Huhut, mutut ja muut fantasiat

  • 2 312 585
  • 10 172

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Teidän spekuloinnit alkaa menemään vähän liian pitkälle. Ei niitä sopimuksia pureta, jos sellainen on olemassa. Lukuun ottamatta KHL/NHL optiota.

Mitä tulee tähän teidän jumaloimaan Brennaniin. Eiköhän Sportilla ole jo esisopimus toimistolaatikossa, eli kaveri pelaa Sportissa, jos tälle mantereelle palaa. Ei Sport muuten ilmoittaisi kaverin pelaavan satavarmasti Vaasassa, jos koneeseen nousee.

Mä alkaisin jo nyt fanien keskuudessa miettimään, miten me saadaan Bertrand pidettyä Vaasassa ensi kauden jälkeen, pitäisisikö fanien osallistua jälleen talkoisiin? :) Charlesin perässä on jo monet seurat.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mä alkaisin jo nyt fanien keskuudessa miettimään, miten me saadaan Bertrand pidettyä Vaasassa ensi kauden jälkeen, pitäisisikö fanien osallistua jälleen talkoisiin? :) Charlesin perässä on jo monet seurat.

Veikkaampa että jos kausi alkaa vähänkään samanlaisesti ku viimekausi niin sopimus syntyy nopeasti muualle eikä sportilla ole varaa lähteä kilpailemaan kaverista. Mieluusti sitte keskitytään nopeasti uuden kaverin löytämiseen jos näin käy.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tämän videon, noin kohdasta 3.57 alkaen mielestäni kuulee selvästi, mikä on homman nimi.
Brennan sanoo selvästi, että haluaa jatkaa ja että homma on managementin käsissä.

Käsitän tämän niin, että hänen agentti on antanut hintalapun kouraa ja Sport sitä nyt nieleskelee. Mistään muusta ei ole kyse.

https://www.youtube.com/watch?v=MQdaE-NFRaE
Linkki vie Mike Brennanin haastatteluun.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Tulis nyt se Komulainen Sporttiin. Tänään 1+1 jo kasassa. Ekaksi hieno maali ylivoimalla ja nyt rakensi Vauhkoselle hyvän paikan ja Vauhkonen pisti kiekon maaliin.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Käsitän tämän niin, että hänen agentti on antanut hintalapun kouraa ja Sport sitä nyt nieleskelee. Mistään muusta ei ole kyse.

Sport ei todellakaan voisi ilmoittaa pelaajan puolesta, missä tämä ei ainakaan pelaa ensi kaudella, jos siis oltaisiin vasta tarjousvaiheessa. Eli tuosta ei ole kyse. Jonkinlainen esisopimus seuran ja pelaajan välillä täytyy jo olla, koska Sport noinkin rohkeasti menee julkisesti ottamaan kantaa pelaajan ensi kauden pelipaikkaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Joo, en mä sitä kiistä tai kiellä. tarkotin lähinnä sitä, että Brennanin agentti on antanut summan x ja Sport siihen vastatarjouksen. Sen jälkeen käpälää toisen päälle ja sovittu, että päivämäärään x saakka saa kokeilla onkia parempaa tienestiä P-Ameriikasta ja jos / kun ei sitä saa, astuu sopimus voimaan. Näinhän nää usein meneekin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
- Jani Nieminen -> ei voi vittu sentään
- Juha Järvenpää -> sama, ku edelliseen
- Andy Chiodo -> vitsi?
- Tomi Karhunen -> saa unohtaa, ei varaa
- Oskari Setänen -> liian hyvä ollakseen totta
- Jere Myllyniemi -> sopisi liian hyvin Sportin kuvioihin. Arpa
- Andreas Bernard -> sama, kuin edellinen
- Aaro Peltonen -> sama, kuin edellinen
- Juuso Riksman -> en usko
- Rasmus Rinne -> olisiko se hän kenties?

Extrat:
- Antti Ore -> vedän ranteeni auki
- Miika Wiikman -> sopisi hyvin Sportin kuvioihin
- Frans Tuohimaa -> Mestistasoa, joten sopisi Sportin kuvioihin

Lainasin itse itseäni, koska ensi maanantaina julkaistaan meidän maalivahdit. Siis monikossa!
Tämä tarkoittaa varmuudella ulos edellisestä listasta Karhunen, Setänen, Peltonen sekä näiden lisäksi mm Bemari Ekin varma tieto, eli Rajaniemi.

Extrana lisään tähän vielä Jonthan Iilahden, joka unohtui edellisestä listasta.

Itse veikkaan kaksikkoa Järvinen (heikompi, kuin Toivonen) sekä Iilahti (heikompi, kuin Hostikka).
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Oma veikkaukseni ensi kauden maalivahdeista on:
1. Mika Järvinen
2. Ville Hostikka
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Aikamoinen arpa tuo Timo Niemi kyllä nuoresta iästä huolimatta. Yksi suonenveto Jokereissa, muuten ei paperilla juuri vakuuta. Tällä kaudellakin ainoastaan 14 peliä Hokin maalilla mestistä.. Mutta olisko tässä nyt sitten taas se yksi puuttuva pohjanmaan poika lisää?..
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kakkoseksi Timo Niemi? Älkää nyt säättänä…Mies pelannut viimeisen viiden vuoden aikana kokonaiset kaksi miesten liigapeliä. Kaksi!! Muutenkin niukasti pelejä (esim Mestiksessä neljä kautta : n. 30 peliä)! Tämäkö on sitten sitä löytöä ja kehittyvää potentiaalia? Aikamoinen arpa ainakin mun mielestä. Tuus nyt Virmanen selittämään kuinka selkeästi parempi Sport on ensi kaudella esim. mv-osastolla. No, huhuja vielä ja toivottavasti oon ihan väärässä sitten ensi syksynä. Nyt ei naurata yhtään.

Edit: Linkki Niemen statseihin!

Eliteprospects.com - Timo Niemi
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Ihanko tosissaan joku on tuon nimen heittänyt ilmoille :) Otetaan nyt vaikka eräs Michael Madsen tänne takaisin mielummin, erityisesti nyt kun Manner ei ole meillä maalivahteja peluuttamassa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Joo, aikamoista komediaa alkaa olla sivuunkirjoittelutkin - mutta kun ei oikein osaa olla hiljaakaan. Välillä hekumoidaan Leijona-Hovisesta ja sitten hetken päästä synkistellään joukolla, että muutaman mestispelin Niemihän se selvästi on :]
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Voidaan kuitenkin odottaa, että Järvinen tulee tänne "pelaa niin paljon kuin jaksat" statuksella. Pari kautta sitten yli 92 prosenteilla Liigaa ja maajoukkuepelejä ja sitä seuraava kausi melkein 91 prosenteilla KHL:ää. Tälle kaudelle lähti tuntemattomasta syystä Saksan divariin, jossa sielläkin putsasi palkintopöydän. Ei ollut vuosi sitten tietoakaan tämän profiilin hankinnoista. Kyllä siinä kakkoseksi voidaan hakea vähän riskilläkin nuorta kaveria.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Eikö Hermes ole tuollaiselle kaverille oikea paikka näyttää taitojaan? Mistä tää nyt ylipäätään lähti? Mendieta heittää huulta ja täällä ollaan kiinnitetty jo kaveri. Ei saatana! Jos tuon tason kavereita aletaan roudata, alkaa usko jo horjua koko touhuun. Onneksi ei ole kausikortin laskua vielä tullut. ;)
No se siitä. Eiköhän tuon nyt voi jo unohtaa saman tien?

Alkaa toi Super-Komu oleen sellasessa lennossa, että rupee meneen maitohapoille, jos tämäkään ei osu ja tilelle tuleekin joku ynnämuuttason kaveri. Mä suorastaan kiljun ton kaverin nimeen. Aivan huikea tapaus!

Jos edes Komu tai vähintään samantasoista kaveria ei saada, voidaan alkaa puhua jo nolo-Sportista.
Uskotaan nyt silti, että siellä toimistolla tiedetään, mitä tehdään ja että me saadaan uskottava jengi kasaan sekä että ne Virmasen puheille huomattavasti kovemmasta Sportista saadaan katettakin. Alkuhan on toki lupaava. Pakko silti heittää vielä hiukan negaa. Jos todella Järvinen on ykkönen ja kakkonen on joku arpa, alkaa vituttaan ihan todella kovaa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Pari kautta sitten yli 92 prosenteilla Liigaa ja maajoukkuepelejä ja sitä seuraava kausi melkein 91 prosenteilla KHL:ää.
No en nyt hypettäisi ihan miksikään messiaaksi kuitenkaan. Hyvä maalivahti varmasti, mutta noita maaotteluita on kuitenkin vain 2.

Itse vertaisin häntä Hostikkaan. Myös Hostikalla on yhdeltä enemmän pelatulta kaudelta yli 92 prosenttia ja sitä edelliseltä, 15 ottelua ja jopa yli 93%. Omaa myös NHL-varauksen, jota taas Järvisellä ei ole, vaikka se nyt mitään välttämättä kerrokaan. Myös Hosti on entinen KHL-vahti, vaikka se reissu ihan perseelleen menikin.

Kyllä mä väittäisin edelleen, että on viime kauden Toivoseen verrattuna selkeä kysymysmerkki. Minä en ainakaan voi millään käsittää sitä, että Toivonen vaihdetaan häneen, jos kakkonen ei ole Hostikkaa selvästi parempi.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
No en nyt hypettäisi ihan miksikään messiaaksi kuitenkaan. Hyvä maalivahti varmasti, mutta noita maaotteluita on kuitenkin vain 2.
Kelpaisi kuitenkin myös moneen muuhun Liigaseuraan ykkösvahdiksi. Suomen maajoukkueen maalivahdeista kun puhutaan, niin sinne ei turhat jätkät pääse edes höntsäpeleihin. Hostikkaan ei kannata verrata, sillä vaikka häneltä löytyy hyviä tilastoja ja on ollut periaatteessa hyvä, niin hänen edustamiensa seurojen kannattajat eivät kuitenkaan ole kovin vakuuttuneita hänestä.

Järvinen on kuitenkin kovempi hankinta kuin Toivonen vuosi sitten, vaikka Toivonen lopulta osoittautuikin paljon odotuksia paremmaksi. Sport on todennäköisesti nähnyt paikan saada huippuvahti jo ennen Toivosen parhaita pelejä, joten sen takia upgrade ei näin jälkikäteen mietittynä ole niin suuri, mitä ehkä luultiin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Niko Hovista huhuillaan Eliteprospectsin mukaan Ryssiin. Eiköhän se KHL ole ihan oikea sarjakin hänen tasoiselleen.

Leksan kenkinyt myös Tomi Sallisen Kähkösen lisäksi. Tänne ja äkkiä... Jaa, mutta hänhän maksaa rahaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Munkin mielestä toi Järvinen on kyllä ihan ok hankinta ykköseksi, ei siinä mitään. Vähän potentiaalisempaa backupia saisi kuitenkin tulla kuin joku Niemi - olkoonkin ettei Niemi nyt mikään kovin vakavasti otettava vaihtoehto ole edes huhun asteella.

Ärsyttävää olla tällainen negailija, mutta mitä muihin julkistuksiin tulee niin en oikein jaksa uskoa kovinkaan iloisiin yllätyksiin. Vuosi sitten pidin jopa Kähköstä uskottavana hankintana - enää en pidä. KooKookin vetää rosteriin varmaan pätevämmän kokeneen kärkiosaston. Olen kyllä Sportin nykylinjan takana, että täytyy katsoa eteenpäin ja satsata tulevaisuuden nimiin. Mutta näiden 2-kymppisten hiomattomien timanttien lisäksi mä kyllä odotan myös, että on ainakin yksi kentällinen kokemusta ja johtajuutta. Ns. liigauskottavia nimiä. Kai mä olen vähän naivi edelleen, mutta kyllä meidän pitäisi jo pystyä ainakin samaan kuin mihin esimerkiksi porilaiset.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Järvinen sopii tämän pulun Sporttiin ihan hyvin, siitä ei kahta sanaa. Vai on Kähkönen kengitty ulos, ei kun takaisin Vaasaan vaan kotiutumaan. On kyllä mielenkiintoista nähdä ketkä meidän seurajohto näkee kärkijätkiksi Sporttiin ja tähän sarjaan. Nyt meillä on mahdollisuus muiden rinnalla kilpailla melkein samoista jätkistä. Nyt tarttee se osaaminen näyttää.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ärsyttävää olla tällainen negailija, mutta mitä muihin julkistuksiin tulee niin en oikein jaksa uskoa kovinkaan iloisiin yllätyksiin. Vuosi sitten pidin jopa Kähköstä uskottavana hankintana - enää en pidä. KooKookin vetää rosteriin varmaan pätevämmän kokeneen kärkiosaston. Olen kyllä Sportin nykylinjan takana, että täytyy katsoa eteenpäin ja satsata tulevaisuuden nimiin. Mutta näiden 2-kymppisten hiomattomien timanttien lisäksi mä kyllä odotan myös, että on ainakin yksi kentällinen kokemusta ja johtajuutta. Ns. liigauskottavia nimiä. Kai mä olen vähän naivi edelleen, mutta kyllä meidän pitäisi jo pystyä ainakin samaan kuin mihin esimerkiksi porilaiset.

No nyt tuli sellasta tekstiä, jota mäkin olen yrittänyt ulostaa, heikoin tuloksin. Mulla on pieni pelko kahdesta asiasta.
Me luodaan timantteja näistä nuorista ja kun ne alkaa olemaan varteenotettavia tekijöitä vaihtaa he maisemaa. Tämä ei ole tietysti vielä tämän kauden murhe. Toinen on sitten se, miten erittäin kriittinen ja vaativa Vaasalaisyleisö reagoi, jos joukkue ei ole yhtään mediaseksikäs? Edes yksi tai kaksi jotain enemmän tunnettua pelaajaa olisi saatava tavalla tai toisella. Edes sillä ei ole väliä, onko jo parasta ennen päiväys mennyt umpeen. Esimerkiksi omassa työpaikassa moni randomkatselija, jota Sport toki kiinnostaa tunnistivat Toivosen entisenä NHL-maalivahtina ja Pesosen maajoukkuepelaajana. Ehkä sekottivat siihen toiseen Pesoseen, ehkä muistivat ihan oikein, mutta kumminkin. Vetonauloja pitää olla. Sellaisia, joita viitsii ja jaksaa aina Seinäjokea ja Kokkolaa myöden lähteä katsomaan. Aika pienistä se mielikuva muodostuu, että onhan kova jengi. Ei se hirveesti tarvitse.

Väitän, että esimerkiski KooKoo hankkiessaan mahdollisesti Malisen sekä Vallinin, tunnistaa suuri yleisö Vallinin, mutta ei välttämättä Malista. Vallin puolestaa kiinnostaa "tähtikiekkoilijana" ja luo kuvan, että KooKoolla on aivan järkyttävä nippu kasassa, vaikka Malinen on varmasti joukkueelle kilometrin verran tärkeämpi pelaaja. Tää on urheilun ohessa myös myyntityötä ja nimet myy. Toivottavasti Sport osaa sman pelin. No, ulkkarit kiinnostaa tietysti myös aina eksoottisuudellaan, mutta tämä kortti alkaa olemaan suht loppuunkulutettu. Brennan tosin erittäin värikkäänä pelaajana kyllä myi. Aika moni randomkatsoja mullekin sanoi, että olipahan mielenkiintonen kaveri se hullu ameriikkalaanen.
 

Bacon

Jäsen
Onhan teillä siellä jengissä ainakin yksi maailmanmestari. Luulisi sen olevan jo jonkin asteinen krediitti, joka tuo yleisöä hallille.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Onhan teillä siellä jengissä ainakin yksi maailmanmestari. Luulisi sen olevan jo jonkin asteinen krediitti, joka tuo yleisöä hallille.
Jaa meinaat se Pukan rullakiekkomestaruus? No sillähän tää ratkesikin. Tupa täynnä välittömästi. Heinäkuussakin. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös