Yleinen maahanmuutto- ja pakolaispolitiikkakeskustelu sekä lieveilmiöt

  • 3 251 809
  • 28 700

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Toivottavasti tämä ei kuulosta liian kiihkoiselta, mutta miettinyt jo useamman päivän, että mitä konkreettista tässä voi normaali kansalainen tehdä, jotta tämä älyttömyys loppuisi. Siis mikäli enemmistö suomalaisista sitä toivoo, koska ainakin itselle alkaa tämä pa*ka riittämään ja rajat voisi laittaa pakolaisilta kiinni. Tässä on kohta meidän jälkeläisille tulossa sellaista jälkeä, että ei mitään rajaa. Ihan rehellisesti voin sanoa, että hieman pelottaa kun tänne astelee ympäri Eurooppaa erittäin rasistista ja sopeutumatonta väestöä, jotka eivät tule sopeutumaan länsimaiseen yhteiskuntaan. Ihan kuin sen sotiminen olisi vain niiden sinne jäävien ihmisten ominaisuus, koska aivan varmasti suuri osa ongelmista siirtyy näiden ihmisten ajatusmaailman mukana tänne Eurooppaan. Tähän vielä bonuksena Isiksen soluttautujat tulevat muutaman vuoden sisään aktivoitumaan kunnolla (ja näitä on tullut ilmeisesti suht runsaasti tässä invaasiossa ympäri Eurooppaa). Sen jälkeen on aika hankalaa "kotoutua" niiden kunnollistenkin, koska epäluulo kyseisen rodun edustajia kohtaan tulee nousemaan pelon takia ja aletaanko sitten poistamaan Euroopasta porukkaa?!.

Tässä alla Iltalehdestä hyvä esimerkki näiden tulevien mallikansalaisten arvomaailmasta:

"Syyrian oloja on paennut myös 31-vuotias Ramez. Hänen mukaansa Syyrian tilanne on päivä päivältä huonompi.

- Eihän se pitkään aikaan ole ollut hyvä, mutta Isisin myötä tilanne on muuttunut sietämättömäksi. Paikat, jotka aiemmin olivat turvallisia, ovat nyt sietämättömiä. Kuten kotini.

Hän asui Damaskoksessa ja työskenteli insinöörinä. Vaimo jäi Damaskokseen.

- Minulla ei ollut varaa kustantaa vaimoni matkaa. Jouduin myymään taloni ja omaisuuteni, että pääsin itse lähtemään, hän kertoo sormus nimettömässään."


Hienoa. Näiden lisäksi on aivan hel*etisti vastaavia janttereita jättänyt perhettään sinne, kunhan itse pelastuu. Nämä velliperseet eivät sitten viitsi itse pelastaa omaa maatansa, vaan lähtevät tänne nostamaan taikaseinästä rahaa, jota täälläkin jakavat TosiFani ja kahden suunnan sentteri etunenässä. Olisi oikeasti hienoa, jos tilanne ratkeaisi tällä tavalla auttamalla, mutta itseä tässä turhauttaa se, ettei tästä ole isossa mittakaavassa mitään hyötyä. Lisäksi sinne jää silti aivan helvetinmoinen määrä enemmän apua tarvitsevia vaimoja ja lapsia hätään ja sitten me tuhotaan oma yhteiskunta näiden 25-35- vuotiaiden sotalasten takia omilta jälkeläisiltä. Vittu tätä nyky-yhteiskuntaa, kun annetaan kaikki vuosisatojen aikana rakennettu pois ja unohdetaan, että täällä Suomessakin voi olla ilman pakolaisiakin parin vuoden sisään työttömillä suht kylmää kyytiä. Kyllä minua itseä ainakin vi*uttaa, kun koko elämänsä duunia tehneet ihmiset ovat työttöminä ja sairaina perusoletukseltaan lähinnä luusereita yhteiskunnan mielestä ja pitää miettiä onko lääkkeisiin varaa, mutta sitten tänne tulevilla "sotalapsilla" on ihmisarvo huomattavasti suurempi.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mitä mieltä itse olet, kuinka monta asuntoa pitää antaa ihmiselle, joka lähinnä ryyppää ja rällää ja hankkii häädön kaikista kämpistään ja siinä ryypätessään vielä tuhoaa ne kämpät?

Häädön jälkeen ei kenenkään tarvitse antaa tällaiselle ihmiselle yhtään asuntoa. Eikä hänelle niitä annetakaan, vai onko sinulla jotain esimerkkejä päinvastaisesta? Kyllä hän kadulle joutuu, ellei hänellä ole varaa etsiä asuntoa vapailta markkinoilta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suosikkijoukkue
HIFK
Turvapaikanhakijat tappelivat Harjavallan vastaanottokeskuksessa - yksi sairaalaan

"Tikka tarkentaa, että kyse oli vastaanottokeskuksen asukkaiden välisestä välienselvittelystä, johon ei liittynyt ulkopuolisia.
– Jos pari sataa nuorta miestä pistetään asumaan hyvin tiiviisti keskenään, jossain vaiheessa he varmaan tönivät toisiaan, Tikka miettii."

Missäs ne kaikki pikka Aylanit on, joiden tragediakuvilla media ratsastelee tämänkin kriisin kanssa? Missä lapset ja naiset?
Mielenkiintoista lukea harjavaltalaisten kokemuksia tästä asiasta. Onkohan sielläkin jo naisia ahdisteltu ja nuorten tyttöjen perään vihellelty, niin kuin Punkalaitumella heti vastaanottokeskuksen ilmestyessä?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
On Klose asiasta mitä mieltä tahansa niin minulla on vankka luottamus siihen, että me suomalaiset pystymme hoitamaan kaikki asiamme ilman rasismia.

...miksi sitten rajaat asioiden hoidon suomalaisiin?!
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Häädön jälkeen ei kenenkään tarvitse antaa tällaiselle ihmiselle yhtään asuntoa. Eikä hänelle niitä annetakaan, vai onko sinulla jotain esimerkkejä päinvastaisesta? Kyllä hän kadulle joutuu, ellei hänellä ole varaa etsiä asuntoa vapailta markkinoilta.
No tossa oli ajatuksena kysyä sulta, että miten tällaisen henkilön asunnottomuus pitäisi sun mielestä ratkaista? Kun tunnuit olevan sitä mieltä, että tuo asunnottomuus Suomessa on isompikin ongelma.

"Pitkäaikaisasunnottomuudessa on kyse pitkittyneestä tai toistuvasta asunnottomuudesta, johon usein liittyy köyhyyden lisäksi vaikeita psykososiaalisia ongelmia kuten päihderiippuvuus ja mielenterveyden ongelmat, rikollisuus ja väkivalta."
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Entä jos tässä "turvapaikanhaku"-kansainvaelluksessa onkin todella kyse sumutuksesta, jolla sinisilmäisen hyväuskoisia, ns. hyödyllisiä idiootteja, on kusetettu mantereenlaajuisesti sallimaan "humanitaarisin perustein" totaalivihamielisen, epäinhimillisen regiimin invaasio, ja kohta rytisee kunnolla pitkin Eurooppaa?

Euroopassa tulee jossakin vaiheessa rytisemään kunnolla, ei kait siitä nyt ole mitään epäselvyyttä? Vai väittääkö joku, että kaikesta tästä mamuinvaasiosta huolimatta kaikki tulisi menemään ihan hyvin vailla mitään konflikteja? Ei kait tuollaista idealistia ole edes Suomessa. Se, että "kumpi puoli" syyllistyy ensin "ylilyöntiin" isossa mittakaavassa, on asia josta voidaan väitellä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun tunnuit olevan sitä mieltä, että tuo asunnottomuus Suomessa on isompikin ongelma.

Kyllä mun mielestä yli 7000 asunnotonta on aika iso ongelma. Sinusta ilmeisesti ei ole.

Tää oli muuten mun viimonen viesti asunnottomuudesta tässä ketjussa, jos haluat jatkaa niin etsitään oikea ketju aiheeseen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tästä ketjusta:

No ei se vieläkään sanonut, että "eivät viitsi muuttaa". Sitä paitsi @Klose16 puhui yli 10000 kodittomasta. Niitähän tilastojen mukaan on noin 8000 ja näistäkin suuri osa on sellaisia "vailla vakinaista asuntoa" olevat tyypit, joilla se asunto itse asiassa on, mutta erinäisten syiden vuoksi harrastavat ns. sohvasurffailua. Vain hyvin pieni osa tuosta asuu oikeasti kadulla. Ja noista kadulla asuvista monella on erinäistä ongelmaa alkoholin tai muun vastaavan päihteen kanssa.

Joten ei nyt kyllä osunut tuo, että kodittomat suomalaiset olisivat syy olla auttamatta sotaa pakenevia ihmisiä.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mun mielestä yli 7000 asunnotonta on aika iso ongelma. Sinusta ilmeisesti ei ole.

Tää oli muuten mun viimonen viesti asunnottomuudesta tässä ketjussa, jos haluat jatkaa niin etsitään oikea ketju aiheeseen.
Jepjep, kukaan ei onneksi huomannut, että sun öyhötys siitä että mamut vie kämpätkin Suomalaisilta ei mennytkään läpi, joten ollaan ihan vaan hys hys ja vaihdetaan puheenaihetta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tärkein tuossa oli tuo kaksi miljardia, joka on siis noin 4%:a valtion budjetista. Jos Suomeen siis pamahtaisi 100 000 turvapaikanhakijaa yhtäkkiä, Suomi selviäisi edelleen toimivana yhteiskuntana.

Mutta jostain pitäisi karsia todella isolla kädellä. Tätä sinä et ilmeisesti halua myöntää? Vai oletko sitä mieltä, että lisää velkaa?

Nuo kurdimimmit taitaa olla sitä mieltä, että tätä maata ei myydä eikä rosvota. Naiset siellä nyt puolustaa sitä isänmaata, mitä Suomen vasemmistosuvaitsevaiset ei tunnusta. Miten länsimaat voisi tukea tätä YPG:tä? Rohkeita naisia, iso tassu heille!

Naisten on pakko puolustaa maatan ja ennen kaikkea itseään, kun miehet otti ritolat. Minä en voi koskaan ymmärtää niitä ratkaisuja, että hylätään koko perhe oman selviytymisen tähden. Mahtavat olla itsestään ylpeitä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Se oli kommentti sinun mielipiteesi. Minä rajaisin rasismin ulos koko universumista, jos se olisi minun päätettävissäni.

Mikä sinulle on tärkeämpää, suomalaisten asiat vai universumin?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ihan vaan sinulle tiedoksi niin Suomikin on osa universumia.

Just näin ajattelinkin.

Eli Suomi on täynnä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä aivan yksinkertaisintakaan valintadilemmaa. Eli että on pakko valita, ja nyt kun ei valita kunnolla mitään on se kaikista huonoin valinta. Aasin ratkaisu.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
J...lauta mikä ällistyttävä itsekäs paskahousu, ei voi muuta sanoa. Todellinen ritarien ritari! Eipä tulisi itselleni ihan heti mieleen jättää vaimoa ja lapsia sodan keskelle ja häippästä yksin lihaisampien patojen ääreen loisimaan.

Mitä hyötyä siitä olisi, että kaikki kärsisivät? Mitä itsekästä siinä on, että lähettää puolet norjalaisesta palkastaan kotiin? Kyse ei ole perheen hylkäämisestä vaan sen auttamisesta, mutta sitähän ei voi ymmärtää, kun on itse loisinut koko elämänsä lihapatojen ääressä.

Saksasta tuli kuvaa äsken. Paikalliset taputtivat ja juhlivat, kun maahanmuuttajat vihdoinkin pääsivät rajan yli. Se on kyllä kumma miksi noita ei voi ilman välisäätöjä päästää suoraan tuonne kerran kelpaa.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä alla Iltalehdestä hyvä esimerkki näiden tulevien mallikansalaisten arvomaailmasta:

"Syyrian oloja on paennut myös 31-vuotias Ramez. Hänen mukaansa Syyrian tilanne on päivä päivältä huonompi.

- Eihän se pitkään aikaan ole ollut hyvä, mutta Isisin myötä tilanne on muuttunut sietämättömäksi. Paikat, jotka aiemmin olivat turvallisia, ovat nyt sietämättömiä. Kuten kotini.

Hän asui Damaskoksessa ja työskenteli insinöörinä. Vaimo jäi Damaskokseen.

- Minulla ei ollut varaa kustantaa vaimoni matkaa. Jouduin myymään taloni ja omaisuuteni, että pääsin itse lähtemään, hän kertoo sormus nimettömässään."


Hienoa. Näiden lisäksi on aivan hel*etisti vastaavia janttereita jättänyt perhettään sinne, kunhan itse pelastuu.

Luulisi, että maksaisi vaimonsa matkan ja jäisi itse sinne. Mitenhän tuo keskustelu on muuten mennyt? Mies toteaa vaimolle, että se on nyt sillä lailla jotta minä olen ostanut itselleni matkan Eurooppaan kun täällä on niin kauheaa. Olen myynyt kaikki omaisuutemme jolla olen matkan maksanut, sinulle ei jäänyt mitään. Sinä saat jäädä tänne kauheuksien keskelle, se on moro!

Tuollaisia todellisia oman elämänsä sankareita sitten tänne halutaan ja visvat hyppivät riemusta, eivätkä ollenkaan ajattele sitä kääntöpuolta että tuokin ihminen on jättänyt vaimonsa oman onnensa nojaan. No eihän tuo toki ole pahimmasta päästä, kun monet jättävät lapsensakin sinne sodan, nälän ja väkivallan keskelle. Heinoja ihmisiä.

Kyllä minua itseä ainakin vi*uttaa, kun koko elämänsä duunia tehneet ihmiset ovat työttöminä ja sairaina perusoletukseltaan lähinnä luusereita yhteiskunnan mielestä ja pitää miettiä onko lääkkeisiin varaa, mutta sitten tänne tulevilla "sotalapsilla" on ihmisarvo huomattavasti suurempi.

Jotkut vaan ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Eli että on pakko valita, ja nyt kun ei valita kunnolla mitään on se kaikista huonoin valinta. .
Ei rasismi ole mikään ratkaisu Suomen ongelmiin. Toki Suomen täytyy pitää huolta köyhemmistäkin kansalaisista, ettei heidän elämäänsä kurjistettaisi kuten perusoikeistolainen hallitus on suunnitellut. Silti Suomen pitää kantaa oman vastuunsa eurooppalaisesta pakolaisongelmasta. Tässä Sipilä mielestäni näyttää hyvää esimerkkiä nuivalle hallituskumppanilleen ja muillekin suomalaisille.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Meneeköhän @mjr ltä nyt foorumit sekaisin? Mitä Merkel on sanonut ja mitkä ovat nämä visva-argumentit?

Merkel on esittänyt hyvin humaaneja, perinteisten länsimaisten arvojen mukaisia kannanottoja tässä nykyisessä kriisissä. Ja mitä Saksa tekee, sitä Kokoomus haluaa tehdä, mikä minua jonkin verran huvittaa, koska varmaan noin luontaisesti monen veri vetää enemmän tuonne primitiivireaktioiden suuntaan... Muuten en oikein halua osallistua näihin keskusteluihin, eivät ole järin rakentavia.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jepjep, kukaan ei onneksi huomannut, että sun öyhötys siitä että mamut vie kämpätkin Suomalaisilta ei mennytkään läpi, joten ollaan ihan vaan hys hys ja vaihdetaan puheenaihetta.

Boldaus mun. Minkä takia sun pitää niin useasti valehdella? Minkä takia sun pitää niin useasti väittää ihmisten kirjoittaneen jotain sellaista, mitä he eivät tosiaankaan ole kirjoittaneet? Voit vapaasti toki todistaa tuon väitteesi todeksi, mutta siinä sitä onkin sinulla taas kerran todistelemista.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Suomen sosiaalimenot on tällä hetkellä 63mrd €/v. Kuinka paljon oletetaan, että esim. 30 000 turvapaikanhakijaa nostaa tuota pottia? Entä kuinka paljon se on pois muilta sosiaalitukien ja etuuksien saajilta? En ole löytänyt vielä kunnon laskelmia mistään
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Luulisi, että maksaisi vaimonsa matkan ja jäisi itse sinne. Mitenhän tuo keskustelu on muuten mennyt? Mies toteaa vaimolle, että se on nyt sillä lailla jotta minä olen ostanut itselleni matkan Eurooppaan kun täällä on niin kauheaa. Olen myynyt kaikki omaisuutemme jolla olen matkan maksanut, sinulle ei jäänyt mitään. Sinä saat jäädä tänne kauheuksien keskelle, se on moro!

Huh, näitä juttuja. Kyllähän nyt miehellä on paremmat mahdollisuudet selvitä matkasta, työllistyä ja olla se rahaa perheeseen tuova osapuoli. Lapset tarvitsevat myös enemmän äitiään kuin isäänsä tälläisessä tilanteessa.

Melkoista tasa-arvohössötystä, että akka salakuljettajien kynsiin ja eiköhän sitä rahaa ala WU:n kautta kohta tulemaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ei rasismi ole mikään ratkaisu Suomen ongelmiin. Toki Suomen täytyy pitää huolta köyhemmistäkin kansalaisista, ettei heidän elämäänsä kurjistettaisi kuten perusoikeistolainen hallitus on suunnitellut. Silti Suomen pitää kantaa oman vastuunsa eurooppalaisesta pakolaisongelmasta. Tässä Sipilä mielestäni näyttää hyvää esimerkkiä nuivalle hallituskumppanilleen ja muillekin suomalaisille.

Mistä päin Eurooppaa pakolaiset nyt tulevat? Kreikkalaisiako?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös