Ihmettelyketju

  • 6 367 099
  • 38 781
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tämä on nyt taas ainoastaan minun mielipiteeni, mutta minä odotan TOJ:n paluuta melkein jopa innoissani. Tuo kuitenkin hyvää vastapainoa palstan kokkareille edustamalla toista ääripäätä ja olemalla yhtä sokea kuin haukkujansakin. Kaikella on hyvä olla olemassa vastavoimansa, pysyy hommat balanssissa.
TOJ:ssa on se hyvä puoli tuohon wannabehensa verrattaessa, että TOJ pääsee vain tietyille alueille kirjoittamaan. Tämä wannabe ei SAFKA-tauollaankaan ehdi edes puremaan nielemäänsä ja sitä wanhan ajjan TOJ:n tykitystä puskee joka tuuttiin. Tietysti pitää muistaa erot: TOJ ei ole trolli.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taitaapi olla nuo nappisepalukset nyt muotia. Mielestäni vetoketjumalli on kuitenkin parempi, sillä nappien auki ähräämiseen menee moninkertainen määrä aikaa...

Napit olivat muotia jo 70-luvulla, eikä tilanne ole muuttunut. Vetoketjut hajoavat, napit on helpommat käyttää, eikä nappien kanssa tarvii pelätä, että jotain jää väliin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Vetoketjut hajoavat
Eipä ole minulla ikinä hajonnut yksikään vetskari.

napit on helpommat käyttää
Eivät muuten ole. Mun farkuissa on 5 nappia ja niitä kun availee/laittaa kiinni siinä menee paljon pidempään kuin yhden vetoketjun avaamisessa.

eikä nappien kanssa tarvii pelätä, että jotain jää väliin.

Onko tämäkin niin vaikeaa joillekin? Ovatko kaikki kännissä aina? Ei ole minulta ikinä jäänyt mitään vetskarin väliin.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Jos valita pitää, niin napit ehdottomasti. Tosin, ei mulla mitään vetoketjujakaan vastaan ole. Omistan myös farkkuja, joissa on vetoketjullinen seppo. En voi kyllä käsittää, miten tämä sepaluksen kiinnitys -asia voi muodostua joillekkin kynnyskysymykseksi farkkujen ostossa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
...eikä nappien kanssa tarvii pelätä, että jotain jää väliin.

Onko tämäkin niin vaikeaa joillekin? Ovatko kaikki kännissä aina? Ei ole minulta ikinä jäänyt mitään vetskarin väliin.

Onko jollakin jäänyt siis oikeasti tavara vetoketjun väliin? Itsellä ei ole, eikä kavereillanikaan ole ollut mitään vaikeuksia vetoketjujen sulkemisessa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eivät muuten ole. Mun farkuissa on 5 nappia ja niitä kun availee/laittaa kiinni siinä menee paljon pidempään kuin yhden vetoketjun avaamisessa.
Onko ne kaikki napit aina pakko avata? Minä ainakin saan slerssini kaivettua ulos housuista ihan vaan kaksi ylintä nappia avaamalla. Toki en ole mikään Vanha Len. Samoin housut saa pois jalasta ja taas jalkaan ihan helposti niin että vain kaksi ylintä nappia on auki.

Nappisepalus on ehdoton.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Onko jollakin jäänyt siis oikeasti tavara vetoketjun väliin? Itsellä ei ole, eikä kavereillanikaan ole ollut mitään vaikeuksia vetoketjujen sulkemisessa.

Mulla jäi kerran kassit vetoketjun väliin. Se on muuten aika kivulias toimenpide, kun nahka pitäis saada vetoketjun välistä pois. Nopealla nykäisyllä toki lähtee, mutta ah, se kipu.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
En voi kyllä käsittää, miten tämä sepaluksen kiinnitys -asia voi muodostua joillekkin kynnyskysymykseksi farkkujen ostossa.

En minäkään. Minun ostopäätökseni tekemiseen farkkujen suhteen ei vaikuta onko niissä pöksyissä vetskari vaiko napit.

Onko ne kaikki napit aina pakko avata?
Ei. Vetoketjullisissa farkuissakaan en yleensä jaksa avata edes sitä yhtä nappia saatika sitten vetoketjua. Hilaan housut alas ilman että tarvitsee avata mitään nappeja tai vetskareita! On se kätevää.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
IS: Lue 20 kauhutarinaa mökkiloisista: "Koskas syörään?"

Tässä on kyllä kaksikin ihmettelyn aiheita:

a) Miten röyhkeä/tyhmä pitää olla, että ei tajua tuollaista perusmökkietikettiä?
b) Kuinka nyhverö pitää olla, ettei asiasta osata sanoa suoraan edes noiden visiittien toistuessa vuodesta toiseen?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
b) Kuinka nyhverö pitää olla, ettei asiasta osata sanoa suoraan edes noiden visiittien toistuessa vuodesta toiseen?

Tätä ihmettelin itsekin. Ihan ansionsa mukaan saavat, jos ei ole pokkaa sanoa ei. Siinähän sitten passaavat vieraita. Iltapäivälehtien sivuilla asiasta valittamisen sijaan kannattaisi mennä peilin eteen valittamaan. Itselleni ein sanominen ei tuota minkäänlaista ongelmaa. Tosin ei mulla ole mökkiäkään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ihmettelen, ettei Israelin ja Palestinan välinen suuri konflikti puhuta Jatkoajan Lähi-Idän asiantuntijoita oikeastaan mitenkään.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mihin hiivattiin ovat kadonneet tavalliset roskikset?

Olen ihmetellyt tätä asiaa ennenkin ja kiroillut hiljaa mielessäni. Tänään kuppi täyttyi lopullisesti ja läikkyi yli. Olin muutama päivä sitten hieman vaeltamassa lähimetsissä ja grillaamassa nuotiolla/laavulla. Tietysti polttelin siinä mahdollisimman paljon, mutta kyllä sitä roskaa kuitenkin jäi jonkin verran. Luonnossa liikkuessa mulla on yksinkertainen periaate: kaikki mitä jaksan luontoon kantaa, jaksan kantaa myös takaisin. Mä en siinä parkkipaikallakaan havainnut mitään yleistä roskista, joten heitin roskapussin autoon. Myöhemmin siivosin vielä autoakin siihen samaan roskapussiin.

Toisin sanoen mulla oli autossa sellainen puoliksi täysi muovipussi polttokelpoista jätettä. Mutta eipä sellaisen tipauttaminen käykään niin yksinkertaisesti kuin kuvittelisi. Joka puolella on kaikkia saatanan lasi-, paperi-, pahvi- ja metallikeräyslaatikoita. Mistä löytyy "normaali" roskis? Pikkuroskiksia kyllä riittää, joissa on aukko halkaisijaltaan 5cm tai 5x5cm. Jossain parkkipaikoilla näkyy perinteisiä jätesäiliöitä merkinnöillä "polttokelpoinen jäte" tai "energiajae". Mitä nämä sitten? Niissä on kannet vittu MUNALUKOILLA kiinni!!!

Tässä vaiheessa ei ollut kovin kaukana, että mä olisin nakannut sen saatanan roskasäkin auton ikkunasta johonkin ojaan. Olisihan se kiva hieman kierrättää ja pelastaa omalta osaltaan maapalloa, mutta kun sille ei anneta mahdollisuutta. Mihin nakkaan Turun kaupungin laitamilla reilun puolikkaan pussin polttokelpoista jätettä? Ei tuollaisen pitäisi olla niin saatanan vaikeata, mutta näköjään on! Loppujen lopuksi kurvasin paikallisen McDonald'sin pihaan ja sieltä parkkipaikalta löytyi sentään suhteellisen normaalilla aukolla varustettu roskapönttö. Ensi kerralla mä en kyllä kurvaile yhtään sen kauempaa, vaan nakkaan roskapussini ensimmäisen LUKOSSA olevan jätesäiliön kannen päälle.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Minusta roskiksia voisi yleensäkin olla enemmän paikasta riippumatta. Suurien katujen ja puistoteiden varsilla varsinkin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Minusta roskiksia voisi yleensäkin olla enemmän paikasta riippumatta. Suurien katujen ja puistoteiden varsilla varsinkin.
Eikä se pelkkä määrä, vaan myös niiden hoito sekä tyhjennys.

Ei nimittäin ole kerran eikä kaksi, kun olen havainnut esim. jonkin ulkoilureitin varrella useampia ylitsepursuavia roskiksia. Sitten vielä ihmetellään miksi suomalaiset roskaavat niin tuhottomasti luontoa ja kaunista maataan. Minkäs teet kun roskiksia ei yksinkertaisesti löydy - tai jos löytyy, niin ne ovat aivan täpösen täynnä eli tyhjennetty viimeksi joskus tai jouluna. Eihän tästä tarvitse mennä kuin tuon pikkulätäkön yli toiselle puolelle niin jo Tukholmassa on aivan eri tavalla roskiksia joka paikassa. Keski-Euroopassa se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että roskis löytyy käytännössä mistä paikasta tahansa - ja niitä myös tyhjennetään!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos ei vielä avautunut, niin tarkoituskin on että ne roskat vietäisiin mukanaan. Jokaisellahan on oma roskiksensa. Muistan kyllä, kun joka levähdyspaikalla oli iso roskis. Tarkoitettu juurikin tuollaisten satunnaisten, esimerkiksi retkeilijöiden ja reissaajien, roskille - mutta muuttuneet ylitsepursuaviksi kaatopaikoiksi, joiden vierelle oli nakattu kaikki pallogrillistä ja jääkaapista alkaen. Ylläpitoon ja tyhjentämiseen saattaisi jopa riittääkin rahaa, mikäli ihmiset osaisivat käyttää tuollaisia yleisiä roskiksia.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei nimittäin ole kerran eikä kaksi, kun olen havainnut esim. jonkin ulkoilureitin varrella useampia ylitsepursuavia roskiksia. Sitten vielä ihmetellään miksi suomalaiset roskaavat niin tuhottomasti luontoa ja kaunista maataan. Minkäs teet kun roskiksia ei yksinkertaisesti löydy - tai jos löytyy, niin ne ovat aivan täpösen täynnä eli tyhjennetty viimeksi joskus tai jouluna. Eihän tästä tarvitse mennä kuin tuon pikkulätäkön yli toiselle puolelle niin jo Tukholmassa on aivan eri tavalla roskiksia joka paikassa. Keski-Euroopassa se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että roskis löytyy käytännössä mistä paikasta tahansa - ja niitä myös tyhjennetään!

Itsestä taas tuntuu siltä että jos Suomessa on jossain levikkeellä yms paikassa roskakori, niin ei mene kauaa että sen joku pöljä käy kaatamassa ja paskomassa muutenkin. Melkeinpä parempi käydä metsässä paskalla kuin jossain levikkeellä olevalla paskahuussilla..

Ja kyllä noita roskaajia löytyy ihan muistakin syistä kuin niistä että "roskis on täynnä". Levikkeille viskotaan jugurttipurkkeja, takeaway-kahvimukeja, maitopurkkeja ja kaikkea mahdollista. Banaaninkuoret, purukumin yms maatuvan jätteen nyt vielä ymmärtää mutta kun joku saatanan vatipää viskoo menemään kaikki mahdolliset maastoon, sen sijaan että viittis viskata ne autossa lattialle/roskapussiin ja heivaisi seuraavalla Teboililla roskakoriin.
Vohvelirauta kun ei oikeen maadu luonnossa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mihin nakkaan Turun kaupungin laitamilla reilun puolikkaan pussin polttokelpoista jätettä? Ei tuollaisen pitäisi olla niin saatanan vaikeata, mutta näköjään on! Loppujen lopuksi kurvasin paikallisen McDonald'sin pihaan ja sieltä parkkipaikalta löytyi sentään suhteellisen normaalilla aukolla varustettu roskapönttö. Ensi kerralla mä en kyllä kurvaile yhtään sen kauempaa, vaan nakkaan roskapussini ensimmäisen LUKOSSA olevan jätesäiliön kannen päälle.

Miksi et vienyt roskista kotiisi, asuntosi roskikseen?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Illalla joutui salilla kuuntelemaan jotain paskaa radiokanavaa josta tuli pääasiassa paskaa suomalaista musiikkia, niin kävin ihmettelemään taas sellaista asiaa että minkä takia kaikki suomalaiset naisartistit laulaa nykyisin jotenkin ihmeellisesti "lässyttämällä"? Esimerkiksi tämä Sanni, jonka musiikki muuten on ihan OK tasoa, on varmaan kaikista pahin näistä ja "lässyttää" kuin joku pikkulapsi tyyliin "Önpä kivä pitkästä äikää jytellä, väikkä en tynne enää sinyä..." Mutta ei jäänyt Sännikään ainoaksi vaan näitä samalla tavalla artikuloivia naislaulajia tuli ihan jatkuvalla syötöllä.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Illalla joutui salilla kuuntelemaan jotain paskaa radiokanavaa josta tuli pääasiassa paskaa suomalaista musiikkia, niin kävin ihmettelemään taas sellaista asiaa että minkä takia kaikki suomalaiset naisartistit laulaa nykyisin jotenkin ihmeellisesti "lässyttämällä"? Esimerkiksi tämä Sanni, jonka musiikki muuten on ihan OK tasoa, on varmaan kaikista pahin näistä ja "lässyttää" kuin joku pikkulapsi tyyliin "Önpä kivä pitkästä äikää jytellä, väikkä en tynne enää sinyä..." Mutta ei jäänyt Sännikään ainoaksi vaan näitä samalla tavalla artikuloivia naislaulajia tuli ihan jatkuvalla syötöllä.

Katsotko mainoksia? Trivago, se joku vitun tojotamainos "meidänisä on sankari ja saameidät äinä näyrämään", Pepsodent...AI SAATANA ETTÄ MUA VITUTTAA KAIKKI LÄSSYTYS

Osa jengistä puhuu omille lapsilleen myös sillai lässytysäänellä. Maksakoukun paikka.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös