TV-sarjaketju

  • 2 220 272
  • 9 825

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nonni, osa TD:n Rusty Cohlen teksteistä olikin sitten kopsattu Thomas Ligottin(ja lienee myös muiden jankkikirjailijoiden) tarinoista ja nyt sarjan luoja Nic Pizzolatto on ehdolla vielä Emmy-pystin saajaksi. Osuvasti plagiointi syytökset tuotiin julki just nyt, mutta hyvähän tämä on puhua halki poikki ja pinoon että tietää mistä Rusty Cohlen ajatusmaailma juontaa.
Did the writer of plagiarize Thomas Ligotti and others? | Lovecraft eZine

Rusty Cohlen mielenkiintoinen ja vähän sekopäinen maailmankuvahan just TD:n nosti muiden vastaavien yläpuolelle. Ei tämä poista tosiasiaa että pirun hyvin tehty sarja ja upeat näyttelijäsuoritukset jne. Mutta Pizzolatton pointsit laskee urakalla, varsinkin kun ei tahdo oikein myöntää näitä suoria lainauksia tekstissä vaan puhutaan enemmän yleisistä elämänkatsomuksellisista jutuista, kröhöm "bullshit".

_
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
The Fall tuli katsottua viikonloppuna. Olihan taas takuuvarmaa Brittituotantoa, oikeastaan erittäin hyvä. Ensimmäinen kausi oli vain 5 jaksoa, mutta toista tulossa syksyllä. Vahva suositus rikosdraaman ystäville.
The Fall (TV Series 2013– ) - IMDb
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Eip ole taidettu mainita, jotta Hell on Wheels 4 seasoni on lähteny käyntiin.


Cullen Bohannanin kera seuraamme rautatien valmistumista halki Yhdysvaltojen. Entiset sotilaat yhdessä jättiprojektin muun kastin - pelureiden, prostituoitujen, päivätyöläisten, varkaiden ja murhaajien - kera muodostavat karut olosuhteet, joissa elämiselle on annettu lempinimi: Hell on Wheels.


 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
The Shieldiä on tullut katseltua Viaplay:sta muutama jakso ja on lyönyt ällikällä. Huikea sarja ainakin vielä. Onko ketään muita katsellut kyseistä sarjaa? Ei kovinkaan uusi sarja kyseessä, mutta ajattelin jos olisi hyvä, ja kyllähän se on.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
The Shieldiä on tullut katseltua Viaplay:sta muutama jakso ja on lyönyt ällikällä. Huikea sarja ainakin vielä. Onko ketään muita katsellut kyseistä sarjaa? Ei kovinkaan uusi sarja kyseessä, mutta ajattelin jos olisi hyvä, ja kyllähän se on.

On oikein hyvä sarja.

Sanoisin vieläpä niin, että säilyttää jännittävyytensä läpi kaikkien tuotantokausien. Jatka vaan rohkeasti katsomista.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
^komppaan mustia kortteja. Shield vieläpä paranee ja tiivistyy vanhetessaan näyttelijöiden paremmin kypsyessään rooleihinsa. Aivan erinomainen sarja loppuun asti!
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
The Shieldiä on tullut katseltua Viaplay:sta muutama jakso ja on lyönyt ällikällä. Huikea sarja ainakin vielä. Onko ketään muita katsellut kyseistä sarjaa? Ei kovinkaan uusi sarja kyseessä, mutta ajattelin jos olisi hyvä, ja kyllähän se on.

Samaa mieltä kuin Mustat kortit edellä. Loistava sarja, joka pitää otteessaan loppuun asti... Jos poliisisarjoista tykkää.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllä Shield on hyvä sarja. Itse olen nyt 5. tuotantokaudessa ja ehkä sanoisin, että sarja on jopa parantunut kausien myötä. Kesän olen tosin pitänyt taukoa katsomisessa, mutta iltojen pimentyessä siihen pitää taas palata. Forest Whitaker näyttelee tällä kaudella kyllä jäätävän hyvin äärimmäisen mulkkua sisäistä tarkastajaa, joka ei kuitenkaan koskaan halua rikkoa sääntöjä.

Petyin The Killingin tynkään Final Seasoniin. Melkein olisi kannattanut jättää tekemättä, kuin että piti juosten kusta. No silti ihan katsottavaa materiaalia, mutta harmittaa tuollainen puolivillainen kausi.

Halt and Catch Fire oli hyvä draamasarja. Sarja siis sijoittuu 80-luvun alkuun ja (koti)tietokoneiden kehityksen alkuvaiheisiin. Uskaltaisin väittää mielenkiintoiseksi. Katsoin sarjan Canalin kirjastosta.

The Leftoversia olen alkanut katsomaan Canalilta ja vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta. 6 jakson jälkeen en kuitenkaan vieläkään osaa sanoa, onko tämä lintu vai kala. Suosittelen antamaan mahdollisuuden, jos tykkää vähän hämärämmästä jollain tapaa lost meiningistä, eikä haittaa, jos kaikkea ei paljasteta heti.. Sarjahan haluaa olla hieman mystinen ja salaperäinen. Lostin luojaltahan tämä on.
 
Viimeksi muokattu:

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Lazy Company YLEn Areenasta kaikki 20 jaksoa vielä syyskuun loppuun katsottavissa.
Hauskan absurdi ja todella hienosti tehty sotasarja, joka seuraa yhden amerikkalaisen laskuvarjokomppanian taistelua Hitleriä ja muita Natzi sikoja vastaan.
Ranskan kieli oli ainoa vaivaava asia, joka johtuu vain itsestäni kun en kielestä tykkää. Muutaman jakson jälkeen ei vaivannut enään yhtään, kiitos hienojen hahmojen ja suomentajan joka on tehnyt loistavaa työtä käännöksien kanssa.

Suosittelen kovasti jos sota ja huumori kiinnostaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Samaa mieltä kuin Mustat kortit edellä. Loistava sarja, joka pitää otteessaan loppuun asti... Jos poliisisarjoista tykkää.

Kyllä Shield on hyvä sarja. Itse olen nyt 5. tuotantokaudessa ja ehkä sanoisin, että sarja on jopa parantunut kausien myötä...

Sen voinee Shieldistä ilman spoileri-vaaraa todeta, että ylläripylläri kun Vic Mackeyn ja hänen alaistensa ympärillä verkko kiristyy, niin tuotahan oli jopa jollain tavalla hieman ahdistavaa katsoa. Ja koukuttavaa.
 

Outsider

Jäsen
Eip ole taidettu mainita, jotta Hell on Wheels 4 seasoni on lähteny käyntiin.


Cullen Bohannanin kera seuraamme rautatien valmistumista halki Yhdysvaltojen. Entiset sotilaat yhdessä jättiprojektin muun kastin - pelureiden, prostituoitujen, päivätyöläisten, varkaiden ja murhaajien - kera muodostavat karut olosuhteet, joissa elämiselle on annettu lempinimi: Hell on Wheels.



Jos Deadwood on katsottu, niin miten vertaisit siihen?

Sen verran sateiselta näyttää lähipäivät, että voisi taas aktivoitua vähän sarjojenkin osalta.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Jos Deadwood on katsottu, niin miten vertaisit siihen?

Sen verran sateiselta näyttää lähipäivät, että voisi taas aktivoitua vähän sarjojenkin osalta.

Hell on Wheels vertautuu Deadwoodiin hieman kuin Marko Luomala vertautuu Mika Pyörälään. Molemmilla jotakuinkin sama pelipaikka ja sama rooli, mutta kun kasaat omaa top kutostasi niin tiedät kyllä kumman otat mielummin.

Ihan ok popcorn-viihdettä, mutta itsellä jäi aikanaan kesken syystä jota en edes muista. Ei kai vain kiinnostanut tarpeeksi. Toisaalta olen kenties puolueellinen, sillä Deadwood on edelleen minulle se kaikkien aikojen TV-sarja.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hell on Wheelsissä mennään välillä hiukan pehmeästi eteenpäin, mutta olen tykännyt siitä kuitenkin kahden kauden perusteella. Bohannon on lopulta aika moniulotteinen hahmo ja Sweden näyttelijä tekee hyvää duunia. Ei sen enempää tapahtumista tässä yhteydessä.

Mulla tuo Deadwood ei ole ottanut tulta alleen parin yrityksen aikana. Se saluunanpitäjä on niin vastenmielinen hahmo, että jotenkin ei kiinnosta seurata sen menestystä - tai niin homman olen mieltänyt, voi olla täysin väärä mielikuva. Vähän kuin GoT:n Joffreyn puuhia seuraisi.
 
Viimeksi muokattu:

Manazeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itse kattelin kans Viaplaysta tossa keväämmällä ton Shieldin läpi. Olihan se kokonaisuutena kovaa tykitystä ja aika rankkaakin settiä paikoittain. Mutta hieman eriäviä ajatuksia itsellä, kuin muilla täällä. Mielestäni sarja nimenomaan huononi loppua kohden. Muistaakseni sarjan kolme ensimmäistä kautta oli täyttä timanttia. Neljännellä kaudella sitten käytiin aivan pohjalla. Silloin mietin vakavissani kannattaako tätä enää seurata loppuun asti.

Toki ehkä sarjan pari viimeistä tuotantokautta oli jo huomattavasti parempaa kun tuo nelonen ja muistaakseni myös vitonen. Mutta lopussa lähinnä vitutti muutamat ratkaisut mitä sarjan hahmot päätyivät tekemään.

Sen lisäksi tuo, millä tavalla sarja loppui, oli oikeasti aika heikko suoritus. Omasta mielestäni siis. Mutta kokonaisuutenaan tuo oli yksi kovimpia sarjoja mitä oon katsellut. Ja vaikka nelos kaudellakin mietin tuota kesken jättämistä, niin kyllä se lopulta sen verran koukuttava oli, että loppuun asti se oli pakko kattella.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Deadwood oli raadollinen kuvaus "villistä lännestä" jonka näyttelijätyö oli erinomaista, helmenä Ian McShane. Loistava sarja joka jäi kesken.

Hell on Wheels on aiheeltaan erilainen, poukkoilevampi vaikka pysyykin yhdessä aiheessa, radan rakentamisessa. Kuitenkin parasta länkkäriä sitten Deadwoodin, vaikkakaan ei yhtä hyvä kuin Deadwood.

Se että Hell on Wheels sai jo neljännen kauden, toisin kuin Deadwood ikinä, kertoo, että se on ”hyväksyttävämpi” sankarinsa osalta.

Sarjassa on ratkaisuja, jotka saattaa viedä mielenkiinnon, mutta itse kyllä olen pitänyt, vaikka kolmoskausi olikin vähän ehkä vaisumpi. Nyt nelonen lähti liikkeelle aika mielenkiintoisesti ja ratakin on -tana edennyt edes vähäsen.

EDIT: Niin Anson Mount, eli pääosan Cullen Bohannonin näyttelijä, on nyt myös sarjan tuottaja. Toivottavasti tässä ei leivota Bohannonista mitään yksiulotteista sankaria, vaan piemä puoli pysyy hahmossa mukana.
 

OutlawPuppet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers, Ice Tigers
Petyin The Killingin tynkään Final Seasoniin. Melkein olisi kannattanut jättää tekemättä, kuin että piti juosten kusta. No silti ihan katsottavaa materiaalia, mutta harmittaa tuollainen puolivillainen kausi.

Itse olin jopa positiivisesti yllättynyt miten Killing saatiin lopetettua. Viimeinen kausi kuitenkin nivoi hommat ihan kohtuudella yhteen, vaikka tosiaan hieman turhan nopeasti. Mieluummin kuitenkin näin, kuin että olisi jätetty kolmannen kauden loppuun hommat. Linden & Holder on muuten yksi hienoimpia parivaljakkoja hetkeen televisiossa. Sarjan parasta antia oli ehdottomasti heidän keskustelut ja kemia.

Shieldistä olen samaa mieltä monen muun kanssa, että aivan timanttinen sarja. Eipä siinä kauaa mennyt kun koko sarja kahlattiin lävitse reilu vuosi sitten. Loppu oli tietty itsellenikin vähän antikliimaksi, mutta tuntuu olevan monissa pitkäaikaisissa sarjoissa lopettaminen se suurin ongelma. Ei tuo kuitenkaan lähellekään huonoin lopetus ollut (ei kyllä paraskaan). Kannattaa ehdottomasti katsoa loppuun!
 

Åleg

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse kattelin kans Viaplaysta tossa keväämmällä ton Shieldin läpi. Olihan se kokonaisuutena kovaa tykitystä ja aika rankkaakin settiä paikoittain. Mutta hieman eriäviä ajatuksia itsellä, kuin muilla täällä. Mielestäni sarja nimenomaan huononi loppua kohden. Muistaakseni sarjan kolme ensimmäistä kautta oli täyttä timanttia. Neljännellä kaudella sitten käytiin aivan pohjalla. Silloin mietin vakavissani kannattaako tätä enää seurata loppuun asti.

Toki ehkä sarjan pari viimeistä tuotantokautta oli jo huomattavasti parempaa kun tuo nelonen ja muistaakseni myös vitonen. Mutta lopussa lähinnä vitutti muutamat ratkaisut mitä sarjan hahmot päätyivät tekemään.

Sen lisäksi tuo, millä tavalla sarja loppui, oli oikeasti aika heikko suoritus. Omasta mielestäni siis. Mutta kokonaisuutenaan tuo oli yksi kovimpia sarjoja mitä oon katsellut. Ja vaikka nelos kaudellakin mietin tuota kesken jättämistä, niin kyllä se lopulta sen verran koukuttava oli, että loppuun asti se oli pakko kattella.

Shieldistä olen samaa mieltä monen muun kanssa, että aivan timanttinen sarja. Eipä siinä kauaa mennyt kun koko sarja kahlattiin lävitse reilu vuosi sitten. Loppu oli tietty itsellenikin vähän antikliimaksi, mutta tuntuu olevan monissa pitkäaikaisissa sarjoissa lopettaminen se suurin ongelma. Ei tuo kuitenkaan lähellekään huonoin lopetus ollut (ei kyllä paraskaan). Kannattaa ehdottomasti katsoa loppuun!

The Shield on omalla kohdalla yksi lempi sarja ikinä. Sarja on kestänyt jo lähemmäs kymmenen läpikatselu kertaa ja taso pitää.

Sarja on siinä mielessä harvinaisen onnistunut, että kaikki eri "ryhmät" jaksavat kiinnostaa omine juonineen läpi 7 kautta. Vic ja Strike team tietenkin etunenässä, sekä Dutch & Claudettin dekkaritouhut.

Sarjassa on toki omat heikkoudet, itseäni ärsyttää paljon kun sarjassa ei saa kiroilla kunnolla vaan menee "Helkkari" osastolle. Tämä syö realistisuutta ainakin minulta. Myös sarjan lopetus on mielestäni sarjan heikkous, 6 ja 7 olisi pitänyt lyödä yhteen ja tehdä hieman erillainen loppu koko sarjalle, vaikka nykyinen loppu on tietyllä tavalla sopiva.

The Shieldin ehdoton vahvuus on myös sen vieraillevat näyttelijät. Täällä jo mainittu Forest Whitaker tekee ehkä kovimman suorituksen Jon Kavanaughna, mutta mainitsemisen arvoisia ovat myös Anthony Andersonin, Antwon Mitchell sekä Glenn Closen, Monica Rawling.

Itse pidän eniten kakkos ja kolmos tuotantokausista yleismeiningin kannalta, viides kausi vie voiton sarjan draaman kannalta.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Seuraako joku täällä The Americans -sarjaa? Onko katsomisen arvoinen?
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
En nyt vielä ihan huippusarjaksi (mm.Breaking Bad) laskisi ensimmäisen kahden jakson perusteella mutta erinomainen uusi sarja kuitenkin, eli The Knick lääkärisarja vähän erillaisella otteella, suosittelen!

(linkki HBO Nordicin sivuille)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
True Blood sitten päättyi.

En sano juonesta yhtään mitään, mutta toteanpa vaan, että olisin halunnut huomattavasti filosofisemman ja pohdiskelevamman lopun.

True Bloodin ylivoimaiseksi huipuksi jäikin Ericin vaikea ja raastava suhde luojaansa Godriciin, ja näiden kahden ikivanhan vampyyrin pohdinta kuolemattomuuden hyvistä ja huonoista puolista.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kappas, tällainen ketju löytyi.

Pakko suositella kaikille: It`s Always Sunny in philadelphia. Tätä on joskus esitetty Subin myöhäisillassa nimellä Elämää Philadelphiassa. Mutta ei ilmeisesti kerännyt katsojia tarpeeksi.

Sarja kertoo neljästä baaria pyörittävästä kaveruksesta. Käytännössä tosin baarissa ei lähes koskaan ole asiakkaita, siis muuta kuin dokaava henkilökunta. Toisen tuotantokauden alussa joukkoon liittyy porukan isähahmo, jota näyttelee Danny De Vito.

Sarjaa ei oikein voi verrata mihinkään muuhun, koska mielestäni vastaavia ei ole. Vähän erilaista röyhkeää/roisia/myötähäpeään perustuvaa huumoria.

10 tuotantokauteen on mahtunut alle 5 huonoa jaksoa, suosittelen oikein lämpimästi!!!

E: Huonolaatuinen pätkä, mutta tämä kohtaus kuvaa sarjaa aika hyvin(linkki youtubeen): https://www.youtube.com/watch?v=lptmOv7YYrI
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsoin tosiaan Eastbound & Downin. Sen jälkeen katsoin kauden It's Always Sunny in Philadelphiaa ja tämän seurauksena en nyt katso muuta kuin leffoja.

Jos katsoit vain ensimmäisen tuotantokauden, suosittelen jatkamaan. Ensimmäinen tuotantokausi oli varmaan katkaistu kesken, kun sarjaan saatiin Danny De Vito mukaan. Toisesta tuotantokaudesta alkaen sarja löytää omaan muotonsa.

En tosin väitä, että tuo sarja missään nimeessä olisi kaikkiin uppoava. Ehkä ennemmin sellainen, että siitä joko tykkää hitosti, tai sitten ei voi sietää.

Haisevaa, likaista komediaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös