Kysymyksiä keskustelupalstan moderaattoreille ja ylläpidolle II

  • 1 086 632
  • 6 324
@Moderaattorit eli onko niin, jos kirjoittelee aktiivisesti jääkiekko osioon, niin saa olla lähes yksisilmäinen trollaaja, muttei poisteta oikeuksia. Jos ei kirjoita jääkiekosta, niin heti oikeudet pois, varsinkin jos on poliittisesti eri mielinen palstan persuoikeiston kanssa.

Ei ole. Ei saa. Ei ole otettu keltään "heti oikeuksia pois" ainakaan ihan lähiaikoina. Palstalaisten poliittinen kanta ei kiinnosta meitä.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Kaikkia kymysyksiä en jaksa käydä läpi. Joten, onko oman viestin muokkauksessa jokin aikaikkuna?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Onko nykyään ok mainostaa maahantuojana omaa tuotettaan?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt kun viestien muokkaus on tehty mahdottomaksi jälkikäteen, kuin myös poistaminen, niin voiko tehopisteveikkauksessa pyytää moderaattoreita poistamaan jonkun tietyn virheellisen viestin?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Yleensä emme poista viestejä ainakaan kokonaan. Mutta voi tietysti pyytää ja perustella, miksi viesti tulisi poistaa.

- Moderaattorit

Riittääkö perusteluksi se, että käytännössä saman sisältöinen pitkä viesti tulee perässä, koska ensimmäistä ei voi muokata? Minulle tulosten kerääjänä myös huomattavan paljon helpompaa, jos välissä ei ole turhia viestejä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketjussa HIFK:n juniorijoukkueet 2014-2015 on jo parin sivun verran keskustelua liittyen lähinnä kauteen 2015-16. Pystyisikö sen jakamaan uudeksi ketjuksi "HIFK:n juniorijoukkueet 2015–2016" esimerkiksi viestistä #104 alkaen?

Ja tyhmä kysymys. Kannattaako/voiko tällaiset ehdotukset laittaa viestin "Raportoi"-nappulan kautta vai onko se tarkoitettu pelkästään epäasiallisten viestien ilmiantoon?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ja tyhmä kysymys. Kannattaako/voiko tällaiset ehdotukset laittaa viestin "Raportoi"-nappulan kautta vai onko se tarkoitettu pelkästään epäasiallisten viestien ilmiantoon?
Moderaattorit vastasivat kysymykseesi parisen viikkoa sitten:

Raportointi on ihan hyvä kanava ilmoittaa johonkin tiettyyn ketjuun tai viestiin liittyvistä asioista meille, vaikka niissä ei sääntörikkomusta olisikaan. Siis vaikka otsikkoon tullut kirjoitusvirhe tai samasta aiheesta avattu kaksi eri ketjua. Tuossa on sekin hyvä puoli, että näemme saman tien mistä viestistä tai ketjusta on kyse ja pääsemme helposti tekemään muutoksia.

Palauteketjuun voi laittaa pyyntöjä kanssa, kuten myös yksityisviestillä. YV-lootaa ei tosin seuraa aktiivisesti kuin muutama moderaattori, joten jos on jotain oikein kiireistä asiaa, niin raportointi tai kirjoitus oikeaan paikkaan palstalla voi olla nopeampi konsti tavoittaa meidät.

Raportointia ei tarvitse muutenkaan pelätä. Jos ei anna meidän mielestä aihetta toimenpiteisiin, niin kuittaamme sen vain lukemattomaksi, eikä se aiheuta meille juurikaan töitä. Tietysti jos joku alkaisi floodaamaan raportointeja urakkakaupalla ja kiusantekotarkoituksella, niin asiaan puututtaisiin, mutta ainakaan toistaiseksi sellaista ei ole sattunut.

Moderaattorit
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Miksi avaamani ketju / äänestys oli siirretty Kierrätyskeskuksesta Testialueelle? Ei se ollut mikään testi äänestyksen tekemiseen vaan ihan tarkoituksella noin kuin se on. Sisällöllisesti ei ehkä huikeinta parasta, mutta on tuolla paljon muitakin tasoltaan yhtä korkeita äänestyksiä ja ketjuja?
 
Voiko tomiP:n kirjoitusoikeudet hylätä? Toisin kuin tomiP itse, minä kannatin esim. dopingin vapaata käyttöä, kannatan myös vapaata moderointia. Miksi? Minulla on negatiivisia kokemuksia tiukasta moderoinnista. Tällainen paikka on esim. tifosi-forum, joka on tätä nykyä täysin autio paikka. Nettifoorumien kulta-aika oli joskus 2000-luvun alussa silloin, kun moderointilinja oli lähes olematonta.

Mielestäni kirjoitusoikeuksien täydellinen poistaminen on liian jyrkkä tuomio. Mielestäni palsta saa lisää väriä, kun on muunkinlaisia näkökulmia ja mielipiteitä, kun vaan sitä samaa jääkiekko jankutusta.

Jos jatkoaika ei kiinnosta enää, voin sanoa, että se ei johdu mistään tomiP:stä, sillä kiinnostus näissä nettifoorumeissa on kaikkialla laskussa. Voin sanoa, että futisfoorumilla tai F1-forumilla pudotus on ollut vieläkin rajumpaa jatkoaikaan verrattuna. Itse asiassa F1-Forumilla on tippunut kokonaisia osioita pois sen takia, että kukaan ei kirjoittanut niihin mitään vuosiin. Itse asiassa nämä puheet jatkoajan laaduttomuudesta ovat mielestäni hieman huvittavia. Menkää katsomaan tätä jalka.. potkupalloijoiden foorumia ja sen tasoa. Futisforum - Futisforum.fi Nämä puheet jatkoajan laaduttomuudesta ovat samaa tasoa, kuin se, että tulee maailmanloppu 2012.

Uskokaa tai älkää jatkoaika on maan paras hiihtofoorumi. Tämän parempaa hiihtofoorumia ei tästä maasta löydy. tomiP oli ainoa nimimerkki minun lisäkseni, joka valitsi ketjussa maastohiihdon parhaimmaksi urheluksi. tomiP on palstalegenda. Hän vaikuttaa muuallakin kuin jatkoajassa. Mitä se kertoo nimimerkistä, joka herättää näin paljon tunteita?

Itse asiassa olen valmis vaikuttamaan tomiP:n kirjoitusoikeuksien puolustamisessa, joten kysymys kuuluu mitä minun pitää tehdä, jotta tomiP saa kirjoitusoikeudet?
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Miksette perusta yhdessä vaikka hiihtofoorumia?
 

Migron

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko nämä hiihtofanit ja kloset nyt ohjata Tompan kanssa samaan suuntaan?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
@Kanerva merkitsi minut äsken kirjoittamassaan viestissä, mutta minulle ei tullut siitä ilmoitusta. Optio "Ilmoita, kun joku merkitsee sinut viestissään" (sananmuoto ei juuri tuo, mutten nyt muista sitä oikeaa ja kaipa se optio tuosta käy ilmi" on asetuksissa valittuna. Missä vika?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Kanerva merkitsi minut äsken kirjoittamassaan viestissä, mutta minulle ei tullut siitä ilmoitusta. Optio "Ilmoita, kun joku merkitsee sinut viestissään" (sananmuoto ei juuri tuo, mutten nyt muista sitä oikeaa ja kaipa se optio tuosta käy ilmi" on asetuksissa valittuna. Missä vika?

Vika on siinä, että sun nimimerkki ei ole Designer!. Merkinnöissä pitää olla nimimerkki jämptisti sellaisenaan ilman ilman huutomerkkejä tahi muita vastaavia lopukkeita.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vika on siinä, että sun nimimerkki ei ole Designer!. Merkinnöissä pitää olla nimimerkki jämptisti sellaisenaan ilman ilman huutomerkkejä tahi muita vastaavia lopukkeita.
Järkeenkäypä selitys muuten, mutta Kanervan viestissä nimimerkkini on linkkinä, joka johtaa profiilini julkisiin tietoihin. Ts. linkki on muodostunut oikein, mutta hälyä ei syystä tai toisesta tullut.

Tokkopa tuohon vastausta saadaan, mutta mikään iso ongelma tuo ei ole.
 

Nick Neim

Jäsen
Vika on siinä, että sun nimimerkki ei ole Designer!. Merkinnöissä pitää olla nimimerkki jämptisti sellaisenaan ilman ilman huutomerkkejä tahi muita vastaavia lopukkeita.

Tämähän ei pidä paikkaansa. Voin kirjoittaa nimimerkkisi muotoon vaikka Turku ja sinun pitäisi saada ilmoitus tuosta tägäämisestä.

Järkeenkäypä selitys muuten, mutta Kanervan viestissä nimimerkkini on linkkinä, joka johtaa profiilini julkisiin tietoihin. Ts. linkki on muodostunut oikein, mutta hälyä ei syystä tai toisesta tullut.

Tokkopa tuohon vastausta saadaan, mutta mikään iso ongelma tuo ei ole.

Mä huomautin tästä kanssa joskus, ja olen päätynyt siihen vaihtoehtoon, että kaikilla ei tuo [ /user] tägääminen toimi, tai vastaavasti tämä yleisempi @ Designer tägääminen. Kokeillaan, toimiiko [user=52]tällainen tägäys. Tuliko ilmoitusta?

E: 26.06.2015 toiseen ketjuun kirjoittelin tällaista:

Ilmeisesti käyttäjänumerolla tehdyt tägäykset meikäläiseen ei toimi. Sen sijaan tämä normaali @Kari Runk toimii. Ollut ennenkin havaittavissa jonkinlaista ongelmaa noiden kanssa, mistähän johtuu?

Tulin tuohon johtopäätökseen, kun kokeilimme Aunt Wangin kanssa testiosiossa noita tägäämisiä.

E2: Voi jumalauta mä olen nero. Totta kai saitte ilmoitukset, sekä floikkari, että Designer, kun satuin lainaamaan teidän viestejänne... Kokeilen Designer tuota vaikkapa testiosioon.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Voisiko tuon poliittisen keskustelun siirtää "Yleistä keskustelua liigasta"-ketjusta parempaan paikkaan (tai perustaa uusi ketju)? Minä, ja moni muukin, on kyllästynyt koko pakoliasjankkailuun. Pysykööt omissa ketjussa vääntämässä ne jotka jaksavat.

Edit: Eli tästä viestistä eteenpääin: Yleistä keskustelua Liigasta | sivu 149 | Jatkoajan keskustelupalsta
 
Minä puolestani pyydän moderaattoreita pitämään tuon käydyn keskustelun siellä missä se on käytykin. Mikäli tuo keskustelu siirretään muihin ketjuihin, se harhautuu alkuperäisestä lähtökohdastaan, joka on erittäin voimakkaasti Liigaan sidottu. Samaan aikaan keskustelu on erinomainen osoitus siitä, että Liiga ja jääkiekkoilu kokonaisuutena on lähestynyt ja lähestymässä yhteiskunnan muita instituutioita. Lisäksi huomautan, että käydyssä keskustelussa on yhä edelleen erittäin voimakas Liiga-näkökulma, joten kyse ei ole maahanmuuttokeskustelusta.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Minä puolestani pyydän moderaattoreita pitämään tuon käydyn keskustelun siellä missä se on käytykin. Mikäli tuo keskustelu siirretään muihin ketjuihin, se harhautuu alkuperäisestä lähtökohdastaan, joka on erittäin voimakkaasti Liigaan sidottu. Samaan aikaan keskustelu on erinomainen osoitus siitä, että Liiga ja jääkiekkoilu kokonaisuutena on lähestynyt ja lähestymässä yhteiskunnan muita instituutioita. Lisäksi huomautan, että käydyssä keskustelussa on yhä edelleen erittäin voimakas Liiga-näkökulma, joten kyse ei ole maahanmuuttokeskustelusta.
No, oma ketju asialle sitten liigaosioon jos asia on niin tärkeä. Simple as pässinliha.

Edit: Poliittiset keskustelut ovat kun oravanpyöra, samaa jankataan sivutolkulla juupas/eipäs-väännöillä ja siksi mielestäni kaikki sellainen keskustelu saa tapahtua omassa ketjussa, eikä missään yleisketjussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös