Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 068 194
  • 4 548

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummasti toimi korispelissä muutama päivä sitten... Tuntuu taas melko tunaroinnilta ettei voida edes käyttöä harjoitella.
Paikalla olin koriksessakin ja samat tyypit siellä oli mediakuutiota käyttämässä silloinkin. Silloin koriksessa tuota pelikelloa, pisteitä yms. näytettiin siellä päädyssä olevalla erillisellä taululla. Kuten jo totesin, niin kello-ongelmat eivät johtuneet millään tavalla uudesta mediakuutiosta, kelloa ja taulua kun käytetäänkin vielä ihan eri paikasta eikä järjestelmät ole sinällään yhteyksissä toisiinsa, vaikka toki kelloa pystytään kuutiolla näyttämäänkin. Kellohommat hoidetaan toimitsijapöydältä käsin ja mediakuutiota käytetään aitiosta käsin. Joku "paneeli" sinne kellonkäyttöön oli kuulemma vaihdettu ja ongelmien arveltiin johtuneen mahdollisesti siitä, tiedä sitten.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ja minusta siitäkin oli jotain juttua että yhtään isompaa sinne kattoon ei voi laittaa kun ei rakenteet kestä. Että tässäkin asiassa on tultu tien päähän Nordiksella. Gardenia odotellessa.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja minusta siitäkin oli jotain juttua että yhtään isompaa sinne kattoon ei voi laittaa kun ei rakenteet kestä. Että tässäkin asiassa on tultu tien päähän Nordiksella. Gardenia odotellessa.
Kyllä. Se painoraja taisi olla 2 000 kg, jonka takia isompaa kuutiota tuonne kattoon ei voinut ripustaa, vaikka niin olisi haluttukin.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komea oli kuutio, ihan eri lailla pystyi katselemaan uusintoja kuin ennen. Ja äänentoisto oli todellakin parantunut viime vuodesta, nyt rokki soi niin kuin pitääkin ja playlistiinkin on tullut kivaa päivitystä viime vuoteen nähden. Vielä kun sille rinkulalle saadaan järkevää käyttöä ja ajanoton kanssa ei enää ryssitä, niin kyllä Nordiksen puitteet alkavat olla aika lailla niin hyvät kuin tuohon vanhaan halliin saa rakennettua.

Tai no, se katsomoa kiertävä valotaulu kelpaisi yhä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Komea oli kuutio, ihan eri lailla pystyi katselemaan uusintoja kuin ennen. Ja äänentoisto oli todellakin parantunut viime vuodesta, nyt rokki soi niin kuin pitääkin ja playlistiinkin on tullut kivaa päivitystä viime vuoteen nähden.
Pakko yhtyä tähän. Eilen oli ensimmäinen kosketus uuteen jumbotroniin ja äänentoistoon ja vaikka pelikellot temppuilikin, niin kyllä tuossa erittäin hieno kokonaisuus on! Nyt niistä uusinnoista sai jopa jotain selvää, kun tultiin nykyaikaan kuvanlaadun suhteen. Toki täytyy muistaa, että kyseessä oli CHL:n ottelu, joka tuli maikkarin maksukanavilta Mertarannan selostaessa, joten en sitten tiedä minkälainen on yhteistyö kuvasryhmän ja hidastusten suhteen, kun Liiga pyörähtää käyntiin ja kyseessä ei ole mikään Nelonen Pron pääottelu.
Oli kyllä upea tunne, kun taas pitkästä aikaa istui paikalleen ja katseli ympärilleen. Halli on suhteellisen jyrkkä luoden tiiviin tunnelman, valot pois päältä, penkit punaisia, seinät punaisia, toisessa seinässä kellon ympärillä luvut 1897, rokki soi, jumbotroni ja se alabanneri hehkuu punaista. Todella, todella onnistunut tunnelmanluonti.
Tätä on jo pari vuotta miettinyt, mutta olen aika varma että joskus vielä siinä erätauon lopussa soivassa Let's play Hockeyssa huudettiin "C'mon IFK!", "C'mon Canadan" sijasta? Ainakin jollain yksittäisellä kaudella tai sitten sekoilen omiani.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tätä on jo pari vuotta miettinyt, mutta olen aika varma että joskus vielä siinä erätauon lopussa soivassa Let's play Hockeyssa huudettiin "C'mon IFK!", "C'mon Canadan" sijasta? Ainakin jollain yksittäisellä kaudella tai sitten sekoilen omiani.

Ihan oikein muistat. Klassikon muuttaminen taisi täälläkin saada aikaan jonkin verran keskustelua ja melko selvät rintamalinjatkin kaupanpäälle. Itse kuulun orginaalin arvostajiin, mutta kelpuutan toki tuon seuraversionkin. Miten mulla on muistikuva, että orkkisversio olisi soinut hallilla ainakin 90-luvun puolestavälistä eteenpäin. Jotenkin muistelisin tuota biisiä hyräilleeni jo pari vuosikymmentä HIFK:n matseissa. Vielä kun saataisiin kunnon Go IFK soimaan hallissa. Sitä nyt perkele on ainakin tullut laulettua vuosia vuosia sitten hallilla, ja jokunen vuosi sitten Provinssi rockissa.
 

ilu

Jäsen
Tätä on jo pari vuotta miettinyt, mutta olen aika varma että joskus vielä siinä erätauon lopussa soivassa Let's play Hockeyssa huudettiin "C'mon IFK!", "C'mon Canadan" sijasta? Ainakin jollain yksittäisellä kaudella tai sitten sekoilen omiani.

Let's play hockeysta on tehty joskus 90-luvulla(?) HIFK-versio, äänessä taisi olla joku Hausmyllyn pelle. Kuitenkin ainut oikea versio on tietenkin -76 Canada Cupia varten tehty Terry Bushin laulama originaali. Itse tykkään kyllä myös ranskankelisestä versiosta Au jeu les gars, jolla äänessä Pière Sénécal.

Huhujenhan mukaan ysäriversio tehtiin aikanaan, kun pelättiin Mobergin Kanadasta tuoman vinyylisinglen kuluvan lopullisesti puhki, eikä uutta saada mistään tilalle :)
 

ilu

Jäsen
Ihan oikein muistat. Klassikon muuttaminen taisi täälläkin saada aikaan jonkin verran keskustelua ja melko selvät rintamalinjatkin kaupanpäälle. Itse kuulun orginaalin arvostajiin, mutta kelpuutan toki tuon seuraversionkin. Miten mulla on muistikuva, että orkkisversio olisi soinut hallilla ainakin 90-luvun puolestavälistä eteenpäin. Jotenkin muistelisin tuota biisiä hyräilleeni jo pari vuosikymmentä HIFK:n matseissa. Vielä kun saataisiin kunnon Go IFK soimaan hallissa. Sitä nyt perkele on ainakin tullut laulettua vuosia vuosia sitten hallilla, ja jokunen vuosi sitten Provinssi rockissa.

Go IFK on viimevuosina soinut epäsäännöllisen säännöllisesti hallilla. 2011 pelattu Jokeri-sarjahan kääntyi, kun kolmannen ottelun toiselta erätauolta palattiin ei Let's play hockeyn vaan nimenomaan Go IFK:n tahtiin. Samoin viime kaudella taisi soida 2. tai 4. välieräottelussa Tapparaa vastaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Oli kyllä upea tunne, kun taas pitkästä aikaa istui paikalleen ja katseli ympärilleen. Halli on suhteellisen jyrkkä luoden tiiviin tunnelman, valot pois päältä, penkit punaisia, seinät punaisia, toisessa seinässä kellon ympärillä luvut 1897, rokki soi, jumbotroni ja se alabanneri hehkuu punaista. Todella, todella onnistunut tunnelmanluonti.

Samaa mieltä. Erätauolla otin liitteenä olevan kuvan kännykän ei niin hyvällä kameralla. Kuva on vähän hassu kun rajasin siitä eilen ensimmäistä kertaa Nordiksella olleen poikani kasvot pois. Lippiksen lippaa jäi vähän ylös.
 

Liitteet

  • 2015-09-04 20.31.29.jpg
    2015-09-04 20.31.29.jpg
    431,3 KB · kertaa luettu: 539
Suosikkijoukkue
HIFK
Go IFK on viimevuosina soinut epäsäännöllisen säännöllisesti hallilla. 2011 pelattu Jokeri-sarjahan kääntyi, kun kolmannen ottelun toiselta erätauolta palattiin ei Let's play hockeyn vaan nimenomaan Go IFK:n tahtiin. Samoin viime kaudella taisi soida 2. tai 4. välieräottelussa Tapparaa vastaan.
Itsellekin jäänyt vähän kuva, että GO IFK:ta säästellään oikeasti tiukkoihin paikkoihin. Tavallaan ihan kyllä jees, koska silloin tietää että nyt on oikeasti tosi kyseessä. Keväällä sitä playoffien alkaessa kuunteli pelipäivinä aina muutaman kerran tunnelmaa luoden. Toimii loistavasti tuo kipale siihen!
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Let's play hockeysta on tehty joskus 90-luvulla(?) HIFK-versio, äänessä taisi olla joku Hausmyllyn pelle. Kuitenkin ainut oikea versio on tietenkin -76 Canada Cupia varten tehty Terry Bushin laulama originaali. Itse tykkään kyllä myös ranskankelisestä versiosta Au jeu les gars, jolla äänessä Pière Sénécal.

Huhujenhan mukaan ysäriversio tehtiin aikanaan, kun pelättiin Mobergin Kanadasta tuoman vinyylisinglen kuluvan lopullisesti puhki, eikä uutta saada mistään tilalle :)
Tämä syntyhistoria on minulle uutta tietoa, mutta muistelen "c´mon IFK" version kyllä olevan 80-luvun tuote. Kuitenkin on mielestäni hieman dorkaa soittaa biisiä jossa lauletaan "c´mon Canada", kun meillä on ns. oma versiokin olemassa.
Ok, se "c`mon IFK" versio voi olla hieman lamea, mutta eihän meillä nyn Kanukkeja niin paljoa ole viime vuosina ollut että Canadalla pitäisi joku erityis asema olla. Rock-ammattilaisia on IFK-perheessä riittävästi joten,
Ehdotan seuraavaa tehdään vielä uusi, kunnon 2000-luvun hard rock versio "Let´s play hockeystä", ja nimenomaan kertsissä se "C`mon IFK". Jake Voutilainen, @JHag +monet muut..
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Go IFK on viimevuosina soinut epäsäännöllisen säännöllisesti hallilla. 2011 pelattu Jokeri-sarjahan kääntyi, kun kolmannen ottelun toiselta erätauolta palattiin ei Let's play hockeyn vaan nimenomaan Go IFK:n tahtiin. Samoin viime kaudella taisi soida 2. tai 4. välieräottelussa Tapparaa vastaan.

No hitto kun mäkin muistelin, että Go IFK olisi tehnyt pienimuotoista paluuta. Kaikin puolin kyllä mainio viisu, jota on tosiaan syytä vähän säästellä tiukempiin paikkoihin. Ja nyt kun mainitsit tuon Jokerit-sarjan kolmannen ottelun, niin palaahan tuo myös omista mielen sopukoista. Siellä meitä oli monta pitkä rivi epätoivoisia HIFK-faneja, jotka kaikki syttyivät kun tutut huudot rupesivat kaikumaan hallin ämyreistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli muuten kiva olla eilen B5:ssä, fanikatsomossa on tunnelmaa!

Ensi viikon lauantaista lähtien kuulette minua B3:sta. Vaikka olenkin siellä "yksinäinen huutaja", on se minulle parempi paikka. Haluan nähdä pelin, mutta kinttuni eivät kestä seisomista koko matsin ajan-
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Rock-ammattilaisia on IFK-perheessä riittävästi joten,
Ehdotan seuraavaa tehdään vielä uusi, kunnon 2000-luvun hard rock versio "Let´s play hockeystä", ja nimenomaan kertsissä se "C`mon IFK". Jake Voutilainen, @JHag +monet muut..

Vaikka minulta ei mielipidettä ehdotukseen ole kysyttykään, niin kerron sen silti. On olemassa joitakin asioita, joihin ei vaan pidä kajota. Let's play hockey HIFK:n otteluissa on sellainen asia. Toivottavasti organisaatiokin on tämän oppinut yhdestä kerrasta. Ilman muuta kannustan kaikkia halukkaita lyömään hynttyyt yhteen ja tekemään kunnon hard rock version po. kappaleesta, en vaan toivo sellaista soitettavan HIFK:n otteluissa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Oli muuten kiva olla eilen B5:ssä, fanikatsomossa on tunnelmaa!

Ensi viikon lauantaista lähtien kuulette minua B3:sta. Vaikka olenkin siellä "yksinäinen huutaja", on se minulle parempi paikka. Haluan nähdä pelin, mutta kinttuni eivät kestä seisomista koko matsin ajan-

Sinut muuten esiteltiin eilen 3,5 vuotiaalle tuoreelle skidiklubilaiselle nimellä "Hullu Huutaja". Istuimme siis D-päädyssä, hyvin kuului.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Vaikka minulta ei mielipidettä ehdotukseen ole kysyttykään, niin kerron sen silti. On olemassa joitakin asioita, joihin ei vaan pidä kajota. Let's play hockey HIFK:n otteluissa on sellainen asia. Toivottavasti organisaatiokin on tämän oppinut yhdestä kerrasta. Ilman muuta kannustan kaikkia halukkaita lyömään hynttyyt yhteen ja tekemään kunnon hard rock version po. kappaleesta, en vaan toivo sellaista soitettavan HIFK:n otteluissa.

Hep, mulle kelpaisi kokeilukin ja silti olen samaa mieltä, että Let's play hockeyssa Nordiksella on aivan oma tunnelmansa, jota ei voi täysin korvata.

Sitähän voisi ajatella niin, että myös uusia versioita voitaisiin soittaa, jolloin sitä kuuluisi enemmän :)
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään Kollien matsissa soi hieman ennen kuin joukkueet luistelivat jäälle Atomirotan Hima Taas (Youtube). Tuolla biisillä voisi olla käyttöä edustuksenkin peleissä, kun on sen verran hyvä uuden polven Stadi-biisi. Tiedä sitten olisiko rockpuristeille liian lökäpöksymeininkiä, vaikkei tuota nyt voi räpiksi tulkita. Ainakin yhdellä katkolla soi myös Melrosen uuden albumin Rock N' Roll Cliche, varsin passeli biisi olisi tuokin. Melrosella olisi myös biisi nimeltä Goalkeeper, jota voisi käyttää.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Vaikka minulta ei mielipidettä ehdotukseen ole kysyttykään, niin kerron sen silti. On olemassa joitakin asioita, joihin ei vaan pidä kajota. Let's play hockey HIFK:n otteluissa on sellainen asia. Toivottavasti organisaatiokin on tämän oppinut yhdestä kerrasta. Ilman muuta kannustan kaikkia halukkaita lyömään hynttyyt yhteen ja tekemään kunnon hard rock version po. kappaleesta, en vaan toivo sellaista soitettavan HIFK:n otteluissa.
Bill Misener levytti muistaakseni 1976 Canada Cupia varten "Let´s play hockey", IFK alkoi käyttämään kyseistä kappaletta, muistini mukaan ehkä 1980-81, Suomalainen versio, siis "c´mon IFK" kertsillä on joko kaudella 82-83 tai 83-84 soinut hallilla (silloin sen C-kasetinkin ostin). Joka tapauksessa molemmilla versioilla on historiaa Nordikselta yli 30 vuoden takaa, joten "kajoaminen" on liioittelua joka tapauksessa. Oma järjestykseni: 1. vielä tuntematon 2000-luvun päivitetty versio "c´mon IFK" kertsillä, 2. 1983 vuoden c´mon IFK versio, 3. Bill Misenerin 1976 c´mon Canada versio.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
c´mon IFK" kertsillä sitä soitetaan Kollien pelissä, on ainakin joka kerta soinut kun minä olen ollut katsomassa.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Itsellekin jäänyt vähän kuva, että GO IFK:ta säästellään oikeasti tiukkoihin paikkoihin. Tavallaan ihan kyllä jees, koska silloin tietää että nyt on oikeasti tosi kyseessä. Keväällä sitä playoffien alkaessa kuunteli pelipäivinä aina muutaman kerran tunnelmaa luoden. Toimii loistavasti tuo kipale siihen!
Enpä voisi olla enempää samaa mieltä. Go IFK:hon pätee paljolti sama kuin "Let´s play hockeyhin", eihän ne biiseinä oikeasti ehkä niitä maailman parhaita ole, mutta minun ikäluokalle, ja miksei tämän päivän nuorille kannattajille, se fiilis.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Bill Misener levytti muistaakseni 1976 Canada Cupia varten "Let´s play hockey", IFK alkoi käyttämään kyseistä kappaletta, muistini mukaan ehkä 1980-81, Suomalainen versio, siis "c´mon IFK" kertsillä on joko kaudella 82-83 tai 83-84 soinut hallilla (silloin sen C-kasetinkin ostin). Joka tapauksessa molemmilla versioilla on historiaa Nordikselta yli 30 vuoden takaa, joten "kajoaminen" on liioittelua joka tapauksessa. Oma järjestykseni: 1. vielä tuntematon 2000-luvun päivitetty versio "c´mon IFK" kertsillä, 2. 1983 vuoden c´mon IFK versio, 3. Bill Misenerin 1976 c´mon Canada versio.

Minua ei sinänsä Let's play hockey:n historia kiinnosta. Sen sijaan itse suhtaudun tunteella kappaleen ja HIFK:n yhteiseen historiaan. Minulle tuo IFK-versio edustaa vain ja ainoastaan epäonnistunutta kokeilua. Lisäksi se tuntuu hieman pilkalliselta toisella erätauolla kehottaa kotijoukkuetta pelataan lätkää tyyppisesti, kun joukkue on sitä kuitenkin tehnyt niin jo kahden erän verran. Kun kappaleessa puhutaan Kanadasta, on kyseessä vain ja ainoastaan legendaarinen jääkiekkoaiheinen kappale, jonka HIFK on keksinyt onneksemme aikoinaan omia. Itse en siis anna painoarvoa noille sanoille. Arvostan nimenomaan Bill Misenerin kevyttä lauleskelua. Henkilökohtaisena bonuksena vieläpä sellainenkin asia, että tuo kyseinen kappale palauttaa aina mukavia muistoja omasta lapsuudesta ja nuoruudesta. Oma järjestykseni on lähtökohtaisesti sinun listasi peilikuva, toki tekemättömän kappaleen kohdalla pitää aina huomioida vaihtoehto, että se on vaan pirun hyvä. Lähtökohtaisesti en itse kuitenkaan syty ajatukselle hard rock veriosta. Mutta makuasioitahan nämä ovat. Itsekkäästi tottakai toivon, että minun makuni on se, minkä mukaista versiota hallilla jatkossakin soitellaan.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Minua ei sinänsä Let's play hockey:n historia kiinnosta. Sen sijaan itse suhtaudun tunteella kappaleen ja HIFK:n yhteiseen historiaan. Minulle tuo IFK-versio edustaa vain ja ainoastaan epäonnistunutta kokeilua. Lisäksi se tuntuu hieman pilkalliselta toisella erätauolla kehottaa kotijoukkuetta pelataan lätkää tyyppisesti, kun joukkue on sitä kuitenkin tehnyt niin jo kahden erän verran. Kun kappaleessa puhutaan Kanadasta, on kyseessä vain ja ainoastaan legendaarinen jääkiekkoaiheinen kappale, jonka HIFK on keksinyt onneksemme aikoinaan omia. Itse en siis anna painoarvoa noille sanoille. Arvostan nimenomaan Bill Misenerin kevyttä lauleskelua. Henkilökohtaisena bonuksena vieläpä sellainenkin asia, että tuo kyseinen kappale palauttaa aina mukavia muistoja omasta lapsuudesta ja nuoruudesta. Oma järjestykseni on lähtökohtaisesti sinun listasi peilikuva, toki tekemättömän kappaleen kohdalla pitää aina huomioida vaihtoehto, että se on vaan pirun hyvä. Lähtökohtaisesti en itse kuitenkaan syty ajatukselle hard rock veriosta. Mutta makuasioitahan nämä ovat. Itsekkäästi tottakai toivon, että minun makuni on se, minkä mukaista versiota hallilla jatkossakin soitellaan.
No, mielipiteitä on monia, (lat.opinions Minions pox). Ihan sama mikä versio, jos The Vanhassahallissa saisi mestaruusvuonna sen vielä kerran (tai kaksi) kuulla. Hymiö.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös