MM-kisat 2013: Mediaketju (selostukset, televisioinnit, muu media)

  • 70 258
  • 216
Tila
Viestiketju on suljettu.

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mikä vitsi tämä Ari Mennanderin hyökkäys Urheilulehden studiota kohtaan oikein oli? Mennander osoittamassa samaa alhaista tasoa mitä ilmeisesti Twitterissä sun muualla pitää noudattaa, vai onko esim. Seppänen kussut sen muroihin?

En ole todellakaan Seppäsen suurimpia faneja, mutta jotain hemmetin koomista on Ari Mennanderissa kritisoimassa toisten tuotoksia.

Väitän, että tuossa studiossa oli enemmän asiaa kuin maikkarin asiantuntijat saavat aikaan kolmessa viikossa. Mennander voisi keskittyä haukkumaan vaikka Saukkosta ja Kölliä. Uskomatonta touhua.

"Kysymykset pidempiä kuin vastaukset. Surkeat äänet. Amatöörien puuhastelua. Kuka tuottaa?"

Ei voi olla totta!!!!! Ja köllihän ei puhu kertaakaan sitten pitempään kuin haastateltava ja sekin on täyttä juuupaajaapaaa toisin kuin Seppäsen tai Sihvosen analyyttiset kysymykset.

Sisällöltään hieno studio ja Ari jaksaa kitistä jostain äänistä....
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Olen alkanut kiinnittimään huomiota näihin selostuksiin Suomessa sekä Nhl:ssä. Yhden mielenkiintoisen jutun olen löytänyt, Suomalaiset selostajat eivät tajua olla hetkeä hiljaa maalin jälkeen jolloin olisi mahdollisuus kuunnella yleisön reaktiota paremmin. Onko kukaan muu kiinnittänyt tähän asiaan huomiota?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Olen alkanut kiinnittimään huomiota näihin selostuksiin Suomessa sekä Nhl:ssä. Yhden mielenkiintoisen jutun olen löytänyt, Suomalaiset selostajat eivät tajua olla hetkeä hiljaa maalin jälkeen jolloin olisi mahdollisuus kuunnella yleisön reaktiota paremmin. Onko kukaan muu kiinnittänyt tähän asiaan huomiota?

Anza hiljaa maalin jälkeen?? Tai Saukkonen?
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Anza hiljaa maalin jälkeen?? Tai Saukkonen?

Saattaisi kuullostaa omituiselta, mutta ainakin itse mielusti kuuntelisin yleisön reaktiota kuin Mertarannan muka "hauskoja" juttuja hidastuksissa. Saukkoseen en ota kantaa sillä ei ole tarvinnut kuunnella.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Miten käytännössä Katsomo-tunnuksillasi pystyt todentamaan että olet tilannut telkkariisi MAX sportin?

Mulla näkyy joka tapauksessa Katsomosta maksullinen MM-lätkä vaikka en ole sitä hankkinut. Telkkarissa mulla on MTV3 MAX ja Canal+ vai mikä MAX sport onkaan nykyään. Kuuluuko sen näin mennä?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä tämä Maikkarin toteutus on hyvä vaikka toki ottaa hieman päähän maksaa siitä, että näkee kaikki pelit, mutta ne toki tulee HD laadulla ja Mertzin selostuksella Suomen lohkon matsit. Joten Elisan tarjoama 20€ kertamaksu ei ole paha kun tällä välttää Saukkosen kimityksen, tuutintäydeltä tulevat mainokset ja saa nähdä kaikki matsit ja etenkin Suomen peleissä studiojutut on todella kohdillaan, siis hienot puitteet jne ja todella laajasti toteutettu kokonaisuus.

Maksukanavan plussat:

- Ei mainoksia kesken pelin ja muutenkin ne tosi vähissä
- Mertaranta selostaa mm. kaikki Suomen matsit jne
- Hinta siedettävä vaikka 5€ korotus edellisvuoteen tulikin
- Kaikki matsit HD-laadulla
- Voi valita haluaako hypätä suoraan lähetykseen vai haluaako katsoa pelin alusta saakka vaikka se livenä kesken olisikin
- Joka ikinen MM-matsi nähtävissä (64 ott.)
- Ei tarvitse kuunnella Saukkosen kimitystä
- Kokonaisuus todella laaja ja puitteet kohdillaan (mm. studiot jne). Laatuun on panostettu tosissaan
- 24/7 lähetys eli ts. kokoajan tulee jotakin ohjelmaa MM-kisoihin liittyen

Maksukanavien miinukset:

- Ainoa miinus minkä nyt keksin on se, että viime vuoteen nähden tuli 5€ korotus hintaan. Olisihan se ihqa jos tälläinen paketti olisi mahdollinen ilmaiskanavalla, mutta se kun ei ole tänä päivänä mahdollista.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä taidan olla ihan yksin sen ajatukseni kanssa, että Saukkonen on ihan ok selostaja. Kyllä hän mulle kelpaa, eikä tarvi katsella maksullista lisää. Riittävästi maksan tähän asti, kun menee sekä Urhon maksu että Plustv.Voitte vaan kuvitella miten kalliiksi tuollaiset maksutv:t tulee pienipalkkaisille! Jotenkin on muutenkin huijattu olo, kun olen yrittänyt ostaa maksutv:tä sen mukaan minne Sm-liiga kulloinkin näytetään ja sitten voi mennäkin ihan toisaalle. Ei mulla ole varaa eikä edes halua maksaa kauheita maksuja eri kanavista, kuin mistä alunperin matsit olisi pitänyt tulla.

Mertaranta toki on Mertaranta, mutta kyllä hänelläkin alkaa jo pikkuhiljaa VAARALLISET sun muut maneerit nyppimään kuulijaa. Lisäksi ylipitkät historian kertaukset nakertavat itse pelinaikaisia tapahtumia. Eikä hän helposti luovu siitä, että joku on hänen sylkykuppina, tai jonkun suosimisesta, vaikkei olisi aina syytäkään.Erehtyy myös pelaajissa, mutta eihän hänkään kone ole, joten sen suon välillä anteeksi.Mut kuten sanoin aiemmin, kyllä mulle Saukkis kelpaa ihan hyvin.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei taida pelien maalikoosteita löytyä muualta kuin IIHF:n tarjoamina? Esimerkiksi vaikka ton Suomi-Saksa pelin maalikoostetta olisi mukava katsella suomeksi selostettuna, mutta en löydä kuin yksittäisinä maalivideoina MTV3:n sivuilta. (toisaalta uudistuksen jälkeen sivut on niin sekavat, että ei olisi ihme jos jossain ovat piilossa) Youtubestakaan ei sen paremmin löydy.

EDIT: Toisessa ketjussa sivuuttiin jo samaa, eli eipä taida löytyä. Siitä mistä aita on matalin jne.
 
Viimeksi muokattu:

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä taidan olla ihan yksin sen ajatukseni kanssa, että Saukkonen on ihan ok selostaja. Kyllä hän mulle kelpaa, eikä tarvi katsella maksullista lisää.

Olen samaa mieltä. Lisäksi minulle on sama mitä mainoskatkoilla tapahtuu sillä ei tule koskaan katsottua studiohömpötyksiä tai analyyseja, pelkästään peliä.

Ja ymmärrän oikein hyvin tuon että MTV3 siirtää kaiken sisällön mitä laki ei vaadi näytettäväksi maksukanavan puolelle. MTV3 ei saa verorahoista puolta miljardia vuodessa kuten YLE, sen pitää harjoittaa rehellistä liiketoimintaa.
 

four aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HIFK ja Blues.
Jep. Tyytyväinen olen ollut MTV Median hinta/laatu-suhteeseen.

Maksatte myös YLE:n "kanavapaketeista" veroissanne about 20e/kk ja tältä ei voi edes välttyä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ymmärrän MTV3 haluavan vain mahdollisimman paljon uusia maksutvasiakkaita, mutta miksi ihmeessä he ei voisi näyttää myös muiden maiden satunnaisia pelejä. Kuinka paljon MTV3 menettäisi, jos he näyttäisivät esimerkiksi tuon Ranska - Itävalta matsin ilmaiskanavalta?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Panu Markkasen ja Ari Mennanderin twiittaukset huokuvat suurta katkeruutta Urheilulehteä kohtaan. UL julisti aiemmin, että kisoista on huuma poissa jne.
Siitä lähtien nämä veljekset ovat joka toisessa twiitissään lähettäneet halveksivia kommentteja Urheilulehdestä.
Järkyttävää toimintaa ja syö ainakin omissa silmissäni herrojen uskottavuutta, jos sellaista nyt koskaan on ollutkaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

En vain ymmärrä valitusta, kun kyseessä on ilmaiskanavan lähetys, josta näkee livenä ottelun jokaisen sekunnin hyvällä kuvanlaadulla.

Maikkari on monessa asiassa todellinen paskakanava, mutta kuten aiemmin olen kirjoittanut, niin MM-kisojen kohdalla he ovat nostaneet urheilutapahtuman televisioinnin ja muun välittämisen uudelle tasolle Suomessa. Sen takia toivon kovasti, että lafkan panostukset kannattavat - se kannustaisi varmasti niin Maikkaria kuin muitakin kanavia/mediaa satsaamaan samalla tavalla urheilulähetyksiin.
 
Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen alkanut kiinnittimään huomiota näihin selostuksiin Suomessa sekä Nhl:ssä. Yhden mielenkiintoisen jutun olen löytänyt, Suomalaiset selostajat eivät tajua olla hetkeä hiljaa maalin jälkeen jolloin olisi mahdollisuus kuunnella yleisön reaktiota paremmin. Onko kukaan muu kiinnittänyt tähän asiaan huomiota?

Amerikassa ja monessa muussa maassa osataan huomattavasti paremmin välittää tapahtumapaikkojen tunnelma kotisohville. Suomessa ei vielä oikein ymmärretä sen arvoa vaan mieluummin pidetään kuva jossain studiossa ja annetaan kommentaattorien ja selostajien peittää turhanpäiväisillä höpinäillä stadionin/areenan äänet. Ei ymmärretä, että pääosassa ei pitäisi olla selostaja ja kommentaattorit vaan se ottelutapahtuma.

Tällaista on turha odottaa YLE:n Mestareiden liigan lähetyksiltä. Tässä vaiheessa saadaan vielä kuunnella ja katsella studiovieraita:

12/03/13 - Celtic Vs Juventus (Youll never walk alone) - YouTube

Tässä taas esimerkki, kuinka URHOtv "välitti" IFK:n parin vuoden takaisen mestaruusseremonian tapahtumat ja tunnelman TV-yleisölle.

UrhoTV: Mestaruusviirin nosto 17.09.2011 - YouTube

Viime vuoden Suomi-USA -puolivälieräottelun loppuhetkillä selostaja Taivainen olisi jossain kohtaa voinut yksinkertaisesti olla hiljaa ja antaa areenan äänien ja tunnelman kuulua TV-yleisöllekin.

Suomi-USA MM2012 - Jesse Joensuun voittomaali ottelun loppuhetket - YouTube

PS. Pahoittelut OT:sta.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla näkyy joka tapauksessa Katsomosta maksullinen MM-lätkä vaikka en ole sitä hankkinut. Telkkarissa mulla on MTV3 MAX ja Canal+ vai mikä MAX sport onkaan nykyään. Kuuluuko sen näin mennä?

Eli kirjaudut katsomo.fi -sivuilla sisään omilla Katsomo-tunnuksillasi ja valitset minkä pelin haluat katsoa? Eikä missään vaiheessa tarvitse ostaa mitään. Onpa kummallista. No mikäpä siinä sitten. En sen tietenkään noin pitäisi mennä, mutta hyvä noin tietenkin.
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Panu Markkasen ja Ari Mennanderin twiittaukset huokuvat suurta katkeruutta Urheilulehteä kohtaan. UL julisti aiemmin, että kisoista on huuma poissa jne.
Siitä lähtien nämä veljekset ovat joka toisessa twiitissään lähettäneet halveksivia kommentteja Urheilulehdestä.
Järkyttävää toimintaa ja syö ainakin omissa silmissäni herrojen uskottavuutta, jos sellaista nyt koskaan on ollutkaan.

Hassuahan se on miten kiihkeästi joku voi julistaa, että huuma on poissa jne. Vähän ristiriitaista touhua minusta ainakin. Ja jos nyt menee vastaamaan noihin UL-hyyppien provoihin provoilla, niin sitten on katkera?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Kannattaa myös muistaa, että UL:ltä tuli MM-kisoille oma erikoislehti, lehdellä on oma kisastudio ja päivittäistä raportointia ja muuta juttua kisoista. Tästä voinee päätelle, että jossain määrin kisahuumaa ja kiinnostusta kisoja kohtaan kuitenkin löytyy?

UL kirjoitti mielestäni täysin asiallisesti, että huuma ei ole lainkaan sellaista mitä muutama vuosi sitten olisi voinut olettaa kun kotikisoja käydään. Se oli mielestäni hyvä ja suoraselkäinen kirjoitus. Maikkarihan olisi lähtenyt kirjoittamaan samassa tilanteessa, että huuma on kova, jotta lehdet menisivät kaupaksi.
Tottakai urheilulehti kirjoittaa kisoista mahdollisimman kattavasti, vaikkei huuma niin kova olisikaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Onkos tuo Taivainen selostanut maikkarin puolella vielä Suomen pelejä?
Huomenna nimittäin sen tekee ja jokohan sitten saadaan Suomeen uusi suosikkiselostaja?
Itse ainakin autuaasti käännän kanavan suosiolla Sportilta tuonne kolmoselle jos saan valita Taivaisen sen sijaan, että tarvitsisi kuunnella Mertsin mummon pitsikalsareista.
 

Pulustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lestaporot, Jussin tussit
Onkos tuo Taivainen selostanut maikkarin puolella vielä Suomen pelejä?

Ei ole selostanut tänä vuonna, ensimmäisen pelin selosti Antsa ja toisen Saukkonen. Viime vuonna Taivainen selosti ilmaiskanavilla neljä ottelua, joten ei siinä mielessä kyse ole kuitenkaan uudesta asiasta.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Maikkari on monessa asiassa todellinen paskakanava, mutta kuten aiemmin olen kirjoittanut, niin MM-kisojen kohdalla he ovat nostaneet urheilutapahtuman televisioinnin ja muun välittämisen uudelle tasolle Suomessa. Sen takia toivon kovasti, että lafkan panostukset kannattavat - se kannustaisi varmasti niin Maikkaria kuin muitakin kanavia/mediaa satsaamaan samalla tavalla urheilulähetyksiin.

Samaa mieltä tästä. Itse katson pelit Katsomon kautta ja täytyy sanoa, että on kyllä loistava palvelu. Kuvanlaatu on terävää eikä minkäänlaista pätkimistä ole esiintynyt kertaakaan. Alkuun hieman pelkäsin, että Suomen pelit ruuhkauttavat kaistan mutta mitään pätkimistä ei onneksi ole esiintynyt. Lähetyksen voi tarvittaessa keskeyttää tai vaikka katsoa maalit uudelleen. On kyllä huippupalvelu. Samalla kuvanlaadulla ja toteutuksella, kun näkisi joskus vielä SM-Liigaakin.
 

blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Florida Panthers
Huomenna nimittäin sen tekee ja jokohan sitten saadaan Suomeen uusi suosikkiselostaja?
Siinä mielessä samaa mieltä, mutta Anza on Anza. Mitä tulee puolestaan Saukkoseen, niin voisi vapaaehtoisesti jättäytyä pois selostushommista. Taivainen selostamaan kaikki Suomen pelit Maikkarin normikanavalle, JA HETI!
Taivainen osaa hommansa paremmin kuin moni muu ja pesee ainakin Saukkosen mennen tullen
 
Onkos tuo Taivainen selostanut maikkarin puolella vielä Suomen pelejä?
Huomenna nimittäin sen tekee ja jokohan sitten saadaan Suomeen uusi suosikkiselostaja?

Itse pidän Taivaisesta kyllä selostajana. Ja kyllä hän ainakin viime kevään kisoissa selosti ilmaispuolella jokusen Suomen pelin. Sitä en sitten osaa sanoa miten suurta suosiota nauttii ns. karjalalippisten keskuudessa. Tuskin heille on olemassa muita kuin yksi Anza.
 

Pulustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lestaporot, Jussin tussit
Eikö tosiaan ole Rednexin esittämä "Cotton Eye Joe" soinut enää näissä kisoissa Helsingissä (tai Tukholmassa)? Mitenkään en tuota kappaletta kaipaa, mutta lähinnä pistää silmään, tai ehkä korvaan, kun ei tuota legendaarista MM-renkutusta ole kuullut tänä keväänä...
 
Viimeksi muokattu:

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko näissä kisoissa nuo erätaukohaastattelut jotenkin poikkeuksellisen typeriä? Ei helvetti mitä diipadaapaa nuo kysymykset on: "Miten se maalitili sitten saatiin vaikeuksien jälkeen auki?" -No vittu kato hidastuksesta, kaveri syötti ja mä tein. "Rupesiko tasatilanne jo jännittämään?" -Joo, mul o vatta iha kuralla. "Mitenkäs nyt lähdetään kolmanteen erään?" -Kun erätauko loppuu, niin kävellään käytävää pitkin jonossa kentälle.

Eihän noissa erätaukohaastatteluissa koskaan mitään sen suurempaa mystiikkaa ole, mutta tänä vuonna meinaa palaa noihin hermo ihan poikkeuksellisen lujaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös