Hallitus 2015–? Kolme ässää, sinivalkoinen hätätilahallitus?

  • 1 149 414
  • 10 753

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olihan tuossa sisältöä ja vetoavuuttakin mutta kyllä mä tunsin 70 prosenttia puheen ajasta vaivautuneisuutta tuosta tilaisuuden kankeudesta. Ei tuollainen suora tekstin lukeminen vaan ole nykyaikaa. Olis nyt edes puhunut seisallaan. Kökköä.

Eikös näitä siellä "suuressa maailmassa" eli USA:ssa järjestetä presidentin taholta ihan kuukausittain? En ole toki niitä katsonut, että en osaa sanoa etteikö nekin olisi kökköä.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Olen ymmärtänyt niin, että jatkossa tulee lisää toimenpiteitä, näiden nyt päätetteävien lisäksi. Ihmettelisin jos siellä ei ole jotain virastojen supistamistakin koska sääntelyiden poistamisestakin Sipili puhui.

Eli se todellakin oli vartin mittainen vaalimainos Ylellä parhaaseen katseluaikaan. Ne ketkä olivat ennen tätäkin kiimassa ovat sitä edelleen ja toisin päin. Luulisi että jos tässä tosiaankin on Kreikat edessä, niin tähän mennessä olisi jo keksitty jotain muutakin kun poliisien ja hoitajien kyykytys.
 
Eikös näitä siellä "suuressa maailmassa" eli USA:ssa järjestetä presidentin taholta ihan kuukausittain? En ole toki niitä katsonut, että en osaa sanoa etteikö nekin olisi kökköä.
Ei ihan mutta kyllähän siellä pressa pitää noita "kansakunnan tila" -puheitaan. Ja siellä on panostettu paljon siihen miltä puhe vaikuttaa (ympäristö, tunne, rentous jne), ei pelkästään siihen mitä siinä sanotaan. Tuota Sipilän puhetta esittäisivät siellä esiintymiskouluttajat varmaan varoittavana esimerkkinä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
MInä olin kuulevinani, että osan lomarahoista, mutta menköön vaikka kokonaan. Se on ainakin tasapuolista. Menisivät ne muutaman vuoden sisällä muutenkin, sillä ei tuollaista pakolaisvirtaa nykyinen kassatilanne kestä millään.

Mulle kävis kanssa vaikka lomarahojen kokonainen poisto. Samoin kävisi myös sunnuntaikorvausten poisto kokonaan, vaikka itse teen vuodessa n. 15-20 sunnuntaivuoroa.
 

Aapee79

Jäsen
Naurattaa vieläkin. "Mitäkö minä nyt ajattelen". Kuolematon lause. Kunhan omat perintörahat(verot) on kierretty huippuveroproffan kanssa sekä omaisuus piiloteltu osittain harmaan alueen osakkeiden kautta, niin sen jälkeen en kyllä tosiaan tiedä mitä ajattelet Jussi. Joo, se on sitä verosuunnittelua, mitä rikkaat vaan osaa ja pystyy tekemään. PING @VT <- Faktat eivät kai ole kunnianloukkauksia tai no ehkä parempi, kun en sano sinulle enempää. Saattaa vielä itku tulla.

Sipilä on varmasti fiksu mies, mutta että johtamaan Suomea? Olihan tuo ulosanti pahempi kuin Halosen konsanaan. Hävettää.

"Antakaa SPR-tukea, koska ne Syyrian sotalapset!" Unohtui vaan sanoa, että heitä kun Suomeen ei tule kuin se alle 2%. Niitä keille juuri pitäisi omasta mielestäni apua saada. Mitä järkeä tuota Venäjän rajaa on valvoa piiruntarkasti ja yhtä ihmistä jahdata pitkin pusikkoja? Nyt tulee se 500 laitonta maahantulijaa, mistä ei tiedetä yhtään mitään pohjoisesta läpi. Aivan sairas tilanne. Siihen olisi pitänyt puuttua tomerasti ja kertoa järeät keinot.

EK ja Sipilä. Hyvä tästä tulee. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Game over Finland.

@Sammy Niin, minun tehtävähän se on tietää. Itse en usko nykyisen kaltaisen ehdotuksen ja leikkausten parantavan Suomen vientiä yhtään tai ainakaan tuomaan lisää työpaikkoja. Lomia vähennetään ja työaikaa tulee ehdotuksessa enempi(arkipyhät jaksotunteihin lisää), joten mihin niitä työntekijöitä enää tarvitsee lisää? Ylityötkin halpenee samojen ihmisten teettäväksi! Ja joo, ainahan se on niin mennyt, että työntekijöitä palkataan lisää eikä suinkaan isot firmat kerää parempia voittoja, jos ja kun tuotteet halpenee/niitä menee paremmin kaupaksi. Usko sinä, mitä haluat. MUTTA, koska talkoot ja pitää itsekin osallistua(sitähän sinä kysyit), niin lomarahat ovat yksi hyvä kohde, mikä osuu tasapuolisemmin kaikille tai lisää työaikaa käy eli onko se sitten systeemillä 8 lomapäivää pois vai ei. Arkipyhätkin juuri ja juuri voin olla samalla kartalla.

@Kisapuisto Puheessa tökki oikeastaan kaikki. 1) Tavaaminen, kun se on yleensä 4-vuotiaiden hommia. 2) SPR-avustuksien höpinät. 3) En usko tuota neuvottelutilannetta, tosin epäilen, että AY-liikkeellä on jo ehdotukset valmiina, mitkä lopulta sopivat paremmin kaikille. Tai ainakin paremmin kuin nykyiset ehdotukset. 4) Muutama muu kohta ylempänä, mitä vähän yritän avata.
 
Viimeksi muokattu:

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ei ihan mutta kyllähän siellä pressa pitää noita "kansakunnan tila" -puheitaan. Ja siellä on panostettu paljon siihen miltä puhe vaikuttaa (ympäristö, tunne, rentous jne), ei pelkästään siihen mitä siinä sanotaan. Tuota Sipilän puhetta esittäisivät siellä esiintymiskouluttajat varmaan varoittavana esimerkkinä.

Ei suomalainen puhu koskaan niin kuin jenkit puhuvat. Tässä on se suomalaiselle ominainen kansanluonne, että jos et osaa puhua kuin Obama, niin naureskellaan ja kehoitetaan pitää turpa tukossa, tai jos et osaa ääntää täydellistä englantia, niin naureskellaan ja kehoitetaan olemaan puhumatta. Sitten ihmetellään, että miksi suomalaiset ovat tuppisuita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sipilä sanoi, että näitä tulee lisää, hän on ottanut uuden keinon käyttöönsä.

Hallitus sanoo, että 5% pitää työnkustannuksia karsia, keinot saatte valita. Lyly nieleskelee ja selittää kerta toisensa jälkeen naisista ja pienpalkkaisista. Oli aika hankala kohta kun toimittaja tokasi, että te sitten valitsette heikompi osaisilta leikkaamisen.

Suomen tilanteessa täytyy jotain tehdä ja nyt hallitus tekee. Ay-liike voi olla mukana tai sitten katselee sivusta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Lomarahojen puolitus on se, mistä lähdetään, sanoi Sipilä nyt mitä sanoi. Ja tuo siis putsaisi sitten tuon lakipaketin kokonaan, eli lisät jäisivät ennalleen. Tietysti tuo lomarahojen puolitus vaatisi vielä lisätoimia, että 5 % saadaan kasaan. Kummastelen monien haluja isoihinkin palkkaleikkauksiin. Pitää meidän kysynnästäkin pitää huoli, eli mieluummin kombo kohtuullisesta palkkaleikkurista ja työajan pienestä lisäyksestä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Hyvä puhe Sipilältä, kertoi miten asiat ovat ymmärrettävällä tavalla. Vihervassareilla meni tietysti pupu hamppuhousuihin, onneksi perjantaina saavat heitellä kiviä ikkunoihin ja purkaa angstia.

Näin on ja tuohon floikkarin vuodatukseen sen verran, että vihervasemmistolaista huttua tulee YLE:ltä tuutin täydeltä. On kuvataiteilijan (AMK) avoimesti punavihreää propagandaa, Alin ja Husun propagandaradio, ym...

Ja siitäpä sirkus olisi syntynyt, esim. tämä puhe olisi tullut Maikkarilta. Yksi muutaman minuutin puhe kepulaiselta ei YLE:n viherdemari-venettä kaada. Kyllä sinne luomupaskan joukkoon asiapuhettakin on suotavaa sisällyttää.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mulle tuli siitä Sipilän jatkuvasta sormien pyörityksestä kuva epävarmuudesta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei ihan mutta kyllähän siellä pressa pitää noita "kansakunnan tila" -puheitaan. Ja siellä on panostettu paljon siihen miltä puhe vaikuttaa (ympäristö, tunne, rentous jne), ei pelkästään siihen mitä siinä sanotaan. Tuota Sipilän puhetta esittäisivät siellä esiintymiskouluttajat varmaan varoittavana esimerkkinä.

Ok. En mä nyt kuitenkaan oikein ymmärrä, että mikä tuosa esiintymisessä meni pahasti pieleen? Ehkä mä sitten olen juntti, mutta upposi ainakin ihan hyvin. Toki seisaaltaan sitten seuraavan kerran, ja eikös Sipilä sanonut että näitä puheita tulee tulevaisuudessa lisää? Joten varmasi otetaan mahdollisista virheistä opiksi ja korjataan ne seuraavalle kerralle. Siitä en välttämättä ole samaa mieltä, että puheen jälkeen pitäisi joidenkin toimittajien pääästä esittämään kysymyksiä Sipilälle. Miksi pitäisi?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lomarahojen puolitus on se, mistä lähdetään, sanoi Sipilä nyt mitä sanoi. Ja tuo siis putsaisi sitten tuon lakipaketin kokonaan, eli lisät jäisivät ennalleen. Tietysti tuo lomarahojen puolitus vaatisi vielä lisätoimia, että 5 % saadaan kasaan. Kummastelen monien haluja isoihinkin palkkaleikkauksiin. Pitää meidän kysynnästäkin pitää huoli, eli mieluummin kombo kohtuullisesta palkkaleikkurista ja työajan pienestä lisäyksestä.

Tätä ehdotettiin kesällä ay-puolelle, mutta Lyly tyrmäsi, ei palkan alennuksille.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Lomarahojen puolitus on se, mistä lähdetään, sanoi Sipilä nyt mitä sanoi. Ja tuo siis putsaisi sitten tuon lakipaketin kokonaan, eli lisät jäisivät ennalleen. Tietysti tuo lomarahojen puolitus vaatisi vielä lisätoimia, että 5 % saadaan kasaan. Kummastelen monien haluja isoihinkin palkkaleikkauksiin. Pitää meidän kysynnästäkin pitää huoli, eli mieluummin kombo kohtuullisesta palkkaleikkurista ja työajan pienestä lisäyksestä.

Juuri tällaista itsekin suosisin.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
MInä olin kuulevinani, että osan lomarahoista, mutta menköön vaikka kokonaan. Se on ainakin tasapuolista. Menisivät ne muutaman vuoden sisällä muutenkin, sillä ei tuollaista pakolaisvirtaa nykyinen kassatilanne kestä millään.
Sanoi, että hallituksen 5 %:n tavoitteen voisi kattaa kokonaisuudessaan esim. lomarahoista kokonaan luopumalla TAI päivittäistä työaikaa 20 min pidentämällä. Hallitukselle kuitenkaan keinot eivät ole mikään kynnyskysymys, vaan se, että 5 %:n tavoite saavutetaan.

Mielenkiintoista miten polarisoituneesti tätä puhetta katsellaan. Osan mielestä oli mahtava puhe ja toiset näkivät sen ihan hirveänä paskana. Aika harvalta on tullut maltillista kommenttia kumpaankaan suuntaan. Omasta mielestäni oli hyvä puhe. En ole pitkään aikaan kepua äänestänyt ja tod. näk. en niin tule tulevissa vaaleissakaan tekemään puolueen arvokonservatiivisuuden vuoksi, mutta arvostan Sipilän tapaa käsitellä asioita. Jos ajatusmaailma on se, että leikkauksia pitää tehdä kilpailukyvyn parantamiseksi, niin ne on syytä tehdä mahdollisimman nopeasti, jottei upota syvemmälle suohon. Lomarahan poisto olisi loppuviimeksi ihan hyvä tapa tähän, vaikka omiin vähiin tuloihin sekin sattuisi (mikäpä ei sattuisi). Työajan pidennyksestä en oikein pidä. Jos ideana on luoda uusia työpaikkoja, niin tuntuu vähän hassulta laittaa jo töissä olevat tekemään enemmän hommia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hallituksen nykyinen ehdotus on hyvä kun ei se kosketa minua oikeastaan mitenkään.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Lyly nieleskelee ja selittää kerta toisensa jälkeen naisista ja pienpalkkaisista. Oli aika hankala kohta kun toimittaja tokasi, että te sitten valitsette heikompi osaisilta leikkaamisen.
Taitaa Lyly olla pahasti Metallin ja muiden isopalkkaisten duunarien liittojen liekanarussa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ok. En mä nyt kuitenkaan oikein ymmärrä, että mikä tuosa esiintymisessä meni pahasti pieleen? Ehkä mä sitten olen juntti, mutta upposi ainakin ihan hyvin. Toki seisaaltaan sitten seuraavan kerran, ja eikös Sipilä sanonut että näitä puheita tulee tulevaisuudessa lisää? Joten varmasi otetaan mahdollisista virheistä opiksi ja korjataan ne seuraavalle kerralle. Siitä en välttämättä ole samaa mieltä, että puheen jälkeen pitäisi joidenkin toimittajien pääästä esittämään kysymyksiä Sipilälle. Miksi pitäisi?

Päätoimittajat paalutti aika hyvin, että ei tällainen montaa kertaa toimi. Nyt puhe naulasi kansan sohvalle, mutta toistuessaan usein teho hälvenee nopeasti. Joo, tiedotustilaisuuksissa tehdään kysymykset sitten.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Hallitus sanoo, että 5% pitää työnkustannuksia karsia, keinot saatte valita. Lyly nieleskelee ja selittää kerta toisensa jälkeen naisista ja pienpalkkaisista. Oli aika hankala kohta kun toimittaja tokasi, että te sitten valitsette heikompi osaisilta leikkaamisen.

Tuossa kohtaa kyllä itseäkin alkoi naurattaa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämä puhe jää historiaan häpeällisenä episodina. Nyt veronmaksajien rahoittama Yle antoi tietylle poliittiselle toimijalle prime time -aikaan mahdollisuuden julistaa omaa propagandaansa. Asia olisi lievempi, jos Sipilä olisi pitänyt puheen vähän yleisemmällä tasolla ja puhunut päivänpoliittisten asioiden yläpuolelta. Mutta ei. Oman vaihtoehdottomuuden mantran toistamista ja ammattiyhdistysliikkeen syyllistämistä, samaa tuubaa, mitä tässä ollaan jo pitkään kuunneltu. Hyi helvetti. Palstan perskekolaisiin toki nähtävästi upposi kuin veitsi kuumaan voihin.

Antti Lindtmanille pisteet A-Studiossa esiintymisestä. Oli väkevää puhetta ja terävää analyysiä. Toivottavasti seuraava demareiden puheenjohtaja. Pieksee pomminvarmasti nämä sipilät ja stubbit vaalikeskusteluissa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tätä ehdotettiin kesällä ay-puolelle, mutta Lyly tyrmäsi, ei palkan alennuksille.
Juu, tiedän. Mutta nyt painetta tulee jo muiltakin liitoilta. Pakko tässä on uskoa järjen voittoon, sillä ilman SAK:ta sopimusta ei kuitenkaan synny.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Lomarahoista ei pidä leikata senttiäkään. Ihmettelen kyllä suuresti miten moni on niistä valmis luopumaan. Sama kun polttaisitte mojovan pinon seteleitä huvin vuoksi. Aivan järjetöntä. Mennään mieluummin hallituksen jo ilmoittamilla toimenpiteillä. Työaikaa voidaan kyllä pidentää puolestani vaikka tunnilla päivässä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pääministerin puhe kansalaisille oli sitten kuulemma häpeällistä propagandaa. Ei vittu. Tää maa ja sen kansalaiset on kyllä ihan helvetin sekaisin! Ansaitsisivat konkurssin tai jonkun jättimäisen ISIS-iskun.
 
Ok. En mä nyt kuitenkaan oikein ymmärrä, että mikä tuosa esiintymisessä meni pahasti pieleen? Ehkä mä sitten olen juntti, mutta upposi ainakin ihan hyvin.

Mua häiritsi se suora tekstin lukeminen. Ajattelin että asiat ovat sen verran tuttuja Sipilälle että osaisi puhua tukisanojen kanssa. Sellaista olisi luontevampi seurata.

Ja mua häiritsee se, että tässä ketjussa niiden jotka ovat itse asiasta samoilla linjoilla hallituksen kanssa pitää kehua puhetta ja toista mieltä olevien haukkua.

No joo, ite jonkin verran työskennellyt kouluttajana niin kiinnitän huomiota tuohon tyylipuoleen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös