siskon avoin kirje -vastauksen ja Ylen Mitä Venäjää? -artikkelin, ja sitten alkoi tulla mv-linkkejä Iljan vastineisiin näihin kahteen edellämainittuun. Ei toki sinun toimestasi, mutta kukaanhan ei sellaista väittänytkään.
 

gasp

Jäsen
Suvakki / rajakki vastakkainasettelu koetaan jotenkin relevantimmaksi kuin Suomi / Venäjä.

Kuulostaa siltä, että kohta saa maanpetturi-statuksen, mikäli lukee mvlehteä. Voitko avata että miten Putin hyötyy kun mvlehteä luetaan? Oletettavasti siten, että kansa jakautuisi kahteen leiriin ja aiheuttaisi sisäisia ongelmia. Tämä skenaario tulisi jokatapauksessa, jos on tullakseen, vaikka mitään Putin-mediaa ei olisikaan. Miksi näin? Siksi että (suurin?)osa kansasta ei halua tänne kymmeniä tuhansia elintasopakolasia, ja osaa vituttaa valtamedian propaganda tämän asian suhteen. Sekä hallituksen hyysäys, ja muut toimet.

Mitä itse luulet, miksi niin moni lukee MV-lehteä?
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
En tiedä mutta mielestäni seuraavilla otsikoilla on eronsa
YLE-toimittaja Jessikka Aro on tuomittu huumerikollinen!

YLE-toimittaja Jessikka Aro on tuomittu huumerikollinen 12 vuotta sitten

Kumpikin sinänsä totta, mutta jälkimmäinen toki lähempänä totuutta ja on arvovalinta valita ensimmäinen otsikko koska 12 vuotta on tässä täysin relevantti asia. Nyt haluttiin antaa kuvaa että juuri tällä hetkellä Ylen toimittajia on huumerikollinen joka piikittää päivittäin...

Toinen hyvä esimerkkki:
http://mvlehti.net/2016/02/24/yle-pomo-marjo-ahonen-hyvaksyy-huumerikokset/

Kukaan täysijärkinen ei ole voinut kirjoittajaa tuota, vai Dee, Edustaja, kumppanit? Onko homma niin kuin tossa kirjoitetaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös