MM-kisat 2013: Mediaketju (selostukset, televisioinnit, muu media)

  • 70 226
  • 216
Tila
Viestiketju on suljettu.

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Onko näissä kisoissa nuo erätaukohaastattelut jotenkin poikkeuksellisen typeriä?

Taisi sama haastattelija kysyä Kölliltä Saksa-Slovakia -pelin jälkeen, että miten hyvin Kölli hahmottaa pelin tuolta kaukalon laidalta. Vaikka Kölli ei mikään verbaaliakrobaatti olekaan, niin kyllä nyt 600 liigapelin kokemuksella luulisi hahmottavan. Mutta kysyvähän ei tieltä eksy.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Tuo köli on typerin kommentaattori, mitä olen ikinä nähnyt.

"MM-tasolla ei voida voittaa otteluita mitään maata vastaan selkä suorassa pelaamalla."

Tästähän Suomi antoi juuri näytteen, että näin nimenomaan voidaan voittaa....
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Mun mielestä tämä Maikkarin toteutus on hyvä vaikka toki ottaa hieman päähän maksaa siitä, että näkee kaikki pelit, mutta ne toki tulee HD laadulla ja Mertzin selostuksella Suomen lohkon matsit. Joten Elisan tarjoama 20€ kertamaksu ei ole paha kun tällä välttää Saukkosen kimityksen, tuutintäydeltä tulevat mainokset ja saa nähdä kaikki matsit ja etenkin Suomen peleissä studiojutut on todella kohdillaan, siis hienot puitteet jne ja todella laajasti toteutettu kokonaisuus.

Maksukanavan plussat:

- Ei mainoksia kesken pelin ja muutenkin ne tosi vähissä
- Mertaranta selostaa mm. kaikki Suomen matsit jne
- Hinta siedettävä vaikka 5€ korotus edellisvuoteen tulikin
- Kaikki matsit HD-laadulla
- Voi valita haluaako hypätä suoraan lähetykseen vai haluaako katsoa pelin alusta saakka vaikka se livenä kesken olisikin
- Joka ikinen MM-matsi nähtävissä (64 ott.)
- Ei tarvitse kuunnella Saukkosen kimitystä
- Kokonaisuus todella laaja ja puitteet kohdillaan (mm. studiot jne). Laatuun on panostettu tosissaan
- 24/7 lähetys eli ts. kokoajan tulee jotakin ohjelmaa MM-kisoihin liittyen

Tähän kokonaisuuteen liittyen on sanottava: minä olen vielä pysytellyt ilmaispuolella, vaikka YLEn aikana todellakin tykkäsin katsella myös muiden maiden keskinäisiä otteluja (koska pidän jääkiekon katselemisesta ihan yleisellä tasolla, en vain silloin kun Suomi ja/tai Ässät pelaa). Nyt kuitenkin tuntuu, että pääkanavan ilmaislähetyksestä on pyritty tekemään jotenkin tarkoituksellisen ärsyttävää katsottavaa, jotta mahdollisimman moni nöyrtyisi ostamaan tuon paketin. Mainoksia on valtavasti, mihinkään ei (tuosta johtuen) keskitytä kunnolla, Mertaranta selostaa "ihan kiusallaan" ensimmäisen ottelun ja siitä eteenpäin jotkut muut.. haiskahtaa minun nenääni tällaiselta "hiljaiselta" kanavapaketin myyntityöltä
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo Don Tami on kyllä saalittävintä paskaa ikinä. Miten edes Tamminen voi alentua moiseen? Ihme, ettei sitä öhö-öhö-Lehtistä ei ole stailattu huonoksi Ron MacLean kopioksi.

Maksupaketti voisi olla hyvä juttu, jos siellä voisi katsoa pelit ilman selostusta. Jotenkin huvittavaa, että sitä markkinoidaan sillä, että Mertaranta selostaa. Sinänsä tämä ilmaispuolen tarjonta on juuri siitä hyvä, että kaikki ylimääräinen maikkaripaska on karsittu minimiin ja tungettu sinne maksupuolelle. Aina mitä sieltä maksupuolelta kaipaan on muiden maiden ottelut, mutta nekään ei houkuta niin paljoa, että maikkarille penniäkään ylimääräistä antaisin. Ekstra-annokset Don Tamia ja muita nolla-analyysejä ei juuri houkuta ja tuo 24/7 on jo "itkeä vain nauraa -ketjun" kamaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Tuo köli on typerin kommentaattori, mitä olen ikinä nähnyt.

"MM-tasolla ei voida voittaa otteluita mitään maata vastaan selkä suorassa pelaamalla."

Tästähän Suomi antoi juuri näytteen, että näin nimenomaan voidaan voittaa....

Olen tästä tainnut aiemminkin mainita mutta yhä ihmettelen mikä tarkoitus noilla Kortelaisen kaukalon laidalta -kommenteilla on? Kun ne ovat aina täysin merkityksetöntä diibadaabaa, "Suomen vaihtoaitiossa ollaan selvästi nyt hyvin keskittyneen näköisiä".
 

joceri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kuitenkin tuntuu, että pääkanavan ilmaislähetyksestä on pyritty tekemään jotenkin tarkoituksellisen ärsyttävää katsottavaa, jotta mahdollisimman moni nöyrtyisi ostamaan tuon paketin.

Hyvä kirjoitus. Tästä olen täysin samaa mieltä ja juuri tämän takia olen päättänyt jättää maksupaketin ostamatta. Jos edes Suomen pelit olisi kunnolla toteutettu Maikkarin puolelta, niin todennäköisesti kanavapaketinkin ostaisin. Nyt katselen muut pelit mieluummin nettistriimien kautta.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Eihän noi ilmaispuolen lähetykset hurraahuutoja herätä. Ymmärrän kyllä, että ei voida siihen paljoa studioita yms. lisätä kun muutenhan kanavapaketin ostaneet tuntisivat tulleensa kusetetuksi. Sinänsä voisin ostaakki mokoman paketin mutta vituttaa tuo saatanan mainostus joka on yritetty "piilottaa" lähetyksiin.

Maikkari on menny viime vuosina nii överiks ton mainostuksen kanssa että ihan periaatteesta en osta mitään tuotteita jota mainostetaan koko ajan. Maikkarin sivuilta ei nää maalikoostetta yleensä vaan joka maali pitää kattoa erikseen ja jos katon minuutin videon maalista ni ei jaksa kattoa ensin niitä 3 mainosta jotka tulee videota ennen.

Ärsyttää maikkarin tapa mainostaa. Mainokset itsessään ymmärrän mutta tuo tapa vaan vituttaa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä nyt viimeistään alkaa tuntua, että J. Tamminen on jo liian kauan ollut mukana studiotiimissä... Ei oikein jaksa enää noita samoja höpinöitä ja varsinkin 10x veljet, poikkeuksellinen, 40 vuoden kokemuksella alkaa jo särähtämään korvaan pahasti. Tää Don Tami juttu lisäksi täyttä maikkarityylistä pelleilyä.
Parivaljakkoa Nurminen / Lehterä oli todella mukava kuunnella oliko Venäjä-pelin yhteydessä aiemmin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä nyt viimeistään alkaa tuntua, että J. Tamminen on jo liian kauan ollut mukana studiotiimissä... Ei oikein jaksa enää noita samoja höpinöitä ja varsinkin 10x veljet, poikkeuksellinen, 40 vuoden kokemuksella alkaa jo särähtämään korvaan pahasti. Tää Don Tami juttu lisäksi täyttä maikkarityylistä pelleilyä.
Parivaljakkoa Nurminen / Lehterä oli todella mukava kuunnella oliko Venäjä-pelin yhteydessä aiemmin.

Tammisessa on ihan tarpeeksi katsomista ja kuuntelemista ihan ns. omana itsenäänkin, mutta nyt menee taas yli ja kovaa kun Don Tami studiotiimin virallisen kisamaskotin roolissaan vetää kaikki mahdolliset maneerit ja kiskis backhand-forehandit jatkuvasti kehiin. Eli ei ole sitäkään vähää luontevuutta, mitä sentään kiekkokauden aikana on kun Tami laittaa itsensä aidosti likoon ja kasvattaa sitä banaania otsaansa. Nyt vaan hauskuutetaan pari viikkoa kansaa ja pidetään huoli että tulee tarpeeksi legendaarista tamisettiä.

Ja mikä ärsyttävintä, aisaparinsa siinä vieressä jaksaa joka kerta nauraa pikkupoikamaisella innolla.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tuo köli on typerin kommentaattori, mitä olen ikinä nähnyt.

Olen tästä tainnut aiemminkin mainita mutta yhä ihmettelen mikä tarkoitus noilla Kortelaisen kaukalon laidalta -kommenteilla on? Kun ne ovat aina täysin merkityksetöntä diibadaabaa, "Suomen vaihtoaitiossa ollaan selvästi nyt hyvin keskittyneen näköisiä".

Jätkät ei oo vaan tajunnu Kölliä. Kyseessä on paljon viihdyttävämpi hahmo mitä joku kämäinen don Tami.

Ainoa syy miksi ikävöin maksukanavaa on nimenomaan Kölli. Juuri nuo tiukkaakin tiukemmat analyysit ja huomiot vaihtopenkin vierestä ovat parhautta, siinä katsoja ikäänkuin tuntee itse istuvansa penkillä!

Huikea mies.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka peli oli kuulemma surkea, niin vituttaa kyllä, että koko matsi oli maikkarin kolmoskanavalla yhtä pikselimössöä mun telkas! Ajoin kanavatkin uudestaan, ei auttanut, kaikki muut kuin maikkarin toimivat hyvin. Onko niillä jotain korjaustöitä just näinä aikoina menossa jossain, joka vaikuttaa, onko tietoa, eli menikö jonkun toisenkin katselu pilalle eilen illalla? Ei muuten toiminut maikkari hyvin vielä aamullakaan. Herjailee, että heikko signaali.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Vaikka peli oli kuulemma surkea, niin vituttaa kyllä, että koko matsi oli maikkarin kolmoskanavalla yhtä pikselimössöä mun telkas! Ajoin kanavatkin uudestaan, ei auttanut, kaikki muut kuin maikkarin toimivat hyvin. Onko niillä jotain korjaustöitä just näinä aikoina menossa jossain, joka vaikuttaa, onko tietoa, eli menikö jonkun toisenkin katselu pilalle eilen illalla? Ei muuten toiminut maikkari hyvin vielä aamullakaan. Herjailee, että heikko signaali.

Oliko vikaa vain omissa silmissä vai huomasiko muut, että MTV3-kanavan lähetys eilisestä Suomen pelistä oli surkealaatuista? Hankaloitti omaa seuraamista, kun telkusta tuli sellasta pikselimössöä.

Ette ole näköjään yksin, vaikken itse huomannut, että låhetyksessä oli vikaa. Liekkö sitten ollut vikaa jossain päin Suomea?
 
Kyllähän Don Tami on ainoa syy minkä takia jaksaa näitä maksupakettihommia katsoa. Jalonen ja Aravirta puhuvat samaa diibadaabaa koko ajan ja Köllin kommenteilla ei ole juuri mitään paino-arvoa, mutta kyllähän saa taas nauraa vedet silmissä, kun Tami heittää vähän legendaa.

Sama homma kuin Don Cherryllä, eli puheet ovat aikalailla täyttä sontaa, mutta karisma ja ilmaisu ovat 110%! Studio pelkkää Don Tamia olisi huikeutta ja näiden kisojen perusteella voisi myös pelin ajan näyttää Don Tamin kommentteja.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vaikka peli oli kuulemma surkea, niin vituttaa kyllä, että koko matsi oli maikkarin kolmoskanavalla yhtä pikselimössöä mun telkas! Ajoin kanavatkin uudestaan, ei auttanut, kaikki muut kuin maikkarin toimivat hyvin. Onko niillä jotain korjaustöitä just näinä aikoina menossa jossain, joka vaikuttaa, onko tietoa, eli menikö jonkun toisenkin katselu pilalle eilen illalla? Ei muuten toiminut maikkari hyvin vielä aamullakaan. Herjailee, että heikko signaali.
Missäs päin asustelet? Ja onko antenni- vai kaapeliverkko jonka kautta lähetyksiä katsot? Vanhempieni kotona on ollut ongelmia tuolla Pieksämäen suunnalla heikon signaalin takia, mutta se on osunut nimenomaan tuohon maksulliseen Max Sport 1 -kanavaan. Näitä ongelmia oli viikonlopun mittaan, mutta en tiedä oliko eilen kun olen itse nyt Kuopiossa. Soneran kaapeliverkossa löytyy siellä kanavat.

Kuulostaa kyllä oudolle, että kaikista kanavista yksi maksullinen kanava on pimeänä huonon signaalin vuoksi, mutta muut toimivat. Ja sama siis sinullakin tuon perus-Maikkarin kanssa, että pelkästään se on pimeänä.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Asun täällä Mansen kyljessä melkein. Tuli mieleen, että yrittääkö maikkari saada jotenkin pakottamalla ihmiset maksulliselta ostamaan pelin, vai onko nämä niitä kuuluisia salaliittoteorioita? Olisi sikäli kiva tietää, ettei turhaan vaivaa ketään antenninasentajaa. On ollut aika tuuliset säät ja ehkä antenni on jotenkin liikahtanut. Ihmetyttää vaan, että häiriö on vain ja ainoastaan ollut tuolla maikkarin puolella. Esim. Ylen lähetykset ovat näkyneet mainiosti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Asun täällä Mansen kyljessä melkein. Tuli mieleen, että yrittääkö maikkari saada jotenkin pakottamalla ihmiset maksulliselta ostamaan pelin, vai onko nämä niitä kuuluisia salaliittoteorioita? Olisi sikäli kiva tietää, ettei turhaan vaivaa ketään antenninasentajaa. On ollut aika tuuliset säät ja ehkä antenni on jotenkin liikahtanut. Ihmetyttää vaan, että häiriö on vain ja ainoastaan ollut tuolla maikkarin puolella. Esim. Ylen lähetykset ovat näkyneet mainiosti.
Ei täällä ainakaan pikselimössöä ole näkynyt, mutta lähetyksen laatu vastaa tyyliin pohjoisamerikkalaisnen kuva ja sille PAL muunnos, eli suttusta paskaa. Kunnon TV kuvaa toi ei ole kyllä nähnytkään, mutta ei nyt sentään mitään heikkoa signaalia tai pikseleitä ole tullut.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tami tosiaan vetää tuota rooliaan jo yli mikä alkaa ärsyttää. Ei joka lauseessa tarvitse toistaa noita "veljet backhandforehand *kröhöm*" -maneereita. Varmasti ihan asiantunteviakin näkemyksiä olisi mutta ne tuntuvat peittyvän noiden maneereiden alle. Lehtinen myös hihittelyineen ärsyttävä juontajapari tuohon. Tuon CBC:n avoimen kopioimisen voisi lopettaa. Cherryllä sentään jokaisessa pätkässä myös asiaa ja Ron osaa muutakin kuin naureskella Donille.

Köllin rooli on kieltämättä aika humoristinen ja tietysti täysin turha. Toinen turhuus on tämän naistoimittajan fani- ja julkkishaastattelut. Kumma juttu että tuollaista höttöä pitää tunkea muuten melko jämäkkään jääkiekkopakettiin. Onneksi noista päästään eroon ensi vuonna kun kisat järjestetään jossain muualla.
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minun silmiin taas näyttää, että kuvaus on hoidettu huonommin(kauempaa tai ylempää?) kuin vuosi sitten maksupuolellakin; kiekkoa ei meinaa aina erottaa ja toisinaan kameramies on tilanteista myöhässä. Tämä siis Hesan peleissä. Mulla on Total-paketti, DNA Welhon asiakas olen.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kohta Tamminen varmaan ilmestyy ruutuun Sininen-niminen koira sylissään.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Minun silmiin taas näyttää, että kuvaus on hoidettu huonommin(kauempaa tai ylempää?) kuin vuosi sitten maksupuolellakin; kiekkoa ei meinaa aina erottaa ja toisinaan kameramies on tilanteista myöhässä.

Samaa mietein parissa ekassa pelissä mutta nyt en edes huomaa koko asiaa, joko olen siihen jo näiden öbaut 10n pelin aikana tottunut tai sitten kameramies on tsempannut ja parantanut otteitaan huomattavasti.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Tuon CBC:n avoimen kopioimisen voisi lopettaa. Cherryllä sentään jokaisessa pätkässä myös asiaa ja Ron osaa muutakin kuin naureskella Donille.

En tiedä kuvitellaan siellä että matkitaan Coache's Corneria mutta ei tuolla Tami showlla kyllä mitään tekemistä asian kanssa ole. Erityisesti Lehtisestä ei nyt voi puhua edes samassa lauseessa McLeanin kanssa kun puhutaan jääkiekosta, onhan heillä aivan eri tason kokemus asiasta.

Eikä mielestäni Tamin muutenkaan muistuta Cherrya, tai että vastavia asioista puhuis, ehkä nämä hassut asuta ovat ainoa yhtäläisyys.
 

Pulustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lestaporot, Jussin tussit
Eikö tosiaan ole Rednexin esittämä "Cotton Eye Joe" soinut enää näissä kisoissa Helsingissä (tai Tukholmassa)? Mitenkään en tuota kappaletta kaipaa, mutta lähinnä pistää silmään, tai ehkä korvaan, kun ei tuota legendaarista MM-renkutusta ole kuullut tänä keväänä...

Taisin iloita liian aikaisin, sillä kolmannessa erässä tuo kappale soi Suomen ja Yhdysvaltojen välisessä kohtaamisessa jollain tauolla...
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Loistava toi Tamminen. Noita pelejä/lähetyksiä katsoo jo melkein Tammisen vuoksi

Noista lähetyksistä kysyisin, että mikä mahtaa olla se biisi joka soi Max sport 1 lähetyksissä yleensä aamuisin?


Mitä tulee selostajiin niin tykkään enemmän ja vähemmän jokaisesta paitsi Saukkonen on kyllä jostain syystä sellainen ettei meinaa jaksaa kuunnella häntä
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Onko jossain nähtävissä biisilistaa noista Jaffalassa kisojen aikana soitettavista kappaleista? En ole itse onnistunut löytämään.

Edit. Kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös