Petri Vehanen – raumalainen maailmanmestari

  • 561 908
  • 2 110

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitenkähän muuten mahtaa olla MM-kisojen kanssa? Westerlund ei minun tietääkseni kuulu Vehasen fanipoikiin kuten minä (minä taas en ole maajoukkuevalmentaja joten puntit on tasan), mutta onkohan Pete poissa laskuista? Itsehän mies kai sanoi lopettavansa 2012 kisojen jälkeen maajoukkuehommat mutta on se nyt saatana jollei parhaat kisoihin mene.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Mistä luulet, Roku, että Westerlund ei halua Vehasta? Onko jotain vanhaa hampaankolossa? Voi olla molemminpuolistakin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei minulla mitään tietoa asiasta ole. Jostain vaan olen sen käsityksen saanut, oikein tiedä itsekään että mistä tuommoinen on jäänyt.

Jokaisella valmentajallahan ne omat suosikkipelaajansa on, niinkuin Jukka Jalosella oli Vehanen joka varmasti halutessaan olisi vuosi sittenkin Jalosen viimeiseen kisajoukkueeseen päässyt, ja jotenkin vaan tuntuu että Westerlund ei samalla tavalla ole Vehaseen turvautuva kuin JJ.

Aika näyttää. Onhan tietysti Pete nyt pelannut paremmin kuin viime kaudella.

Olisi muuten mukava tietää, nyt kun Suomen harjoituspelejä on telkkarista maksulliselta kanavalta tullut, että mitä siellä kommentaattorit, keitä sitten on ollutkin, Tami, Ara ym. ovat tästä maalivahtiasiasta mieltä? En ole yhtään peliä ehtinyt katsomaan niin on tuo aihe mennyt kokonaan ohi.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Vehanen on pelannut erinomaisen kauden Prahan Leijonissa, joten sikäli luulisi hänen olevan mukana piirustuspöydällä. Mutta toisaalta Petellä on kanttia kieltäytyä, kun MM-kulta on jo taskussa. Kivahan se tietysti olisi nähdä Lukonmies Minskissä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Magnitogorsk johtaa nyt finaalisarjaa 3-2 voitettuaan tänään jatkoaikamaalilla.

En ole yhtään pelejä katsellut, en edes maalikoosteita joten ainoastaan tilastojen valossa olen näitä KHL:n playoffeja seurannut. Joka tapauksessa tilanne on nyt sama kuin Kazanissa keväällä 2010, Peten seura on viiden finaalin jälkeen tappiolla 2-3 eli selkä seinää vasten. Silloin 2010 taisi käydä niin että Pete piti nollat kuudennessa ja seitsemännessä finaalipelissä kun Kazan nousi mestariksi voitoin 4-3. Sitä tietysti toivon tänäkin vuonna että Lev Praha tekee saman. Ei sillä muuten olisi väliksi mutta Azevedon ja ennen kaikkea Peten toivoisin nostelevan Gagarin pyttyä.

Kävi miten kävi, niin jälleen kerran on todettava että Petri Vehanen on kaikkien aikojen paras Lukossa pelannut maalivahti, kaikkien aikojen paras raumalainen maalivahti ja kaikkien aikojen paras suomalaisvahti joka ei NHL:ään ole päässyt. Toistaiseksi ei ole näköpiirissä sellaista joka Peten ohittaisi.

Ja sekin vielä että parempihan Pete on kuin moni NHL:ssäkin kokeilemassa käynyt suomalaismaalivahti.
 

Pekkis

Jäsen
Kävi miten kävi, niin jälleen kerran on todettava että Petri Vehanen on kaikkien aikojen paras Lukossa pelannut maalivahti,...

Jaa-a. Vaikka Pete täysin ansaitusti "Vuoden raumalainen 2011"-tittelin saikin, niin Lukossa on pelannut myös kaveri jonka vyöltä löytyy 188 maaottelua, seitsemät MM-kisat, kolmet olympialaiset ja kahdet MC-kisat. Vuoden -95 MM-kisojen paras maalivahti oli myös.

Onko minulla mennyt Peten kohdalla jotain ohi, kun minusta meriitit eivät vielä yllä ihan samaan? Jääkiekko on minulle parhaimmillaan vaan hyvää viihdettä, ja jos nyt pitäisi valita, että kumman peliä lähtisin hallille katsomaan, niin eipä olisi vaikea valinta ei.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Muistetaan vielä, että Jamo on ainoa Lukon finaaliin torjunut maalivahti. Samaa mieltä Pekkiksen kanssa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Jaa-a. Vaikka Pete täysin ansaitusti "Vuoden raumalainen 2011"-tittelin saikin, niin Lukossa on pelannut myös kaveri jonka vyöltä löytyy 188 maaottelua, seitsemät MM-kisat, kolmet olympialaiset ja kahdet MC-kisat. Vuoden -95 MM-kisojen paras maalivahti oli myös.

Onko minulla mennyt Peten kohdalla jotain ohi, kun minusta meriitit eivät vielä yllä ihan samaan? Jääkiekko on minulle parhaimmillaan vaan hyvää viihdettä, ja jos nyt pitäisi valita, että kumman peliä lähtisin hallille katsomaan, niin eipä olisi vaikea valinta ei.

Jep, ja pitää muistaa, että Jamolla on vielä sellaiset valttikortit hihassaan, joita Peteltä ei (vielä) löydy: kaksi SM-mitalia Lukossa. Tuo on kyllä yksi suurimmista mittareista, joita ainakin itse katson, kun puhutaan parhaasta Lukko-veskarista. Aivan se ja sama, onko voittanut jotain jossain muualla, mutta jos Lukossa ei ole menestystä tullut, niin ei kyllä ole suurin Lukko-veskari.

Paras raumalainen maalivahti Vehanen kyllä on, sitä en kiistä.
 

onoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kävi miten kävi, niin jälleen kerran on todettava että Petri Vehanen on kaikkien aikojen paras Lukossa pelannut maalivahti, kaikkien aikojen paras raumalainen maalivahti ja kaikkien aikojen paras suomalaisvahti joka ei NHL:ään ole päässyt. Toistaiseksi ei ole näköpiirissä sellaista joka Peten ohittaisi.

Ja sekin vielä että parempihan Pete on kuin moni NHL:ssäkin kokeilemassa käynyt suomalaismaalivahti.

Eihän tuo lähtenut änäriä koittamaan koska sopimuksessa oli se AHL pykälä.
Ja koska se ykköveskan paikka ei ollut varma niin jäi tuo matka Vehaselta tekemättä.
Mielestäni Vehasta jumaloidaan liikaa Raumalla. Ei se niin ilmiömäinen molari ole etteikö parempaa löytyisi.
Viimekertainen reissu raumalla taisi Vehasella mielestäni olla epäröintiä ja haparointia yllättävän paljon.

Ehkä mä taas hyppäsin jonkun tosifanin silmille kovin pahasti, mutta parempi olis ettei Vehasta enää lukossa nähdä ylipalkkaisena kakkosveskanakaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ei päässyt Pete nostamaan pyttyä, kun Praha meni häviämään 7. ottelun 7-4.
Vaikea ottelu Petelle ja vaihdettiinkin pois toisen erän jälkeen. Tosin ensimmäistä häkkiä lukuun ottamatta ei kassaria maaleista voinut syyttää.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harmi. Petellä rupesi ilmeisesti finaalisarjan lopun häämöttäessä aika tavalla kiekot polttamaan näpeissä, vähän kuin vuosi sitten välieräsarjassa Tapparaakin vastaan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Kuitenkin joku raumalainen turisti nähnyt Peten paikallisessa Sparissa ja kyselly kuulumisia.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Neljästä kaksi meni Peten piikkiin. Nyt ei nähty finaaleissa lähellekään parasta Vehasta, tosiaan. Ei osannut oikein muuta kuin pudottaa itsensä polviasentoon, ja toivota että kiekko osuu johonkin suojuksiin.

Noilla otteilla ei ole mitään asiaa Minskin koneeseen.

Atella vittumainen tilanne, kun oli niin vähän päässyt pelaamaan. Ja sitten sahattiin pari kertaa varma maalipaikka. Mitäs siinä sitten teet?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jännä nähdä mitä Pete aikoo jatkossa tehdä. Lokakuussa tulee 37 täyteen, vieläkö vanha jaksaa vai joko on aika lyödä hokkarit naulaan?
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

Jännä nähdä mitä Pete aikoo jatkossa tehdä. Lokakuussa tulee 37 täyteen, vieläkö vanha jaksaa vai joko on aika lyödä hokkarit naulaan?

Onhan Vehasella siitä 1+1+1+1+1 mallisesta sopimuksesta Lukon kanssa vielä vissiin kolme ykköstä käyttämättä?
 

onoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käsittääkseni ei ole, vaan se "pitkä sopimus" purettiin kokonaan.

Siis vehasella on 1+∞ sopimus.

Raumallehan tuokin tulee joko ensikaudella tai viimeistään jo vuoden päästä.
Ensikausi on alustavasti sovittu prahan kanssa, mutta oletan tuon floppaavan täysin ja suunta on taas lukon kokoonpanossa...

Ensikaudella jos sattuu Raumalle saapumaan niin saadaan säpinää molariosastolle sekä molarien valmennukseen....
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Jäi paskamainen maku Vehasen viimeisistä kommenteista Lukosta. Kuulemma on myös noussut hattuun Vehaselle menestyminen. Pelaajia jotka ovat suurempia kuin itse seura, voivat pysytellä pois Lukosta.

Anteeksi vieraisiin pöytiin huutelu, mutta mitä se Vehanen on kommentoinut Lukosta sitten? En jaksa koko viestiketjua selata läpi löytääkseni tätä.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lyhyesti sanottuna totesi jonkun muun olevan parempi paikka hänelle, kuin Rauma ja Lukko. Jotain siellä tapahtui viime kauden aikana.

Jos Vehanen on noin sanonut niin se ei mielestäni tarkoita sitä, että kusi olisi noussut hattuun tai että ei arvostaisi Lukkoa. Vehanenhan on nimenomaan sanonut, että vaihtaisi monta saavutusta mestaruuteen juuri Lukon paidassa.
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Jos Vehanen on noin sanonut niin se ei mielestäni tarkoita sitä, että kusi olisi noussut hattuun tai että ei arvostaisi Lukkoa. Vehanenhan on nimenomaan sanonut, että vaihtaisi monta saavutusta mestaruuteen juuri Lukon paidassa.

Korviin on yleisesti tullut näitä asioita kuultua. Itsekin arvostin/arvostan Vehasta äärettömästi, ehkä jopa yksi kaikkien aikojen Lukko, mutta ei pelaaja silti seuraa suurempi ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös