Amandan "Jokerit DeeJay" Facebook-sivuilla... Ilmeisesti tuosta jotain kuitenkin puuttuu.Onko jossain nähtävissä biisilistaa noista Jaffalassa kisojen aikana soitettavista kappaleista? En ole itse onnistunut löytämään.
Amandan "Jokerit DeeJay" Facebook-sivuilla... Ilmeisesti tuosta jotain kuitenkin puuttuu.Onko jossain nähtävissä biisilistaa noista Jaffalassa kisojen aikana soitettavista kappaleista? En ole itse onnistunut löytämään.
Tuo biisi on vähän kuin influenssa, aina se vähäksi aikaa katoaa, mutta aina se myös palaa tuoden mukanaan jäätävän jysärin.Taisin iloita liian aikaisin, sillä kolmannessa erässä tuo kappale soi Suomen ja Yhdysvaltojen välisessä kohtaamisessa jollain tauolla...
Juuri nuo tiukkaakin tiukemmat analyysit ja huomiot vaihtopenkin vierestä ovat parhautta, siinä katsoja ikäänkuin tuntee itse istuvansa penkillä!
Huikea mies.
IIHF:n YouTube-kanavalla löytyy kattavia maalikoosteita ja muitakin videoita MM-kisoihin liittyen. Tässä linkki eilisen Suomi-USA ottelun maaleihin. Samalla saa nauttia myös melkoisen eksoottisen kuuloisesta selostuksesta! Mutta ihan hyvä hyvä tuo IIHF:n kanava, paljon löytyy erilaista tavaraa sieltä.Mistäs näen koosteen - edes maalikoosteen - eilisestä Suomi-Usa -pelistä?
Linkki vie siis YouTubeen ja eilisen Suomi-USA pelin maalikoosteeseen.
Loistava toi Tamminen. Noita pelejä/lähetyksiä katsoo jo melkein Tammisen vuoksi
Mitä tulee selostajiin niin tykkään enemmän ja vähemmän jokaisesta paitsi Saukkonen on kyllä jostain syystä sellainen ettei meinaa jaksaa kuunnella häntä
No, Saukkonen onkin enemmän (urheilu-)uutistenlukija ja semmoinen studiomies, ei selostaja. Kunhan vaan Maikkarilla tämän ymmärtäisivät myös.
Ihan varmasti kaikki haluavat katsoa huonosti tehtyä urheilulähetystä ihan vaan että saisivat kirjoittaa siitä nettipalstalle.Kenties siksi, että olennaista ei ole miten pelissä käy vaan se, miten huonosti sitä selostetaan ja kuinka paljon tästä huonoudesta voi avautua Jatkiksessa.
Katsoin sen ekan Saukkosen pelin jostain laittomasta streamistä, toki mielummin kuuntelisin ilman huonoa selostusta, mutta mutella katoaa äänet kokonaan ja sekin on vähän mälsää.Minulle on loppujen lopuksi ihan sama, kuka sitä peliä selostaa, koska minulla on toistaiseksi näkökyky tallella ja näen ihan itse, missä kiekko liikkuu ja minkänäköiset pelaajat kentällä luistelevat. Selostajan tarkoitus on muutenkin tuoda lähinnä rytmiä ja tunnelmaa otteluun.
Saukkonen oli erityisen huono jo silloin, ja on erityisen huono edelleen. Erityisen huonolla tarkoitan huonointa, nehän ovat melkein synonyymejä. Ottaisin mielummin Hoopin, Pepen, Pentin, kenet tahansa Puheen selostajista, you name it. Minusta huonointa Saukkosessa ei ole asiavirheet tai huonot jutut sinänsä, vaan teennäisyys, ts aitous puuttuu kokonaan, ja se on sietämättömän kuuloista ihan missä puhemediassa vain.Saukkosella ei ole erityisiä vahvuuksia, mutta ei hän erityisen huonokaan ole MM-selostajana, toisin kuin esim. Mestis-pelien selostajana pari kautta sitten. Onhan hänen selostuksensa vähän latteaa, mutta selvästi kehittynyttä verrattuna ns. oranssitakkiaikoihin Jutilan kanssa.
Kukas se nyt olikaan joka MM-ketjuihin kirjoittaa ihan vain nillittämisen ilosta?No, mitäpä olisi MM-kevät ilman Jatkiksen kaatopaikkaketjuja, joissa kaikki on aina niin vaikeaa ja surkeaa, voittoja vähätellään ja häviöiden kohdalla revitään ihokkaita.
Ihan hyviä, vaikkakin väsyneitä ja itsestäänselviä ehdotuksia, pl tuo radion kuuntelu, koska Tomi Tuominen on radioselostajaksi harvinaisen lahjaton tai huonosti koulutettu, vaikka suht helppo kuunneltava onkin.Saukkos-vihaajille pari vinkkiä:
a) ostakaa maksupaketti ja kuunnelkaa jotain muuta selostajaa. Mertarantaakin pitää haukkua, mutta kaipa moni siitä ilosta jo maksaakin, että saa haukkua Mertarantaa.
b) kuunnelkaa vaikka ruotsinkielistä selostusta, samalla voitte päteä palstalla ja kerskailla kuinka hyvin osaatte ruotsia.
c) painakaa mute-nappulaa ja möliskää itseksenne ultimaalinen selostus. Kaverit, naapurit ja lähiseudun koirat tykkäävät.
d) virittäkää radiosta matsiselostus, kenties sitä ei enää keskeytä edes merisää.
e) kaivakaa netistä striimi, taatusti esim. Venäjä-pelinkin selostaa joku slaavilainen huippuprofessionaali, joka osaa lausua suomalaistenkin nimet oikein kuin vettä vain.
f) rahat tiskiin ja Hartwall-areenalle paikan päälle.
g) kouluttautukaa media-alan oppilaitoksessa ja syrjäyttäkää Mika Saukkonen. Tokihan Jatkoajan kaikkitietävien kirjoittajien joukosta saadaan nostettua Suomen kovimmat lätkäselostajat, tai ainakin Saukkosta pätevämmät ja paremmin lajista selvillä olevat.
g) kouluttautukaa media-alan oppilaitoksessa ja syrjäyttäkää Mika Saukkonen. Tokihan Jatkoajan kaikkitietävien kirjoittajien joukosta saadaan nostettua Suomen kovimmat lätkäselostajat, tai ainakin Saukkosta pätevämmät ja paremmin lajista selvillä olevat.
Juha Taivainen.
Loistava toi Tamminen. Noita pelejä/lähetyksiä katsoo jo melkein Tammisen vuoksi
No ei kyllä kovin vakuuttavalta kuulostanut ainakaan siinä Ranska pelissä. Nimet sekaisin ja monissa tilanteissakin oli hivenen kuutamolla. Eikös tuo muutenkin ole enemmän futis miehiä...
Taivaisen ja Mertarannan ero jääkiekkoselostajana on siinä, että jos pakki ampuu tahallaan metrin-pari maalin ohi hakien kimmoketta päädystä maalin eteen, niin Taivainen ymmärtää sen, ettei siinä nyt yritetäkään ampua maalia kohti. Siinä määrin enemmän hän on lätjäjätkiä Mertarantaan verrattuna.
Mielipidekysymyksiähän nämä ovat pitkälti, mutta minun näkemykseni on, että eipä näiden herrojen tasossa paljon eroa ole. .
Mielipidekymyksiä nimenomaan.
Ero näissä miehissä on tuon pelitapahtumien tajuamisen lisäksi se että Taivainen selostaa peliä eikä kaikkea muuta maan ja taivaan välillä.
Toisekseen Taivaisen selostuksessa en ole vielä havainnut järkyttävän ärsyttäviä toistosanoja.
Tänään Taivainen selostaa taas maikkarilla ja itse katson pelin varmuudella sieltä ja tauot Sportilta.
Suomen ja Ranskan pelaajat näissä kisoissa ovat sellaisia mitättömyyksiä, että ne nyt saavatkin vähän mennä sekaisin, kun vain ymmärtää pelistä jotain.
e: Sporde jr. ja Törmänen ovat yllättäneet todella positiivisesti tänä vuonna tuolla Ruotsin puolella.