Vitutusketju

  • 1 138 481
  • 8 635

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Silmä käteen nyt

Kummitus ja muutama muu eri mieltä oleva nimimerkki tuomitsee kukakuinkin kaiken kritiikin itkemiseksi ja herkän sielun pahaksi mieleksi, mutta perustelevat omat näkemyksensä vain tyyliin "asia ei minun mielestäni ole näin". Jos oikein pinnistelevät, saattavat juuri ja juuri saada sanotuksi, että jokin asia ei heitä haittaa, eikä sille ole heille mitään väliä. Mutta tärkeintä on korostaa, että kaikki kritiikki on pelkkää itkemistä ja mielten pahoittamista.
Puhut nyt soopaa. Minulle tärkeintä EI ole korostaa, että kaikki kritiikki on pelkkää itkemistä ja mielten pahoittamista. Näyttää siltä, että itse nimimerkki K-A-L-I ei lue palstaa järin tarkasti.

Nyt jo kolmannen kerran: Jatkoajan keskustelupalsta - Yksittäisen viestin lukeminen - Miksi kausikortti?
(linkki viestiin jossa linkki viestiin jossa kerron omalta osaltani tämän niin, kuin se on)
Jokohan menisi jakeluun, kohtahan tässä melkein alkaa vituttamaan. Kirjoitusteni vääristeleminen ei paranna uskottavuuttasi. Laita seuraavaksi yv, niin ei tarvitse tällaisia henkilökohtaisia vitutusjorinoita tänne levitellä.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Jokohan menisi jakeluun, kohtahan tässä melkein alkaa vituttamaan. Kirjoitusteni vääristeleminen ei paranna uskottavuuttasi.

Vähän samanlainen fiilis tulee kun vaikka mitä kirjoittelee niin seurajohto ja jotkut nimimerkit täällä jaksavat jauhaa kannattajien menestyspaineista ja vitossijasta.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Menneen ajan kiekko on menneen ajan kiekkoa, se tie kuljettiin päätepisteeseensä, eikä siitä haikailu edusta minkäänmoista perusteltua, saati ajateltua kritiikkiä yhtään mitään kohtaan, eikä se enää ole menestykseen johtava pelitapa. Tämän ajatuksen jaan ehdottomasti seurajohdon kanssa.
Vanhan pelitavan kannattajilla ei ole tarvetta perustella mitään. Vanha pelitapa toimi ja toi tulosta. Se on fakta, ei mikään mielipidekysymys.
Kun olet asiasta noin varma, niin kerro mitkä asiat todistavat, että vanhan pelitavan tie oli kuljettu päätepisteeseen?
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pääasiassa ollut mitäänsanomatonta älämölöä, kun tikari on viety käsistä, eikä äiti viittii edes räkää poskelta pyyhkiä.
... ... ...
Huolestuttavana pidän Myttysen koirankoppia yms. viittauksia sisäisen kommunikaation puutoksista...

Onko kommenttisi Myttysestä mitäänsanomatonta älämölöä? Niinkuin jo aiemmassa viestissä totesinkin, sellaistakin on täällä ollut, mutta se ei tarkoita, että kaikki kritiikki olisi sitä. Olen samaa mieltä siitä, mitä kirjoitit valmentaja-Virtasesta, pelitavan uusiminen ottaa aikansa ja osan viime kauden epäonnistumisista voi laittaa kokemattomuuden piikkiin. Mutta nimenomaan siis vain pelillisistä asioita, esim. juurikin Myttysen koirankoppi-keissiä en oikein voi antaa anteeksi, ja hyökkääjä-Virtasen lähtö kesken sopimuskauden ei voi olla muistuttamatta siitä, että tiettävästi miehen HIFK-siirto peruuntui juuri siksi, ettei mies halunnut lähteä hankalan valmentajan alaiseksi.

Merkit eivät viittaa kuitenkaan mihinkään Kalpasukellukseen, sen puolesta puhuu jo, ettei paniikkiostoksiin tyyliin iso raha, pieni tulos ole menty. Saattaa siis olettaa, että siellä kartoitellaan viileän analyyttisesti tarvittavia manööverejä haluttuun suuntaan.

Totta on, että JYPin tilanne on vielä kaukana KalPan vastaavasta. Mutta eipä KalPakaan tasan vuosi sitten ollut hävinnyt yhtäkään tulevan kauden peliä...

Kiistatta kuitenkin JYPin nykytilanteella ja KalPan sukeltamisella on yhteistä se, että kummassakin tapauksessa kaikki on lähtenyt liikkelle asioita ei-niin-hyvin hoitavasta ja ennen kaikkea omille virheille sokeasta toimitusjohtajasta. Sekä myös siitä, että kummastakaan organisaatiosta ei ole löytynyt korkeimmalle johdolle ns. oppositiota, vaan ummehtuneessa ilmapiirissä kukaan ei ole katsonut tarpeelliseksi sanoa heille vastaan. Minä ainakin olen tällaisesta tilanteesta vakavasti huolissani, enkä ymmärrä, jos joku kuittaa tämän vain turhanpäiväisenä kiukutteluna. Ja kummituksen kujanjuoksu tuntuu näköjään vain syventyvän :)
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Eikös vasta arvottu arvontakorit? Ensi keskiviikkona sitten vasta lohkot?


Kommentti lienee sarkasmia. Täällä osiossa kun monia tuntuu kaikki vituttavan vaikka elämä on oikeesti hienoa ja kesäkin tulossa. Jatkuva vitutus lyhentää elämää ja huonontaa sen laatua joten heittäkäähän välillä vituttamasta. Marraskuun synkkyydessä taas sitten jos Sport persraiskaa JYPin Synergialla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Kommentti lienee sarkasmia. Täällä osiossa kun monia tuntuu kaikki vituttavan vaikka elämä on oikeesti hienoa ja kesäkin tulossa. Jatkuva vitutus lyhentää elämää ja huonontaa sen laatua joten heittäkäähän välillä vituttamasta. Marraskuun synkkyydessä taas sitten jos Sport persraiskaa JYPin Synergialla.

Noo tuosta ku heilahtaa lohko-arvonnassa samaan lohkoon Sparta Praha, Linköping ja HV71 tai Kalpa niin saadaan se vitutus siitäki maksimoitua kun ei CHL tuonutkaan kun samat seurat kun aina ennenkin nähtäväksi.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
En sanoisi tätä vitutukeksi vaan ihmettelyksi, mihin tämä risteilyalus ms JYP on ajelehtimassa. Herää paljon kysymyksyä vähän vastauksia. Faktaa taitaa olla se että JYP historian suurin turpaan otto taloudellisesti, Ei vissiin täystyrmäykseksi voi sanoa mutta teknistä tyrmäystä lähentelee. Seppäsen sanoma miehekäs tappio 500 000-1 000 000 jos on ensin mainittu niin voisi sanoa että säikähdyksellä selviää Mutta jos on lähempänä jälkimmäistä niin perustukset natisee ja pahasti. Ja todellakaan ei voi olla näkymättä tulevan kauden joukkueessa ja siltähän tuo pahasti näyttää tällä hetkellä.
Varmasti tähän on paljon syitä. Urheilullisia ja sitten urheilun ulkopuolisia. Kaukalossa tapahtuneita ja kaukalon ulkopuolella. Ja kaikkeahan ei tule koskaan julkisuuteen, eikä tarvitsekaan. Onhan se Jyväskylässä pirun vaikea pyörittää pitkällä tähtäimellä menestyvää organisaatiota, Kun halli on mikä on. Totuushan on se että seisomapaikat ei vain kiinnosta tällä hetkellä, Eikä uutta halliakaan ole varmasti tulossa piiiiiiiiiitkään aikaan (koskaan ei voi sanoa ei koskaan) tämän suhteen JYP jää hyvinkin äkkiä muiden jalkoihin jos ei ole jäänyt, no NYT sportilla taitaa olla pienempi areena.
Enkä lähtisi ihan samalla tavalla kaatamaan Tynin niskaan tätä paskaa mikä näillä palstoilla on yleistä. (tyypillinen suomalainen tapa hakea syyllistä oleellisen ulkopuolelta) Tynihän ei käsittääkseni palkkaa yhtään pelaajaa joukkueeseen tai myy heitä oman päänsä tai tahtonsa mukaan. Joukkueen rakentamisestahan vastaa Holtari.
Totuushan on se jos joku omistajataho ei lyö rahaa pöytään rutkasti niin tulevan kauden 2,5milj pelaaja palkkioista on syöty jo viime kauden tappioon helposti 15-20% jotenkihna se on tasoitettava. Kulubudjetti kasvaa ehkä vähän CHLn myöden, tosin nyt ei ainakaan tule alkusarjan jälkeen lisäpelejä joten se menee tasoihin viime kauden kanssa tai jopa edullisemmaksi, riippuen arpaonnesta. kunhan ei tule 3 ääripään joukkuetta vastaan.
Nythän joukkueen ovi on periaatteessa käynyt vain ulospäin ja seuran ulkopuolelta tullut vain Hännikäinen jota ei voi nyt hehkuttaa. Ollaanko päästy eroon omaan pesään kusioista sitä en tiedä. Mikä helpottaisi valmentajan työtä tulevalle kaudelle, menneenä näitä oli liikaa. Mutta ainakin turhake Virtasesta pääsi eroon jolle ei käytännössä ollut mitään käyttöä, Pelillisesti se ei tuonut mitään eikä oikeastaan muutenkaan, ehkä kioski möi muutaman jonneburgerin.
Saattaahan pelaaja markkinoilla jotain tapahtua mutta aika epätodennäköisenä pidän koska nythänt aitaa olla jo 28 sopimus pelaajaa siirtyykö näistä jotkut akatemian puolelle voi antaa tilaa lisähankinnolle mutta kait sitäkin täytyy rakentaa kun valmentajakin on palkattu.
JYPn ns kovanluokan pelaajat (ykköskori) ura on menossa hurjaa vauhtia alaspäin. Perrin, Tuppurainen, Luoma, Pihlman. Näkyvä jos on lähelläkään viime vuotista niin itku päsee. Kaltevahan on ainut luotto jätkä siellä. Hyökkäyksessä Löfmanille kaatuu paljon mutta kaveri on huono pysymään ehjänä. Eikä Lahden Ramista ole isoon rooliin.

Eli kyllä tässä tulee sellainen tunne että JYP lähtee selviytimään liigaan ei pärjäämään.

Herää myös kysymys, mikä on Jukka Seppäsen ajatukset seuran tulvaisuudesta ja omasta panostuksesta. Eikä hänellä varmaan pitään pakottavaa tarvetta ole terveyttään menettää. Hänhän on saanut varmaan sen mitä on tavoitellut nostanut suosta ja pari mestaruutta. lyönyt omia ja lainattuaja rahoja ja varmasti osan saanut myös takaisin, antaako piakkoin viestikapulan jollekin toiselle että nyt on jonkun toisen vuoro jatkaa. Ja jos hän päätyy siihen sen hänelle suotakoon.

Kyllähän tämä narina mitä tältäkin palstalla on ollut, ja neuvojia mieten seuraa pitäisi viedä ja mihin suuntaan, kellään tosin ei taida olla kovinkaan paljon kokemus muusta kun oman viikkorahan käytöstä.
 

Baldrick

Jäsen
Menneen ajan kiekko on menneen ajan kiekkoa, se tie kuljettiin päätepisteeseensä, eikä siitä haikailu edusta minkäänmoista perusteltua, saati ajateltua kritiikkiä yhtään mitään kohtaan, eikä se enää ole menestykseen johtava pelitapa. Tämän ajatuksen jaan ehdottomasti seurajohdon kanssa.

-----------------

Tietenkään en itse ole ollut kovinkaan tyytyväinen viime kauden esityksiin, enkä alkuun edes hiffannut koko reagointikiekon ajatusta. Se miten sen nyt ymmärrän, miellän sen niin kv, kuin suomikiekonkin tulevaisuutena. Paskapuhetta sen sijaan on, että sitä toteuttaakseen pitäisi hankkia vähintään KHL-rosteri, kyllä siihen liigajengikin riittää, kun töitä tehdään.

Mielestäni olen osoittanut, että se nimenomaan on kritiikkiä jos pelistä tehdään minun JYP-kannattajana silmissä paskaa, enkä sen takia viihdy pelissä. Katsojana haluan lisää taklauksia ja tunnetta peliin, ja jos en niitä saa, niin pitäisikö minun JYPin asiakkaana vain niellä tappioni ja ostaa silti enemmän kuin ennen? Ja se ei minulle ole perustelu läpsyttelykiekosta, että koska muutkin tekee niin, niin meidänkin pitää. Kiekkokontrollipelaaminen on saatanan tylsää.

Pelitavallisesti vanha tyyli on tullut kaikkea muuta kuin tiensä päähän. Joo, toimi KalPalla loistossaan kiekottelu siihen asti, kun vastaan tuli JYP, joka prässäsi pakkeja, niin siellä Kukkoset ja kumppanit hutiloi ihan miten sattuu. Kärppienkin piti finaalissa viedä JYP 4-0, koska se kiekottelee JYPin aivottomat duunarit nurin, vaikkakin varsinaista läpsyttelypeliä se ei tainnut ollakaan, mutta tämä olikin enemmän osoitus robottikiekon toimivuudesta kiekollista taitoa vastaan. Myös JYPin pakitkin hutiloivat Ahon alaisuudessa runkosarjassa, kun yritettiin kiekollistaa, kunnes vaihdettiin vanhaan tuttuun ja sieltä tulikin se toinen mestaruus samoilla opeilla.

Sehän on mielestäni jopa hyvä asia, jos läpsyttely on kasvava trendi, sillä silloin robottikiekko ja prässääminen on se täydellinen ase sen murtamiseksi. Kaikki muut kiekottelee, JYP prässää ja voidaan taas kohta nostella pyttyä. Siihen pelitapaankaan ei tarvita saatanan kalliita taitopelaajia niin paljoa, kun hölmökin sitä osaa toteuttaa suht hyvällä itsevarmuudella molempiin suuntiin, kunhan joukkue on yhtenäinen. Se on kustannustehokasta, viihdyttävämpää ja sitä, mitä minä JYPissä kaikkein eniten arvostin.

Jos JYP aikoo läpsytellä, se tarvitsee KHL-tason kiekolliset pakit, joilla ei puntti tutise paineen alla. Tällä hetkellä Näkyvät ja muut on ihan kusessa, kun joku tulee iholle. Siinä mielessä meillä on käymässä KalPat, että tällä pelitavalla ei tulla voittamaan ensimmäistäkään mestaruutta jos materiaali on läheskään samaa luokkaa puolustuksen osalta kuin mitä se on nyt. Oli suorastaan hirveää katsella viime kauden laukaisukarttoja, kun JYPin maalinedustalla oli ryppäittäin. Kun mennään pari vuotta taaksepäin, niin oli suorastaan orgastista katsella, kun sektorilta on saatu vain kourallinen tai vähemmän laukauksia maalille.

Jos parannusehdotuksia halutaan, niin palataan mieluusti kohti hurrikaanihokia, tiukkaa viisikkopuolustamista, nopeaa suunnanvaihtoa ja kovaa prässiä. Sillä voitetaan kiekollinen peli, jota JYPin ei pitäisi tavoitella toisin kuin se nyt tekee. Vanhalla tyylillä on myös helppo tuoda uusia pelaajia sisään, kun koko joukkeelle on selkeää, että miten pelataan, eikä tarvitse jokaisen arpoa omalta kohdaltaan, että mitä tapahtuu ja milloinkin.

Välillä yksinkertainen on kaunista, tässä tapauksessa myös yleistä trendiä vastaan tehokasta.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pelitavallisesti vanha tyyli on tullut kaikkea muuta kuin tiensä päähän. Joo, toimi KalPalla loistossaan kiekottelu siihen asti, kun vastaan tuli JYP, joka prässäsi pakkeja, niin siellä Kukkoset ja kumppanit hutiloi ihan miten sattuu. .

No, jos ei muuta, niin voinpahan ainakin ampua sen harhaluulon alas, että se kiekko, mistä Virtanen ja Seppänen puhuvat ei ole Kalpakiekkoa. Minäkin ymmärsin mistä siinä on kysymys, vasta kun Kivi sitä availi erätauolla pleijareissa, tästä voinet sitten päätellä, kuinka hyvin homma toimi JYPillä viime kaudella.

On tietenkin hellyttävää, kun ankkuroidaan pää mielikuvaan jostain pelityylistä, jolla on ammoin menestytty ja että se pelittäisi maailman tappiin. Tässä fakta muuttuu fiktioksi ja perustelu vitsiksi. Tulee mieleen Hifk ja ryminäpronssi ja hörönauru.
 

Baldrick

Jäsen
Sen verran täytyy pyytää anteeksi epähuomiotani, että se olikin Urho, joka tuosta KalPasta mainitsi. Ja on se sanomattakin selvää, että KalPan tyyliä ei JYPissä toteuteta, mutta pointtini on se, että pakkien/"alakolmion"(heko) kanssa kiekon läpsyttely on sekä katsojalle (minulle) tylsää, sekä kovan prässin alla vaikea toteuttaa.

Edit. Ja hieman varioida voi toki pelaamista myös robottikiekossa, mutta se identiteetti on minun mielestäni säilytettävä. Nopea pystysuunnan kiekko ja tiivis joukkuepeli fyysisyydellä maustaen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Onko kommenttisi Myttysestä mitäänsanomatonta älämölöä?

juurikin Myttysen koirankoppi-keissiä en oikein voi antaa anteeksi, ja hyökkääjä-Virtasen lähtö kesken sopimuskauden ei voi olla muistuttamatta siitä, että tiettävästi miehen HIFK-siirto peruuntui juuri siksi, ettei mies halunnut lähteä hankalan valmentajan alaiseksi.

Kiistatta kuitenkin JYPin nykytilanteella ja KalPan sukeltamisella on yhteistä se, että kummassakin tapauksessa kaikki on lähtenyt liikkelle asioita ei-niin-hyvin hoitavasta ja ennen kaikkea omille virheille sokeasta toimitusjohtajasta. Sekä myös siitä, että kummastakaan organisaatiosta ei ole löytynyt korkeimmalle johdolle ns. oppositiota, vaan ummehtuneessa ilmapiirissä kukaan ei ole katsonut tarpeelliseksi sanoa heille vastaan.

Minä ainakin olen tällaisesta tilanteesta vakavasti huolissani, enkä ymmärrä, jos joku kuittaa tämän vain turhanpäiväisenä kiukutteluna. Ja kummituksen kujanjuoksu tuntuu näköjään vain syventyvän :)

Ensinnäkään en ole nimennyt case Myttystä nimenomaan mitäänsanomattomaksi älämölöksi, kumma tulkinta kaikenkaikkiaan sulta.

Myttysen koirankopista ja sen syistä ei mulla ole olemassa luotettavaa faktaa, minusta se kertoo jostakin ongelmasta, mutta en pysty sanomaan missä tai mikä on sylttytehdas, arvailut todeksi julistavaan kuoroon mua ei saa kukaan liittymään. Minua surettaa se, että toisin kuin monet, minä olen ollut näkevinäni Myttysen pelaamisessa riittävää potentiaalia joukkuetta vahvistamaan ja viime kaudella todellakin toivoin, että ottaisi Virtasen paikan nelosessa, kun hänen tekemisensä oli mestistasoa, jos sitäkään. Virtasen ulkoistus on minusta viisas peliliike, jos mies itse koki pelitavan itselleen vieraaksi, eikä sydämmellään joukkueelle pelannut, oli suorastaan fiksua JYPiltä purkaa sopimus ja toimia Virtasen itsensä eduksi. Näin niilläkin pelimerkeillä on mahdollisuus hankkia joku, jolla on motivaatio kohdallaan.

Esität seuraavassa kappaleessa aika kovia väittämiä Tynistä(?), joita en osta ennen kuin lihaa moisen ripuloinnin ympärille on laittaa, siis faktaa. Jälkimmäiseen väittämään opposition puutteesta en myöskään voi mitään kantaa ottaa, kun en tiedä onko siellä olemassa oppositiota vai ei. Itse en toivo niinkään ilmapiiriä jossa "oppositio" toimii jarrumiehenä ja hankkeiden torpedoijina ja nk."valtaeliitti" yrittää hinata visiotansa kaikin voimin eteenpäin. Tästä on tulemana Kalpaakin kaameampi sukellus ja mistäpä tuota tietää, voi olla, että viime kausi karahti nimenomaan johonkin tämmöiseen, joko seuran sisällä tai joukkueen sisällä eri kuppikunnat toheloivat kaiken perseelleen ja valkku Virtanen olikin vain sijaiskärsijä ja uhri oli uusiutuva pelitapa. Mene ja tiedä. Keskinäinen luottamus ja avoin mielipiteiden ilmaisu ja halu (kaikilla) puhaltaa yhteen hiileen on urheilusurojen menestyksen viisastenkivi, ei mitkään opposition vastaanhangoittelu ja alamittainen kalifiksi kalifin paikalle politikointi. Se on ruokaa suomalaiselle kateudelle ja sen tuhovoima pitäisi olla kaikille selvä asia.

Huolissaan on tietenkin jokainen tavallaan ja eri asioista, milloin mitenkin, en kuitenkaan ymmärrä mitään nikkiin kohdistuvaa missiota ja näin ulkopuolisen silmin mulle sinä ja Kummitus olette tasa-arvoisia ja veroisia JYP kannattajia.

Uskon ja toivon, ettei Kummituksella ole täällä mitään syvenevää kujanjuoksua, niin kuin ei toivottavasti kenelläkään muullakaan mielipiteistään huolimatta. Hieno kirjoittaja on hän, niin kuin moni muukin JYP osiossa, arvostetaan toisiamme!
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Kaikki on paskaa, jossei se ole kusta. Toukokuun puolessavälissä ei vieläkään Louhivaaraa ole korvattu muutamalla EHT-tason pelaajalla. Seppänenkin vaan vittuilee faneille puhuessaan totta. Tynikin vittuili avoimella kirjeellä kun ei jaksanut markkinoida edes ottelutapahtumia. Kukaan ei halua enää pelata JYPissä koska M. Virtanen. Joukkuessa on nyt kesätreenien alkaessa todella huono ilmapiiri koska Myttynen. Budjetissa on vain 2,5 miljoonaa pelaajiin eli välikausi koska CHL. 1-2 pelaajaa ehkä vielä tulossa kärkeen, ei tule koska ei massia eikä ketään kiinnosta tulla tänne. Itku-potku-raivari, olemme suossa josta ei nousta enää ikinä.

Tuo yllä oleva asenneilmapiiri on vituttanut jo pitkään. Mutta saa ja pitääkin olla mielipiteitä. Antaa kaikkien vitutuksien kukkia vaan...
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Tällä hetkellä vitututtaa ensi kauden asetelma. Hyvä valmentaja saa huononkin materiaalin pelamaan tasoonsa nähden hyvää jääkiekkoa. Tällä hetkellä valmennuksen taso on heikko ja pelaajavirta ulospäin. Jonkin näköisiä pelaajauutisia kaivattaisiin täälläkin! Helpompi ratkaisu olisi ollu hankkia osaava valmennus niin oltaisiin saatu ehkä imua tänne.

Lähetetty minun GT-S7275R laitteesta Tapatalkilla
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Millasenkohan joukkueen ja organisaation toimintatavan nämä osa täällä olevista rakentaisivat jotka tuntuvat tietävän mikä menee vikaan ja miten kuuluisi tehdä. Sekä tuntuvat tietävän markkinoinnistakin lähes kaiken. Tai millaiset yhteistyösopimukset omepelisivat kasaan.
Olisi hauska kuulla mitä saisivat mahdollisella 2,5 miljoonalla kasaan, josta pahimmassa tapauksesssa on syöty jo osa menneen kauden tappiolla, jota Seppäsen mukaan tulee miehekkäät 500 000 - 1 000 000 euroa (se ei voi olla näkymättä tulevan kauden toiminnasa)
Urheilubisnes ei ole koskaan varmaa, sekä siihen tulee aina muuttuvia tekijöitä.

Niin sitten haluaisin myös tietää, miten he ratkaisisivat tämän puuttuvan noin 400 seisomakatsomolaisen vajeen ja millä hinnalla.

Kaikkihan olisi helppoa jos olisi pohjaton kanssa, ilman tulospaineita. mutta jos pitää pyöriä jossain rajoissa tulee jo kohtuullisa haasteita.
 

Baldrick

Jäsen
Jos minulle maksettaisiin siitä, että hoitaisin pääsääntöisenä työnäni JYPin markkinointia, tekisin varmasti parempaa jälkeä kuin mitä tällä hetkellä tehtaasta ulos työnnetään. Minulla on siis myös kokemusta markkinoinnista, eikä tämä ole vain asiaan vihkiytymättömän pasaamista. YTK-myyntiä sen sijaan en kykenisi hoitamaan läheskään samalla tasolla kuin Tyni nyt ja se onkin se osa-alue, jossa Tyni on parhaimmillaan ja siitä sietää kehut antaa.

Mitä olen organisaation henkilökunnan kanssa keskustellut ja heidän toimintatapojansa nähnyt, ovat he varsin konservatiivisia ja kankeita muuttumaan. Jämähtäneitä 90-luvulle, kuten markkinointikin. Toki tämä ei tarkoita, etteikö moni asia hoituisi, mutta katsojalukematkin kertovat, että JYP vähenevissä määrin tuottaa nykyasiakasta palvelevaa tuotetta ja sisältöä.

Ensimmäiset kehitysehdotukseni tähän väliin ovat seuraavat:

1) Happeen markkinoinnista vastaavan eli Lasse Riitesuon "pölliminen". Sieltä tuntuu löytyvän tuoreita ideoita ja osaa puhutella nykyajan urheilukuluttajaa.

2) Projektina ottelutapahtuman kehittäminen. Tällä hetkellä ilmeisesti itse JYPin pelaaminen ei enää myy itseään tuotteena, vaan tarvitaan jotain lisää. Tästä on tehty opinnäytetöitä ja tutkimuksia niin Suomessa kuin ulkomailla. NHL:stä voi oppia jotain ja on olemassa monia keinoja, joilla tuottaa elämys kustannustehokkaastikin. Tällä en tarkoita sitä helvetin koirapukua, joka on löytynyt varastosta lojumasta.

3) Asennemuutos organisaatiossa. Kaikki tuntemani henkilöt, ketkä ovat olleet kontaktissa esim. Tynin kanssa, kuvaavat häntä erittäin muutosvastarintaiseksi ja kankeaksi. Jos löytyisi se ymmärrys, että se mikä palveli asiakasta 20 vuotta sitten, ei tee sitä enää, varsinkaan näinä vaikeampina aikoina, kun masut on täynnä mestaruuksia. Nyt on oikeasti aika tulla tähän päivään ja olla huomenna jo valmis sen päivän tarpeisiin ja siihen kohdistuviin muutoksiin. "Paska on hektistä."
 

Nypsi

Jäsen
Eroavatko muuten nuo ottelutapahtumat miten paljon eri Liigajoukkueiden välillä? Olisiko joku joukkue josta JYP:n kannattaisi ottaa mallia ottelutapahtuman järjestämisen suhteen? Yleisömääristä sen verran, että jos vertaa 2012-2013 ja 2013-2014 kausien yleisömääriä, niin viime kaudellla taisi yleisömäärät laskea yhdeksällä joukkueella.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Pirun helppoa on sanoa että muutos olisi tehtävä mm markkinointiin, jos niin paljon vetoaa siihen luulisi kertovan myös mitä teksi toisin, (vähän vastaava kuin vihreät vastustavat ydinvoimaa, ja vaativan vaihtoehtoa, tosin he vastustaa kaikkia muitakin vaihtoethoja. vesivoimaa ja tuulivoimaakin mutta eivät kerro sitä mahdollista vaihtoehtoa), Voihan sinne raahata vaikka Nightwishin soittamaan erätauolle ja maksaa 50 000 siitä, varmasti saa sen puuttuvan 400 henkilöä, mutta ei taida olla kovin kannattavaa toimintaa sekään.
viime kauden ylöisön häviämiseen on kaksi selkeää syytä, Yleinen jääkiekkon kiinnostumisen vähentyminen laman ohella, sitten Jyväskylässä kapasiteetin putoaminen joten se ei enää ole verrattavissa vanhaan,
Mitä tulee ottelutapahtumaan niin aika heikoissa kantimissa on laji ylipäätään jos yleisöä ei kiinnosta itse ottelu ja pitää ruveta hihasta vetemään kikkoja miksi joku vaivautuisi paikalle.
 

Baldrick

Jäsen
Eroavatko muuten nuo ottelutapahtumat miten paljon eri Liigajoukkueiden välillä? Olisiko joku joukkue josta JYP:n kannattaisi ottaa mallia ottelutapahtuman järjestämisen suhteen? Yleisömääristä sen verran, että jos vertaa 2012-2013 ja 2013-2014 kausien yleisömääriä, niin viime kaudellla taisi yleisömäärät laskea yhdeksällä joukkueella.

Tämä on Liigan laajuinen ongelma, siis pelitapahtumien viihdyttävyys. Toisilla tietysti enemmän ja toisilla vähemmän. Fakta on kuitenkin se, että kyllä vähän rapia 4000 katsojan hallin voi myydä täyteen 130 000 asukkaan Jyväksylässä ynnä muu vaikutusalue, jonka tarkkaa kokoa en osaa arvioida. Ilmeisesti tarpeeksi moni ei vain halua ostaa tämänhetkisen tason tuotetta, mutta se on selvä, että kyllä tuon hallin täyteen saa jos oikeasti halua ja tahtoa sille on, eikä sitä estä Pro-paketit tai mitkään muutkaan. Hallissa voi kokea sen elämyksen, jota ei näköradiosta välity, mutta tällä hetkellä elämyksen taso on sen verran välttävä, että siinä ei paljoa menetä jos tuon töllöttimestä katsoo. Tai no, itse en tiedä tulenko ensi kaudella katsomaan siitäkään, mutta se on sitten ihan toinen juttu.

Eikä sen mallin tarvitse tulla toisesta Liiga-joukkueesta, eikä sen taakse tarvitse piiloutua, että muillakin laskee katsojaluvut. Mallia voi ottaa jalkapallosta, salibandystä, jefusta tai vaikka lacrossesta ja aina Indonesiasta Utsjoelle saakka. Vaikkei itse laji olisi jääkiekko, niin tapahtuma joukkueurheilun ympärille osataan järjestää muissakin lajeissa ja tietyt elementit ovat varmasti kopioitavissa. Ensiksi suuntaisin katseeni ison veden tuolle puolen ja miettisin, että miksi monet jenkit, jotka eivät tiedä lajista hölkäsenpöläystä raahustavat paikalle nauttimaan viihteestä. Toki itse kiekkokin on siellä viihdyttävämpää vihkiytymättömälle, kun laidat rytisee ja reppu heiluu, mutta on sen ympärille varsinainen show rakennettu muutenkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tulee ottelutapahtumaan niin aika heikoissa kantimissa on laji ylipäätään jos yleisöä ei kiinnosta itse ottelu ja pitää ruveta hihasta vetemään kikkoja miksi joku vaivautuisi paikalle.

Tämä kohta oli pakko poimia tuosta viestistä varsinkin, niitä pelaajia ja sitä peliähän tässä ihmiset pääasiassa juuri tulevat katsomaan. Miksi piti lähteä muuttamaan toimivaa ja jollakin tavalla myös näyttävää pelitapaa toiseen paljon tylsempään ja huonommin toimivampaan kun vanha tyyli oli kuitenkin melko toimiva? niin katsojien kun menestyksen suhteeen.

Ymmärrän ettei täysin samalla pelitavalla pysty pelaamaan kaudesta toiseen, mutta kun pelaajat oli suurimmaksi osaksi samoja kuin edellisillä kausilla ja vielä täydennettiin ennen kauden alkua esim. Tuppuraisella jolla oli selkäytimessä vielä vanha tyyli ja vielä kaudenkin aikana hankittiin Pihlman joka tottunut myös tähän vanhaan tyyliin niin miksi siitä piti niin kauas lähteä sitten. Menestystä tuli ja yleisölläkin oli katsomossa enemmän hauskaa. Nyt vielä hankittiin joustokaukalo hippokselle, mutta eipä sille juuri käyttöä tullut kun koko kauden aikana ei taklauksia juuri nähty. Myös toki sitä voittavaa kiekkoa tottakai on mukavampi katsoa, mutta myös ennen pelitapakin oli nykyistä viihdyttävämpää varsinkin kotioteluissa.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
..kele!

Ei pitäisi sortua tähän, mutta kuulin aika huolestuttavan jutun.
JYP-Akatemialaisen vanhemmilta lähtenyt tieto liittyen Case Jonne Virtanen:
Ei sopinut päävalmentaja Virtasen suunnitelmiin, joten Jonnelle ilmoitettiin että ei mahdu liigarinkiin ja lähetettiin Akatemian harjoitusrinkiin. -> savustettiin ulos -> löytyi kummasti yhteisymmärrystä purkaa sopimus..

Jostämä pitää paikkaansa, niin antipatiani Volmari Kuulapäätä kohtaan senkuin kasvavat!

Siltikään me ei olla vielä hävitty ensikautta ja kaikki ole kusta ja verta..
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei pitäisi sortua tähän, mutta kuulin aika huolestuttavan jutun.
JYP-Akatemialaisen vanhemmilta lähtenyt tieto liittyen Case Jonne Virtanen:
Ei sopinut päävalmentaja Virtasen suunnitelmiin, joten Jonnelle ilmoitettiin että ei mahdu liigarinkiin ja lähetettiin Akatemian harjoitusrinkiin. -> savustettiin ulos -> löytyi kummasti yhteisymmärrystä purkaa sopimus..

Jostämä pitää paikkaansa, niin antipatiani Volmari Kuulapäätä kohtaan senkuin kasvavat!

Mauttomasti hoidettu tapaus jos paikkansa pitää. Kuitenkin sinällään aika suoraselkäistä Märkköltä sanoa jo hyvissä ajoin että tää oli tässä, lähe meneen. Jos pelaaja ja valmentaja eivät kerta kaikkiaan löydä yhteistä säveltä ja hommasta ei tule mitään, tämä on oikea vaihtoehto. Suurinta paskaa on roikuttaa mukana malliin Myttynen&Abid.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jostämä pitää paikkaansa, niin antipatiani Volmari Kuulapäätä kohtaan senkuin kasvavat!

Tässä kohtaa puolustan Marko Virtasta. Puuhastelija saa tehdä juuri haluamansa(massimäärän mukaan, toki) puuhamaan jos hänelle sellaiseen mahdollisuus annetaan. Nyt on annettu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei pitäisi sortua tähän, mutta kuulin aika huolestuttavan jutun.
JYP-Akatemialaisen vanhemmilta lähtenyt tieto liittyen Case Jonne Virtanen:
Ei sopinut päävalmentaja Virtasen suunnitelmiin, joten Jonnelle ilmoitettiin että ei mahdu liigarinkiin ja lähetettiin Akatemian harjoitusrinkiin. -> savustettiin ulos -> löytyi kummasti yhteisymmärrystä purkaa sopimus...

No ehkä ei itsekään pitäisi tähän sortua... mutta pakkohan tohon on kommentoida se, että ihan oikein hänelle johtuen viimekautta edeltävistä tapahtumista.
JYP kosti IFK:n puolesta hänelle. Kiitokset!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös