Ihmettelyketju

  • 6 382 058
  • 38 790

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmetyttää, etten tiedä yhtään mistä on kyse. Mutta varmaan 20 miljoonaan ihmiseen mahtuu vielä noin 19,9 miljoonaa ja rapiat muutakin sellaista ihmistä, joita en tunnista.

Sen verran huijasin, että tiedän kyllä Tieston ja Armin van Buurenin olevan jotain teknojäbiä. Muut on kyllä aivan nevöhöödejä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmetyttää, etten tiedä yhtään mistä on kyse. Mutta varmaan 20 miljoonaan ihmiseen mahtuu vielä noin 19,9 miljoonaa ja rapiat muutakin sellaista ihmistä, joita en tunnista.

Sen verran huijasin, että tiedän kyllä Tieston ja Armin van Buurenin olevan jotain teknojäbiä. Muut on kyllä aivan nevöhöödejä.

En ole ikinä kuullutkaan kenestäkään. Eipä oikeastaan taida olla niin väliäkään.

Hu Jintao
Guo Jingjing
He Pingping
Lang Lang
Ni Hua
Wen Yang
Wu Minxia
Fu Minxia

Joskus (kuten nyt vaikka tänään) ihmetyttää miten nuo kaikki voivat olla kotoisin samasta yli 1350 miljoonan asukkaan maasta ja millä helvetillä tuolla ihmiset erottuvat, kun Lang Langeja voi olla todennäköisesti noin satatuhatta?
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jatketaan ihmettelyjä eli ei mitään käryä keitä heppuja ovat. Tosin Deko yllätti porukan kerran aikasemminkin B. Peltosella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Peruskoululaisten vanhemmat maksavat kuitenkin opettajien palkat veroistaan, joten opettajat eivät ole maksuttomia. Eivät opettajat paikalle tulisi jos palkka katkaistaisiin.
.

Luulin että puhuttiin maksuttomista, mutta puhutkin palkattomista. Olympiajääkiekkoilijatkaan ei oikein osu, tai sitten minäkin olen lomalla maksuton ammattilainen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joskus (kuten nyt vaikka tänään) ihmetyttää miten nuo kaikki voivat olla kotoisin samasta yli 1350 miljoonan asukkaan maasta ja millä helvetillä tuolla ihmiset erottuvat, kun Lang Langeja voi olla todennäköisesti noin satatuhatta?
Ja kaikki vieläpä samannäköisiä ja -kokoisia, olivatpa miehiä tai naisia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Porin Halpa-Hallissa puliukot kävivät aikanaan sovituskopissa hörppäämässä kolinaa. Sen jälkeen Lasol-pullon kassalle ja tiko-tiko.
Mielenkiintoiseen aiheeseen keskustelussa päästy. Knoppitietona kerrottakoon myrkytystietokeskus sai aikoinaan numeronsa 4711 kolinapullon kyljestä.

Mistäs nimitys puliukko on saanut alkunsa?

Pintakäsittelyssä käytetystä pulituurista, jota alan miehet joivat erotettuaan tenun ja lakan toisistaan. Hätäisimmät joivat toki sellaisenaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Pintakäsittelyssä käytetystä pulituurista, jota alan miehet joivat erotettuaan tenun ja lakan toisistaan. Hätäisimmät joivat toki sellaisenaan.

Pulituuri on puusepänlakkaa, jonka kansanomainen nimi on peräisin ruotsin latinaperäisestä sanasta polityr eli kiilto
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis ihmiset ihan oikeasti maksavat ihan oikeaa rahaa siitä, että lautasella oleva ruoka on kivasti aseteltu. Mutta entä jos pari euroa halvemmalla saisi täysin sataprosenttisesti saman annoksen, ilman vaan sitä ärsyttävää heinää siinä ristissä ja muuta tuollaista maun kannalta epäolennaista, niin eikö se kannattaisi valita? Vai muuttaako se sitten niitä ravintoarvoja parempaan suuntaan kun ne asettelee siihen jollakin tietyllä tavalla? Ei varmasti. Kyllä mäkin tykkään syödä hyvää ruokaa, mutta tuollaista epäolennaisiin asioihin takertumista en aina täysin ymmärrä.

Ja jotkut tekee jopa himassa niin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siis ihmiset ihan oikeasti maksavat ihan oikeaa rahaa siitä, että lautasella oleva ruoka on kivasti aseteltu.
Jos ei erota, milloin ruoka on oikeasti taidokkaasti valmistettu, kannattaa pysyä niissä S-ketjun paikoissa tai syödä kotona. Ja voin kertoa, ettei se ero ole pelkästään asettelussa. Voisin heittää tähän kommentin siitä, mistä ihmiset ovat valmiina maksamaan, mutten halua vajota tasollesi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ei erota, milloin ruoka on oikeasti taidokkaasti valmistettu, kannattaa pysyä niissä S-ketjun paikoissa tai syödä kotona. Ja voin kertoa, ettei se ero ole pelkästään asettelussa. Voisin heittää tähän kommentin siitä, mistä ihmiset ovat valmiina maksamaan, mutten halua vajota tasollesi.
Niin enhän mä ruuan laadusta mitään puhunut, enkä asettelun lisäksi muista eroista. Tuolla kirjoitinkin että täysin sataprosenttisesti sama annos.

Välillä sitä oikein ihmettelee näitä vastauksia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin enhän mä ruuan laadusta mitään puhunut, enkä asettelun lisäksi muista eroista. Tuolla kirjoitinkin että täysin sataprosenttisesti sama annos.

Välillä sitä oikein ihmettelee näitä vastauksia.
Vittuako siinä jossittelet. Tasokkaissa ravintoloissa on tasokkaat kokit ja kokonaisuus sen mukaan. Ne huonommat ovat halvemmissa ravintoloissa ja kaikella on syy/seuraussuhde. Sait ihan sitä mitä tilasitkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vittuako siinä jossittelet. Tasokkaissa ravintoloissa on tasokkaat kokit ja kokonaisuus sen mukaan. Ne huonommat ovat halvemmissa ravintoloissa ja kaikella on syy/seuraussuhde. Sait ihan sitä mitä tilasitkin.
On varmaan tasokkaimmissa ravintoloissa tasokkaammat kokit, enhän mä siitä ole puhunut, eikä se tähän liity mitenkään.

Varmastikin kiistatta syyllistyit nyt vittuiluun.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli taas täysin turhaan täällä lätiset typeriä juttujas. No eipä mitään uutta.
Mitähän tässä nyt on tapahtunut. Mä ihmettelyketjussa ihmettelin kun jotkut ihmiset maksavat siitä lisää rahaa että annoksen päällä on heinät ristissä. Sitten muut alkoivat kitistä jostakin täysin muista jutuista ja sitten yllättäen mun olisi pitänyt nimetä jotain tiettyjä ravintoloita tai jotain.
 
Mitähän tässä nyt on tapahtunut. Mä ihmettelyketjussa ihmettelin kun jotkut ihmiset maksavat siitä lisää rahaa että annoksen päällä on heinät ristissä. Sitten muut alkoivat kitistä jostakin täysin muista jutuista ja sitten yllättäen mun olisi pitänyt nimetä jotain tiettyjä ravintoloita tai jotain.
Tätä myös ihmettelin. Sulta ketjuun ihan asiallinen ihmettely ja sitten pari sankaria tulee vittuilemaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No mene johonkin hienompaan ja kalliimpaan ravintolaan niin siellä näet miten ne ruuat on aseteltu siihen lautaselle, googlellakin varmaan löydät kuvia.
Ja sinä raukka luulet edelleen, että se ero on siinä asettelussa. Palataan asiaan, kun sulla on kompetenssia osallistua tähän keskusteluun,
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä olen tullut tunnetuksi Jatkoajan virallisena naisasialiikkeen miehenä, tosikasvattajana ja lapsiasiain tuputtajana. Leon on samalla mittarilla mitattuna Jatkoajan historian pahantuulisin tyyppi. Aina rähisemässä. Kummallista, pitäisikö tästä yleistää jotain arkielämään, kuten täällä on tapana.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sinä raukka luulet edelleen, että se ero on siinä asettelussa. Palataan asiaan, kun sulla on kompetenssia osallistua tähän keskusteluun,
Mutta mistä erosta sä oikein puhut? Puhutko sä siis jostakin ihmeellisestä syystä laadukkaan ravintolan ruokien erosta johonkin halvan ruokapaikan ruokiin vai? Luultavasti et, sillä mä kuitenkin tuolla vielä erikseen mainitsin että täysin sataprosenttisesti sama annos.

Niin siis kyllähän kauniit asiat miellyttävät silmää. Mulla vaan ei ole tapana jäädä ihailemaan sitä annosta, vaan mielummin alan heti syömään. Ei mua varten tarvitsisi millintarkasti asetella niitä siihen lautaselle just jollakin tietyllä tavalla. Jos vaikka vitosenkin halvemmalla saisi saman annoksen siten, ette ne samat jutut olisivat siinä vierekkäin, niin mä valitsisin sen. Joku toinen taas ei. Myös muitakin juttuja ihmettelen hieman. Yhtenä esimerkkinä se kun palvelua kehutaan niin paljon. Joo tarjoilijaa ja ruokiakin on vittumaista odotella, mutta en mä mitään ylimääräistä jaksaisi siinä höpötellä. Enkä mä esim. kalliimpaa ruokakauppaa valitsisi sen takia, että kassatyttö teennäisesti toivottelisi hyvät päivänjatkot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös